Dit personage verdient een lap rond haar/zijn oren

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Eentje voor Nancy voor haar lompe en kortzichtige reactie wat betreft Gaby's geaardheid.
3 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

En nog eentje over de manier waarop ze met Rosa praatte over haar date/eventuele toekomst met Eddy...

Het leek wel een prille tiener die tegen een vriendin vertelt dat ze voor het eerst is uitgevraagd door een jongen. Wat zal ik doen, Rosa?

Echt - het EQ van een goudvis.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Van mij ook eentje voor Nancy, voor haar bekrompen cliché reactie op Gaby's geaardheid :roll: :nope:
Eentje voor Femke om die geaardheid meteen in de groep te gooien als de zoveelste roddel. :roll:

Sowieso een lapje voor de dames bij Feniks voor hun constante, kinderachtige gebabbel over andere mensen. Dus ook voor Rosa, om er maar eentje te noemen, want het is allemaal misschien onschuldig geklets tussen haar en Femke, gisteren bijvoorbeeld ook weer tegenover Niels over Karin, maar ik zou daar persoonlijk alleen al om die reden niet willen werken. Er gaan continu andere mensen over de tong, of dat nou wel of niet "terecht" is.
Echt een broeinest voor problemen krijg je zo, zeker onder collega's/personeel...

En een dikke lap voor Bob, die gisteren met een uitgestreken gezicht in feite tegen Judith zei dat alleen HIJ weet wat het beste is voor zowel Tamara als Leo. Waarom Tamara daar anders over denkt, of dat er überhaupt anders over gedacht kan worden, komt niet eens in hem op.
En ik vond het ook vrij frustrerend dat Judith niet eens aanstipte dat Bob's mening niet de enige is, en dat hij ook wel eens rekening met een ander mag houden. Terwijl haar gefrons er in mijn ogen toch duidelijk op wees dat ze zijn onwrikbare houding ook nogal bijzonder vond.
Het is constant pappen en nathouden om die man tevreden te krijgen, terwijl hij hoe langer hoe meer overloopt van arrogantie. :sick: :thumbdown:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Bob
Ilias
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Bob :boo: :boo:
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Eddy - zoals hij gisteren Vince aanpakte. Plus al dat zelfmedelijden :doh:
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Peter. Die gaat weer exact dezelfde toer op als destijds met Peggy.
0 x
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

Thilly, die zowel Dieter als Eddy aanmoedigt om te blijven proberen/aandringen bij Nancy.
Voorlopig hebben zowel Dieter als Eddy daar geen weet van, maar hoe gaan beide heren tegenover haar reageren van zodra zij zich daarvan bewust worden.
Zal zij dan nog wel iedereens vriendje blijven?
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Bob
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Bob.
En ook wel Peter, die vorige week nog zei tegen Vicky dat 'nog efkes moest wachten' wat Ilias betrof.
Ik begrijp dat hij heel bezorgd was om zijn dochter, maar zijn scherpe kant kwam toch wel heel snel naar boven.
En het ziet er niet naar uit dat die snel terug gaat verdwijnen.
1 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Eddy, Frank en onze harteloze ijspegel Peter.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Marianne.

Leert ze het dan nooit? Eerst die brief naar de nabestaanden van Alexander, nu wilde ze weer bloemen laten afleveren bij Ilias in het ziekenhuis. Dat mens heeft de empathie van een oerang oetang :lolno:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Marianne krijgt hier van mij geen lap voor... Ze heeft duidelijk geen spijt van wat ze Alexander heeft aangedaan, wat ik persoonlijk heel bijzonder vind, want ongeacht wat hij gedaan heeft is het niet niks dat hij gestorven is door haar toedoen. Het feit dat ze duidelijk wel spijt heeft tegenover zijn familie en degene die onterecht voor haar daden vastgezeten heeft, geeft haar dan toch de menselijke kant die ik verder mis in dit verhaal. Niet iedereen is goed in "sorry zeggen" en spijt betuigen, en ik ben dan altijd maar van mening dat zoiets hoe dan ook goed bedoeld is, ook al wordt het misschien niet zo handig gebracht.

Wie van mij dan eerder een flinke lap krijgt, is brulboei Frank. Zijn reactie vond ik buiten proportie en totaal niet gerechtvaardigd, zeker niet voor iemand die in feite als geen ander weet wat fouten maken inhoudt. Hij zou zich beter een beetje rustiger houden, zeker op andermans kantoor waar hij eigenlijk sowieso niks te zoeken heeft, laat staan dat hij er ook nog eens klanten gaat staan schofferen. :thumbdown:
Wat het in mijn ogen extra ergerlijk maakt, is dat hij Ilias zo een soort vrijbrief geeft voor zijn roekeloze en onbeschofte gedrag van de laatste tijd. Niemand heeft Ilias ooit eens echt serieus aangesproken op zijn wangedrag, en zie waar het toe geleid heeft.
Dat staat voor mij overigens compleet los van zijn geamputeerde been, want dat is gewoon dikke pech die je echt niemand gunt. Maar hoe erg dat ook is, daar is Marianne toch echt de oorzaak niet van. Als iemand zich dat alles dondersgoed moest realiseren, dan is het Frank wel.
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

In Franks ogen is Marianne onrechtstreeks wél de oorzaak, want zonder die onterechte opsluiting had Tom hem nooit al dat geld gegeven en kon hij sowieso geen motor kopen.

Wat niet wegneemt dat zijn lap terecht is, want hij kon dit op een rustiger manier vertellen :yup:

Ook Peter ziet Ilias als dé veroorzaker van het leed dat Yasmine nu ondergaat. Of hij hier nu wel of niet aan kan doen, Ilias zal voor dit accident moeten opdraaien, net zoals Joren destijds zwaar moest boeten voor het ongeval van Yasmine...

Maar de lap voor Marianne is dus omdat ze maar niet begrijpt dat die mensen (was ook al het geval na dat gesprek met Ilias zelf) geen boodschap hebben aan haar sorry en/of medeleven. En dát hebben Tom en Dries haar al tig keer duidelijk gemaakt, maar ze blijft koppig haar eigen weg gaan...
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: vr 01 dec 2023, 10:51 Marianne.
Dat mens heeft de empathie van een oerang oetang
Integendeel, ze kan qua sociaal gedrag nog veel leren van een oerang oerang. Die dieren zijn slimmer dan zij bij momenten.
1 x
Plaats reactie