En daarbij heb ik ook heel sterk het idee dat Femke wel heel graag zou willen dat het allemaal goed komt, maar dat ze zichzelf er in de praktijk gewoon niet meer toe kan zetten. Ze lijkt maar niet over Peter's bedrog heen te kunnen stappen, en dat kan ik persoonlijk goed begrijpen.
Femke De Grote (Vanya Wellens)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
^ Dat denk ik ook inderdaad...
En daarbij heb ik ook heel sterk het idee dat Femke wel heel graag zou willen dat het allemaal goed komt, maar dat ze zichzelf er in de praktijk gewoon niet meer toe kan zetten. Ze lijkt maar niet over Peter's bedrog heen te kunnen stappen, en dat kan ik persoonlijk goed begrijpen.
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Inderdaad, ik denk ook dat ze wel wil.
Ze was ook heel lief tegen Yasmine, de keren dat ze haar ontmoet heeft.
Maar natuurlijk is het ook wel zo dat het meisje haar elke keer opnieuw er doet aan denken dat haar man er blijkbaar geen problemen mee heeft om belangrijke dingen jaren lang te verzwijgen.
En dat neemt ze Yasmine niet kwalijk, maar Peter.
Verder viel het me op dat Femke alleen naar het graf van Lucas ging.
Ergens heeft ze misschien ook het gevoel dat Yasmine Lucas een beetje vervangt voor Peter, maar dat zij met lege handen achterblijft?
In ieder geval: als Peter daar weer met zijn blinkoogjes naar Yasmine staat te kijken lijk een kind waar Sinterklaas net is geweest, dan kan ik me voorstellen dat Femke zich afvraagt hoe het dan met HUN gezin zit.
Ze was ook heel lief tegen Yasmine, de keren dat ze haar ontmoet heeft.
Maar natuurlijk is het ook wel zo dat het meisje haar elke keer opnieuw er doet aan denken dat haar man er blijkbaar geen problemen mee heeft om belangrijke dingen jaren lang te verzwijgen.
En dat neemt ze Yasmine niet kwalijk, maar Peter.
Verder viel het me op dat Femke alleen naar het graf van Lucas ging.
Ergens heeft ze misschien ook het gevoel dat Yasmine Lucas een beetje vervangt voor Peter, maar dat zij met lege handen achterblijft?
In ieder geval: als Peter daar weer met zijn blinkoogjes naar Yasmine staat te kijken lijk een kind waar Sinterklaas net is geweest, dan kan ik me voorstellen dat Femke zich afvraagt hoe het dan met HUN gezin zit.
1 x
-
vdbemdsa
- Poster rang 2

- x 3
- x 112
Awel, daar vind ik dat Peter terecht gelijk had, dat zouden mijn kinderen ook niet moeten proberen, op welke leeftijd ook , beleefdheid is het allerbelangrijkste, ik vond dit zeker niet overdreven.satine schreef: di 01 jun 2021, 10:25 Als Vic het Scrabblebord wegtrekt, krijgt hij niet alleen een verdiende terechtwijzing, maar moest hij zich ook nog eens verontschuldigen bij Yasmine.
De blaftoon van Peter was toen totaal overbodig - Vic voelt ook wel aan dat er thuis iets veranderd is, daar mag Peter ook wel rekening mee houden vind ik.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Dat moesten mijn kinderen ook niet doen, ook niet op die leeftijd.
Beleefdheid en respect zijn belangrijk, maar OOK van de ouder naar het kind toe.
Ik zou nooit zo geblaft hebben, tenslotte vang je meer vliegen met suiker dan met azijn.
Als dat kalm gezegd wordt, werkt dat ook.
Meestal zelfs nog beter.
Tenzij kinderen gebrul gewoon zijn, maar dat is bij Peter en Vic niet het geval.
Daarom dat het me zo raakte.
Beleefdheid en respect zijn belangrijk, maar OOK van de ouder naar het kind toe.
Ik zou nooit zo geblaft hebben, tenslotte vang je meer vliegen met suiker dan met azijn.
Als dat kalm gezegd wordt, werkt dat ook.
Meestal zelfs nog beter.
Tenzij kinderen gebrul gewoon zijn, maar dat is bij Peter en Vic niet het geval.
Daarom dat het me zo raakte.
2 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1363
- x 1723
- Contacteer:
da's zeker! En waarom heeft hij Vic niet bij dit speelmoment betrokken? Hij kon toch helpen met papa om woordjes te vinden? Zo maakte Jasmine toch ook kennis met hem en tezamen spelen was daarvoor een uitzonderlijk moment. Ook voor Femke. Maar neen, hij moest weer eens de heerser uithangen, meneer Peter!satine schreef: di 01 jun 2021, 16:29 Beleefdheid en respect zijn belangrijk, maar OOK van de ouder naar het kind toe.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
tvx1
- x 435
Femke haar reactie toen Yasmine "papa" riep sprak weer boekdelen... Spijtig dat ze haar reactie niet toonden toen Yasmine haar brief aan haar overgrootopa voor las...
0 x
-
ikke
- x 435
Een heel menselijke reactie. Femke weet nog maar recent dat haar "lieve" man jarenlang voor haar verborgen heeft gehouden dat hij al een kind had. En opeens wil hij toch papa zijn voor de dochter die hij eigenlijk afgeschreven had. Ik zou ook tijd nodig hebben om dat te verwerken, hoor!tvx1 schreef: vr 03 sep 2021, 13:32 Femke haar reactie toen Yasmine "papa" riep sprak weer boekdelen...
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 931
- x 1491
Ze vond de speech van Leo en bracht die naar Marianne. Mooi gebaar natuurlijk maar door de spoilers (Femke vindt belangrijk document/Lowie en Viv krijgen verrassend nieuws) had ik gehoopt dat ze nog een truc van Peter had ontdekt die Lowie zijn rechtmatig deel van de Withoeve had gegeven.
1 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Dat had inderdaad mooi geweest, maar ik ben bang dat dit voor altijd in de doofpot verdwenen is.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1363
- x 1723
- Contacteer:
Heb toch wel te doen met Femke! Hoe moeilijk moet dat zijn als Peter daar met Jasmine de leutigen uithangt, terwijl zij aan de zijkant staat en alles duchtig moet slikken. Veel inlevingsvermogen kunnen we toch niet vinden bij Peter naar haar toe! 
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
tvx1
- x 435
Femke haar ware aard komt meer en meer boven. Ze is gewoon stikjaloers dat de vaderlijke aandacht voor hare zoon nu gedeeld wordt met een ander kind.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1034
Je ziet het te zwart wit. Wat Peter gisteren uitspookte (wél naar de Withoeve komen, maar niet naar zijn zoon omkijken) was niet echt heel vaderlijk. En bovendien géén woord uitleg tegen zijn echtgenote, maar wel tegen zijn schoonbroer.
Nogal logisch dat ze concludeerde "dat is Peter niet meer, maar iemand anders".
2 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Inderdaad Tiboko.
En als Peter Femke zelf had verteld dat hij Yasmine had erkend en dit vooral gedaan had om haar uit de pleegzorg te houden - na het overlijden van Leo - dan zou dat heel anders overgekomen zijn dan een officiële mededeling van de burgerlijke stand, via de post.
Ik begrijp heel goed dat Femke - met wat ze weet - hieruit concludeert dat voor hem alleen Nina en Yasmine nog bestaan.
Tenslotte weet zij ook niet waarom Peter in eerste instantie zo gauw mogelijk Vic bij zich wou hebben, om daarna ogenschijnlijk van gedachte te veranderen.
En als Peter Femke zelf had verteld dat hij Yasmine had erkend en dit vooral gedaan had om haar uit de pleegzorg te houden - na het overlijden van Leo - dan zou dat heel anders overgekomen zijn dan een officiële mededeling van de burgerlijke stand, via de post.
Ik begrijp heel goed dat Femke - met wat ze weet - hieruit concludeert dat voor hem alleen Nina en Yasmine nog bestaan.
Tenslotte weet zij ook niet waarom Peter in eerste instantie zo gauw mogelijk Vic bij zich wou hebben, om daarna ogenschijnlijk van gedachte te veranderen.
1 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Precies...satine schreef: di 14 sep 2021, 21:45 Tenslotte weet zij ook niet waarom Peter in eerste instantie zo gauw mogelijk Vic bij zich wou hebben, om daarna ogenschijnlijk van gedachte te veranderen.
Als je alles op een rijtje zet, is het begrijpelijk dat Femke zich over een enorme drempel heeft moeten zetten om meteen akkoord te gaan met de "eisen" van Peter wat betreft hun zoon, die hij dan ook nog eens heel zakelijk op papier kwam presenteren. Het leek wel alsof ze tegenover een vreemde advocaat zat in plaats van de man waar ze jaren mee samen was en twee kinderen mee heeft.
Toch kwam ze hem tegemoet en heeft toegestemd, en om haar daarvoor te bedanken, houdt Peter haar verder overal buiten en begint hij al meteen te rammelen met de afspraken rond hun zoon waar hij ZELF om gevraagd had.
Niet moeilijk dan dat Femke de conclusie trekt dat zij en Vic hem niks meer interesseren. Ik zou niet weten uit welke acties van Peter ze iets anders op had kunnen maken..
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
tvx1
- x 435
In haar ogen wel ja. Maar zou ook gewoon een beetje kunnen wachten op een woordje uitleg in plaats van naar foute conclusies te springen. En Kobe helft ook niet veel wat dat betreft. Het zijn ook wel hectische momenten geweest voor Peter. Een woonplaats zoeken, Nina wat bijstaan in de aanloop naar dat proces en tussendoor rap nog zijn dochter gaan erkennen en dan zijn ze ineens gevlucht. Moet hij hen zoeken met enorme tijdsdruk en tegelijk zijn kop breken wat hij daarbij best allemaal onderneemt. Heel menselijk dat hij dat niet allereerst er aan denkt om Femke in te lichten. Ik denk dat ik diegene ben dat het net helemaal niet zwart wit ziet. Het is Femke die dat doet en daar ging mijn comment over. Ze kan ook gewoon haar telefoon nemen en Peter bellen om een woordje uitleg. Veel moeite kost dat niet.Tiboko schreef: di 14 sep 2021, 21:21 Je ziet het te zwart wit. Wat Peter gisteren uitspookte (wél naar de Withoeve komen, maar niet naar zijn zoon omkijken) was niet echt heel vaderlijk. En bovendien géén woord uitleg tegen zijn echtgenote, maar wel tegen zijn schoonbroer.
0 x