De meesten! Dat is ook niet allemaal, maar van de meesten ga je gewoon een ferm antwoord krijgen!

De meesten! Dat is ook niet allemaal, maar van de meesten ga je gewoon een ferm antwoord krijgen!
Neen, zelfs niet de meesten. Dat is gewoon een onnodige veralgemening. Maar dat heeft hier zelfs geen belang eigenlijk.ikke schreef: ma 06 sep 2021, 14:19 De meesten! Dat is ook niet allemaal, maar van de meesten ga je gewoon een ferm antwoord krijgen!
Als elders op dit forum de puntjes blijkbaar op de i moeten staan, dan hier ook.
Ja, wettelijk was ze meerderjarig en verantwoordelijkheid voor haar daden. Maar dat wil niet zeggen dat ze dan ook mentaal volledig volwassen was. Zo simpel is dat niet. Op dat gebied staan er sommigen op 16 jaar verder dan anderen op 22. Iemand kan op die leeftijd van Nina ook zeker en vast nog heel beïnvloedbaar zijn. Een blinde verliefdheid die eindigt in een immense vernedering en een manipulatieve moeder om u tegen te zeggen zijn niet bepaald de perfecte ingrediënten om een verstandige, rationele beslissing te nemen.satine schreef: ma 06 sep 2021, 14:54 Als elders op dit forum de puntjes blijkbaar op de i moeten staan, dan hier ook.
Nina is geboren in augustus 1988, dus toen ze in april 2011 met het geld van Peter verdween was ze 22.
En ook al op een paar maanden na, 5 jaar meerderjarig en verantwoordelijk voor haar eigen daden.
En dat is nog altijd een groot verschil met een 16-jarige.
Toen Nina, Madeleine oplichtte, was Peter daar niet van op de hoogte (en hij was bovendien allesbehalve blij toen hij daar achter kwam. Hij heeft Nina zelfs tijdelijk buiten gegooid, meen ik me te herinneren), en haar manipulatieve moeder zat daar toen ook nog voor niks tussen, want die was nog niet in beeld. Dus het is niet dat Nina persé onder invloed van iets of iemand anders handelde met haar “bedenkelijke acties”…tvx1 schreef: di 07 sep 2021, 23:06Iemand kan op die leeftijd van Nina ook zeker en vast nog heel beïnvloedbaar zijn.
Een blinde verliefdheid die eindigt in een immense vernedering en een manipulatieve moeder om u tegen te zeggen zijn niet bepaald de perfecte ingrediënten om een verstandige, rationele beslissing te nemen.
Ondertussen is ze 33.tvx1 schreef: di 07 sep 2021, 23:06 Ondertussen is ze dan 32 en dat is nog een veel groter verschil met een zestienjarige. Ik zie nu een Nina die wel wat veranderd is. Ik zie een liefhebbende mama die met de handen in het haar zit door een nachtmerrie die haar boven het hoofd hangt en tussenin nog eens onverwacht moest afscheid nemen van haar opa.
Vermits het om Thuis gaat: binnen de twee jaar dus.Icarus123 schreef: vr 17 sep 2021, 21:28 Of Yasmine keert op haar eentje terug als ze 16 (of 18) wordt.
Ik ook, een gemiste kans eigenlijk. Hadden we nu eindelijk een interessante verhaallijn (zowel naar Nina als naar Yasmine toe) en dan maken ze zich er snel snel vanaf. Dat proces had gerust op de lange baan gekund - we weten allemaal van de gerechtelijke achterstand in België, niet realistisch dus dat het allemaal zo rap moest gaan - en dan had die plot verder uitgediept kunnen worden. Leek me in ieder geval veel interessanter (ook met de breuk tussen Femke en Peter, zo had Peter weer iets kunnen beginnen met Nina, ik zeg maar iets) dan de plot rond het opstandige neefje van Dieter.satine schreef: za 18 sep 2021, 10:01 Nee even serieus, ik vind het ook wel jammer dat ze terug weg zijn
Ziet er naar uit van wel ja. Heel jammer. Ze had nu eindelijk wel eens een waardige eigen verhaallijn verdiend in plaats van enkel een voorwerp te zijn om Peter en Femke weer eens even uit elkaar te halen.Icarus123 schreef: vr 17 sep 2021, 21:28 Zou Nina nu echt verdwenen zijn nu Peter haar niet meer gaat zoeken?
Vind ik ook. Hier was zo veel meer mee te doen. Ze hadden ook perfect in het verhaal kunnen schrijven dat Nina toch een niet al te zware straf kreeg en deze, net zoals Eddy destijds, mocht uitzitten met een enkelbewaarder. Dan hadden ze perfect ook een eigenlijk onafhankelijk verhaal voor Nina kunnen schrijven. En Yasmine en Vic hadden het dan goed met elkaar kunnen vinden als zus en broer.Tiboko schreef: za 18 sep 2021, 12:11Ik ook, een gemiste kans eigenlijk. Hadden we nu eindelijk een interessante verhaallijn (zowel naar Nina als naar Yasmine toe) en dan maken ze zich er snel snel vanaf. Dat proces had gerust op de lange baan gekund - we weten allemaal van de gerechtelijke achterstand in België, niet realistisch dus dat het allemaal zo rap moest gaan - en dan had die plot verder uitgediept kunnen worden. Leek me in ieder geval veel interessanter (ook met de breuk tussen Femke en Peter, zo had Peter weer iets kunnen beginnen met Nina, ik zeg maar iets) dan de plot rond het opstandige neefje van Dieter.satine schreef: za 18 sep 2021, 10:01 Nee even serieus, ik vind het ook wel jammer dat ze terug weg zijn