Jacques Pieters (Peter Van De Velde)

Gesloten
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

tvx1 schreef: vr 12 mar 2021, 18:36 Ik betwijfel dat toch. Er is nooit enige aanwijzing gegeven dat er kwaad opzet betrokken zou geweest zijn bij de dood van Reinhilde's man.
We weten niet of Reinhilde definitief uit Thuis is verdwenen, toch ? Ze zit "voorlopig" in Spanje, waar ze zakelijke belangen heeft.

Wat de dood van haar man betreft had Peter (waar ze omdat hij vroeger notaris was, raad was komen vragen) achteraf toch een interessant babbeltje met Femke dat Reinhilde toch wel veel geluk had dat haar man "net voor de scheiding werd uitgesproken" was verongelukt, anders quote "had ze naar zijn fortuin kunnen fluiten, terwijl ze nu veel geld heeft binnen gehaald".

Dus ja, wel signalen dat het haar wel goed uitkwam dat hij net dan stierf. Als je dan in overweging neemt dat "moordenaar" Jacques (die in die dagen heel gestresseerd rond liep (Rosa kon hem dagenlang niet bereiken in Spanje, waar hij zogezegd een huis moest verkopen - en hij had daar geen uitleg voor) en dat hij nu ineens bergen geld te over heeft, dan is het wel degelijk een verdacht overlijden.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Zoals z'n reactie was in Spanje...ik denk toch ook dat hij 'een poot en een oor' in die dood van Reinhildes man heeft gehad. Hoe komt hij aan zoveel centen om te investeren. Voor hij immo deed herinner ik mij niet dat hij zo'n goedbetaalde job had. Hij was trainer, heeft bij de kabouters gewerkt, maar zei toen dat hij z'n immobedrijf zou heropstarten.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: vr 12 mar 2021, 19:34 We weten niet of Reinhilde definitief uit Thuis is verdwenen, toch ? Ze zit "voorlopig" in Spanje, waar ze zakelijke belangen heeft.
Voorlopig? Ze ging daar toch gewoon haar bedrijf runnen. Ze wilde zelfs Dries meenemen om ginder met hem te settelen. Hoe je het ook draait of keert, ze maakt momenteel geen deel uit van het verhaal en werd ook niks meer over gerept.
Tiboko schreef: vr 12 mar 2021, 19:34 Wat de dood van haar man betreft had Peter (waar ze omdat hij vroeger notaris was, raad was komen vragen) achteraf toch een interessant babbeltje met Femke dat Reinhilde toch wel veel geluk had dat haar man "net voor de scheiding werd uitgesproken" was verongelukt, anders quote "had ze naar zijn fortuin kunnen fluiten, terwijl ze nu veel geld heeft binnen gehaald".

Dus ja, wel signalen dat het haar wel goed uitkwam dat hij net dan stierf. Als je dan in overweging neemt dat "moordenaar" Jacques (die in die dagen heel gestresseerd rond liep (Rosa kon hem dagenlang niet bereiken in Spanje, waar hij zogezegd een huis moest verkopen - en hij had daar geen uitleg voor) en dat hij nu ineens bergen geld te over heeft, dan is het wel degelijk een verdacht overlijden.
Zoals ik al aangaf, vermoedens van forummers. Er is echter geen enkele fysieke aanwijzing dat het om een verdacht overlijden ging. Er is niets vermeld dat er is vastgesteld door de onderzoekers of zo dat er iets aan dat ongeluk was dat op kwaad opzet wees. Daar ging het mij om.
0 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

tvx1 schreef: vr 12 mar 2021, 20:40 Zoals ik al aangaf, vermoedens van forummers. Er is echter geen enkele fysieke aanwijzing dat het om een verdacht overlijden ging. Er is niets vermeld dat er is vastgesteld door de onderzoekers of zo dat er iets aan dat ongeluk was dat op kwaad opzet wees. Daar ging het mij om.
Neen die is er in theorie niet en in het echte leven zou ik hier niets achter zoeken. Maar qua verhaallijn is het wel een bizarre wending te noemen om een totaal onbekende echtgenoot van een nevenpersonage te laten sterven en vervolgens diens begrafenis te tonen op het scherm. Zeker als daar achteraf niets meer mee gebeurt. En als inderdaad, zoals hierboven aangehaald, Jacques net in die periode toevallig in Spanje zit en toevallig heel slechtgezind terugkomt, valt dit volgens mij toch onder de categorie "ik moet er toch geen tekeningske bijmaken?".

Maar wat hierboven werd gezegd over Peter, zou misschien wel eens te maken kunnen hebben met de geheimzinnige schuldeiser van Peter: Reinhilde zelf?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

tvx1 schreef: vr 12 mar 2021, 20:40 Er is niets vermeld dat er is vastgesteld door de onderzoekers of zo dat er iets aan dat ongeluk was dat op kwaad opzet wees.

Bewijst helemaal niks. Als je ziet hoe amateuristisch de moord op Jasper destijds werd onderzocht, dan moet dat ook niet verwonderen. De politie in Thuis geldt nu niet meteen als de meest snuggere. En weet niet of je al eens in Spanje bent geweest, maar de GC daar blinkt ook niet meteen uit in overdreven werklust.

Zoals Icarus al aanhaalt, het is hoogst uitzonderlijk dat de begrafenis van een personage dat nooit in beeld is geweest tijdens een aflevering wordt getoond. Dat was toch niet enkel om te laten zien dat Reinhilde geen verdriet had.

Trouwens. Toen indertijd het personage "Swa" in Spanje verongelukte, was daar eerst ook niks mis mee. Tot jaren later bleek dat boze heks Julia achter zijn ongeluk zat. Kan dus wel degelijk, zéker als psychopaat Jacques in de buurt was.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Tiboko schreef: za 13 mar 2021, 01:07 Kan dus wel degelijk, zéker als psychopaat Jacques in de buurt was.
Ik denk dat er nog zoveel zal uitkomen eens zijn zonden beginnen door te sijpelen. :wtf: Er staan ons nog verrassingen te wachten na de verassing in de wagen.
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

Ik ben me af gaan vragen sinds wanneer Jacques zo'n moordlustig type is. Natuurlijk, hij heeft zijn eigen zoon min of meer de dood ingejaagd met zijn homofobe opmerkingen (verschijnt in 'Secrets'), dus dat is wat mij betreft het punt dat het gestart is. Maar destijds had hij tenminste nog wat oprecht gevoel (veel te weinig en veel te laat, uiteraard).

Maar sinds wanneer is hij echt dé koudbloedige moordenaar?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Dat is begonnen in dat zwembad... die scène waarin hij probeerde Stan te verdrinken. Nadat die hem (wellicht vals?) beschuldigd had van aanranding.

Toen is er wellicht iets geknakt.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Zo te zien was het niet Jacques' beste avond gisteren.
En dat dan net Dieter dit moet zien...
Wordt vervolgd?
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef: za 20 mar 2021, 10:59Wordt vervolgd?
Zoveel is zeker!
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

ikke schreef: za 20 mar 2021, 11:23Zoveel is zeker!
Een eerste krakje in z'n zelfverzekerde, zoetzemerige imago dat hij voor iedereen ophoudt! Wordt spannnend! Het echte Jackske is opgestaan!
0 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 53
x 83

Bericht door catherine »

Dat Waldek ook maar oplet.
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

Tiboko schreef: di 16 mar 2021, 19:00 Dat is begonnen in dat zwembad... die scène waarin hij probeerde Stan te verdrinken.
Wie weet nog ervoor, want we weten wel dat zijn vrouw en zoon dood zijn, zijn vrouw aan een ziekte dacht ik, maar is dat zo? En zijn zoon weet ik al niet meer, dacht iets van drugs, maar misschien een overdosis door toedoen van zijn vader zelf?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Zijn zoon is van een balkon gevallen tijdens een meerdaagse schooluitstap.
Ik denk niet dat Jacques daar de hand in had.
En heel zeker ben ik er niet van, maar ik dacht dat er ooit gezegd is dat zijn vrouw aan kanker overleden is.
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

satine schreef: ma 22 mar 2021, 12:59 Zijn zoon is van een balkon gevallen tijdens een meerdaagse schooluitstap.
Hij was dan misschien wel onder serieuze invloed van drugs die hij via pa gekregen had, weten we niet. En zijn vrouw, inderdaad, overleden aan kanker wordt gezegd, maar ook daar weten we het fijne niet van. Zoals al eerder gezegd werd over den Cois, is achteraf ook pas uitgekomen dat Julia hem vermoord heeft.
0 x
Gesloten