laatst geziene film
Forumregels
Hier worden discussies over allerlei films gehouden.
Hier worden discussies over allerlei films gehouden.
-
Valda
- Poster rang 1

Re: laatst geziene film
Gisteren de openluchtfilm op DOK:
Les Aventures de Rabi Jacob
Best grappig!!
Les Aventures de Rabi Jacob
Best grappig!!
0 x
tomorrow is another day...
- martha
- Poster rang 5

- x 977
- x 582
Gisterenavond op VTM : Jumping Jack Flash : de scéne van de baljurk en de papierversnipperaar : 
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Recent eindelijk Hostel eens gezien op DVD en moet bekennen dat ik hem best wel amusant vond. 
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- kittykattenfan
- Poster rang 1

Gisteren Byzantium gezien.
Eleanor en Clara, twee mysterieuze vrouwen die zich voordoen als zussen, zijn eigenlijk moeder en dochter. Ze houden zich schuil in het vervallen hotel, Byzantium. Clara ontmoet de eenzame Noel en hij biedt hen onderdak aan in zijn verlaten hotel aan de kust. Het schoolmeisje Eleanor sluit vriendschap met Frank en vertelt hem hun grote geheim. Ze zijn 200-jaar oude vampieren en overleven op menselijke bloed. Wanneer hun geheim bekend wordt, haalt het verleden hen in... met dodelijke gevolgen...
Een zoveelste vampierenverhaal... met tieners... met liefdes...
1. Ik weet dat velen huiveren bij deze kernwoorden, wel ik niet.
2. Ik moet echt zeggen dat dit een hele aangename ontdekking was. Van maker Neil Jordan, die twintig jaar geleden hoge ogen gooide met het sublieme "Interview with the vampire". "Byzantium" mag je niet vergelijken met deze parel.
3. Filmisch is het een ontzettend mooie film. Settings en timing zijn zo mooi gekozen.
Eleanor en Clara, twee mysterieuze vrouwen die zich voordoen als zussen, zijn eigenlijk moeder en dochter. Ze houden zich schuil in het vervallen hotel, Byzantium. Clara ontmoet de eenzame Noel en hij biedt hen onderdak aan in zijn verlaten hotel aan de kust. Het schoolmeisje Eleanor sluit vriendschap met Frank en vertelt hem hun grote geheim. Ze zijn 200-jaar oude vampieren en overleven op menselijke bloed. Wanneer hun geheim bekend wordt, haalt het verleden hen in... met dodelijke gevolgen...
Een zoveelste vampierenverhaal... met tieners... met liefdes...
1. Ik weet dat velen huiveren bij deze kernwoorden, wel ik niet.
2. Ik moet echt zeggen dat dit een hele aangename ontdekking was. Van maker Neil Jordan, die twintig jaar geleden hoge ogen gooide met het sublieme "Interview with the vampire". "Byzantium" mag je niet vergelijken met deze parel.
3. Filmisch is het een ontzettend mooie film. Settings en timing zijn zo mooi gekozen.
0 x

-
lord F.
- Poster rang 5

Loft - de Hollandse versie speelde vorige week op BNN en een vreemde ervaring om die versie te zien. 
Heb de Vlaamse versie immers al een paar keer gezien, zelfs de tv-serie ervan, en dan is het raar om exact dezelfde film met dezelfde dialogen te zien maar dan met allemaal Hollandse acteurs. Het enige verschil is eigenlijk dat er in de Hollandse versie meer bloot en meer seks aanwezig is dan in de Vlaamse versie en dat de Vlaamse versie stilistischer is. En dat er mss ook betere acteurs zitten in de Vlaamse versie.
Enfin, binnenkort is er dan nog een Amerikaanse versie van die film.
Heb de Vlaamse versie immers al een paar keer gezien, zelfs de tv-serie ervan, en dan is het raar om exact dezelfde film met dezelfde dialogen te zien maar dan met allemaal Hollandse acteurs. Het enige verschil is eigenlijk dat er in de Hollandse versie meer bloot en meer seks aanwezig is dan in de Vlaamse versie en dat de Vlaamse versie stilistischer is. En dat er mss ook betere acteurs zitten in de Vlaamse versie.
Enfin, binnenkort is er dan nog een Amerikaanse versie van die film.
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 693
- x 532
Dat bloot en seks viel wel mee, maar dat er in de Vlaamse versie betere acteurs zitten, staat wel vast.
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

je hoort me niet klagen over dat eerste maar t viel wel op.jessie V. schreef:Dat bloot en seks viel wel mee, maar dat er in de Vlaamse versie betere acteurs zitten, staat wel vast.
Wat ook wat verwarrend was dat sommige vrouwelijk personages enorm op elkaar geleken. Kan nu ook niet echt de bedoeling zijn.
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 693
- x 532
Dat die vrouwelijke personages erg op elkaar leken viel mij ook op. Ik ken die actrices niet, nooit eerder gezien.
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Eén van hen was de bekende Kim Van Kooten (die de vrouw speelde van de Hollandse Filip Peeters), maar zelfs die kon ik moeilijk onderscheiden van de andere.
De bekendste namen in de film waren voor mij dan Fedja van Huêt die de Hollandse versie van Koen de Bouw mocht spelen en Rik Launspach die mag doorgaan als de Hollandse versie van Gene Bervoets.
De bekendste namen in de film waren voor mij dan Fedja van Huêt die de Hollandse versie van Koen de Bouw mocht spelen en Rik Launspach die mag doorgaan als de Hollandse versie van Gene Bervoets.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 693
- x 532
Fedja van Huet en Kim van Koten ken ik ook. Ik vond Fedja ook een van de beste acteurs. Maar de actrices die de rollen van Marie Vink en Veerle Baetens speelden vond ik het meest op elkaar lijken. Bovendien heb ik iets tegen Barry Atsma (de rol van Filip Peeters), maar die zal daar niet van wakker liggen 
0 x
- Crackers
- Poster rang 5

"Noordzee, Texas" is de laatste film die ik heb gezien, gisteren op Canvas. Heeft er iemand die film al gezien? Het was wel pakkend, Matthias Vergels (Lowie uit Thuis) speelde ook mee en deed dat goed.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
Hanne1197
- Nog geen rang
De film waar ik het laatst naar gekeken heb en tegelijk prachtig vond was Tot Altijd.
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

De ergerlijkste film die ik ooit gezien heb.Hanne1197 schreef:De film waar ik het laatst naar gekeken heb en tegelijk prachtig vond was Tot Altijd.
*Nooooit* meer een film van Nic Balthasar voor mij!
0 x