Zeg dat wel. Ik had zelfs nog geen ijsblokjes nodig. Zijn kop met die muts en zijn blik waren al genoeg om de temperatuur enkele graden te doen dalen.daffy duck schreef: wo 24 mar 2021, 11:30 amai, amai, de ijsblokjes in m'n diepvries zijn daar klein bier tegen!
Peter Vlerick (Geert Hunaerts)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 931
- x 1491
1 x
- martha
- Poster rang 5

- x 975
- x 579
Zo kennen we hem al jaren. Het verwonderde me dat hij nog niet tegen Nina zei "ik maak je kapot" zoals hij dat indertijd tegen Peggy (toen hij haar zonder verpinken inruilde voor Femke) zei. Ook Femke heeft in het verleden mogen kennismaken met zijn ijselijk kantje, idem dito voor Sofie Bastiaens, Rosa ...daffy duck schreef: wo 24 mar 2021, 11:30 amai, amai, de ijsblokjes in m'n diepvries zijn daar klein bier tegen! Wat een egoïstische zak is me dat! Zijn imago boven alles!
2 x
-
tvx1
- x 435
Inderdaad. Da's uiteindelijk het triestige. Een onschuldig 9-jarig kind is hier het ongewilde slachtoffer.Christel schreef: wo 24 mar 2021, 11:12 Dat is het zeker, in alles wat hij zegt en doet...
Vind het ook wel frappant dat "onze perfecte familieman" niet eens nieuwsgierig lijkt te zijn naar Yasmine, wat ondanks alles toch zijn vlees en bloed is. Veel warmte is er - over de hele lijn - in die kerel toch niet te bekennen...
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
daffy duck schreef: wo 24 mar 2021, 11:30 amai, amai, de ijsblokjes in m'n diepvries zijn daar klein bier tegen!
Dat dus, inderdaad...
Gisteravond keek hij toch maar moeilijk naar die foto's van Vic en Lucas op z'n beeldscherm, na die lofzang van Femke tegenover hem, even van tevoren... Alleen maar bang dat het hele kaartenhuis in elkaar stort? Of zou hij toch ergens een beetje wroeging hebben van het feit dat hij nog een kind heeft rondlopen, wat hij al die jaren genegeerd heeft.
Precies.tvx1 schreef: wo 24 mar 2021, 15:16 Da's uiteindelijk het triestige. Een onschuldig 9-jarig kind is hier het ongewilde slachtoffer.
En ik kan er met m'n pet niet bij hoe hij dit langs zich neer heeft kunnen leggen al die jaren (?), of toch in elk geval zolang hij inmiddels op de hoogte is van zijn dochter. Dat moet eigenlijk toch wel al een tijdje zijn, lijkt mij, want ik kan me niet indenken dat Peter iemand is die jaren later klakkeloos aanneemt dat iemand een kind van hem gekregen heeft. Hij moet daar dan toch (destijds al?) een soort van bewijs voor gekregen hebben van Nina, neem ik aan...
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
slipstreamdrive
- Nog geen rang
- x 1
Dat hij al 10 jaar weet dat hij een kind heeft van Nina lijkt me totaal ongeloofwaardig.
Ik kan me echt niet voorstellen dat tijdens de immense periode van verdriet die Peter en Femke moesten doormaken door de dood van Lucas, hij ondertussen ook nog eens achter haar rug zijn maandelijkse 900 euro zou zitten overschrijven voor zijn ander kind.
Ik kan me echt niet voorstellen dat tijdens de immense periode van verdriet die Peter en Femke moesten doormaken door de dood van Lucas, hij ondertussen ook nog eens achter haar rug zijn maandelijkse 900 euro zou zitten overschrijven voor zijn ander kind.
1 x
- martha
- Poster rang 5

- x 975
- x 579
En tussendoor was hij gehuwd met Peggy.
En die is dat ook nooit te weten gekomen ?

0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 931
- x 1491
Van die koude kikker kan ik mij dat heel goed voorstellen en verschiet ik in niets meer. Het is een echt ijskonijn dat letterlijk over lijken gaat.slipstreamdrive schreef: zo 28 mar 2021, 13:00 Ik kan me echt niet voorstellen dat tijdens de immense periode van verdriet die Peter en Femke moesten doormaken door de dood van Lucas, hij ondertussen ook nog eens achter haar rug zijn maandelijkse 900 euro zou zitten overschrijven voor zijn ander kind.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Ik zie Peter ook wel als iemand die gewoon een doorlopende opdracht regelt voor de alimentatie en er verder niet meer aan denkt.
0 x
-
tvx1
- x 435
Wie heeft Peter dan wel al gedood?heidiw schreef: zo 28 mar 2021, 20:27 Van die koude kikker kan ik mij dat heel goed voorstellen en verschiet ik in niets meer. Het is een echt ijskonijn dat letterlijk over lijken gaat.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Letterlijk gedood heeft hij niemand volgens mij, maar hij heeft toch wel al meer dan genoeg achterbakse smeerlapperij uitgehaald ten koste van andere mensen, dat die uitdrukking "over lijken gaan" ook wat mij betreft heel gerust gebruikt mag worden in zijn geval
En ook ik zie hem er prima toe in staat om jarenlang zijn dochter te verbergen, ongeacht de dingen die er voorvielen in zijn dagelijks leven. Peter heeft al zo vaak bewezen dat hij alleen naar andere mensen kijkt met een overweging wat ze voor hem kunnen betekenen, en niet omdat hij echt van ze houdt.
En ook ik zie hem er prima toe in staat om jarenlang zijn dochter te verbergen, ongeacht de dingen die er voorvielen in zijn dagelijks leven. Peter heeft al zo vaak bewezen dat hij alleen naar andere mensen kijkt met een overweging wat ze voor hem kunnen betekenen, en niet omdat hij echt van ze houdt.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 931
- x 1491
Peggy bijna tot zelfmoord gedreven, Luc ook en bij die was het bijna wel gelukt (alhoewel de afwijzing van Lowie waarschijnlijk de allerlaatste druppel was) en Eddy zo opgestookt dat hij de camionette saboteerde om Peggy te treffen waarbij helaas zijn zoontje om het leven kwam. Om dan zijn handen in onschuld te wassen en Nancy voor het blok te zetten: zijn gezin of het hare met Eddy.
0 x
-
tvx1
- x 435
De uitdrukking past zeker. Maar toch niet echt met "letterlijk" er bij. Het is niet dat hij echt letterlijk lijken gemaakt heeft.Christel schreef: ma 29 mar 2021, 11:08 Letterlijk gedood heeft hij niemand volgens mij, maar hij heeft toch wel al meer dan genoeg achterbakse smeerlapperij uitgehaald ten koste van andere mensen, dat die uitdrukking "over lijken gaan" ook wat mij betreft heel gerust gebruikt mag worden in zijn geval
0 x
-
ikke
- x 435
Nee, maar hij zou er wel letterlijk over stappen mochten ze in z'n weg liggen.
1 x
-
tvx1
- x 435
Daar is hij zeker toe in staat.ikke schreef: ma 29 mar 2021, 16:29 Nee, maar hij zou er wel letterlijk over stappen mochten ze in z'n weg liggen.
0 x
- apestaart
- Poster rang 4

- x 184
Peter heeft beslist dat Yasmine nooit of nimmer deel zal uitmaken in zijn leven met andere woorden hij wil niks met zijn dochter te maken hebben.
Voor hem is dat gemakkelijker dat hij haar nooit ziet en dat alleen om zijn hachje te redden echt waar wat voor een kl***zak is dat zeg.
Voor hem is dat gemakkelijker dat hij haar nooit ziet en dat alleen om zijn hachje te redden echt waar wat voor een kl***zak is dat zeg.
0 x