Ik denk ook wel dat Peter dat reeds zou verteld hebben indien Nina en Yasmine niet ineens halsoverkop gevlucht waren. Niet abnormaal dat hij daar momenteel niet bij stil gestaan heeft, terwijl hij naar hen aan het zoeken is. Ik begrijp ook wel waarom dat Femke concludeert wat ze concludeert (en ik denk niet dat ik het tegendeel beweerd heb). Maar dat maakt haar conclusie niet minder overhaast en fout en ik wilde gewoon aangeven dat er duidelijk een grote factor van jaloezie daarin meespeelt. Daarbij zij weet toch ook van dat proces tegen Nina. Dus had ze even moeite gedaan om verder te kijken dan haar neus lang is, had ze ook wel kunnen beseffen dat het misschien wel eens daar mee te maken zou kunnen hebben.satine schreef: di 14 sep 2021, 21:45 En als Peter Femke zelf had verteld dat hij Yasmine had erkend en dit vooral gedaan had om haar uit de pleegzorg te houden - na het overlijden van Leo - dan zou dat heel anders overgekomen zijn dan een officiële mededeling van de burgerlijke stand, via de post.
Ik begrijp heel goed dat Femke - met wat ze weet - hieruit concludeert dat voor hem alleen Nina en Yasmine nog bestaan.
Tenslotte weet zij ook niet waarom Peter in eerste instantie zo gauw mogelijk Vic bij zich wou hebben, om daarna ogenschijnlijk van gedachte te veranderen.
Femke De Grote (Vanya Wellens)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
tvx1
- x 435
Laatst gewijzigd door tvx1 op wo 15 sep 2021, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
tvx1
- x 435
Het feit dat hij haar over de telefoon vertelde dat er een noodgeval was. Het feit dat ze hem meer dan lang genoeg kent om te weten dat hij Vic hem nooit niks zou interesseren. Dezelfde reden waarom Nancy niet wil geloven dat Peter zomaar Vic zou negeren.Christel schreef: wo 15 sep 2021, 11:24 Niet moeilijk dan dat Femke de conclusie trekt dat zij en Vic hem niks meer interesseren. Ik zou niet weten uit welke acties van Peter ze iets anders op had kunnen maken..
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1363
- x 1723
- Contacteer:
Is dat niet een beetje de wereld op z'n kop plaatsen. Hoe kun je nu maar één seconde medeleven hebben met een man die al 8 jaar z'n vrouw bedriegt, De hectische momenten die opgesomd worden heeft hij allemaal zelf veroorzaakt en enkel aan hemzelf te danken. Het zou eerder menselijk zijn z'n vrouw bij te staan en z'n zoon i.p.v. haar op te zadelen met de zaak, z'n zoon, en alles wat erbij komt kijken. En dan nog als kers op de taart Yasmine erkennen en dat als een doodgewone zaak beschouwen voor Femke, haar hiervan zelfs niet in te lichten. Van mij zou hij voorgoed kunnen buitenblijven en liefst zover mogelijk weg uit m'n buurt! De onderkruiper!tvx1 schreef: wo 15 sep 2021, 17:10 Ze kan ook gewoon haar telefoon nemen en Peter bellen om een woordje uitleg. Veel moeite kost dat niet.
4 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
tvx1
- x 435
Hoezo heeft hij die hectische momenten zelf veroorzaakt?? Hij heeft toch helemaal niet gevraagd dat Nina op de vlucht zou slaan? En wie zegt dat hij dat erkennen als een doodnormale zaak beschouwt en dat hij Femke niet wilde inlichten? Hij heeft door omstandigheden nog geen goeie gelegenheid gehad. Zo onmenselijk is zijn handelen ook niet hoor. Hij heeft nu eenmaal twee kinderen die hij zo goed mogelijk evenwaardig wil behandelen. Dat verdient op zich wel wat respect. En ja het gevolg is natuurlijk dat bij hem niet alles enkel en alleen rond Vic kan draaien. Dat is niet eenmaal zo. Hij is ook maar één persoon en kan zich moeilijk in twee kappen. Soms zal hij keuzes moeten maken en soms heb je eens een noodgeval.daffy duck schreef: wo 15 sep 2021, 17:20 Is dat niet een beetje de wereld op z'n kop plaatsen. Hoe kun je nu maar één seconde medeleven hebben met een man die al 8 jaar z'n vrouw bedriegt, De hectische momenten die opgesomd worden heeft hij allemaal zelf veroorzaakt en enkel aan hemzelf te danken. Het zou eerder menselijk zijn z'n vrouw bij te staan en z'n zoon i.p.v. haar op te zadelen met de zaak, z'n zoon, en alles wat erbij komt kijken. En dan nog als kers op de taart Yasmine erkennen en dat als een doodgewone zaak beschouwen voor Femke, haar hiervan zelfs niet in te lichten. Van mij zou hij voorgoed kunnen buitenblijven en liefst zover mogelijk weg uit m'n buurt! De onderkruiper!
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Het juiste was geweest dat hij dat aan Femke had laten weten voor de erkenning.tvx1 schreef: wo 15 sep 2021, 17:15 Ik denk ook wel dat Peter dat reeds zou verteld hebben indien Nina en Yasmine niet ineens halsoverkop gevlucht waren
Niet erna.
Dat zou niet meer dan netjes geweest zijn - nu heeft hij haar en haar gevoelens compleet genegeerd.
Want ik denk dat geen enkele vrouw staat te jubelen als haar man elders een kind erkent zonder haar medeweten.
Jaloers of niet.
En dan nog een kind dat jaren verzwegen geweest is.
Ik denk ook dat Femke nog niet vergeten is hoe Peter op de trouw van Leo en Marianne daar het gelukkige gezinnetje stond te spelen voor de foto.
Op vraag van Yasmine, dat is waar - maar ondertussen liep Femke daar rond met haar dienblad om de gasten te bedienen, terwijl de Withoeve even goed zijn verantwoordelijkheid is/was als de hare.
Ik kan me heel goed voorstellen dat zij zich op dat moment gewoon aan de kant geschoven voelde, eender wat de intenties van Peter waren op dat moment.
2 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Is dat net zoiets als het feit dat Femke hem meer dan lang genoeg kent om te weten dat hij eerlijk zou zijn tegen haar, en dus niet jarenlang een dochter (en bijbehorende alimentatie) voor haar zou verzwijgen? Want op dat vlak is ze toch ook lelijk van een koude kermis thuis gekomen.tvx1 schreef: wo 15 sep 2021, 17:20 Het feit dat hij haar over de telefoon vertelde dat er een noodgeval was. Het feit dat ze hem meer dan lang genoeg kent om te weten dat hij Vic hem nooit niks zou interesseren. Dezelfde reden waarom Nancy niet wil geloven dat Peter zomaar Vic zou negeren.
Sorry, maar iemands vertrouwen in zijn/haar echtgenoot zou voor minder op losse schroeven komen staan...
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 931
- x 1491
9 jaar liegen, bedriegen, dingen achterhouden en er nu nog altijd vrolijk mee doorgaan volstaat niet voor jou? Gewoon eens denken hoe jij zou reageren in zulke situatie waarin je ontdekt dat je partner al jarenlang een dubbelleven leidt. En ik kan je verzekeren dat dat helemaal niet zo rationeel zou zijn zoals je het hier allemaal neerschrijft. Dus neen, het gaat helemaal niet over jaloezie en haar slechte kantjes of een masker dat barst. Het gaat over verdriet en diepe teleurstelling.
2 x
-
ikke
- x 435
Voor Femke volstaat dat duidelijk wel. En ik ben de laatste die haar ongelijk zal geven.heidiw schreef: do 16 sep 2021, 07:58 9 jaar liegen, bedriegen, dingen achterhouden en er nu nog altijd vrolijk mee doorgaan volstaat niet voor jou?
2 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1363
- x 1723
- Contacteer:
En iets dat gebroken is en nog heel moeilijk, of zelfs niet meer te herstellen valt! Ik kan daar heel goed inkomen.heidiw schreef: do 16 sep 2021, 07:58 het gaat helemaal niet over jaloezie en haar slechte kantjes of een masker dat barst. Het gaat over verdriet en diepe teleurstelling.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
ikke
- x 435
Volledig mee eens. Vertrouwen dat geschaad werd, is zo goed als niet te helen. Ik vertrouw geen mensen die daar licht over gaan.daffy duck schreef: do 16 sep 2021, 11:43 En iets dat gebroken is en nog heel moeilijk, of zelfs niet meer te herstellen valt!
1 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 931
- x 1491
Als de bliksem bij de politie pv laten opmaken dat je echtgenoot de woonst verlaten heeft!
0 x
-
tvx1
- x 435
Maar deze twee is het al een keer of vier gebroken geweest en terug hersteld geweest. Peter is eens bijna getrouwd geweest met een ander en eens effectief getrouwd geweest met een ander. Femke heeft hem verdorie bedrogen met haar eigen broer. En toch kwamen ze telkens weer bij elkaar. Deze twee hebben dus wel degelijk wel getoond een uitzonderlijke hoeveelheid vergevingsgezindheid te hebben. Net daarom zou je daar ook nu wel wat van verwacht hebben.daffy duck schreef: do 16 sep 2021, 11:43 En iets dat gebroken is en nog heel moeilijk, of zelfs niet meer te herstellen valt! Ik kan daar heel goed inkomen.
0 x
-
tvx1
- x 435
Het probleem is dat die erkenning iets is dat ze heel snel hebben beslist voor Nina naar de rechtbank moest. De gelegenheid om dat nog eerst rustig aan Femke te vertellen was er gewoon niet.satine schreef: wo 15 sep 2021, 17:54 Het juiste was geweest dat hij dat aan Femke had laten weten voor de erkenning.
Niet erna.
Dat zou niet meer dan netjes geweest zijn - nu heeft hij haar en haar gevoelens compleet genegeerd.
Laatst gewijzigd door tvx1 op za 25 sep 2021, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
tvx1
- x 435
9 jaren liegen en bedriegen is wel een heel botte omschrijving van het gebeurde. Een kind hebben uit een vorige relatie is ook niet echt het zelfde als een dubbelleven leiden.heidiw schreef: do 16 sep 2021, 07:58 9 jaar liegen, bedriegen, dingen achterhouden en er nu nog altijd vrolijk mee doorgaan volstaat niet voor jou? Gewoon eens denken hoe jij zou reageren in zulke situatie waarin je ontdekt dat je partner al jarenlang een dubbelleven leidt. En ik kan je verzekeren dat dat helemaal niet zo rationeel zou zijn zoals je het hier allemaal neerschrijft. Dus neen, het gaat helemaal niet over jaloezie en haar slechte kantjes of een masker dat barst. Het gaat over verdriet en diepe teleurstelling.
En ik kan je verzekeren dat ikzelf net wel heel rationeel zou reageren. Ik ben nu eenmaal en persoon die niet snel veroordeelt. Zo ben ik opgevoed en zo ben ik. We hoeven het daarover ook niet eens te zijn. Iedereen heeft het recht daar diens eigen kijk op te hebben.
0 x
-
tvx1
- x 435
Dat is iets waar je geen algemene regel op kan plakken. Iedere mens gaat daar anders mee om. Kijk bijvoorbeeld maar bijvoorbeeld hoe vaak het vertrouwen tussen Frank en Simonne al is hersteld. En ook bij Femke en Peter gebeurde dat al meermaals.ikke schreef: do 16 sep 2021, 14:59 Volledig mee eens. Vertrouwen dat geschaad werd, is zo goed als niet te helen. Ik vertrouw geen mensen die daar licht over gaan.
0 x