laatst geziene film

Zeveren over allerlei films kan hier !
Forumregels
Hier worden discussies over allerlei films gehouden.
Plaats reactie
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: laatst geziene film

Bericht door lord F. »

Hoezo overbodig naakt? :lol:

0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
kittykattenfan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door kittykattenfan »

lord F. schreef:Hoezo overbodig naakt? :lol:

Haha, tja het is natuurlijk te zien hoe je het bekijkt, soms had het helemaal geen functie in het verhaal, en dat stoorde me wel een beetje. Natuurlijk kan iemand anders daar helemaal anders over denken. :lol:

En als je nieuwsgierig bent: kijk ernaar en oordeel zelf. :lol:
0 x
Afbeelding
eddy en nancy
Poster rang 3
Poster rang 3
Contacteer:

Bericht door eddy en nancy »

Mijn interesse is toch aangewakkerd met dat fragmentje. Lijkt me een goed tussendoortje, zo een film om vrolijk van te worden.
Gisterenavond heb ik me toch maar aan Lincoln gewaagd. Ik ben niet echt goed op de hoogte van de burgeroorlog en weet dus niet hoe waarheidsgetrouw alles is weergegeven maar één ding wordt wel duidelijk : in de politiek is er maar weinig veranderd. Postjes beloven in ruil voor een stem, het is van alle tijden. Kiezen tussen het afschaffen van de slavernij of de vrede, het is natuurlijk niet gemakkelijk. Wel grappig : aan de reactie van de senaat (?) te zien was het afschaffen van de slavernij blijkbaar toch minder erg dan stemrecht geven aan vrouwen !

Eddy
0 x
Groetjes van Eddy, Nancy en Macho.

Viva Hércules !

http://www.bloggen.be/mobielehonden - (bijna) dagelijkse soap
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

gisteren naar Hansel and Gretel : witch hunters wezen kijken, de eerste keer dat ik dit jaar in een cinema geraakte...

buiten het feit dat het verplicht in 3D was (die bril zit niet makkelijk en er zat een vervelende schijn in, zelfs na herhaaldelijk poetsen), was het net wat ik op dat moment nodig had:

niet meer of minder dan pretentieloos vertier :mrgreen:
0 x
I think this line is mostly filler
eddy en nancy
Poster rang 3
Poster rang 3
Contacteer:

Beasts of the southern wild.

Dit is verdomme een film die moeilijk in een vakje te stoppen valt. In een bijna apocalyptische omgeving zien we een bende marginale bewoners met een sterk overlevingsinstinct. Je bent getuige van een prachtig samenhorigheidsgevoel dat wij niet meer kennen. Harde levenslessen en prachtige beelden wisselen elkaar af. Af en toe een hilarisch moment, een niet te vergeten levensles of een uitspraak als “If an animal gets sick here, they plug it into the wall”. Daar bovenop een prachtrol van Hushpuppy, het zesjarige meisje dat bewijst dat niet alle kinderen acteren als Sandrientje.
Dit is voor mij de beste in mijn rijtje recente films.

Eddy
0 x

Viva Hércules !

eddy en nancy
Poster rang 3
Poster rang 3
Contacteer:

Here comes the boom.
Af en toe laat ik mij vangen door dit soort films : verstand op nul en een uurtje of twee wegzakken in de zetel. Deze keer was de klus in iets meer dan een uur geklaard want halverwege heb ik de snelheid op x 1,5 gezet - gewoon om er sneller vanaf te zijn. Ik wou Salma Hayek nog wel eens een keertje bezig zien en ik was ook benieuwd naar wat Henry Winkler (the Fonz !) nog voorstelt. Ik had net zo goed enkele foto's kunnen opzoeken, puur tijdverlies deze film.

Eddy
0 x

Viva Hércules !

Matthi
Administrator
Administrator
x 3
x 2

Bericht door Matthi »

Dit zijn de films die in mijn lijstje staan om nog eens te kijken. Zijn er mensen die er al films van gezien hebben en een beoordeling kunnen geven ?

Les Misérables
Rec 1
Se7en
Shutter Island
Silent Night
Sinister
Stash House
Takers
The Raven
Urban Explorer
Wrong Turn 1
Zero Dark Thirty (na Eddy zijn commentaar hierop te lezen :))
0 x
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
Matthi
Administrator
Administrator
x 3
x 2

Bericht door Matthi »

Dit zijn de films die in mijn lijstje staan om nog eens te kijken. Zijn er mensen die er al films van gezien hebben en een beoordeling kunnen geven ?

Les Misérables
Rec 1
Se7en
Shutter Island
Silent Night
Sinister
Stash House
Takers
The Raven
Urban Explorer
Wrong Turn 1
Zero Dark Thirty (na Eddy zijn commentaar hierop te lezen :))
0 x
Houd de thuisfansite in de gaten voor alle nieuwtjes rondom 'thuis'. | Volg ons via facebook om steeds op de hoogte te blijven van het recentste ‘thuisnieuws’.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

goh, Les Misérables >> de recentste verfilming neem ik aan ? Ik heb enkel de musical gezien 15 jaar geleden op Broadway. :)
Rec is een goeie en originele zombiefilm als je van het genre houdt.
Se7en en Shutter Island heel goeie psychologische thrillers, de best mss van je lijstje (moet Zero Dark Thirty nog steeds zien).

De rest heb ik niet gezien. :)
0 x
eddy en nancy
Poster rang 3
Poster rang 3
Contacteer:

Se7en is natuurlijk een klassieker in het genre maar intussen ook al bijna 20 jaar oud, intussen zijn we allemaal nog meer verwend. Toen vond ik het in ieder geval een topfilm.
Shutter Island heb ik gezien maar er is niet veel van blijven hangen, dus waarschijnlijk niet zo indrukwekkend.
The Raven ooit wel eens gelezen én zien/horen voorlezen door Lou Reed op podium - film onbekend.
Les misérables ook ooit gelezen en halverwege gestopt, ik ben nu eenmaal geen grote lezer. De film zou ik eventueel wel een kans geven.
De rest van het lijstje klinkt me zelfs niet bekend in de oren maar als ik de korte inhouden ervan bekijk, zijn het ook geen films die me aanspreken.

Eddy
0 x

Viva Hércules !

lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

eddy en nancy schreef:Shutter Island heb ik gezien maar er is niet veel van blijven hangen, dus waarschijnlijk niet zo indrukwekkend.
Die moet je dan toch dringend eens herbekijken, want er zit veel meer in dan je zou verwachten voor de film. :)
vooral het uitgangspunt van de film is wel één die blijft hangen.

(overbodig om te vermelden dat Leonardo weer eens briljant staat te acteren)
0 x
eddy en nancy
Poster rang 3
Poster rang 3
Contacteer:

Een film opnieuw zien, daar heb ik geen tijd voor hoor ! :mrgreen:

Eddy
0 x

Viva Hércules !

alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

lord F. schreef:
eddy en nancy schreef:Shutter Island heb ik gezien maar er is niet veel van blijven hangen, dus waarschijnlijk niet zo indrukwekkend.
Die moet je dan toch dringend eens herbekijken, want er zit veel meer in dan je zou verwachten voor de film. :)
vooral het uitgangspunt van de film is wel één die blijft hangen.

(overbodig om te vermelden dat Leonardo weer eens briljant staat te acteren)
bwa, ik vond Shutter Island nogal voorspelbaar eigenlijk en daardoor was voor mij meteen de kous af, 'k zou hem aan niemand aanraden (maar wie ben ik dan ook he :razz: )

zelf van 't weekend (om weer ff ontopic te gaan 8) ) Django Unchained en Beasts of the southern wild gezien

de eerste was genieten van begin tot eind, die 3 uur vlogen gewoon voorbij en hoewel hij het niveau van Inglourious Basterds niet haalt, vind ik het een absolute aanrader
Spoiler: Bekijk
die scène met de Ku klux clan! :lolno:
de tweede was van een heel ander kaliber, maar daarom niet minder interessant, ik kan Eddy alleen maar bijtreden: 't is een juweeltje van een film :)
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

alma schreef:bwa, ik vond Shutter Island nogal voorspelbaar eigenlijk en daardoor was voor mij meteen de kous af, 'k zou hem aan niemand aanraden (maar wie ben ik dan ook he :razz: )
hum, als je conclusie is dat Shutter Island voorspelbaar is heb je *zeker* iets gemist. :mrgreen:
Het boek van Dennis Lehane is slechts de basis, Martin Scorsese maakt er iets grootser van dat wel blijft hangen. Vooral die scene in die grot.
0 x
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

lord F. schreef:
alma schreef:bwa, ik vond Shutter Island nogal voorspelbaar eigenlijk en daardoor was voor mij meteen de kous af, 'k zou hem aan niemand aanraden (maar wie ben ik dan ook he :razz: )
hum, als je conclusie is dat Shutter Island voorspelbaar is heb je *zeker* iets gemist. :mrgreen:
Het boek van Dennis Lehane is slechts de basis, Martin Scorsese maakt er iets grootser van dat wel blijft hangen. Vooral die scene in die grot.
waarom zou ik iets gemist hebben?
'k had na een half uur al door hoe de vork in de steel zat en daarna kon ik er niet echt meer van genieten, alle plotwendingen en "schrikmomenten" lieten me gewoon koud...

en wat heeft dat boek er nu mee te maken?
boek en film zijn twee verschillende media en al is de film op een boek gebaseerd, de verfilming is ALTIJD een interpretatie van een regisseur, geen argument maw 8) (heb dat boek trouwens niet gelezen, Lehane is een schrijver voor venten :think: )
0 x
Plaats reactie