Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

martha schreef: ma 06 sep 2021, 15:47 De exacte woorden weet ik niet meer (vooraleer hier iemand zijn rode stylo bovenhaalt) maar dat is zo uit het leven gegrepen, altijd moeten de mannen het grootste slachtoffer uithangen, het is nooit hun schuld.
Ik ben een vrouw, en vindt niet dat hij de schuld van hem afschuift. En eigenlijk vind ik hier ook meer Femke de schuldige, hij heeft het altijd verzwegen ja, maar Nina en Yasmine was voordat Femke terug in het spel kwam, het verzwijgen was o.a. zoals nu, nu moet er ook verzwegen worden dat ze verdwenen zijn, omdat er anders nare gevolgen zijn. Femke wou dat dan ook accepteren, maar niets wat Peter deed, was nog goed, ze dwong hem bijna Yasmine toch te erkennen, als dat dan gebeurt, is het te veel. Hij heeft in de tussentijd Femke wel niet meer bedrogen, zij echter heeft meer oog voor Kobe.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

vdbemdsa schreef: vr 24 sep 2021, 11:43 ze dwong hem bijna Yasmine toch te erkennen, als dat dan gebeurt, is het te veel.
Het was gewoon weer iets dat hij verzweeg.
Ze heeft het via een aangetekende brief vernomen, terwijl het niet meer dan netjes zou geweest zijn als hij dat voor de erkenning had laten weten, hoe 'druk' hij het ook had.
1 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

heidiw schreef: vr 24 sep 2021, 10:29 Hij heeft nog zijn kantoor in de Withoeve en kan Vic elke dag zien, maar meneer is blijkbaar niet bereid om een half uurtje pauze in te lassen in zijn onzichtbare bezigheden om naar zijn zoontje om te zien
Af en toe eens een halfuurtje mogen doorbrengen met je zoontje als het zijn mama uitkomt vind ik niet een waardige vader kunnen zijn. Dat is niet hetzelfde als je zoontje beurtelings een periode vast bij jou te hebben.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: vr 24 sep 2021, 10:50 Dan mag je de vraag stellen (dit geldt ook voor Femke) waarom geen van beiden denkt aan relatietherapie en/of bemiddeling door een derde. Nee, in het belang van Vic (zeggen ze allebei) blijven ze ieder koppig aan hun kant van de lijn staan. Bizar.
Dat snap ik ook niet zo goed moet ik zeggen... Karin vroeg pas aan Femke of ze wilde scheiden, en Femke zei dat ze dat niet wilde, maar wat wil ze dan wel? :-? Of het moet zijn dat ik in de tussentijd nog wat gemist heb, want dat zou eerlijk gezegd wel kunnen :oops:

Mijn persoonlijke mening doet niet ter zake (ik zou in alleen nog maar aan een scheiding kunnen denken als ik Femke was. Peter is 0,0% te vertrouwen en er zit bovendien geen greintje warmte in, dus waarom zou ze daar in vredesnaam aan vasthouden? :-? ), maar als ze dan toch niet wil scheiden, waarom dan geen hulp zoeken, inderdaad?

Want dit heeft zo ook geen zin, om maar wat te blijven aanmodderen waardoor er dadelijk alleen maar meer discussie rond Vic komt... :nope:

Of het moet zijn dat Femke ergens toch nog hoopt op een plotselinge opleving in Peter, dat ze toch nog te zien krijgt dat hij het wel degelijk erg vindt dat hun huwelijk om zeep is door zijn leugens al die jaren. Want vooralsnog lijkt hem dat allemaal geen fluit te kunnen schelen, zolang hij Vic maar bij zich kan krijgen. Dat moet Femke - na alles wat ze samen meegemaakt hebben - toch ook wel heel veel pijn doen, lijkt me...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Inderdaad. Gaat hem enkel nog om Vic, de moeder zal hem worst wezen...

Doet me een beetje denken aan die andere personages die via een kind hun partner (Bob) probeerden aan zich te binden. Bij de ene is het faliekant afgelopen (ze was niet zwanger), bij de andere gaan de problemen nog opduiken, want Bob lijkt zo goed als niet geïnteresseerd in de trouw.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

tvx1 schreef: vr 24 sep 2021, 12:43 Af en toe eens een halfuurtje mogen doorbrengen met je zoontje als het zijn mama uitkomt vind ik niet een waardige vader kunnen zijn. Dat is niet hetzelfde als je zoontje beurtelings een periode vast bij jou te hebben
Excuseer? Meneer kan iedere dag tijd doorbrengen met zijn zoon als hij wil maar het komt zijn huizenhoog ego slecht uit. En Femke bestempelen als een dom blondje dat dat onmogelijk zelf kon hebben bedacht was er net iets te ver over. Trouwens, als advocaat zou hij toch beter moeten weten dan zonder boe of ba de echtelijke woonst te verlaten. Bij een scheiding bestaat er geen 'schuldige partij" meer, maar wie de woonst verlaat geeft onrechtstreeks een deel van zijn rechten op. Als hij de vrederechter niet verzoekt om de samenwoningsplicht voor gehuwden (tijdelijk) op te heffen moet Femke hem al niet meer terug laten komen als ze daar geen zin in heeft.
3 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

tvx1 schreef: vr 24 sep 2021, 12:43 Af en toe eens een halfuurtje mogen doorbrengen met je zoontje als het zijn mama uitkomt vind ik niet een waardige vader kunnen zijn.
Is hij wel een volwaardige vader?? Iemand die het huis verlaat, die Yasmine ophaalt aan school en nog weinig oog heeft voor z'n zoon, die eigenbelang (het kind is ongelukkig en onwennig in z' appartement, en toch wil hij in het belang van hem geen toegeving doen) boven het belang van het kind stelt! Schone vader! Grote, dikke egoïst ja!! :sad-pacing:
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

satine schreef: vr 24 sep 2021, 11:05 En dat Femke zich afvroeg welke lijken er nog meer uit de kast zouden vallen.
Femke weet nog altijd niet dat Nina en Yasmine gevlucht zijn, zij denkt dus dat die twee bij Peter ingetrokken zijn dus als zij zal ontdekken dat dat niet zo is wel dat zal dat de zoveelste lijk zijn die uit de kast zal vallen. :thumbdown:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

heidiw schreef: vr 24 sep 2021, 15:22 wie de woonst verlaat geeft onrechtstreeks een deel van zijn rechten op.
En dan stelt hij nu birdnesting voor... :roll:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

satine schreef: za 25 sep 2021, 10:40 En dan stelt hij nu birdnesting voor...
ub. Femke, gebruik je verstand en doe dit niet! Als advocaat heeft hij heel wat in petto in z'n valse ogen :mrgreen: Zo heeft hij alles, de Withoeve en z'n zoon terwijl hij van alles de schuld heeft. Die durft nogal zeg! Hopelijk blijft Karen Femke goede raad geven en negeert ze Tom z'n opmerkingen!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Goe geprobeerd slecht gearriveerd.
Alhoewel dit (volgens mij) voor een kind een betere situatie lijkt, zie ik geen enkele reden voor Femke om toe te geven. HIJ lapt alle regels aan zijn laars en zij moet maar plooien naar meneer zijn eisen. Dat hij eerst eens langs de vrederechter passeert om toestemming te vragen om niet meer onder het echtelijke dak te moeten wonen en dan eens terugkomt.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Nu werd dat nooit expliciet uitgelegd, maar ik vermoed dat lepe Peter minstens 80 procent (indien niet meer) van de aandelen van hun gezamelijke bedrijfjes heeft.

Zo eenvoudig is het dus niet. Femke kan hem wel dus wel officieel uit huis zetten (echtelijke woonst verlaten etc) maar het is complex want due woonst zit in de zaak. En haar moeder woont daar ook, hoewel zij noch haar man voor de zaak werkt. En ik vermoed niet dat Nancy huur betaalt, vermits ze bijspringt als het druk is.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

daffy duck schreef: vr 24 sep 2021, 16:45 Is hij wel een volwaardige vader?? Iemand die het huis verlaat, die Yasmine ophaalt aan school en nog weinig oog heeft voor z'n zoon, die eigenbelang (het kind is ongelukkig en onwennig in z' appartement, en toch wil hij in het belang van hem geen toegeving doen) boven het belang van het kind stelt! Schone vader! Grote, dikke egoïst ja!!
Yasmine heeft hij al twee weken niet meer op te halen. Op één keer na, waarbij hij Femke op voorhand heeft verwittigd, stond hij steeds aan de schoolpoort voor Vic wanner hij werd geacht daar te staan. Hij heeft Vic nog nooit iets kwaad gedaan. Dus hem ineens een slechte vader noemen is er wel over.

En hij is wel degelijk bereid om een toegeving te doen. Nee de egoïst is in deze Femke die een oplossing uit eigenbelang voorstelde. Peter doet tenminste een voorstel dat evenwaardig is voor beide en die de gevraagde stabiliteit voor Vic geeft.
Laatst gewijzigd door tvx1 op za 25 sep 2021, 21:20, 2 keer totaal gewijzigd.
1 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: za 25 sep 2021, 10:40 En dan stelt hij nu birdnesting voor...
Is anders een veel redelijkere oplossing dan één ouder zo goed als alle tijd met kind ontzeggen zoals dat van Femke.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

heidiw schreef: vr 24 sep 2021, 15:22
tvx1 schreef: vr 24 sep 2021, 12:43 Af en toe eens een halfuurtje mogen doorbrengen met je zoontje als het zijn mama uitkomt vind ik niet een waardige vader kunnen zijn. Dat is niet hetzelfde als je zoontje beurtelings een periode vast bij jou te hebben.
Excuseer? Meneer kan iedere dag tijd doorbrengen met zijn zoon als hij wil maar het komt zijn huizenhoog ego slecht uit.
Als hij wil? Geloof je dat nu echt? Denk je werkelijk dat Femke dat zal toelaten? Ego heeft hier ook weinig mee te maken. Dit is gewoon een vader die het recht om evenveel tijd door te brengen dan de moeder.
0 x
Plaats reactie