Marianne Bastiaens (Leah Thys)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)
Aha, dus als ze een beetje voortmaken dan kunnen ze 26 juni nog net halen!
Wel typisch dat ze nu ineens toch wil trouwen. 26 Juni zou mij (helaas
) ook niks verbazen...
Wel typisch dat ze nu ineens toch wil trouwen. 26 Juni zou mij (helaas
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Zoals we weten uit het recente verleden, loopt het in Thuis bij grote feesten altijd fout...
Dat accident van Simonne bij de trouw van F & T, de ontvoering van Lucas bij dat doopfeest, de blijde intrede van Frank op het trouwfeest van zijn broer...
Ik kijk er al naar uit
Dat accident van Simonne bij de trouw van F & T, de ontvoering van Lucas bij dat doopfeest, de blijde intrede van Frank op het trouwfeest van zijn broer...
Ik kijk er al naar uit
0 x
-
tvx1
- x 435
Wat is de precieze betekenis van "in ondertrouw gaan" ?Briseis schreef:Dat kan niet op 26 juni, je moet eerst in ondertrouw gaan, en dat is dacht ik minimum 2 maanden voor je werkelijke trouwdatumIk hoop althans dat Marianne slim genoeg is om te trouwen met scheiding van goederen. Je zou denken dat ze toch al genoeg heeft meegemaakt.
0 x
-
ikke
- x 435
Dat bestaat al lang niet meer volgens mij. Dat is iets van de jaren (heel) stillekes.tvx1 schreef:Wat is de precieze betekenis van "in ondertrouw gaan" ?Briseis schreef:Dat kan niet op 26 juni, je moet eerst in ondertrouw gaan, en dat is dacht ik minimum 2 maanden voor je werkelijke trouwdatumIk hoop althans dat Marianne slim genoeg is om te trouwen met scheiding van goederen. Je zou denken dat ze toch al genoeg heeft meegemaakt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ondertrouw
Nu trouwen de mensen voor de wet, en daarna voor de kerk(maar lang niet meer altijd)
Marianne en William zijn dus gaan aangeven op 't stadhuis dat ze willen trouwen...en na 2à3 weken "uit te hangen" mogen ze dan trouwen. hip hip hoera!
Laatst gewijzigd door ikke op di 09 jun 2015, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
tvx1
- x 435
Hmmm. Maar de anderen leken het hier te hebben over een wettelijke termijn die moet gerespecteerd worden. Zoiets als bij de koop van een huis.ikke schreef:Dat bestaat al lang niet meer volgens mij. Dat is iets van de jaren (heel) stillekes.tvx1 schreef:Wat is de precieze betekenis van "in ondertrouw gaan" ?Briseis schreef:Dat kan niet op 26 juni, je moet eerst in ondertrouw gaan, en dat is dacht ik minimum 2 maanden voor je werkelijke trouwdatumIk hoop althans dat Marianne slim genoeg is om te trouwen met scheiding van goederen. Je zou denken dat ze toch al genoeg heeft meegemaakt.
Dat is te vergelijken met een officiële verloving.
0 x
-
Lazylady
- x 435
-
tvx1
- x 435
Op 19 juni al? Da's nog rapper dan ik had verwacht. Een week voor de seizoensfinale.
0 x
-
Lazylady
- x 435
- Caligula
- Poster rang 5

Ja dit was ronduit belachelijk. Ze zitten daar met 4, Ann,Mayra,Geert, Helène en niemand die iets over de intenties van Geert zegt. Gewoon belachelijk. En nieuwe topic over de meest belachelijke scenes van Thuis mss?Lazylady schreef:Hoe typisch dat er Marianne nu weer niets gezegd wordt...
0 x
Potentia Principatum
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Daar is inderdaad een wettelijke termijn aan verbonden.tvx1 schreef:Hmmm. Maar de anderen leken het hier te hebben over een wettelijke termijn die moet gerespecteerd worden. Zoiets als bij de koop van een huis.ikke schreef:Dat bestaat al lang niet meer volgens mij. Dat is iets van de jaren (heel) stillekes.tvx1 schreef:Wat is de precieze betekenis van "in ondertrouw gaan" ?Briseis schreef:Dat kan niet op 26 juni, je moet eerst in ondertrouw gaan, en dat is dacht ik minimum 2 maanden voor je werkelijke trouwdatumIk hoop althans dat Marianne slim genoeg is om te trouwen met scheiding van goederen. Je zou denken dat ze toch al genoeg heeft meegemaakt.
Dat is te vergelijken met een officiële verloving.
Je moet dus je huwelijk op voorhand aanvragen, dan wordt dit aan het gemeente-/districtshuis bekend gemaakt en na een wettelijk vastgestelde termijn kan je dan trouwen.
Die tijd tussen die aanvraag en huwelijk is nodig om na te gaan of je niet al getrouwd ben met iemand anders, of dat er een andere reden is waarom je niet zou kunnen trouwen.
Daarom wordt dit ook 'uitgehangen' voor het grote publiek, in een daarvoor bestemde afgeschermde plaats aan de gevel (in een soort van kleine etalage).
De aanvraag doen om te trouwen heet 'in ondertrouw' gaan en gebeurt nog steeds.
Ik dacht dat die wettelijke termijn 10 dagen was, maar er zijn sites die spreken over 14 dagen.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Dat is juist dacht ik. Voor de rest zou ik het echt niet meer weten. Hier is het voor mij 40 jaar geleden en heu...ik weet het niet meer goed! Nu ben ik in Argentinië getrouwd en daar ging het vlotjes.satine schreef:De aanvraag doen om te trouwen heet 'in ondertrouw' gaan en gebeurt nog steeds.
Ik dacht dat die wettelijke termijn 10 dagen was, maar er zijn sites die spreken over 14 dagen.
Back on topic: Voor Marianne-William zou het dus nog net de seizoensfinale kunnen zijn.
Dus zouden we al een jubilee hebben en een trouwfeest, wel...Thuis kennende...
0 x
Potentia Principatum
- k de vis
- Poster rang 2

ik dacht gisteren de trouwdatum gehoord te hebben? 19 juni of was het juli? 19 juni is volgende week vrijdagCaligula schreef: Back on topic: Voor Marianne-William zou het dus nog net de seizoensfinale kunnen zijn.
0 x
- annekeHU
- Poster rang 4

k de vis schreef:ik dacht gisteren de trouwdatum gehoord te hebben? 19 juni of was het juli? 19 juni is volgende week vrijdagCaligula schreef: Back on topic: Voor Marianne-William zou het dus nog net de seizoensfinale kunnen zijn.
volgens mij is het 19 juni, en aangezien het gisteren de 9de was, zullen ze een termijn van 10dagen "ondertrouw" hebben zeker...
0 x
-
tvx1
- x 435
En is Marianne haar scheiding van Geert nu eigenlijk al uitgesproken?
0 x