Veerle is (volgens mij) helemaal niet neurologisch getest, enkel maar fysiek.Reseda schreef: do 15 sep 2022, 22:11 zeker niet als het over delicate ziektebeelden als dementie gaat.
Veerle Vanhoof (Karin Tanghe)
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Zal me wellicht ontgaan zijn, maar werd in een van de afleveringen verteld waarom Veerle haar man Lassie noemde ? Leek die op de beroemde filmhond of zo ??
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Hij heette Stanislas - Lassie was het koosnaampje dat Veerle voor hem had.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik hoop dat Veerle zich niet laat vangen door 1 of ander phishing-bericht.
Nog meer zorgen voor de bewoners van het 'doktershuis', dat hebben ze echt niet nodig.
Nog meer zorgen voor de bewoners van het 'doktershuis', dat hebben ze echt niet nodig.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Ze zal er ongetwijfeld intrappen hé.
Het is eenmaal de taak (denken ze) van series als Thuis om mensen te waarschuwen voor dit soort verwerpelijke prakijken...
In dit geval past het wel in haar verhaallijn natuurlijk...
Het is eenmaal de taak (denken ze) van series als Thuis om mensen te waarschuwen voor dit soort verwerpelijke prakijken...
In dit geval past het wel in haar verhaallijn natuurlijk...
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Het hoeven echt geen dementerenden te zijn hoor Tiboko. Toen ik nog thuisverpleging deed gebeurde het heel regelmatig met ouderen die nog heel goed bij de pinken waren. Energie, telecom... En echt niet omdat die ouderen "dom" waren, gewoon omdat ze al die moderniteiten niet kennen en de agressieve aanpak van die deur aan deur verkopers hen compleet overdondert.
Maar on topic, Veerle zal inderdaad nog wel een aantal dingen doen die bij haar toestand passen. En ik vind het goed dat dat eens aangekaart wordt.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Ja maar die uitvallen van haar dochter kan ze missen ! wat is die Sam toch een harde dame !
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Neen, die voelt zich machteloos. Op het werk had ik engelengeduld met de dementerenden. Van mijn eigen dementerende moeder kan ik het niet eens hebben dat ze 5 keer hetzelfde vraagt of zegt. Dat komt gewoon te dichtbij in vergelijking met zorgen voor mensen die eigenlijk vreemden voor je zijn. Hoe hard het voor jou mag overkomen (en ik begrijp je reactie echt wel), het gedrag van Sam is heel herkenbaar voor mij.nounake schreef: ma 24 okt 2022, 10:02 maar die uitvallen van haar dochter kan ze missen ! wat is die Sam toch een harde dame !
1 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
In ieder geval mag Veerle blij zijn dat ze wordt opgevangen in een min of meer veilige gezinsomgeving, met zelfs buurman Frank die altijd klaar staat voor een babbel of een spelletje.
Veel mensen in haar geval komen - uit noodzaak - in een totaal vreemde omgeving terecht, wat het proces nog bespoedigt...
Veel mensen in haar geval komen - uit noodzaak - in een totaal vreemde omgeving terecht, wat het proces nog bespoedigt...
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1718
- Contacteer:
dat zal wel. En het zou goed zijn moesten diegenen die dat doen, er ook eens bij stilstaan dat ze heel eerlijke en lieve mensen, die gans hun leven gespaard hebben, in een ongelooflijke en diepe nachtmerrie storten. Centjes die ze aan de kant gezet hebben voor een toch iets comfortabeler oude dag. Maar ja, het zal wel heel naïef en simplistisch gedacht zijn van mij om te denken dat ze zich daar over bezorgd zouden maken en enige scrupules hebben.
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Als Veerle een rekening heeft met een aangekoppelde kredietlijn om toe te laten in het rood te gaan dan zal zij 2 keer getroffen worden: niet alleen haar geld kwijt maar zal zij ongewild met een debetstand zitten en indien de bank haar grove nalatigheid verwijt dan zal zij niet alleen haar geld niet meer terugzien maar zal zij voor die debetstand mogen opdraaien dus zware financiële problemen. 
En dat is nog niet alles: als dat bij Sam ter ore komt zal dat voor haar de maat vol zijn, zij zal Veerle haar geldzaken voortaan in haar plaats willen beheren desnoods met een bewindvoering kwestie van tegen haarzelf te beschermen.

En dat is nog niet alles: als dat bij Sam ter ore komt zal dat voor haar de maat vol zijn, zij zal Veerle haar geldzaken voortaan in haar plaats willen beheren desnoods met een bewindvoering kwestie van tegen haarzelf te beschermen.

1 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1718
- Contacteer:
Ja, het is misschien tijd om deze maatregel te nemen. Het is natuurlijk niet alleen deze mensen waarbij dit gebeurt. Maar toch, ze zijn extra gevoelig en kwetsbaar in hun situatie.apestaart schreef: di 25 okt 2022, 01:52 als dat bij Sam ter ore komt zal dat voor haar de maat vol zijn,
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Zou Veerle denken dat Frank haar overleden man Stanislas is?
Of is er een andere reden waarom ze gisteren zo reageerde toen Simonne binnen kwam?
Of is er een andere reden waarom ze gisteren zo reageerde toen Simonne binnen kwam?
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Ja, want ze heeft hem al herhaaldelijk Lassie genoemd (hilariteit toen Frank die dat niet wist zei "mo neen dat is Pips

Ok dat ze het verhaal geen jaren kunnen laten aanslepen maar ze gaat echt wel heel snel achteruit. Zich iemand niet direct herinneren, vergeten wat ze 's middags gegeten heeft of wat ze de dag ervoor gedaan heeft ja, maar persoonsverwisseling is niet echt iets voor de fase waarin ze zich bevindt.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Heb er gelukkig geen ervaring mee, maar ben bang dat ze aan dit tempo de seizoensfinale niet meer gaat halen, ik vrees dat het tegen Kerstmis wel eens afgelopen (= dat ze dan uit het verhaal verdwijnt) zou kunnen zijn met Veerle.heidiw schreef: do 27 okt 2022, 14:19 ...maar persoonsverwisseling is niet echt iets voor de fase waarin ze zich bevindt.
0 x