Femke De Grote (Vanya Wellens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ik vind het een behoorlijk grappige discussie, maar het brengt ons verder nergens.

Femke mag stilaan op de hoogte worden gesteld dat Nina & Yasmine weer in het buitenland zitten, deze info op zich zal hen zeker niet in gevaar brengen. Want ook Dieter en Tom zijn al op de hoogte en geen van beiden heeft op Peters verzoek actie ondernomen. Ik zie ook Femke niet in staat om even officieel een onderzoek te laten openen, want het is ook in haar voordeel dat Nina weer weg is.

Eens dat uitgeklaard kunnen ze misschien allebei als grote mensen samen een oplossing uitwerken voor Vic, want dat is op dit moment het enige dat voorrang heeft. De rest van hun problemen kunnen wel wachten.
2 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Daar heb je wel gelijk in. ^
En ook al weten ze blijkbaar momenteel helemaal niet waar ze op dit moment zelf staan in deze relatie, het zou geen kwaad kunnen om er een professional bij te halen denk ik.
Zodat ze eens op een redelijke manier met elkaar kunnen praten en allebei hun grieven kunnen uiten.
En vooral: rustig bespreken hoe het nu verder moet, vooral voor kleine Vic dan.
Want door allebei aan het langste eind te willen trekken, komen ze geen stap verder.
1 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 579

Bericht door martha »

toch een rare twist in het verhaal : Nancy die altijd alles te weten komt heeft nog niet door dat yasmine en nina al lang vertrokken zijn. Trouwens : weet Karin dat ? En zo ja, waarom licht zij Femke dan niet in ? Raar :denk:

Ik was volledig akkoord met de stelling van Femke dat Vic, Peter altijd kon zien 's morgens en 's avonds daar Peter dan op de withoeve aanwezig is. Het argument was onze "advocaat met zijn zuur gezicht" was dat hij dan aan het werk is :doh: Wat een bullshit.

Trouwens : dat bird-nesting (die term nooit eerder van gehoord eigenlijk :angel: ) doet mij zo een beetje denken aan een serie (ik denk op play 4) daar woonde het gescheiden koppel in hetzelfde huis : elk om beurt in de kelder en elk om beurt in de andere kamers van het huis. (Toon uit thuis speelde daar ook in mee).
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

martha schreef: di 28 sep 2021, 16:28 Ik was volledig akkoord met de stelling van Femke dat Vic, Peter altijd kon zien 's morgens en 's avonds daar Peter dan op de withoeve aanwezig is. Het argument was onze "advocaat met zijn zuur gezicht" was dat hij dan aan het werk is Wat een bullshit.
Sorry, maar even je kind mogen zien tijdens de koffie 's morgens en net voor je vertrekt 's avonds is toch allesbehalve een volwaardige ouder kunnen zijn. Je moet toch echt toegeven dat Femke haar voorstel in de verste verten niet evenwichtig. Zij zou veel en veel meer tijd met hem kunnen doorbrengen niettegenstaande ze beide evenveel zijn ouders zijn. Peter zijn voorstel is gewoon veel redelijker.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: ma 27 sep 2021, 19:55 Daar heb je wel gelijk in. ^
En ook al weten ze blijkbaar momenteel helemaal niet waar ze op dit moment zelf staan in deze relatie, het zou geen kwaad kunnen om er een professional bij te halen denk ik.
Zodat ze eens op een redelijke manier met elkaar kunnen praten en allebei hun grieven kunnen uiten.
En vooral: rustig bespreken hoe het nu verder moet, vooral voor kleine Vic dan.
Want door allebei aan het langste eind te willen trekken, komen ze geen stap verder.
Daar geef ik je wel volledig gelijk in.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: di 28 sep 2021, 16:43 Sorry, maar even je kind mogen zien tijdens de koffie 's morgens en net voor je vertrekt 's avonds is toch allesbehalve een volwaardige ouder kunnen zijn.
Dat is voor Femke toch ook zo?! En voor veel ouders. Samen ontbijten en dan hup , de kindjes naar school of naar de opvang en zelf gaan werken. Peter kan tussen zijn "harde" werken door, zeker tijd maken voor Vic, maar dan moet de wil er ook zijn. Sorry, hoor, maar Peter is een kwal, een egoïst en een plantrekker die zijn zin moet en zal krijgen. :thumbdown: Ik vrees, net zoals er hier meerdere zijn, dat dat om de beurt op de Withoeve bij Vic wonen, een truc is om Femke helemaal buiten te krijgen.
2 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ikke schreef: di 28 sep 2021, 16:46 Dat is voor Femke toch ook zo?! En voor veel ouders. Samen ontbijten en dan hup , de kindjes naar school of naar de opvang en zelf gaan werken. Peter kan tussen zijn "harde" werken door, zeker tijd maken voor Vic, maar dan moet de wil er ook zijn. Sorry, hoor, maar Peter is een kwal, een egoïst en een plantrekker die zijn zin moet en zal krijgen. Ik vrees, net zoals er hier meerdere zijn, dat dat om de beurt op de Withoeve bij Vic wonen, een truc is om Femke helemaal buiten te krijgen.
Dat is toch totaal niet voor Femke zo? In haar voorstel kreeg zij ook bijna alle vrije tijd met haar zoon. Elke avond zou hij volledig bij haar zijn, terwijl hij naar zijn appartement mocht. De situatie zou absoluut niet de zelfde zijn voor haar.

Ik snap ook niet hoe je Peter kan verwijten van een kwal en een egoïst te zijn die enkel zijn zin wel, terwijl hij net een voorstel waarbij hun zoon en enkel hun zoon op de eerste plaats staat. Hoe hij daarmee Femke buiten zou willen krijgen zie ik niet en al zeker niet waarom. Hij koestert totaal geen wrok tegenover haar.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: di 28 sep 2021, 16:54 Hoe hij daarmee Femke buiten zou willen krijgen zie ik niet en al zeker niet waarom. Hij koestert totaal geen wrok tegenover haar.
Ik geloof de forummers die ervaring hebben met scheiden. Ik zie dus wel degelijk de lepe truc in zijn voorstel. Als Femke ermee akkoord gaat, zal het mij niet verbazen als hij haar uithuizigheid gebruikt om te laten vaststellen dat zij het echtelijk dak verlaten heeft. Na het gezellig gezelschapsspelletje met yasmine en het afblaffen van Vic omdat hij ook aandacht wou, kun je mij niet meer overtuigen van het perfecte vaderschap van Peter. Ja, dat was één keer dat ie Vic afblafte, maar 't was totaal onterecht en hij had dat gezelschapsspel kunnen gebruiken om de kinderen aan elkaar te laten wennen. Maar nee, Peter was bezig met ZIJN dochter en al de rest moest wijken. Schoon, zulle!
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

ikke schreef: di 28 sep 2021, 17:32 Als Femke ermee akkoord gaat, zal het mij niet verbazen als hij haar uithuizigheid gebruikt om te laten vaststellen dat zij het echtelijk dak verlaten heeft.
Ik ga er toch van uit dat Femke niets meer tekent voor haar advocaat zijn fiat gegeven heeft.
Als alles op papier staat, dan kan Peter haar niet zomaar de toegang tot de Withoeve weigeren, maar zij hem ook niet natuurlijk.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: di 28 sep 2021, 20:20 Ik ga er toch van uit dat Femke niets meer tekent voor haar advocaat zijn fiat gegeven heeft.
Als alles op papier staat, dan kan Peter haar niet zomaar de toegang tot de Withoeve weigeren, maar zij hem ook niet natuurlijk.
Dat zou nog de beste oplossing zijn inderdaad; netjes alles op papier, en eerst een derde partij die zijn/haar oog over de wederzijdse eisen laat gaan.

Ik kan me hoe langer hoe minder van de indruk onttrekken dat Peter en Femke allebei op een heel ander punt in hun "scheiding" staan, en ik vraag me af waar dat heen gaat.
Peter lijkt in mijn ogen helemaal niet meer bezig te zijn met (een verzoening met) Femke, terwijl Femke zo ver nog lang niet lijkt te zijn. Ze is niet eens zeker of ze wil scheiden. Dat verschil in emoties kan wel tot heel vervelende beslissingen met nog vervelendere gevolgen leiden, dus ik hoop dat die advocaat er snel komt.

Want nee, ik vertrouw Peter ook niet. Hij had vanavond bijvoorbeeld alle kans om eindelijk open kaart te spelen over Nina en Yasmine bijvoorbeeld, maar hij koos er gewoon bewust voor om dat niet te doen. Dat doet hij in mijn ogen niet voor niks.
Ook nu laat hij wéér niet het achterste van zijn tong zien en dat getuigt misschien niet van wrok tegenover Femke, maar toch zeker ook niet van goede wil :nope:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef: di 28 sep 2021, 20:20 Ik ga er toch van uit dat Femke niets meer tekent voor haar advocaat zijn fiat gegeven heeft.
Daar begint het idd (gelukkig) wel op te lijken: dat Femke van plan is om te vechten voor haar rechten. Go, Femke!
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 579

Bericht door martha »

Goed zo Femke :clap: Laat je niet kisten :clap: Laat eens je strijdvaardigheid die je nu al jaren door toedoen van die leugenachtige peter hebt moeten opbergen weer tevoorschijn halen.
3 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1363
x 1723
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

martha schreef: do 30 sep 2021, 16:04Goed zo Femke
Eindelijk!!! Eindelijk schiet ze uit haar sloffen! Ze zat bijna helemaal onder de mat, maar net op tijd het hoekje omgedraaid om er gedurfd vanonder te komen! Goed gedaan! :smile:
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Ik vind het verwonderlijk dat de fraude indertijd en de 'vlucht' van Nina de enige dingen waren die Femke naar voor wist te brengen.
Zijn dat de enige dingen die ze kan bedenken? En is dat laatste strafbaar?
Peter heeft alleen geweigerd om aangifte te doen van de verdwijning, maakt hem dat medeplichtig? :denk:

Het kan natuurlijk ook dat zij eerst de tegenzet van Peter afwacht.
Maar veel wroeten heeft ze tot hiertoe niet gedaan.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ik denk dat zij bij een aantal van die "dingen" zélf ook betrokken is, dus kan ze die moeilijk gaan oprakelen hé. Bijvoorbeeld dat ze van de ene op de andere dag eigenaar werden van Luc's eigendommen. De zaak met Lucas is ook behoorlijk delicaat. Dat uitbrengen zou ook Nancy wéér kwetsen. En die toestanden rond Peggy zijn intussen al verjaard, vermoed ik. Net zoals Nina en de fraude op het notariaat. Bovendien was hij daar het slachtoffer, als ik het mij goed herinner.

Sowieso moet ze eerst afwachten wat de ijspegel aan vuiligheid gaat boven brengen.
0 x
Plaats reactie