Femke De Grote (Vanya Wellens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Christel schreef: do 02 dec 2021, 22:19 De manier waarop Peter andermans leven denkt te kunnen controleren, vind ik persoonlijk ook écht allesbehalve oké.
Maar hij wilde toch helemaal niet het leven van zijn ex controleren? Zijn voorwaarde ging over VIC, niet Femke. Zij mocht Kobe zo veel blijven zien als ze wilde, zolang het maar niet samen met Vic op de Withoeve was. Zo’n drama was dat nu toch ook niet. Daar was nog heel veel speelruimte in.

En dat ouders het leven van hun mindejarig kind controleren is dan weer een wettelijke plicht.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1665
x 2570

Bericht door satine »

Het onredelijke van Peter is dat Kobe pas 'een probleem' was, na die eerste kus.
Het was dus puur uit jaloezie en niet omdat - zoals Peter het stelde - Kobe een slechte invloed zou hebben op Vic en een toxische omgeving voor Vic creëerde.
Wat mij betreft had Femke gelijk om niet met die voorwaarde akkoord te gaan.
2 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: di 07 dec 2021, 14:03 Het onredelijke van Peter is dat Kobe pas 'een probleem' was, na die eerste kus.
Het was dus puur uit jaloezie en niet omdat - zoals Peter het stelde - Kobe een slechte invloed zou hebben op Vic en een toxische omgeving voor Vic creëerde.
Wat mij betreft had Femke gelijk om niet met die voorwaarde akkoord te gaan.
Ik vind van niet. Ze heeft daar veel zwaarder aan getild dan nodig. Zoals ik eerder al schreef kon ze makkelijk om die voorwaarde heen om Kobe te blijven zien. Ze had er zelfs weinig problemen mee totdat ze zich liet opstoken door Karin.

Maar waarom dan niet gewoon met een tegenvoorstel afkomen zonder die voorwaarde, en niet met een omgangsregeling waarbij Peter zijn zoon nog amper kon zien?

Ik kan evengoed begrijpen dat Peter dáár niet mee akkoord ging.
Laatst gewijzigd door tvx1 op di 07 dec 2021, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1665
x 2570

Bericht door satine »

Dat weet ik niet, misschien kunt u een mail sturen aan Een met uw vraag?
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1365
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

tvx1 schreef: di 07 dec 2021, 14:14 Ik kan evengoed begrijpen dat Peter dáár niet mee akkoord ging.
Peter gaat met niks akkoord als het zijn plan of idee niet is. Zo simpel is het!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Bericht door Tiboko »

De vraag is natuurlijk ook waarom Femke een advocaat neemt die ze blijkbaar niet vertrouwt? Want élk document dat ze krijgt laat ze nakijken en vooral verbeteren (ten nadele van Peter) door Karin. Terwijl ze wéét dat die laatste al jaren een vete heeft met haar ex...
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: di 07 dec 2021, 17:37 ok waarom Femke een advocaat neemt die ze blijkbaar niet vertrouwt? Want élk document dat ze krijgt laat ze nakijken en vooral verbeteren (ten nadele van Peter) door Karin. Terwijl ze wéét dat die laatste al jaren een vete heeft met haar ex...
Het ontbreekt niet aan vertrouwen maar een tijdje geleden zei Femke dat Meester Thyssen niet genoeg van het verhaal weet om zelf met dergelijke eisen te komen. Die zal Peter waarschijnlijk ook maar kennen van in de rechtbank en niets afweten van zijn karakter en truken daarbuiten.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Bericht door Tiboko »

heidiw schreef: di 07 dec 2021, 18:26 ...dat Meester Thyssen niet genoeg van het verhaal weet om zelf met dergelijke eisen te komen
Over welke eisen heb je het nu? Dat Peter zijn zoon maar één keer om de veertien dagen mocht zien, zoals Karin voorstelde? Moet je om dat voor te stellen de truken van Peter kennen ??
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

In dat gesprek hadden ze het over van alles en nog wat. Ook over Kobe die plots zo'n gevaar was geworden en de eisen van Peter en hoe die van tafel te vegen. Het kwam mij vooral daarop aan dat Meester Thijssen niet genoeg over de situatie wist om dat te doen en op een zo hard mogelijke manier. Dus ja, natuurlijk geloof ik ook dat Karin dat erin gesluisd heeft.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Bericht door Tiboko »

Net zoals ze de twijfelende Femke vandaag ompraatte om dat ongelukkig voorval serieus aan te dikken. Quote "want Peter geeft de Withieve op". Nee. Hij zei ik blijf daar beter weg, om zo weinig mogelijk confrontaties te hebben. Verstandig toch?

Vanavond zat hij daar met zijn Sint-cadeautjes. Eigen schuld natuurlijk, maar desondanks jammer.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

Hij geeft de Withoeve toch volledig op? Hij eist zelfs dat Femke hem uitkoopt.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Bericht door Tiboko »

Zonder dat er zelfs maar een schatter is langs geweest? Om iemand uit te kopen moet de waarde van dat hele bedrijf + het vastgoed toch bepaald worden? Of is dat weer zoiets dat net zoals bij de aankoop van Judith's huis een verwaarloosbaar detail is?
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

Geen idee, ik weet niet of er effectief een schatting moet gebeuren als de helft van een voormalig koppel de andere uitkoopt. En gaat het over alles (gronden, gebouwen...) Of enkel over de aandelen? Het is weer een soep met balletjes, dat is het enige wat we met zekerheid kunnen zeggen.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vraag me af welke rol 'Femke' nog heeft in Thuis buiten moeder van Vic, ruzie maken met Tim en haar affaire met Kobe ? Ze maakt niet echt iets mee. Nu ja, t zelfde geldt voor Judith of Marianne. En ook Tom lijkt wel n aanhangsel van Karin.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 550

Bericht door Kiki_Dee »

johan1969 schreef: zo 13 feb 2022, 11:58 ruzie maken met Tim
Met Peter bedoel je?
1 x
Plaats reactie