Luc Bomans (Mark Willems)

Gesloten
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Re: Luc Bomans (Mark Willems)

Bericht door Tiboko »

Trouwe kijker schreef:Ik vind het spijtig dat het gedoe over Marieke ook weer begint. Ineens is Luc een seksueel geobsedeerde :crazy:
Zou meteen ook voorgoed voorbij kunnen zijn.

Gelukkig had Luc drie pakjes friet op. Really??? Waarom lag hij ook alweer in het ziekenhuis ? Toch iets met de maag :naughty:

Maar okay, er kon dus echt geen vergiftigd koekje meer bij, zo zal hij nog even meedraaien. Alvast tot Julia in de keuken van het centrum aan de slag gaat.

Vraag die je je kunt stellen: is Luc zooooo brain damaged dat hij geen link legt tussen wat hem overkwam en die koekjes die hij elke keer van Julia moet/mag eten? Als dat zo is, hoe kan hij dan op normale manier met Bobbie & co communiceren? Dit is iets waar ik het toch lastig mee heb. Want als hij zo brain damaged is, hoe kan hij dan bang zijn dat Julia Lowieke ombrengt als hij Lowieke vertelt dat zij zijn handen overgoten heeft met hete thee ???
0 x
slipstreamdrive
Nog geen rang
x 1

Bericht door slipstreamdrive »

Tiboko schreef:Vraag die je je kunt stellen: is Luc zooooo brain damaged dat hij geen link legt tussen wat hem overkwam en die koekjes die hij elke keer van Julia moet/mag eten? Als dat zo is, hoe kan hij dan op normale manier met Bobbie & co communiceren? Dit is iets waar ik het toch lastig mee heb. Want als hij zo brain damaged is, hoe kan hij dan bang zijn dat Julia Lowieke ombrengt als hij Lowieke vertelt dat zij zijn handen overgoten heeft met hete thee ???
Spraakvermogen en langetermijngeheugen zijn twee totaal verschillende hersenfuncties hé. Luc zijn langetermijngeheugen zal wel beschadigd zijn, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij daarom niet meer kan communiceren.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Buiten het geheugen en de communicatie vraag ik mij toch ook af of Luc fysiek wel in staat is om zelf die doos koekjes te nemen, open te doen en een koekje te nemen. :denk:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Wat ik me afvraag is: Is Luc niet in staat tegen iemand te vertellen dat Julia hem bedreigd heeft? Dat is toch meerdere malen gebeurd? Soms is hij duidelijk bang voor haar.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

jessie V. schreef:Wat ik me afvraag is: Is Luc niet in staat tegen iemand te vertellen dat Julia hem bedreigd heeft? Dat is toch meerdere malen gebeurd? Soms is hij duidelijk bang voor haar.
Kweetnie, had ze hem ook niet eens gezegd dat ze Lowie iets ging aandoen als hij zijn mond voorbij praatte?
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

lord F. schreef:
jessie V. schreef:Wat ik me afvraag is: Is Luc niet in staat tegen iemand te vertellen dat Julia hem bedreigd heeft? Dat is toch meerdere malen gebeurd? Soms is hij duidelijk bang voor haar.
Kweetnie, had ze hem ook niet eens gezegd dat ze Lowie iets ging aandoen als hij zijn mond voorbij praatte?
Inderdaad, ze heeft Luc flink bang gemaakt door te dreigen dat ze 'niet wou dat Lowieke iets overkwam'.
0 x
Kimmeke
Poster rang 4
Poster rang 4
x 1

Bericht door Kimmeke »

En als hij al iets zou vertellen zal er iemand hem wel geloven?
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Tja Luc, heb je eindelijk je droomvrouw gevonden, pleurt ze dood neer van de koekjes van je moordlustige ex. Het leven kan soms echt van tragiek aan elkaar hangen.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Dus Luc kan perfect onthouden dat Julia hem afgedreigd heeft (langetermijngeheugen), maar kan niet bedenken dat ze hem probeert te vergiftigen met koekjes (dus geen redeneringsvermogen), maar hij kan wel normale gesprekken hebben met Lowieke en Bob (enfin, normaal....), en hij kan zelf een koekjesdoos openen (dus motorische vaardigheden), maar hij kan geen rolstoel aanduwen (vandaar dat idioot zonnepaneel)?

:sick:

Kan dat nu niet gewoon snel afgehandeld worden? Het is genoeg geweest zekerst?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Volledig mee akkoord, laten doodgaan of aub een beetje "ernstiger" laten worden.

Zo is het absoluut niet fun meer.

Zie net 200 pagina's voor Luc Bomans, zou een mooie afsluiter zijn :violin:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

satine schreef:Buiten het geheugen en de communicatie vraag ik mij toch ook af of Luc fysiek wel in staat is om zelf die doos koekjes te nemen, open te doen en een koekje te nemen. :denk:
Hij kan zijn SPXrolstoel besturen dus ik denk wel dat hij een koekskesdoos kan opendoen hoor.
0 x
Potentia Principatum
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Open doen, ok - maar kan hij ze ook van tafel pakken en er een koekje uit pakken?
De ene handeling is de andere niet.
Maar ik ben niet bekend met dit soort beperkingen.
Vandaar dat ik het me afvroeg, omdat dit wel van belang is in de verhaallijn.
Want als hij dat niet kan, dan heeft hij elke keer iemand nodig.
En ik denk dat Julia getuigen wel kan missen.
Of wordt ze inderdaad slordig, zoals elders al werd gezegd?

In ieder geval, Luc is er nog. :eh:
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Tiboko schreef:Volledig mee akkoord, laten doodgaan of aub een beetje "ernstiger" laten worden.

Zo is het absoluut niet fun meer.

Zie net 200 pagina's voor Luc Bomans, zou een mooie afsluiter zijn :violin:
Luc "ernstiger" laten worden zal het restje sympathie niet verhogen. Rest nog slechts één oplossing...
0 x
Guapa
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Guapa »

Dat Luc zich niet kan of durft uit te drukken, tot daar aan toe, maar de rest van dokters, verpleeg'kundigen' en familieleden die niet in staat zijn een link te kleggen ??? smap niet goed, er zijn er al voor minder 'veroordeeld'. En wie zegt dat Marieke dood is ?
0 x
Jules
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Jules »

satine schreef:Open doen, ok - maar kan hij ze ook van tafel pakken en er een koekje uit pakken?
De ene handeling is de andere niet.
Maar ik ben niet bekend met dit soort beperkingen.
Vandaar dat ik het me afvroeg, omdat dit wel van belang is in de verhaallijn.
Want als hij dat niet kan, dan heeft hij elke keer iemand nodig.
En ik denk dat Julia getuigen wel kan missen.
Of wordt ze inderdaad slordig, zoals elders al werd gezegd?

In ieder geval, Luc is er nog. :eh:
Ik ben wel een beetje bekend met dit soort beperkingen maar ik kan er slechts 1 ding van zeggen: ieder mens met dit soort beperkingen is anders, er zijn er geen twee gelijke. En soms kan je zelfs van 1 en dezelfde persoon versteld staan wat hij plotseling WEL blijkt te kunnen - de ene dag kan hij niet uit zijn bed en de volgende dag krijg je telefoon van een afdeling van de andere kant van het gebouw of je soms patiënt X kwijt bent want dat hij met rolstoel en al op drift is (daarom hebben we meestal identificatie-polsbandjes).

Of als hij in een thuissituatie leeft, wordt hij plots aan de andere kant van de stad aangetroffen. Of de ene dag kan hij geen vork vasthouden, en 's nachts krijgt hij ineens een medicatiepotje MET kinderslot open.

Kortom de realiteit overtreft soms de fictie, en ik heb al dingen gezien waarvan ik dacht: Amai als ze DAT in Thuis zouden schrijven stond heel het publiek op zijn achterste poten wegens "niet realistisch".
0 x
Gesloten