Femke De Grote (Vanya Wellens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2570

Bericht door satine »

Dus eigenlijk heeft Femke momenteel geen poot om op te staan, tenzij ze dekseltjes van stinkende potjes gaat opendoen.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

tvx1 schreef: zo 28 nov 2021, 20:50 De manier waarop dat werd afgedwongen was misschien niet netjes, maar daarom is het niet ineens onwettig.
Het verkrijgen van zowel roerende als onroerende goederen door middel van chantage of afpersing is ALTIJD onwettelijk. Zie Art. 470 van het Belgisch Strafwetboek.
Moderator bericht:
Stukje spoiler verwijderd, dit komt pas later aan bod.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1365
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Ik denk dat Femke nog geen idee heeft met welke geslepen vos ze te maken heeft. :eek: Alle is berekend en uitgekiend om toch maar z'n gedacht te krijgen! Dat wordt daar gooien met bloemen met de potten er nog aan. :angry-fire: Karin zal moeten doortastend handelen en vooruitzien hoe z'n volgende zet zal zijn om hem te verslaan! Wordt moeilijk. En zo'n bittere vechtscheiding had toch kunnen vermeden worden door gewoon met elkaar te praten. maar ja, praten met Peter. :crazy: ...d'r zijn makkelijker taken !
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 976
x 579

Bericht door martha »

De zaak komt voor op 20 december, is een maandag. Dat wordt vrees ik een ganse week rechtbankdrama en emotionele uitbarstingen. Verdict op kerstavond ? :denk:
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Bericht door Tiboko »

martha schreef: ma 29 nov 2021, 15:55 Dat wordt vrees ik een ganse week rechtbankdrama en emotionele uitbarstingen.
Die emotionele uitbarstingen zijn er nu toch ook al - nog bijna een dikke maand gepalaver over en weer, ik kijk er naar uit :nope:
daffy duck schreef: ma 29 nov 2021, 14:45
En zo'n bittere vechtscheiding had toch kunnen vermeden worden door gewoon met elkaar te praten.
Hoe moesten al die afleveringen tot Kerstmis dan gevuld worden, met nog meer opdrachten voor Ilias? :smile:

Ik hoop in ieder geval dat Femke het toch al minstens uitpraat met Nancy, want haar steun kan ze nu toch ook nog wel gebruiken.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

heidiw schreef: ma 29 nov 2021, 12:53 Het verkrijgen van zowel roerende als onroerende goederen door middel van chantage of afpersing is ALTIJD onwettelijk. Zie Art. 470 van het Belgisch Strafwetboek.
Maar dat artikel spreekt van gebruik van geweld of bedreiging (fysiek). Daar was toch geen sprake van. Wettelijk gezien heeft Luc die documenten vrijwillig ondertekent.
Moderator bericht:
Dit heeft niets met Femke te maken.
Er zijn andere topics waarin hierover gediscussieerd kan worden, zoals hier bijvoorbeeld: http://thuisforum.be/viewtopic.php?f=4&t=901274

(ontopic)
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

Aan de ene kant wil ik haar een pluim geven voor haar rake sarcastische opmerking over de "toxische omgeving" aan het adres van de ijspegel.
Aan de andere kant wil ik haar dan weer een mot geven omdat ze zich weer zomaar liet doen terwijl Peter weer onaangekondigd de regeling veranderde.
Wat mij betreft had hij de rest van zijn spullen kunnen pakken maar dan ook tegelijk zonder Vic vertrekken.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

heidiw schreef: di 30 nov 2021, 13:50 Aan de andere kant wil ik haar dan weer een mot geven omdat ze zich weer zomaar liet doen terwijl Peter weer onaangekondigd de regeling veranderde.
Inderdaad...
Moet eerlijk bekennen dat ik daar de laatste tijd zelfs meer naar neig dan naar die pluim, want ze heeft letterlijk voor iedere zet de ondersteuning en raad van Kobe en Karin nodig. Beetje jammer dat ze er niet wat meer zelf voor vecht, vind ik...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1035

Bericht door Tiboko »

Christel schreef: di 30 nov 2021, 16:14 want ze heeft letterlijk voor iedere zet de ondersteuning en raad van Kobe en Karin nodig.
We noemen Dieter een sloef, maar eigenlijk is Femke een nog grotere sloef. Vroeger vroeg ze Peter om telkens voor haar te beslissen, nu wordt dat Kobe. Voorbeeld was dat piratenfeestje vorige week. Wat gaan we doen, Kobe? Ik verzin wel iets, Femke.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

heidiw schreef: di 30 nov 2021, 13:50 Aan de ene kant wil ik haar een pluim geven voor haar rake sarcastische opmerking over de "toxische omgeving" aan het adres van de ijspegel.
Ik vind niet dat ze daar een pluim voor verdient. Het enige wat ze daarmee bereikt is nog meer olie op het vuur strooien. En het slachtoffer is Vic.

Ik vraag mij af wanneer ze eindelijk eens haar verstand gaat gebruiken. Onbegrijpelijk hoe ze zich zo blindelings laat leiden door een totaal onbetrouwbare advocate. Een geroyeerde advocate die jarenlang cliënten heeft belogen en bedrogen.

Had Femke dat eerste voorstel gewoon getekend, dan hadden ze nu een goeie regeling gehad. In plaats daarvan laat ze zich opstoken door Karin waardoor de situatie steeds erger wordt. Ze mag dan wel Peter verweten hebben dat hij haar onderschat, maar ik denk dat zij eerder zichzelf overschat.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2570

Bericht door satine »

Vic is met het nieuwe voorstel van Peter ook het slachtoffer.
Hij wordt abrupt weggehaald uit zijn vertrouwde omgeving en zou zijn moeder nog maar 1 dag in de week mogen zien.
Ook zijn Bonnie, zijn nichtje en Dieter ziet hij ook niet meer alle dagen, zoals hij nu gewoon is.
Verder was het vorige voorstel gewoon gebaseerd op de jaloezie van Peter - wat menselijk is, maar wettelijk gezien geen steek houdt.
Er waren met Kobe nooit problemen wat Peter betreft, tot die kus - toen was hij opeens een gevaar voor Vic? :roll:

Ik kan Femke geen ongelijk geven dat ze met het vorige voorstel niet zonder slag of stoot akkoord ging.
Of haar 'relatie' met Kobe en de inmenging van Karin verstandig zijn is een andere zaak, maar ze hoeft hem niet slaafs te volgen in al zijn wensen.
2 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: wo 01 dec 2021, 09:47 Vic is met het nieuwe voorstel van Peter ook het slachtoffer.
Hij wordt abrupt weggehaald uit zijn vertrouwde omgeving en zou zijn moeder nog maar 1 dag in de week mogen zien.
Ook zijn Bonnie, zijn nichtje en Dieter ziet hij ook niet meer alle dagen, zoals hij nu gewoon is.
Verder was het vorige voorstel gewoon gebaseerd op de jaloezie van Peter - wat menselijk is, maar wettelijk gezien geen steek houdt.
Dat weet ik. Maar dat is allemaal het gevolg van dat eerste voorstel niet te aanvaarden niettegestaande dat het beste was voor Vic. Gewoon een evenwaardige afwisseling tussen zijn beide ouders. En wie is Vic zijn nichtje? Voorzover ik weet hebben noch Femke's broer of zus een dochter en Peter heeft voor zover wij weten geen broers of zussen.
satine schreef: wo 01 dec 2021, 09:47 Ik kan Femke geen ongelijk geven dat ze met het vorige voorstel niet zonder slag of stoot akkoord ging.
Of haar 'relatie' met Kobe en de inmenging van Karin verstandig zijn is een andere zaak, maar ze hoeft hem niet slaafs te volgen in al zijn wensen.
En ik kan Peter geen ongelijk geven dat hij met het vorige voorstel niet zonder slag of stoot akkoord ging, waarbij hij zijn zoon maar om de drie weken zou magen zien. Ze moet hem inderdaad niet slaafs volgen, maar evenmin moet ze Karin slaafs volgen in al haar wensen en dat doet ze wel. Ze had ook gewoon op een volwassen manier met Peter aan tafel kunnen gaan zitten, eventueel met haar echte advocaat er bij, om te bemiddelen en op een ordentelijke manier tot een akkoord te komen.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2570

Bericht door satine »

Ik bedoelde Britney en dat is inderdaad niet zijn nichtje maar zijn tante.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

tvx1 schreef: wo 01 dec 2021, 15:13 Ze had ook gewoon op een volwassen manier met Peter aan tafel kunnen gaan zitten, eventueel met haar echte advocaat er bij, om te bemiddelen en op een ordentelijke manier tot een akkoord te komen.
Dat had Peter ook kunnen doen. Maar die is vanaf dag 1 bezig geweest om zijn eigen wensen in het vat te gieten via het ene voorstel na het andere, om zo Femke onder te sneeuwen. En toen zijn ego een deuk opliep door Kobe, is hij zich daar dan maar verbeten op gaan richten, terwijl al zijn commentaar daarover (van Kobe's achtergrond t/m de toxische omgeving waar Vic ineens in opgroeit) totaal geen steek houdt, aangezien hij er jarenlang zelf gewoon van op de hoogte is geweest en mee akkoord gegaan is toen het hem wél nog zinde.

Alsof er met Peter wél te praten valt, en alsof hij Vic wél op de eerste plaats zet? Dat kan ik er persoonlijk toch ook op geen enkele manier uithalen, ook al niet toen hij met dat eerste voorstel op de proppen kwam. :nope:
En daarbij; ze hadden een gezamenlijk ondertekend voorstel wat in principe goed werkte voor Vic, maar wat Peter eenzijdig opgezegd heeft nu. Wie zegt niet dat hij dat met alle andere voorstellen niet ook gewoon gedaan had als hij het beu geworden was? Met die man valt toch gewoon geen richt te schieten als hij zijn zin niet krijgt?

Ik denk dat het maar goed is dat het hele gebeuren nu door een rechter uitgesproken wordt, dan weten beide partijen iig gewoon waar ze zich aan te houden hebben.
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: wo 01 dec 2021, 15:13 Ze had ook gewoon op een volwassen manier met Peter aan tafel kunnen gaan zitten
Met zo'n betweter/egoïst valt gewoon niet op een volwassen manier te praten. :wtf:
0 x
Plaats reactie