Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
ikke
x 435

Bericht door ikke »

daffy duck schreef: vr 04 sep 2020, 16:57 Zou wel bizar zijn moest het Tom zijn!
Bizar??? hmm, 't zou erger zijn dan bizar, Onwaarschijnlijk, onrealistisch, ongeloofwaardig, van de pot gerukt, bij 't haar erbij gesleurd...dikke bullshit. *oeps*
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

ikke schreef: vr 04 sep 2020, 16:59 Om nog maar te zwijgen over de absurditeit dat Tania een vriendschapsrelatie zou kunnen hebben met haar verkrachter!
Vermits Tania duidelijk niet (meer) weet wie het was, kan het om het even wie zijn - ook Tom.

Het gaat hier om feiten van meer dan 30 jaar geleden. Laat ons dus geen voorbarige conclusies trekken, in both ways.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Tiboko schreef: vr 04 sep 2020, 17:51 Het gaat hier om feiten van meer dan 30 jaar geleden. Laat ons dus geen voorbarige conclusies trekken, in both ways.
ikke trek geen conclusie, ikke geef mijn mening. Ikke ga ervan uit dat Tom en Tania 30 jaar geleden ook al bevriend waren en ik gok dat Tania het wel zou weten als het Tom was geweest die haar verkrachtte. Zo'n goede acteur is onze Tom niet, dat hij gewoon met haar zou verder kunnen omgaan zonder door de mand te vallen.
Om het even, dat vermoeden van Xander is belachelijk en kan toch makkelijk als laster en eerroof worden afgedaan... denk ik... En ook dat is geen conclusie van mijnentwege.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: vr 04 sep 2020, 17:51 Het gaat hier om feiten van meer dan 30 jaar geleden.
Denk toch niet dat het meer dan 30 jaar geleden is. Denk niet dat die Xander meer dan dertig is.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ikke schreef: vr 04 sep 2020, 19:28 Ikke ga ervan uit dat Tom en Tania 30 jaar geleden ook al bevriend waren
Daar moet je niet van uitgaan. Dat is gewoon zo. Vrij kort nadat Tania in de reeks kwam werd duidelijk gemaakt dat zij elkaar kenden en ze eens ook eens avond bij Tom op bezoek geweest waarbij ze wat verhalen van vroeger vertelden en de surfclub ook ter sprake kwam. Bovendien heeft ze vorig seizoen ook haar verhaal over dat “incident” aan Tom gedaan, dus als hij de dader was waarom zou ze dat dan nog moeten gedaan hebben? En dat zou hij toch wel wat anders gereageerd hebben, niet?
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Ik moet de aflevering van gisteren nog bekijken. :twisted:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

tvx1 schreef: vr 04 sep 2020, 21:06 dus als hij de dader was waarom zou ze dat dan nog moeten gedaan hebben?
Omdat "als hij de dader was" hij dat indertijd - dus 25 jaar geleden - misschien niet interpreteerde als verkrachting? Omdat hij nooit geweten heeft dat Tanja zwanger was (zoals met Karin & Steven). Dat Tanja niet meer weet wie de dader is, kan te wijten zijn aan de traumatische gebeurtenissen die kunnen leiden tot een black-out (zoals bij Olivia, die gedrogeerd was door Arne - of Thilly - die zich ook niet meer herinnerde wie haar verkracht heeft).

Ik zeg uiteraard niet dat het Tom was, maar bijna zeker moet het iemand uit de circle van de Surfclub geweest zijn. En ik kan moeilijk aannemen dat Xander enkel maar op basis van wat oude foto's denkt dat Tom zijn vader is. Er moet toch iets meer zijn. Allez, hoop ik toch - anders is het echt te idioot voor woorden.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Tiboko schreef: di 08 sep 2020, 00:25 En ik kan moeilijk aannemen dat Xander enkel maar op basis van wat oude foto's denkt dat Tom zijn vader is.
Er moet toch iets meer zijn.
Wat ik ervan denk is dat Xander verre van het scherpste mes in de schuif is.
Hoe hij Karin braafjes volgt, hoe hij Tom gisteren aanvloog, overtuigd van zijn gelijk...
Dat is wat er volgens mij meer is: een gebrek aan realiteitszin en (eventueel ook) intelligentie bij Xander.
1 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 583

Bericht door martha »

wat ik er van vond ? Dat er eindelijk wat vaart (en een beetje klein beetje spanning) in de afleveringen komt. Wat ik me afvraag ? Wie was die blonde vrouw met zonnebril (aflevering vrijdag) waar Jasper een (onaangename ontmoeting ) had ? En dan is er het nieuwe item : Reinhilde haar man rijdt in een ravijn en Reinhilde is nu een heel rijke, hopelijk geen zwarte, weduwe. Hmm, deed me een beetje denken aan het Julia verhaal die den Cois ook heeft laten verongelukken in ja ja ook Spanje.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Ik vond het gisteren een heel belachelijke afsluit van de aflevering: Jasper"incognito" in de wijnshop. ...
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

martha schreef: di 08 sep 2020, 11:18 Reinhilde haar man rijdt in een ravijn en Reinhilde is nu een heel rijke, hopelijk geen zwarte, weduwe.
Ongetwijfeld weet ons Jaakske daar iets meer van af, want er moet toch een reden geweest zijn waarom hij zo lang in Spanje bleef en waarom hij over dat verblijf zo geheimzinnig doet.

Kadert best in de rol van nieuwe slechterik, al vond ik in het verleden dat er veel betere bad guys zijn geweest, zoals o.m. William.
0 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

ikke schreef: di 08 sep 2020, 12:52 Ik vond het gisteren een heel belachelijke afsluit van de aflevering: Jasper"incognito" in de wijnshop. ...
Inderdaad, iedereen zag dat al van kilometers ver afkomen. En dan nog dat typische "slijpende messen"-geluidje erbovenop. :crazy:

martha schreef: di 08 sep 2020, 11:18 Dat er eindelijk wat vaart (en een beetje klein beetje spanning) in de afleveringen komt.
Ik heb besloten om me niet meer druk te maken over de talloze onzorgvuldigheden rond Jasper (Welke procedurefouten? Hij heeft toch de dood van Frederike zelf bekend, dan kan ik me moeilijk voorstellen dat hij nog geen drie maanden later al vrijkomt zonder enig proces.) en Tania (Vorig jaar lachte ze de *echte* aanranding van Nancy door Tom nog weg, dit jaar is Tom haar grote held en is ze woest door de *valse* aanranding van Reinhilde); en dan kan ik alleen maar beamen dat er eindelijk wat vaart in de afleveringen komt. Je voelt dat we richting seizoensfinale gaan. En voor het eerst sinds lange tijd hebben we in Thuis eindelijk meer dan één lopende verhaallijn tegelijkertijd. Vorig seizoen had ik de indruk dat het alleen maar over Dries/Reinhilde/Karin en hun amoureuze avontuurtjes ging: scenes die ik altijd heb moeten doorspoelen wegens te saai en omdat ik op den duur de draad helemaal kwijt was.

Die Xander is inderdaad maar een intellectueel arme figuur en dat zorgt wel voor een fijne interactie met Karin, die hem helemaal inpalmt. Ik hoop dat ze een zorgvuldig plan uitdoktert en de grote onthulling aan Tom/Ann/Tania uitstelt tot ze zelf wat meer bewijzen heeft verzameld dan wat foto's.

Op zich is de verschijning van Jasper ook wel interessant. Ik vind wel dat Judith heel snel meestapt in zijn verhaal, maar hij heeft wel gelijk natuurlijk. Met de hulp van Waldek vanavond kan hij proberen om via Adil de camerabeelden van de Kabouters te bemachtigen. Of Jaqcues intussen de beelden al heeft gewist, weten we natuurlijk niet.

En wat de echtgenoot van Reinhilde betreft, lijkt het me duidelijk dat Jacques dat werkje heeft moeten opknappen, al dan niet samen met Reinhilde zelf.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik zou het wel leuk vinden als de mensen eens een beetje normaler met elkaar om gingen. Al dat geschreeuw en geruzie. Zelfs dat kleine jong doet al driftig mee.
Al die heethoofden. Elkaar te lijf gaan en dingen kapot gooien. Waar is dat allemaal voor nodig?
En waarom blijft Tania maar proberen "alles uit te leggen"aan die vreselijke zoon van haar?
En waarom blijft iedereen zich tot in den treure maar bemoeien met de ander? Christine onderwerpt Jacques aan een soort kruisverhoor over zijn verblijf in Spanje. Waar bemoeit ze zich mee.
Het hoeft heus niet allemaal rozengeur en maneschijn te zijn, maar nu vind ik dat gedoe allemaal nogal overdreven
1 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

En dat eeuwige gemekker van Eddy mag ook eens achterwege blijven.
De rest is wel oké ;)
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1370
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

jessie V. schreef: di 08 sep 2020, 20:54 Het hoeft heus niet allemaal rozengeur en maneschijn te zijn, maar nu vind ik dat gedoe allemaal nogal overdreven
Is inderdaad tenenkrakend hoe er daar tekeer gegaan wordt! Agressief en dan nog zo'n degoutant muziekje erbij ! :thumbdown:
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Plaats reactie