Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Christel schreef: zo 03 okt 2021, 14:31 Ze doet moeilijk dus ze moet uit Peter's leven, en dan liefst op een manier dat hij er zelf zo min mogelijk last van heeft.
Ik zie anders niets dat er op wijst dat hij haar uit zijn leven wil. Hij wilde van in het begin gewoon blijven samenwerken in de Withoeve en wilde een regeling voor hun zoon waarbij ze beiden gelijkwaardig ouder kunnen zijn. Absoluut geen dingen die Femke volledig buitenspel zouden moeten zetten.
1 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: za 02 okt 2021, 21:07 Hij zet zijn zoon op de eerste plaats?
Niet meer sinds hij Yasmine kent.
Hij heeft jarenlang gelogen en met 1 handtekening de erfenis van Vic gehalveerd.
Yasmine is weg. Sindsdien zet hij zijn zoon op de eerste plaats als het over beslissingen tussen hem en Femke gaat. Dat bedoelde ik.
satine schreef: za 02 okt 2021, 21:07 Voor zover ik het zie, gaat het hem om 'winnen'.
Voor zover ik het zie, gaat het hem om het beste voor zijn zoon.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: ma 04 okt 2021, 20:06 Ik heb het woord kamp zelfs niet geschreven.
tvx1 schreef: za 02 okt 2021, 16:43 Dat je tegen Peter bent kan ik heel goed begrepen. Maar daarom is Femke’s kant niet de enige waar je aan kan staan. Ikzelf sta aan de kant van Vic.
Nee, het woord kamp staat er niet letterlijk, desalniettemin....
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Christel schreef: zo 03 okt 2021, 14:31 Ook nu in dat hele gebeuren rond Yasmine, kan ik met geen mogelijkheid een greintje spijt of verdriet o.i.d. ontdekken richting Femke.
Ze doet moeilijk dus ze moet uit Peter's leven, en dan liefst op een manier dat hij er zelf zo min mogelijk last van heeft.
tvx1 schreef: ma 04 okt 2021, 20:14 Ik zie anders niets dat er op wijst dat hij haar uit zijn leven wil. Hij wilde van in het begin gewoon blijven samenwerken in de Withoeve en wilde een regeling voor hun zoon waarbij ze beiden gelijkwaardig ouder kunnen zijn. Absoluut geen dingen die Femke volledig buitenspel zouden moeten zetten.
Uit zijn leven als zijn echtgenote, dat bedoelde ik en wordt (denk ik) ook uit de rest van mijn reactie voor dat stukje quote wel duidelijker.
Hij heeft natuurlijk ook niet veel andere keus dan met haar samen te blijven werken in de Withoeve, en qua ouderschap heeft hij ook niet veel andere mogelijkheden. Maar verder moest hij ineens niks meer van haar hebben.

Het is heel mooi om rationeel te bedenken wat goed zou zijn voor Vic en voor hun bedrijf, maar "houden van" is niet rationeel, en het moet voor Femke dan ook een hard gelach zijn om er nu achter te komen dat Peter daar blijkbaar wel heel makkelijk zo naar kan kijken.
Om een voorbeeld te noemen; ik vind hem tegenover Femke niet hartelijker of anders dan dat hij tegenover Nina was, als het om afspraken rond hun kind gaat, en met Nina was hij niet jarenlang samen en is hij ook niet getrouwd geweest.
Maar voor Peter is er kennelijk geen verschil tussen die 2; "af is af". Alsof al die jaren samen helemaal niks voorgesteld hebben...
Laatst gewijzigd door Christel op di 05 okt 2021, 10:54, 2 keer totaal gewijzigd.
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Wat ik merk is dat Peter - om wat voor reden ook - het moeilijker maakt dan nodig is. Op die manier drijft hij zijn vrouw - die ondanks alles hoopt dat het nog goed komt - in de armen van die kerel in de barrel.

Uitspraken als "het is niet de bedoeling dat je hier blijft plakken als het niet jouw week is" en "breng je eigen lakens mee" zijn enkel bedoeld om Femke te raken. Want wat is er mis mee dat Vic zijn mama nog even ziet voor ze naar het gehuurde appartement trekt?

Omgekeerd zou hij Vic dan ook nog even kunnen zien in Femke's week. Dat is toch win win voor alledrie de betrokken partijen?
2 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Tiboko schreef: di 05 okt 2021, 10:27 Uitspraken als "het is niet de bedoeling dat je hier blijft plakken als het niet jouw week is" en "breng je eigen lakens mee" zijn enkel bedoeld om Femke te raken. Want wat is er mis mee dat Vic zijn mama nog even ziet voor ze naar het gehuurde appartement trekt?
Ja, wat is dat nu voor een onmenselijke houding! Het is toch maar natuurlijk dat Vic nog even bij z'n mama is na schooltijd. Zo uit z'n natuurlijke context getrokken. :naughty: En dat van die lakens... heeft meneer geen wasmachine misschien? Ik begrijp aan geen kanten hoe Femke dit allemaal pikt :thumbdown: en zich door die dominante zak zomaar uit haar eigen omgeving laat zetten. De rollen zijn precies omgekeerd. Die valk heeft aan Femke wel een heel gemakkelijke prooi! :boo:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: di 05 okt 2021, 11:49 Ja, wat is dat nu voor een onmenselijke houding!
Het is, in mijn ogen toch, in elk geval niet de houding van iemand die enkel het beste voor zijn zoon wil en om die reden dat hele birdnesting-gebeuren voorstelde, zodat er zo min mogelijk zou veranderen voor Vic... :nope:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Zo, het ijskonijn heeft het woord scheiding laten vallen en nu denkt hij al dat hij mag beslissen met wie Femke (en dus ook Vic) al dan niet optrekt?
Gaat hij een contactverbod vragen voor Kobe? :lol:

Peter is toch echt wel oud genoeg om te beseffen dat de kans heel groot is dat Femke vroeg of laat een nieuwe relatie begint.
Wat een kinderachtig gedoe alweer.
Hij mag zijn jaloezie wel aan de kant schuiven, net zoals hij dat zonder nadenken van Femke verwachtte, toen Nina daar nog constant over de vloer kwam en toen hij de indruk gaf dat Yasmine zoveel belangrijker was dan Vic.
3 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 691
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik snap niet waarom Femke zo tam is. Ze zegt overal ja op.
Peter kan nooit verbieden dat Kobe contact heeft met Vic. Het gaat er goed uit zien met de scheiding. :nope: Peter deelt de lakens uit en Femke knikt.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Ik vond het vreemd dat Peter het verleden van Kobe erbij sleurde toen Femke tegen hem in ging.
Is hij zelf vergeten hoe hij Peggy heeft aangepakt toen die Lukas wou weg houden van een brandende vuurkorf? :twisted:
Dat was ook allesbehalve mooi - maar vermits het over zichzelf gaat, veegt hij dat snel onder de mat.
En dat het zijn plicht is als vader om zijn zoon te beschermen. Dat was hij indertijd met Lukas en de bestelwagen ook even vergeten.
Ook al draaide dat helemaal anders uit dan verwacht was, het feit dat 'Peggy een lesje ging krijgen', stoorde hem toen ook helemaal niet. :thumbdown:

En verder moest ik wel lachen met zijn 'Het is in ieders belang dat we constructief blijven communiceren'.
Constructief? Blijven? Communiceren? :D
3 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef: za 30 okt 2021, 12:00 Ik vond het vreemd dat Peter het verleden van Kobe erbij sleurde toen Femke tegen hem in ging.
Daar keek ik ook raar van op. Kobe heeft Vic of hem toch nooit wat misdaan???
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

Volgens mij heeft het niet echt te maken met misdaan of niet. Peter voorziet dat Femke en Kobe een koppel zullen worden en hij wilt niet dat Vic Kobe als zijn "papa" zou gaan beschouwen. Hij wilt als enige invloed blijven uitoefenen op zijn zoon (wat voor invloed dat dan ook mag zijn). Daarbij staat Kobe hem nu "in de weg".

Nu, dit lijkt me in elk geval een logische verklaring.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Ik dacht dat hij refereerde naar de Kaat/Kobe-affaire van een aantal jaren terug.
Maar het gevoel dat iemand anders 'papa gaat spelen' over Vic zal daar ook wel iets mee te maken hebben.
Hij kan echter moeilijk eisen dat Femke nooit meer een nieuwe relatie begint.
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

satine schreef: za 30 okt 2021, 14:25 Ik dacht dat hij refereerde naar de Kaat/Kobe-affaire van een aantal jaren terug.
Had ik ook aan zitten denken.

satine schreef: za 30 okt 2021, 14:25 Hij kan echter moeilijk eisen dat Femke nooit meer een nieuwe relatie begint.
Nope, maar hij zal wellicht wel denken dat hij dat kan eisen. Toch indien een nieuwe relatie zou betekenen dat hij niet langer de "enige papa" in Vics leven is.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef: za 30 okt 2021, 14:25 Ik dacht dat hij refereerde naar de Kaat/Kobe-affaire van een aantal jaren terug.
Daar heb ik ook aan gedacht, maar blijft het feit dat dat niets met Femke noch met Vic te maken heeft/had, toch?
1 x
Plaats reactie