Femke De Grote (Vanya Wellens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Bericht door Tiboko »

Het probleem is natuurlijk ook een beetje dat minstens één partij aan tafel niet het beste met Vic voorheeft, maar vooral met wraak nemen. Die persoon is natuurlijk niet Kobe, maar zijn moeder. Voor haar telt alleen Peter treffen...
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: do 02 dec 2021, 11:47 Die persoon is natuurlijk niet Kobe, maar zijn moeder. Voor haar telt alleen Peter treffen...
Tja, en Peter wil Femke treffen... En zo blijft de kermis draaien want van alle betrokkenen zie ik enkel bij Femke oprechte bezorgdheid over Vic. Peter wil gewoon krijgen wat hij wil, Karin ziet een kans om hem terug te pakken, Nancy wil haar luxeleventje niet kwijt... Niet dat zij niet met Vic inzitten, maar er spelen andere motieven in hun beweegredenen.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Bericht door Tiboko »

heidiw schreef: do 02 dec 2021, 15:06 Peter wil gewoon krijgen wat hij wil.
Dat is niet echt zo hé. Zijn eerste voorstel was heel redelijk en dat vonden Tom, Nancy, Femke en Femke's advocaat ook. Enige dat nog ontbrak was Femke's handtekening en heel die zaak was afgerond geweest.

Ware het niet dat Karin net op dat moment belde en zei "Stop, doe het niet !!!"
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: do 02 dec 2021, 17:48 Zijn eerste voorstel was heel redelijk
Dus jij vindt het redelijk dat je ex bepaalt met wie jij of je kinderen mag omgaan?
Kobe werd door Peter aangenomen, ze gingen samen pinten drinken, samen vissen... Kobe stond hele dagen BINNEN IN de Withoeve met een strafblad waar Peter weet van had EN terwijl Vic daar vrolijk rondhuppelde. En dat was nooit een probleem. Totdat hij zelf Femke in Kobe's armen dreef. Dus ja, difference of opinion misschien maar dat vind ik willen krijgen wat je wil en verre van redelijk.
2 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Bericht door Tiboko »

Meer zelfs. Ook Femke, Nancy & co vonden het redelijk. Er stond trouwens niet in dat Femke of Vic niet met Kobe mochten omgaan, enkel dat Kobe op de Withoeve uit Vics buurt moest blijven.

Vergeleken met de voorstellen die nu over en weer gaan was dat dus behoorlijk redelijk. Ik denk niet dat er tussen nu een Kerst nog een voorstel gaat komen waarin beide partijen zich gaan kunnen vinden, wat met eerste voorstel (op Karin na) wél het geval was.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: do 02 dec 2021, 20:59 Er stond trouwens niet in dat Femke of Vic niet met Kobe mochten omgaan, enkel dat Kobe op de Withoeve uit Vics buurt moest blijven.
Wat dus neerkomt op controle van Peter over Femke en Vic. Heel dominant vind ik, dat Peter meende uit te mogen maken met wie die 2 na de scheiding nog om kunnen gaan en op welke manier dat van hem wel of niet mag.
Wie denkt hij dat hij is? :crazy:

Femke was op dat moment bijna overal mee akkoord gegaan, want die deed niet veel anders dan wanhopig en hulpeloos rondlopen en in paniek schieten bij elk woord van Peter. Hetzelfde geldt voor Nancy, die uit onderdanigheid nog door een brandende hoepel zou springen voor hem. Maar je kunt jezelf afvragen of ze het daar achteraf nog wel zo mee eens waren geweest op het moment dat alle emoties een beetje gezakt waren. En dan was de ellende weer van vooraf aan begonnen, want dat wordt ook een onhoudbare situatie.

Ik ben helemaal niet voor Karin of haar manier van handelen, maar in dit geval kan ik alleen maar toejuichen dat iemand op dat moment aan de rem getrokken heeft. De manier waarop Peter andermans leven denkt te kunnen controleren, vind ik persoonlijk ook écht allesbehalve oké. :nope:
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Bericht door Tiboko »

Christel schreef: do 02 dec 2021, 22:19 Femke was op dat moment bijna overal mee akkoord gegaan, want die deed niet veel anders dan wanhopig en hulpeloos rondlopen.
Dat is nog altijd niet verandert, want telkens wendt ze zich tot Karin om te vragen "wat nu" ??
Christel schreef: do 02 dec 2021, 22:19 En dan was de ellende weer van vooraf aan begonnen, want dat wordt ook een onhoudbare situatie.
Alsof het nu geen onhoudbare situatie is ? Hier komen alleen verliezers uit hé.

Wat niet wegneemt dat Peters poging om controle te houden over zijn ex verwerpelijk is, uiteraard. Maar ze had dat ook op een volwassen manier kunnen communiceren aan hem, in plaats van meteen een tegenvoorstel te sturen waarin hij 14 dagen aan een stuk niet op zijn (en haar) eigen bedrijf mocht komen én één keer om de veertien dagen zijn zoon te zien. Was dat redelijk ??????
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1665
x 2570

Bericht door satine »

Ze zijn geen van beiden redelijk, want ze zijn allebei gekwetst en koppig.
Maar zo gaat het nu eenmaal in vechtscheidingen.
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: do 02 dec 2021, 23:21 in plaats van meteen een tegenvoorstel te sturen waarin hij 14 dagen aan een stuk niet op zijn (en haar) eigen bedrijf mocht komen én één keer om de veertien dagen zijn zoon te zien. Was dat redelijk ??????
Nee, maar dat was Peter's eis dat Femke tijdens zijn tijd met Vic niet bij Vic in de buurt mocht komen op de Withoeven - terwijl ze daar wel aan het werk was - ook niet. Het is zoals Satine zegt; ze zijn allebei onredelijk. Ze hebben allebei meerdere keren de kans gehad om op een volwassen manier met elkaar te communiceren, maar zijn daar allebei duidelijk niet toe in staat. Welk voorstel ik ook voorbij heb zien komen, er was er geen een waarin alles redelijk en netjes naar beide partijen geregeld was in mijn ogen.

Het is ook daarom dat ik vind dat een uitspraak van een rechter in dit geval het beste is, want Peter is dominant en wraakzuchtig, Femke laat zich ondersneeuwen en is niet stabiel qua gedrag, en Karin is meedogenloos.
Hoe zou er in vredesnaam ooit een passende en blijvende oplossing uit deze 3 mensen moeten komen? :-?

Hopelijk brengt een andere partij - die overal buiten staat en geen eigen agenda heeft - hier de oplossing.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1365
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Christel schreef: vr 03 dec 2021, 09:44 Hopelijk brengt een andere partij - die overal buiten staat en geen eigen agenda heeft - hier de oplossing.
0 x
Moest Vic mogen kiezen...hij zou het wel weten. In de Withoeve bij z'n familie blijven! :thumbup:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Bericht door Tiboko »

Je mag een jongetje van vijf bij een scheiding niet laten kiezen tussen zijn papa en mama. Gebeurt helaas té vaak in real life. En dan verschieten ze ervan dat kinderen opgroeien met trauma's...

De fout van Peter is dat hij géén raadsman heeft (Tom is gewoon een sul) en daardoor niet beseft dat hij onredelijk is. Femke heeft wél een raadsvrouw (die advocate) en zou beter via die persoon een redelijk voorstel laten uitwerken in plaats van naar Karins pijpen te dansen.
Laatst gewijzigd door Tiboko op vr 03 dec 2021, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: vr 03 dec 2021, 09:49 Moest Vic mogen kiezen...hij zou het wel weten. In de Withoeve bij z'n familie blijven! :thumbup:
Ja, als dat toch eens mogelijk zou zijn... :)
Maar hij zou daar wel zijn beide ouders bij willen hebben, en dat lijkt me op dit moment dan weer totaal geen optie meer. Of toch niet in dezelfde ruimte of zelfs in elkaars buurt... :mrgreen: ;)
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

Ik snap eigenlijk niet dat er door Femke zo'n drama wordt gemaakt over het feit dat Vic nu een kind van gescheiden ouders zal zijn. Leeft die nog in de jaren stilletjes of zo? Vic zal veel gelukkiger zijn als kind van gescheiden ouders dan als kind van ouders dieekssr constant mekaar in de gaten vliegen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Bericht door Tiboko »

Dat constant in de haren vliegen is natuurlijk niet iets dat al jaren aan de gang was, is begonnen toen Yasmine opdaagde. En had vermeden kunnen worden als ze allebei na de breuk wat water bij de wijn hadden gedaan. Kon best, want wijn hebben ze daar genoeg :lol:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Bericht door Tiboko »

Ze schrok even toen Vic zei "ik wil dat papa meekomt", maar zei "eventjes dan".

Ik hoop dat ze minstens voor die ene dag (hopelijk daarna ook) weer een beetje normaal tegen elkaar doen. Vic zal het beslist appreciëren.
0 x
Plaats reactie