Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Icarus123 schreef: di 08 sep 2020, 13:43 Met de hulp van Waldek vanavond kan hij proberen om via Adil de camerabeelden van de Kabouters te bemachtigen. Of Jaqcues intussen de beelden al heeft gewist, weten we natuurlijk niet.
Welke camerabeelden? Voor zover ze ons hebben duidelijk gemaakt zijn er geen beelden van die avond...
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: wo 09 sep 2020, 20:45 Welke camerabeelden? Voor zover ze ons hebben duidelijk gemaakt zijn er geen beelden van die avond...
Dat kwam niet aan bod in de laatste aflevering, of wel?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ikke schreef: do 10 sep 2020, 12:59 Dat kwam niet aan bod in de laatste aflevering, of wel?
Niet. Is al even geleden.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Kunnen we bij de "afleveringen van "vandaag" blijven? :angel:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ikke schreef: do 10 sep 2020, 19:29 Kunnen we bij de "afleveringen van "vandaag" blijven?
Het was dan ook gewoon een antwoord op een opmerking wat de verschijning van een personage in een “aflevering van vandaag” zou kunnen teweeg brengen.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Ik vind het gejammer van Tania heel erg irritant.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

IK vind het comisch worden met al hun gejammer en doortrapte slechterikken ...stilaan kotsbeu
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1370
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Ja en zoals Ann erachter en erbij loopt als een kieken zonder kop! Hopelijk vandaag wat opklaring en een positieve noot!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
eviva
Nog geen rang
x 28
x 13

Bericht door eviva »

daffy duck schreef: vr 11 sep 2020, 17:33 Ja en zoals Ann erachter en erbij loopt als een kieken zonder kop! Hopelijk vandaag wat opklaring en een positieve noot!
Helaas, dat was wishful thinking.
Door haar reactie maakt ze het allemaal nog erger. Hoe kan ze nu haar broer zo slecht kennen? Heeft een huisdokter toch niet een minimum aan mensenkennis nodig?
2 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Hoe belachelijk was dat zeg ! Ann die als een furie bij haar broer binnenstormt voor iets wat door Karin is ineengezet ! Moest Tom die man zijn, dan zou hij toch niet zo op zijn gemak met Tania omgaan sinds ze boven water kwam ...
Maar Ann is compleet gek aan 't worden en met een steeds luider jammerende vriendin in huis is dat misschien niet abnormaal . Ik suggereer dat de 2 dames voor een tijdje naar Tombouctou gaan uitrusten !
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Persoonlijk vond ik de afgelopen aflevering ronduit verschrikkelijk.
De karakters van Tania, Karin én Ann gaan met deze verhaallijn compleet onderuit wat mij betreft...

Tania was een mondige, zelfzekere dame die door 1 vrij dubieuze confrontatie ineens is veranderd in een huilend hoopje ellende wat kennelijk iedereen gelooft die maar een balletje opgooit over een voorval van zoveel jaar geleden, terwijl ze er geen van allen bij zijn geweest verder. Tania kan nog zo'n groot trauma hebben, maar ze kan toch nog gewoon nadenken? :-?
Als zij er zelf niks meer van weet, hoe moeten al die anderen er dan iets van weten?

Karin heeft er zelf een traumatisch verleden met haar "verloren zoon" op zitten en werd daar langs alle kanten tot in het diepst van haar ziel door gekwetst, maar verandert nu in een soort kwade genius zonder ook maar één greintje moreel besef als iemand anders iets even pijnlijks overkomt, en dat alles omdat ze verbolgen is over hoe Tom haar behandeld heeft; iets waar Tania verder helemaal buiten staat.
Iemand die zich vrijwillig-, en dus enkel uit wraak tegenover een ander zo opstelt, is in mijn ogen simpelweg een psychopate zonder verdere nuance. Die mogen ze wat mij betreft opsluiten en de sleutel weggooien, want daar valt nooit meer iets mee aan te vangen. Ik kan namelijk niks bedenken wat dit soort gedrag ook nog maar een beetje compenseert of verklaart, laat staan "goedpraat" :nope:

En Ann springt - zonder enige gegronde reden - zo op de wagen van Karin, die al meerdere malen bewezen heeft dat ze langs geen kanten te vertrouwen is, en beschuldigt haar eigen broer nota bene (!!) gewoon tussen neus en lippen door even van verkrachting? Serieus??
En dat alles omdat hij vroeger gewend was altijd zijn zin te krijgen van de meisjes, en ook van "mama"?? :roll:
We hebben wel vaker gezien dat Ann met een serieus "ondergeschoven zusje-gevoel" zit als het op de relatie tussen Tom en Marianne aankomt, en dat ze daardoor tot de meest nare streken in staat is, maar dit gaat in mijn ogen echt wel alle grenzen van het redelijke over.
Die vrouw is gewoon niet goed bij haar hoofd... :crazy:

Waar-de-loos, over de hele lijn... :thumbdown:
4 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ikke
x 435

Bericht door ikke »

bericht door Christel » 12 sep 2020 11:24

Persoonlijk vond ik de afgelopen aflevering ronduit verschrikkelijk.
De karakters van Tania, Karin én Ann gaan met deze verhaallijn compleet onderuit wat mij betreft...

Tania was een mondige, zelfzekere dame die door 1 vrij dubieuze confrontatie ineens is veranderd in een huilend hoopje ellende wat kennelijk iedereen gelooft die maar een balletje opgooit over een voorval van zoveel jaar geleden, terwijl ze er geen van allen bij zijn geweest verder. Tania kan nog zo'n groot trauma hebben, maar ze kan toch nog gewoon nadenken? :-?
Als zij er zelf niks meer van weet, hoe moeten al die anderen er dan iets van weten?

Karin heeft er zelf een traumatisch verleden met haar "verloren zoon" op zitten en werd daar langs alle kanten tot in het diepst van haar ziel door gekwetst, maar verandert nu in een soort kwade genius zonder ook maar één greintje moreel besef als iemand anders iets even pijnlijks overkomt, en dat alles omdat ze verbolgen is over hoe Tom haar behandeld heeft; iets waar Tania verder helemaal buiten staat.
Iemand die zich vrijwillig-, en dus enkel uit wraak tegenover een ander zo opstelt, is in mijn ogen simpelweg een psychopate zonder verdere nuance. Die mogen ze wat mij betreft opsluiten en de sleutel weggooien, want daar valt nooit meer iets mee aan te vangen. Ik kan namelijk niks bedenken wat dit soort gedrag ook nog maar een beetje compenseert of verklaart, laat staan "goedpraat" :nope:

En Ann springt - zonder enige gegronde reden - zo op de wagen van Karin, die al meerdere malen bewezen heeft dat ze langs geen kanten te vertrouwen is, en beschuldigt haar eigen broer nota bene (!!) gewoon tussen neus en lippen door even van verkrachting? Serieus??
En dat alles omdat hij vroeger gewend was altijd zijn zin te krijgen van de meisjes, en ook van "mama"?? :roll:
We hebben wel vaker gezien dat Ann met een serieus "ondergeschoven zusje-gevoel" zit als het op de relatie tussen Tom en Marianne aankomt, en dat ze daardoor tot de meest nare streken in staat is, maar dit gaat in mijn ogen echt wel alle grenzen van het redelijke over.
Die vrouw is gewoon niet goed bij haar hoofd... :crazy:

Waar-de-loos, over de hele lijn... :thumbdown:
Dit is zo straf de nagel op de kop, ofte de vinger(s) op de wonden, dat ik er niet beter op vind om het op z'n geheel te kopiëren.
Jammer dat we niet zeker zijn dat er een scenarist hier komt lezen en er zijn/haar les uit trekt. :crazy:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1370
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Uit die aflevering onthou ik zoveel miserie dat het sukkelen is van de ene ramp naar de andere. Ook die herhuisvesting bij Louis van Viv en ma leek zover van de realiteit! En Ann...is dit een dokter uit vorige eeuwen misschien die nog nooit van een DNA test heeft gehoord!Djesus! da's toch het eerste wat je zou voorstellen i.p.v. uit je voegen te schieten!
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Christel schreef: za 12 sep 2020, 11:24 en beschuldigt haar eigen broer nota bene (!!) gewoon tussen neus en lippen door even van verkrachting?
Er is natuurlijk een voorgeschiedenis hé. Toen Tom dronken was en Nancy hem met haar taxi thuis afzette, probeerde hij haar ook binnen te doen. Ann en Tania (hoe kon ze, met zo'n trauma in haar eigen verleden ???) lachten Nancy toen vierkant uit.

Ik bedoel maar. Iedereen doet maar alsof het zo onmogelijk is dat Tom zoiets (als tiener dan nog) zou hebben kunnen doen, maar niemand wéét hoe indertijd die verhouding tussen beiden was. Een jongen die seks wil, het meisje dat er nog niet aan toe is. De jongen die aandringt...

Nochtans is er het recente bewijs dat ook Tom (als hij dronken is) zich kan gedragen als een barbaars varken. Was Nancy niet de mondige Nancy geweest, maar pakweg een iets minder kordate persoon, dan was ze misschien wel degelijk aangerand en had Tom achteraf ook ontkend dat hij dit gedaan had. Zoals zovelen voor hem.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Het is inderdaad sukkelen van de ene ramp naar de andere, daar ben ik het helemaal mee eens... :yup:
Het is ook daarom dat ik enkel Ann, Tania en Karin aanhaalde, want die post is al zo lang en in feite is dat het enige wat van de hele aflevering echt is blijven hangen. De rest gedraagt zich bemoeizuchtig, onredelijk, onrealistisch of onsympathiek, of hun verhaallijn is mijlenver van de realiteit. Ik kan momenteel echt niks opnoemen wat ik echt "aangenaam" om te kijken vind. :nope:
daffy duck schreef: za 12 sep 2020, 17:43 En Ann...is dit een dokter uit vorige eeuwen misschien die nog nooit van een DNA test heeft gehoord!Djesus! da's toch het eerste wat je zou voorstellen i.p.v. uit je voegen te schieten!
Vooral dat compleet uit haar voegen schieten vind ik onvoorstelbaar...
Ann zou ook eerst gewoon eens met haar broer kunnen praten. Met hem overleggen wat voor balletje Karin heeft opgegooid, bijvoorbeeld, en hem uitleggen hoe het momenteel met Tania gaat. Hem ook uitleggen hoe ze zich daar zelf bij voelt, want voor Ann is het ook niet makkelijk natuurlijk.

Tom is haar vlees en bloed, waar ze misschien wel vaker (al dan niet mede door zijn schuld) mee overhoop heeft gelegen en die in al die jaren wel heeft bewezen dat hij een flierefluiter is (en er is idd een voorgeschiedenis, waar Ann en Tania destijds nog mee krom gelegen hebben en Marianne zelfs uitkotsten omdat die Nancy wél geloofde en ook iets aan het gedrag van Tom wilde doen - iets wat met dit geval inderdaad ook niet te rijmen valt), maar in de grond is Tom geen door en door slecht mens.
Hij verdient dus wel iets meer respect dan bij de eerste de beste opmerking van een verbolgen ex al meteen als verkrachter afgedaan te worden door zijn bloedeigen zus, vind ik.

Een DNA test kan zeker uitkomst bieden, en ik vind het ook onbegrijpelijk dat nog niemand daar bij stilgestaan heeft. Maar ik vind het vooral verbijsterend dat een simpel gesprek kennelijk al niet eens meer tot de mogelijkheden behoort. :-?

Heel de realiteitszin is weg uit thuis, als je het mij vraagt. Of het nou het gebrek aan "normaal" met elkaar omgaan is, of de schoonheidsbehandelingen van Tamara midden in een eet- en drinkgelegenheid: het gaat echt he-le-maal nergens over. :nope:

Als de scenaristen dat uit zichzelf niet inzien, ook zonder hier te komen kijken, dan heb ik maar weinig hoop voor het verdere verloop van Thuis.
Hoe jammer ik dat ook vind... :(
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Plaats reactie