Er is toch helemaal niet gezegd dat ze gaat moeten rechtstaan en werken. Peter heeft duidelijk gezegd dat hij gaat rekening houden met haar toestand. Ik vermoed dat ze wss in het begin zal helpen op de dispatch van de taxi's.daffy duck schreef: ma 13 mei 2019, 18:09 Raar vraagstuk voor mij. Logica is ver te zoeken! Tamara moet plat liggen van de dokter, heeft rugpijn,...en nu zal ze een job krijgen waarbij ze waarschijnlijk moet rechtstaan en hard werken...of wordt het de zoveelste tegenslag voor kind vermijdend Thuis ?
Peter Vlerick (Geert Hunaerts)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
tvx1
- x 435
0 x
-
tvx1
- x 435
ikke schreef: vr 10 mei 2019, 16:45 ¨*proest* ter vervanging van Nancy: een hoogzwangere in dienst nemen om te kuisen???
Goed bezig, Peter en Bob!
Het staat nochtans letterlijk in je voorgaande post. "Hij neemt een hoogzwangere in dienst om te kuisen." En ik denk niet dat ze dat zal moeten doen. Ik verwacht eerder dat ze aan de dispatch zal mogen helpen voorlopig. Ik vind het net positief dat Peter haar in dienst wil nemen. Ze kan in haar situatie dat inkomen heel goed gebruiken. En die hoogzwangerheid is uiteindelijk maar tijdelijk, intekenstelling tot haar werkzaamheid bij de Withoeve. Peter neemt haar duidelijk wel in dienst voor de lange termijn. Ik vind net top van hem om haar die job te geven die ze echt nodig heeft. Temeer daar Peter er niet bepaald om bekend staat dergelijke menslievende zaken te doen.ikke schreef: za 11 mei 2019, 09:26 En ik heb helemaal niet geschreven dat Peter Tamara in dienst neemt! Het feit alleen al dat Bob een job gaat vragen aan Peter, vind ik al "goe bezig!" En het idee dat Peter maar zou overwegen een hoogzwangere in dienst te nemen, vind ik te gek voor woorden.
0 x
-
ikke
- x 435
Laat mij niet lachen, als vriendendienst een ex-hoogzwanger lief van een vriend in dienst nemen. Vriendschap en zaken moet men gescheiden houden, het kleinste kind weet dat. Maar ja, Peter is geen gewoon klein kind...
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Tsja, er is ook wel zittend werk te doen bij de taxi's, inderdaad, maar bij de Withoeve toch niet echt? En het is de Withoeve die Tamara in dienst neemt, niet Femke. Of het moet zijn dat Peter/De Withoeve tegenwoordig ook het personeel regelt voor Femke's taxi's.
Dat zou kunnen natuurlijk, maar dan heb ik toch ergens wat gemist...
Bovendien is het niet alleen dat Tamara nu hoogzwanger is, maar dadelijk als de baby er is, dan is ze ook een tijd uit de running. Vervolgens is ze dan een alleenstaande moeder die doordeweeks voor opvang van haar kind moet zorgen, wat ook niet bij iedereen vlekkeloos verloopt.
Ik vind het heel nobel van Peter dat hij bereid is daar doorheen te kijken, en heel veel mensen zouden daar een voorbeeld aan mogen nemen, maar realistisch is het inderdaad zeker niet. Ik ken in elk geval toch geen werkgevers die daar bewust aan zouden beginnen in dit stadium
Maar goed, in Thuis verloopt het werk- en personeelsbeleid sowieso niet helemaal zoals in werkelijkheid het geval is, hè? Dus dat is niks nieuws...
Bovendien is het niet alleen dat Tamara nu hoogzwanger is, maar dadelijk als de baby er is, dan is ze ook een tijd uit de running. Vervolgens is ze dan een alleenstaande moeder die doordeweeks voor opvang van haar kind moet zorgen, wat ook niet bij iedereen vlekkeloos verloopt.
Ik vind het heel nobel van Peter dat hij bereid is daar doorheen te kijken, en heel veel mensen zouden daar een voorbeeld aan mogen nemen, maar realistisch is het inderdaad zeker niet. Ik ken in elk geval toch geen werkgevers die daar bewust aan zouden beginnen in dit stadium
Maar goed, in Thuis verloopt het werk- en personeelsbeleid sowieso niet helemaal zoals in werkelijkheid het geval is, hè? Dus dat is niks nieuws...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
tvx1
- x 435
Femke is toch evenzeer bij de Withoeve als Peter. Ze hebben een tijd geleden eens een vergadering gedaan met alle bestuurders en er is toen besloten dat de Withoeve en het taxibedrijf zouden samengevoegd worden. Ze hebben dus heden eenzelfde administratie en personeel dat bij de Withoeve wordt aangenomen kan dus bij alle activiteiten tewerkgesteld worden. Daarom ook dat Femke eerder deze week tegen Simonne zei dat de werkdruk bij de taxi’s zou gaan verlagen indien Tamara in de Withoeve komt werken. Daaruit maak ik dus op dat het de bedoeling zou zijn dat ze voorlopig op de dispatch gaat helpen.Christel schreef: do 16 mei 2019, 10:36 Tsja, er is ook wel zittend werk te doen bij de taxi's, inderdaad, maar bij de Withoeve toch niet echt? En het is de Withoeve die Tamara in dienst neemt, niet Femke. Of het moet zijn dat Peter/De Withoeve tegenwoordig ook het personeel regelt voor Femke's taxi's.
0 x
-
ikke
- x 435
We zijn hier op het topic van Peter bezig.
Behalve als een hoogzwangere over bepaalde capaciteiten/ kundigheden beschikt, is het gewoon ondenkbaar dat een werkgever zo iemand een job aanbiedt...
Tamara is in geen enkel opzicht een meerwaarde voor De Withoeve, noch voor Taxi Lev. Ze zou er hoogstens 2 maand werken, want de bevalling(met bijhorend bevallingsverlof) en eventueel borstvoedingsverlof staat voor de deur
SIMPELWEG te zot voor (nog meer) woorden!
Behalve als een hoogzwangere over bepaalde capaciteiten/ kundigheden beschikt, is het gewoon ondenkbaar dat een werkgever zo iemand een job aanbiedt...
Tamara is in geen enkel opzicht een meerwaarde voor De Withoeve, noch voor Taxi Lev. Ze zou er hoogstens 2 maand werken, want de bevalling(met bijhorend bevallingsverlof) en eventueel borstvoedingsverlof staat voor de deur
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Bedankt voor de ophelderingtvx1 schreef: do 16 mei 2019, 14:00 Ze hebben een tijd geleden eens een vergadering gedaan met alle bestuurders en er is toen besloten dat de Withoeve en het taxibedrijf zouden samengevoegd worden. Ze hebben dus heden eenzelfde administratie en personeel dat bij de Withoeve wordt aangenomen kan dus bij alle activiteiten tewerkgesteld worden.
Dat heb ik kennelijk helemaal gemist
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
ikke
- x 435
En zoals we weten is 't superdruk in De Withoeve en bij Taxi Lev. Ze moeten dus DRINGEND iemand erbij nemen... ook al is't maar voor een paar maanden. 
0 x
-
tvx1
- x 435
Zoals ik eerder al schreef is haar hoogzwangerheid maar tijdelijk net als haar afwezigheid door de bevalling. Haar job in de withoeve is dat niet. Het is duidelijk dat Peter haar in de eerste plaats voor nadien in dienst neemt. En dat hij haar die werkzekerheid geeft nu ze dat heel erg nodig heeft is heel mooi. Dat ze nog voor de bevalling wat zittend werk kan doen bij de taxi’s is gewoon extra meegenomen.ikke schreef: do 16 mei 2019, 18:51 We zijn hier op het topic van Peter bezig.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1035
Echt iets heel atypisch voor Peter.tvx1 schreef: vr 17 mei 2019, 18:27 En dat hij haar die werkzekerheid geeft nu ze dat heel erg nodig heeft is heel mooi.
Zo kennen we de brave man niet, maar misschien is hij veranderd.
0 x
-
ikke
- x 435
Wat ik al eerder schreef; zaken en vrienden moet men gescheiden houden. Iemand in dienst nemen kost geld, iemand die hoogzwanger is en bevalt kost extra geld. Nog nooit van een werkgever/geefster gehoord die een hoogzwangere in dienst neemt. Wat hier in "Thuis" gebeurd, is niet mooi en nobel, maar heel erg onrealistisch en zot! Tamara heeft bovendien nul ervaring en heeft al meermaals bewezen aan ons, kijkers, dat ze niet goed met mensen kan omgaan. Dat beloofd dus een hele hoop miserie en zal blijken een domme investering te zijn.tvx1 schreef: vr 17 mei 2019, 18:27 Zoals ik eerder al schreef is haar hoogzwangerheid maar tijdelijk net als haar afwezigheid door de bevalling.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1035
Ik weet niet hoor, om de telefoon op te nemen en wat afspraken in de computer te zetten - dat moet haar makkelijk afgaan.
Denk eerder dat ze binnenkort achter komt dat Bob iets met haar job te maken heeft en hoe ze dan reageert.
Peter overdreef dan ook weer een beetje om haar welkom te heten. Dat hij meteen daarna tegen Bob zei (op zijn voorstel als je ooit een tegenprestatie nodig hebt) "ja daar hou ik je aan" betekent volgens mij dat hij al iets in gedachten heeft.
En ZO ken ik Peter natuurlijk wel.
Denk eerder dat ze binnenkort achter komt dat Bob iets met haar job te maken heeft en hoe ze dan reageert.
Peter overdreef dan ook weer een beetje om haar welkom te heten. Dat hij meteen daarna tegen Bob zei (op zijn voorstel als je ooit een tegenprestatie nodig hebt) "ja daar hou ik je aan" betekent volgens mij dat hij al iets in gedachten heeft.
En ZO ken ik Peter natuurlijk wel.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1363
- x 1723
- Contacteer:
Peter wil niet reageren op het voorstel van Marianne voor de vriendschap met Tom??
Wie wil er nu vriend zijn met zo'n onbenul?
Toen er aangehaald werd dat het anders zou zijn moest Femke gekust worden, dan reageerde Femke gepast. Is inderdaad gebeurd met Arne.
dus hij stelt Tom boven Nancy! Goed bezig!
Toen er aangehaald werd dat het anders zou zijn moest Femke gekust worden, dan reageerde Femke gepast. Is inderdaad gebeurd met Arne.
dus hij stelt Tom boven Nancy! Goed bezig!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Dat Peter de zaak niet aanneemt omdat hij terug vriendjes is met Tom snap ik. En jammer genoeg is er ook niks van bewijsmateriaal, het is Nancy's woord tegen dat van Tom.
0 x
-
ikke
- x 435
Er moet ook geen zaak van gemaakt worden. Dat ie verdorie zijn "lieve" vriend gewoon de goede raad geeft om zijn verontschuldigingen aan te bieden.
Het feit dat iedereen in Thuis het zo leuk vind, is toch voldoende bewijs (voor mij toch) dat hij idd Nancy lastig viel. Het minste dat Tom kan doen is zich verontschuldigen. Peter zou zijn schoonmoeder toch al voldoende moeten kennen om te weten dat ze daarmee vrede zou nemen? Hoe langer dit aansleept , hoe erger(lijker) het wordt.
Het feit dat iedereen in Thuis het zo leuk vind, is toch voldoende bewijs (voor mij toch) dat hij idd Nancy lastig viel. Het minste dat Tom kan doen is zich verontschuldigen. Peter zou zijn schoonmoeder toch al voldoende moeten kennen om te weten dat ze daarmee vrede zou nemen? Hoe langer dit aansleept , hoe erger(lijker) het wordt.
0 x