Philippe Haegemans (Arno Moens)

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Hij lijkt me gewoon niet erg slim, stuntelig en onzeker.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

En dan moet hij maar geschorst worden?

Ik geef toe dat hij nu zo overkomt, maar zo zouden wel meer mensen reageren als ze voor het gerecht gedaagd worden.
Maar hij geeft al jaren les in die school, dus zal hij wel niet zo'n slechte leerkracht zijn.
En Vic is er zelf stilletjes vandoor gegaan - die zal zijn moment wel afgewacht hebben om naar het bos te ontsnappen.
Hij is geen kleine kleuter die per ongeluk is zoek geraakt.
En al die zagende en klagende ouders, hoeveel daarvan waren als vrijwilliger mee op uistap?
Ik nam daar vrije dagen voor op, als ik wist dat er een grote groep was en weinig begeleiding. Achteraf klagen is natuurlijk gemakkelijker.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

De vraag is natuurlijk of je met een relatief grote groep 7-jarigen (ze waren met 15 of zo?) op dat uur van de dag (latere namiddag) met maar één leerkracht langs de rand van een bos moet gaan stappen?

Als er géén vrijwilligers beschikbaar waren, dan had de organisatie best een andere route uitgekozen, toch?

Toevallig woonde mijn gezin jaren naast een park en we hebben tientallen klassen van relatief jonge (min 12) leeftijden daar zien passeren, maar nooit was er maar één begeleid(st)er bij, altijd met 2 - één vooraan en één achteraan. Standaard procedure, toch ??
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Het is niet helemaal duidelijk hoeveel begeleiders erbij waren - we weten dat Philippe niet de leerkracht is van Vic, dat was een juf, waar Femke de avond van de extra taak had naar gebeld. En als ik me goed herinner, was ook Leo mee met de optocht.
Dus het zou goed kunnen dat de hele lagere school deelnam aan die tocht, met verschillende begeleiders. Er is ook - bij mijn weten - niet gezegd dat ze langs de rand van een bos gingen stappen. Vic kent de omgeving misschien goed genoeg om op eigen houtje een paar straten door te lopen tot aan een bos?
En hoe groter de groep, hoe moeilijker iedereen in het oog te houden is, zeker als er weinig op ouders of vrijwilligers kan gerekend worden - uiteindelijk heeft elke klas doorgaan maar 1 leerkracht. Misschien nog een zorgjuf en iemand van de administratie, maar voor zo'n grote groep kinderen is dat echt niet veel.

Maar het is Thuis, de verhaallijn gaat sowieso voor op de realiteit. ;)
0 x
Gesloten