Is net dat zoals Peter er op vertrouwde dat Femke niet met haar broer in bed zou duiken toen hij akkoord ging om die in huis te nemen.Christel schreef: wo 15 sep 2021, 20:44 Is dat net zoiets als het feit dat Femke hem meer dan lang genoeg kent om te weten dat hij eerlijk zou zijn tegen haar, en dus niet jarenlang een dochter (en bijbehorende alimentatie) voor haar zou verzwijgen? Want op dat vlak is ze toch ook lelijk van een koude kermis thuis gekomen.
Sorry, maar iemands vertrouwen in zijn/haar echtgenoot zou voor minder op losse schroeven komen staan...
Femke De Grote (Vanya Wellens)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
tvx1
- x 435
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1363
- x 1723
- Contacteer:
Dacht het niet. Er staat nu zoveel meer op het spel nu ze een zoon samen hebben, samen meegemaakt hebben dat ze een kind verloren zijn, een zaak samen hebben. En dat is allemaal gebeurd terwijl hij een groot geheim met zich meedroeg: een dochter waarvoor hij alimentatie betaalde.tvx1 schreef: za 25 sep 2021, 21:35 Deze twee hebben dus wel degelijk wel getoond een uitzonderlijke hoeveelheid vergevingsgezindheid te hebben. Net daarom zou je daar ook nu wel wat van verwacht hebben.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Ze hebben dat beslist en zijn de volgende dag de erkenning gaan doen.tvx1 schreef: za 25 sep 2021, 21:36 Het probleem is dat die erkenning iets is dat ze heel snel hebben beslist voor Nina naar de rechtbank moest. De gelegenheid om dat nog eerst rustig aan Femke te vertellen was er gewoon niet.
Hoe lang duurt 1 telefoontje?
Ofwel wou hij het gewoon niet zelf zeggen, of hij vond het niet belangrijk genoeg.
1 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
En Peter zelf niet met Nina destijds?tvx1 schreef: za 25 sep 2021, 21:49 Is net dat zoals Peter er op vertrouwde dat Femke niet met haar broer in bed zou duiken toen hij akkoord ging om die in huis te nemen.
Als we alle misstappen van die 2 hier op moeten gaan sommen, dan zijn we nog wel ff bezig vrees ik...
Maar zoals Daffy ook al zei, is er voor mij toch ook een soort tweedeling tussen Peter en Femke uit de tijd die jij aanhaalt, en Peter en Femke die bij elkaar gekomen zijn na Peter's huwelijk met Peggy, toen ze samen Lucas gekregen hebben. Na Lucas' geboorte zijn ze jarenlang als echte partners bij elkaar geweest, wat uiteindelijk ook leidde tot de geboorte van Vic en hun huwelijk. Ze hadden echt wel voor elkaar gekozen en hebben samen een leven opgebouwd, en ik denk dat net daarom het bedrog van Peter voor mij nu ook zo zwaar doorweegt. Als zelfs alles wat ze doorstaan hebben en dat partnerschap van jaren, Peter nog niet aanzet tot het in vertrouwen nemen van zijn echtgenote, dan vraag ik me af wat hem wél zover zou krijgen.
Als hij zelfs over zoiets belangrijks als een dochter al gewoon zijn mond houdt en liegt, wat moet dat met veel kleinere dingen dan wel niet zijn? Dat is dan toch iets wat constant door Femke's hoofd moet spoken?
Ze weet nu gewoon zeker dat ze jarenlang heeft samengeleefd met een man die nooit echt laat zien wie hij is.
Kortom; Femke leeft met een leugen.
Zoiets is eigenlijk niet te vergeven, denk ik. Het gaat niet eens om de leugen op zich, in mijn ogen, maar wel om het feit dat er iets fundamenteel breekt als iemand niet is zoals hij zich gedurende jaren heeft laten zien.
Femke weet hierdoor nooit meer waar ze aan toe is met Peter, en dus kan er geen vertrouwen meer zijn.
Dat is dan toch geen leven?
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
vdbemdsa
- Poster rang 2

- x 3
- x 112
-
vdbemdsa
- Poster rang 2

- x 3
- x 112
De grootste reden hiervoor is toch dat het niet geweten mocht zijn, omdat die beiden voortvluchtig waren (nu weer zijn), en dus hoe minder mensen op de hoogte waren, hoe beter voor Nina en Jasmine.Christel schreef: zo 26 sep 2021, 01:31 Als hij zelfs over zoiets belangrijks als een dochter al gewoon zijn mond houdt en liegt, wat moet dat met veel kleinere dingen dan wel niet zijn?
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Nee, toch niet...
Peter heeft Femke bedrogen met Nina, waarna hij en Femke uit elkaar zijn gegaan en hij een relatie is begonnen met Nina, met de gekende afloop
Hij hoefde er toch niet bij te vertellen dat hij wist waar ze woonden? Als hij dan al schrik zou hebben dat Femke haar mond voorbij zou praten, dan had hij haar op z'n minst de rest kunnen vertellen, toch?vdbemdsa schreef: ma 27 sep 2021, 11:08 De grootste reden hiervoor is toch dat het niet geweten mocht zijn, omdat die beiden voortvluchtig waren (nu weer zijn), en dus hoe minder mensen op de hoogte waren, hoe beter voor Nina en Jasmine.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
tvx1
- x 435
En toch weerhield dat Femke niet toen ze een paar maanden later terugkeerde om vrijwel meteen terug met hem te beginnen aanpappen. Daar was nog weinig te merken van beschaamd vertrouwen.
Wist hij dan effectief waar ze woonden. Ik bedoel, haar exacte adres. Ik dacht dat hij enkel wist dat ze in Belize verbleef. Maar dat wist Femke ook. Zij was er destijds bij toen de defectieve belde om te vertellen dat hij Nina had getraceerd naar Belize.Christel schreef: ma 27 sep 2021, 12:32Hij hoefde er toch niet bij te vertellen dat hij wist waar ze woonden? Als hij dan al schrik zou hebben dat Femke haar mond voorbij zou praten, dan had hij haar op z'n minst de rest kunnen vertellen, toch?vdbemdsa schreef: ma 27 sep 2021, 11:08 De grootste reden hiervoor is toch dat het niet geweten mocht zijn, omdat die beiden voortvluchtig waren (nu weer zijn), en dus hoe minder mensen op de hoogte waren, hoe beter voor Nina en Jasmine.
0 x
-
ikke
- x 435
Femke wist toen helemaal nog niets af van Yasmine. en dat is 9 (negen!) jaar lang zo gebleven. Femke was ook geen engelke, maar zij is hier wel degene die het langst voor de gek werd gehouden en zou dit met de mantel der liefde moeten bedekken? Amehoelatvx1 schreef: ma 27 sep 2021, 14:42 En toch weerhield dat Femke niet toen ze een paar maanden later terugkeerde om vrijwel meteen terug met hem te beginnen aanpappen. Daar was nog weinig te merken van beschaamd vertrouwen.
1 x
-
tvx1
- x 435
Nee zo is het niet gegaan. Peter heeft dat voorgesteld maar Nina was nogal weigerachtig. De volgende dag zei ze dan plots dat ze akkoord was en zijn ze halsoverkop naar de burgerlijke stand gegaan voor ze in de rechtbank moest zijn. Er was dus echt geen redelijke gelegenheid om dit op voorhand aan Femke te vertellen. En dit is niet iets dat je eventjes snel over de telefoon verteld. Ik had dan ook de indruk dat Peter een goed moment afwachtte om het haar persoonlijk te vertellen. Echter vluchtte Nina dan halsoverkop en was hij dan vooreerst bezig met zo snel mogelijk een spoor te vinden en zijn kop te breken over wat hij het beste zou ondernemen en tegen dat hij er uit was had Femke die brief al ontvangen.satine schreef: za 25 sep 2021, 23:44 Ze hebben dat beslist en zijn de volgende dag de erkenning gaan doen.
Hoe lang duurt 1 telefoontje?
Ofwel wou hij het gewoon niet zelf zeggen, of hij vond het niet belangrijk genoeg.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Ok, hij had misschien de tijd niet meer om het persoonlijk te vertellen, omdat het zo vlug ging.
Maar de intentie was er wel.
Het valt op dat Peter altijd maar wou praten en praten, tot die ene kus - daarna kon het niet meer.
En advocaat zijnde moet hij geweten hebben dat Femke het dan via een aangetekende brief zou te weten komen en dat die brief niet dezelfde dag zou arriveren.
Dus heeft hij tijd gehad, maar het niet belangrijk gevonden.
Belangrijk waren alleen Yasmine en haar moeder.
Want een telefoontje was nog altijd beter dan een aangetekende brief - mijn mening.
Dat was nog altijd persoonlijker geweest dan nu het geval was.
Maar de intentie was er wel.
Het valt op dat Peter altijd maar wou praten en praten, tot die ene kus - daarna kon het niet meer.
En advocaat zijnde moet hij geweten hebben dat Femke het dan via een aangetekende brief zou te weten komen en dat die brief niet dezelfde dag zou arriveren.
Belangrijk waren alleen Yasmine en haar moeder.
Want een telefoontje was nog altijd beter dan een aangetekende brief - mijn mening.
Dat was nog altijd persoonlijker geweest dan nu het geval was.
1 x
-
tvx1
- x 435
Zo is het wel niet gegaan hé. Ze zijn helemaal niet samen gekomen NA Peter zijn huwelijk. Dat is eigenlijk nog het strafste. Femke heeft namelijk zelf ooit een buitenechtelijk kind gekregen van Peter en is terug met hem gaan samenwonen terwijl hij nog altijd gehuwd was. Zij is dus ook allesbehalve een heilige.Christel schreef: zo 26 sep 2021, 01:31 Maar zoals Daffy ook al zei, is er voor mij toch ook een soort tweedeling tussen Peter en Femke uit de tijd die jij aanhaalt, en Peter en Femke die bij elkaar gekomen zijn na Peter's huwelijk met Peggy, toen ze samen Lucas gekregen hebben.
0 x
-
tvx1
- x 435
Hoezo heeft hij tijd gehad? Nina is bijna onmiddellijk gevlucht en een spoor vinden is dan heel tijdgevoelig. Niet onlogisch dat hij daar dan vooreerst mee bezig was. En tegen dat de realiteit van die situatie doordrong bij hem, had Femke die brief al ontvangen.satine schreef: ma 27 sep 2021, 14:58 En advocaat zijnde moet hij geweten hebben dat Femke het dan via een aangetekende brief zou te weten komen en dat die brief niet dezelfde dag zou arriveren.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Je quote maar een stukje van mijn posting.
Een telefoontje was nog altijd beter geweest dan dit.
En toen Nina Peter belde dat Yasmine er niet was, zat hij toen niet in de Withoeve te 'werken'?
Een telefoontje was nog altijd beter geweest dan dit.
En toen Nina Peter belde dat Yasmine er niet was, zat hij toen niet in de Withoeve te 'werken'?
0 x
-
ikke
- x 435