Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

tvx1 schreef: ma 29 mar 2021, 16:08 Het is niet dat hij echt letterlijk lijken gemaakt heeft.
Jawel he, zijn zoontje, ik blijf er bij dat die is gestorven door zijn toedoen, hij heeft Eddy zo ver gedreven.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Mijn geheugen laat mij een beetje in de steek...
Weet er nog iemand hoe het indertijd zat met de relatie met Femke toen Nina vertrok?
Zijn Peter en Femke toen vrij snel weer een koppel geworden, of was daar aardig wat tijd tussen?
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: do 08 apr 2021, 09:51 Weet er nog iemand hoe het indertijd zat met de relatie met Femke toen Nina vertrok?
Zijn Peter en Femke toen vrij snel weer een koppel geworden, of was daar aardig wat tijd tussen?
Ben net eens even terug gaan kijken in het topic van Femke omdat ik ook nieuwsgierig was, en daar breekt de ellende al los vanaf de eerste pagina van haar topic :lol: Ik wist écht niet meer wat er toen allemaal precies gebeurd is, maar dat was veel...héél veel. :mrgreen:
Wel grappig om dat nu terug te lezen... :razz:

Een beknopte samenvatting van wat ik uit die posts begrepen heb:
Peter is, na Nina's aftocht met het complete bedrag op zijn derdengelden-rekening, meteen weer een koppel geworden met Femke. Ik vermoed zelfs dat zij misschien iets eerder weer een koppel waren, dan dat Nina weg was, maar dat heeft elkaar dan wel zo goed als "overlapt". :denk:

Daar is Femke's halfbroer Rafael dan weer vrij snel achteraan gekomen, en Femke is een affaire met hem begonnen terwijl ze een relatie had met Peter. Femke raakte ook nog eens in verwachting en wist niet wie van de 2 heren de vader was. Dat bleek Peter te zijn, waarna Rafael ervoor gezorgd heeft dat ze een miskraam kreeg. Vervolgens kwam Peter er achter dat Femke hem een hele tijd bedroog met Rafael, waardoor het over was tussen hem en Femke.

En daar komt dan volgens mij die hele periode van Femke's drugsmisbruik en Peter's relatie met Peggy achteraan... ;)
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Christel schreef: do 08 apr 2021, 14:34 Daar is Femke's halfbroer Rafael dan weer vrij snel achteraan gekomen, en Femke is een affaire met hem begonnen terwijl ze een relatie had met Peter. Femke raakte ook nog eens in verwachting en wist niet wie van de 2 heren de vader was. Dat bleek Peter te zijn, waarna Rafael ervoor gezorgd heeft dat ze een miskraam kreeg. Vervolgens kwam Peter er achter dat Femke hem een hele tijd bedroog met Rafael, waardoor het over was tussen hem en Femke.

En daar komt dan volgens mij die hele periode van Femke's drugsmisbruik en Peter's relatie met Peggy achteraan...
Ja, dat is toch wel erg geloofwaardig dat hij zelfs niets vertelde toen hij te weten kwam dat Femke hem had bedrogen met haar broer. En ook niets terwijl hij met Peggy aanpapte en zelfs trouwde. Wat nog straffer is, is dat Nina en Femke even tegelijk zwanger moeten geweest zijn van hem. :crazy:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 579

Bericht door martha »

En Femke heeft toch nog een relatie gehad met Tim staat me voor. Maar wat ik me enkele weken heb afgevraagd is dat Femke, toen ze hoorde dat Nina terug in het land was, zei dat die rosse sprinkhaan er met het geld van de noorderzon vandoor was. Euh ?? Dat herinner me niet meer of het zou moeten zijn dat Femke dat geld aan Peter ergens in bewaring had gegeven.

Maar afijn, de poppen zullen aan het dansen beginnen ter huize Vlerick en ben eens benieuwd hoe Nancy (die heeft Nina nog niet gezien) daarop gaat reageren :lol: Ik kijk er al naar uit. :mrgreen:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

martha schreef: do 08 apr 2021, 18:12 Euh ?? Dat herinner me niet meer of het zou moeten zijn dat Femke dat geld aan Peter ergens in bewaring had gegeven.
Femke had toen net haar deel van de Noorderzon verkocht aan Peggy. Peter was de notaris bij die verkoop. De verkoopsom was een deel van het bedrag dat op de derdenrekening stond die door Nina werd leeggemaakt.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Allé, Peter heeft nu eindelijk zijn dochter gezien...
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

En hij was aangenaam verrast. Nog even en hij vraagt bezoekrecht :smile:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Een vraagje over vroeger:
Weet er nog iemand met hoeveel euro's Nina en haar moeder indertijd vertrokken zijn?
Ik dacht dat het 800.000 was, maar ik lees ook ergens 600.000.
En hoe heeft Peter dat terugbetaald?

Even gekopieerd uit het topic van Nina:
Kiki_Dee schreef: di 20 apr 2021, 13:27 Bij ons is dat ook zo, dus inderdaad niet raar. Hij is ook nog advocaat, dus hij heeft misschien nog enkele andere rekeningen, van zijn advocaten business. Daar heeft Femke waarschijnlijk geen toegang toe.
Hij moet zichzelf dan toch een mooi 'loon' hebben uitgekeerd al die jaren, om elke maand zonder problemen 900 euro te betalen.
Want advocatenwerk deed hij al een tijdje niet meer.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: di 20 apr 2021, 13:30 Hij moet zichzelf dan toch een mooi 'loon' hebben uitgekeerd al die jaren, om elke maand zonder problemen 900 euro te betalen.
Dat is het, inderdaad...
Aparte rekeningen zijn niet zo vreemd, en ook niet dat de partner misschien niet weet wat daarop staat, maar in het geval van Femke en Peter hebben ze samen een bedrijf waar ze beiden hun inkomen al een aantal jaren uithalen. Dan vind ik het ook wel vreemd dat Femke helemaal nergens weet van gehad heeft, want Peter moet zijn (kennelijk erg riante) loon dan inderdaad van hun bedrijf naar zijn eigen rekening overgeschreven hebben iedere maand, en daar moet Femke toch eigenlijk wel zicht op gehad hebben.
satine schreef: di 20 apr 2021, 13:30 Een vraagje over vroeger:
Weet er nog iemand met hoeveel euro's Nina en haar moeder indertijd vertrokken zijn?
Bij mijn weten was het ook €800.000,- en Peter heeft dat geld aan zijn cliënten terugbetaald door het pand van zijn notariskantoor te verkopen aan Marianne. Die heeft dat destijds voor Tom gekocht. :)
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: di 20 apr 2021, 13:30 Een vraagje over vroeger:
Het was €800 000. Ik dacht dat de verzekering van zijn kantoor destijds zijn cliënten had vergoed.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: di 20 apr 2021, 13:30 Hij moet zichzelf dan toch een mooi 'loon' hebben uitgekeerd al die jaren, om elke maand zonder problemen 900 euro te betalen.
Dat betalen aan Nina deed hij natuurlijk niet enkel de laatste drie maanden hé. Hij heeft dat naar eigen zeggen van in het begin gedaan. En dat omvat natuurlijk ook periodes waarin hij goed zijn boterham verdiende in het advocatenkantoor van Tom en later in zijn goed draaiende zaken in de Zus&Zo en later Withoeve dat hij ook op verschillende momenten nog combineerde met advocatenwerk. Als je dan nog bedenkt dat de privéwoning en dus de kosten ervan gedeeld is met het gezin van zijn schoonmoeder en zij nooit eens grote bedragen uitgeven aan op vakantie gaan of zo, zal die zich financieel zeker weinig zorgen hebben moeten maken. Recent was het inderdaad even wat moeilijk om die betaling Nina nog steeds geheim te kunnen doen, door de mindere periode van de Withoeve, maar nu het niet meer geheim moet en hij weer veel advocatenwerk heeft verwacht ik niet dat dat nog een probleem zal zijn.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

tvx1 schreef: di 20 apr 2021, 16:05 Ik dacht dat de verzekering van zijn kantoor destijds zijn cliënten had vergoed.
Hij was destijds niet voor die schade verzekerd omdat Nina dat geld vanonder zijn ogen gestolen heeft. Hij had er haar zelf alle middelen toe gegeven, vandaar dat de verzekering het niet dekte... ;)
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

tvx1 schreef: di 20 apr 2021, 16:07 en later in zijn goed draaiende zaken in de Zus&Zo en later Withoeve dat hij ook op verschillende momenten nog combineerde met advocatenwerk. Als je dan nog bedenkt dat de privéwoning en dus de kosten ervan gedeeld is met het gezin van zijn schoonmoeder en zij nooit eens grote bedragen uitgeven aan op vakantie gaan of zo, zal die zich financieel zeker weinig zorgen hebben moeten maken. Recent was het inderdaad even wat moeilijk om die betaling Nina nog steeds geheim te kunnen doen, door de mindere periode van de Withoeve,
Maar hier schrijf je het zelf ook: hij heeft dat geld dus jarenlang elke maand grotendeels moeten onttrekken uit de bedrijven die hij samen met zijn vrouw runde. Dan is het toch vreemd dat hij dat al die jaren zonder inmenging van Femke heeft kunnen doen? :-?
Femke heeft dus onbewust meebetaald aan Peter's dochter zonder dat ze daar ook maar enigszins van op de hoogte was...
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ik denk dat Femke daar niet van wakker ligt. Ze heeft er in ieder geval met geen woord over gerept. Wél over dat het raar is dat hij Mientje niet wil leren kennen.

Ik vermoed dat daar snel verandering in komt, zeker gezien Nina's reactie toen ze van Leo hoorde over de ontmoeting.
0 x
Plaats reactie