jessie V. schreef: wo 17 mei 2023, 11:21
Met alle gevolgen voor Cosijns.
Heeft die klacht dan nog een vervolg gekregen? De straffen op racistische uitspraken, zowel online als verbaal - zijn intussen toch behoorlijk opgetrokken? Maar ik herinner me niet dat Alexander - buiten dat hij vrijwillig opstapte als rechter - op de vingers is getikt.
Tiboko schreef: wo 17 mei 2023, 18:44
Maar ik herinner me niet dat Alexander - buiten dat hij vrijwillig opstapte als rechter - op de vingers is getikt.
Hij is inderdaad alleen maar vrijwillig opgestapt als rechter
Maar hij had ook niet veel andere keus, toch?
Wat dat betreft zijn de gevolgen voor hem wel groot geweest, misschien niet persé qua baan (want hij verdient zo ook wel genoeg geld, lijkt me), maar wel qua reputatie, en dat moet voor zo'n dikkenek als Cosyns toch best wel pijn doen...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Ik vraag me af wie Alexander heeft neergeslagen. Ik vermoed Ilias (die nog gevoelens heeft voor Silke), maar het kan ook zijn pa Vince geweest zijn of zelfs Tom (als hij daar tijd voor had) of Dries (die toch goed met Marianne overeenkwam).
Laatst gewijzigd door johan1969 op za 27 mei 2023, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Slachtoffer van de wiet-affaire en bovendien razend kwaad dat zijn oma door Cosyns' schuld mogelijk ging sterven. Heeft Alexander hiermee geconfronteerd en die lachte hem uit gewoonte vierkant uit...
Natuurlijk is dit scenario voorbereid zodanig dat er heel wat 'daders' in aanmerking kunnen komen. Alexander heeft zich een berg vijanden op de hals gehaald en nu is het precies een aflevering uit de reeks: who done it! Zoveel bedreigingen uit diverse hoeken: Dries, Tom, Ilias, Vince, ....hebben allemaal boter op hun hoofd voor een degelijke vergeldingsactie!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
daffy duck schreef: vr 26 mei 2023, 22:25
Ik gok op Niels.
In de krant stond dat we "verbaasd" zullen zijn. Niels is idd wel een goeie kandidaat maar dat betekent dan ook dat Joren geen reden meer heeft om te blijven. Twee leuke personages opofferen voor een kl***z*k als Cosyns is nu ook weer niet nodig. Laat het zijn vrouw maar zijn die het gedaan heeft, of Stiers want die was ook niet echt tevreden
Wel Thiboko, ik denk net hetzelfde… ze hebben al twee vaste personages uitgeschreven dit seizoen, ik denk niet dat de scenaristen het lef hebben om er een derde bij te doen..hoewel ik het knap zou vinden als ze het wel doen! Ik vrees een ferme anti-climax met Olivier of zijn vrouw als dader
De seizoensfinale komt eraan, dus bijna zeker dat het wel iemand van de hoofdpersonages zal zijn, er is momenteel niet echt een andere verhaallijn met hoog climaxpotentieel.
Vrees dat het Niels is maar hoop van niet. Joren en Niels moeten blijven.
Mijn verdachten:
1. Niels (hoop echt van niet)
2. Maïthé (als nieuwe slechterik, zij keek ook telkens raar als er werd gezegd dat Kris camionette niet alleen kan hebben opgeblazen : mogelijk nog handlanger?)
3. Illias
4. Vince
5. Dries
6. Peter
7. Dieter ( zo zijn vince en Alexander beiden in 1 keer uit de weg geruimd omdat Dieter er vanuit gaat dat Vince de schuld krijgt ).
kleine kans, niet volledig uitgesloten: 8. Marthe /9. Robin (wiet historie), 10. Nancy (wraak voor marianne: als ze naar maïthé durft gaan, dan misschien ook naar Cosyns ?).
Onschuldig:
Silke : weinig waarschijnlijk, geen vreemd gedrag in bar madam nadat ze Cosyns en Olivier had gezien, was daarna ook thuis (zowel Niels als Illias verdwenen op dat moment)
Karen : te zwak motief, en was in verleden ook niet vies van mensen uitdagen a la Cosyns
Tom : niet echt objectieve reden maar denk niet dat hij het is
vdbemdsa schreef: wo 31 mei 2023, 09:38
was er niet gezegd dat Stan terug in de serie kwam?
Dat gerucht doet al een hele tijd de ronde. Ik geloof daar momenteel niet veel (meer) van.
Vooral omdat dit 'nieuws' gepost werd door een clickbait-site (nieuws.365) naar aanleiding van een foto van de woonkamer van het vroegere doktershuis die de acteur op zijn IG had gepost.
Dus het zou ook wel kunnen dat Lennart daar gewoon even op bezoek was.
Die dood van Alexander lijkt er echt op dat niemand meer wist hoe dat verhaal nou verder moest en "dan laten we hem maar dood gaan".
Hebben we een nieuw verhaal.
Zucht!