Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
satine schreef:Of ze Eddy gaan geloven weet ik niet, maar zoals altijd in een rechtbank:
als het gezegd is, dan heeft ook iedereen het gehoord.
Ook als wat gezegd is, genegeerd moet worden en geen deel mag uitmaken van de besluitvorming.
Dat lijkt mij ook het grootste probleem...
Of de rechtbank er nou wel of niet iets mee doet; feit blijft dat het binnen de relatie Peter/Femke een hoop verdriet en onrust kan veroorzaken als dit weer opgerakeld wordt. Of het voor Eddy verschil gaat uitmaken is uiteindelijk ook niet Karin's grootste bekommernis, hè? Zij wil vooral Peter terugpakken, maakt niet uit op wat voor manier. Dat Eddy's vrijlating daarin een soort genadeslag zou betekenen, is haar enige motivatie om dat ook nog voor elkaar te krijgen. Dat zou voor haar alleen maar mooi meegenomen zijn...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine schreef:
Heeft Peter (misschien zelfs zonder het zelf te beseffen) Eddy toch aangemoedigd om 'iets' te ondernemen?
Persoonlijk vind ik dat Eddy zijn straf niet mag ontlopen.
En Peter is genoeg gestraft, die is zijn zoontje kwijt.
Met die mogelijkheid moet inderdaad rekening gehouden worden en Peter zal dan met dat gruwelijke besef moeten leven. Dat is oneindig erger dan een tijdje gevangenis. Neemt nog steeds niet weg dat Eddy toen zo zat/dom was om het idiote initiatief te nemen dat gedoemd was om slachtoffers te maken.
Zonder het te beseffen? Komaan zeg, hij heeft klaar en uidelijk gezegd: niks doen. Dat is toch duidelijk denk ik ook voor iemand als Eddy. Wat kon hij nog meer doen? Hem aan de ketting leggen? Eddy heeft in zijn dwaze kop alleen gehandeld en de verkeerde vermoord, als het uberhaupt was wat hij wilde, want daar ben ik niet zeker van.
Het zal nooit bewezen kunnen worden en op zichzelf is het ook geen misdaad, maar hij heeft Eddy wel op het idee gebracht. Eddy kennende had hij dat beter niet gedaan.
Caligula schreef:Zonder het te beseffen? Komaan zeg, hij heeft klaar en uidelijk gezegd: niks doen. Dat is toch duidelijk denk ik ook voor iemand als Eddy. Wat kon hij nog meer doen? Hem aan de ketting leggen? Eddy heeft in zijn dwaze kop alleen gehandeld en de verkeerde vermoord, als het uberhaupt was wat hij wilde, want daar ben ik niet zeker van.
We weten niet wat die twee heren in hun zatte nacht bekokstoofd hebben.
Caligula schreef:Zonder het te beseffen? Komaan zeg, hij heeft klaar en uidelijk gezegd: niks doen. Dat is toch duidelijk denk ik ook voor iemand als Eddy. Wat kon hij nog meer doen? Hem aan de ketting leggen? Eddy heeft in zijn dwaze kop alleen gehandeld en de verkeerde vermoord, als het uberhaupt was wat hij wilde, want daar ben ik niet zeker van.
We weten niet wat die twee heren in hun zatte nacht bekokstoofd hebben.
Maar hoe dan ook, tenzij Peter dat op café uitgebruld heeft wat hij zou kunnen gezegd hebben tegen Eddy heeft die laatste toch niet echt iets in handen dat hem daardoor zou kunnen vrijpleiten?
satine schreef:We weten niet wat die twee heren in hun zatte nacht bekokstoofd hebben.
Juist. Dus daar kunnen we niks over zeggen want dat zou pure speculatie zijn.
De feiten zijn de feiten hé en ze pleiten niet voor Eddy met zijn strafblad van hier tot in Tokio.
jessie V. schreef:Het zal nooit bewezen kunnen worden en op zichzelf is het ook geen misdaad, maar hij heeft Eddy wel op het idee gebracht. Eddy kennende had hij dat beter niet gedaan.
Peter had hem zeker nooit in vertrouwen mogen nemen. Zware inschattingsfout. Nu kan Eddy met de hulp (lees: op aanraden ) van Karin verklaren dat Peter met de sabotage van de auto zwijgend ingestemd heeft.
Hij zou er ook niet mee kunnen instemmen, want in tegenstelling tot Eddy, wist hij wel dat die camionette van Lev was, en dat Julia of Femke ermee zou rijden, en niet langer Peggy..
Het is idd woord tegen woord, maar eens even verder terug denken... Peggy voorkwam dat Lucas zich ernstig verbrandde aan een vuurkorf op het erf en kreeg daarbij een ferme aframmeling van Peter (blauwe plekken, zwellingen, gebroken ribben en nog één en ander). Riep Peter dan ook niet iets in de zin van "ik maak u kapot"? En daar waren wel getuigen bij.
Caligula schreef:Peter heeft nooit geweten dat Eddy dat ding ging saboteren. Bewijs maar eens het tegendeel.
De juiste tekst herinner ik mij (natuurlijk) niet, maar het ging toen over "Peggy straffen". Toen had Peter al moeten beseffen dat het begrip "straffen" voor hemzelf en voor simpele Eddy niet noodzakelijk dezelfde draagwijdte zou kunnen hebben. Dat argument zal meester Karin ook snel op tafel smijten.
Juist Captain Cuckoo, maar bewijs maar eens dat Peter Eddy heeft opgejut om Peggy te "straffen". Integendeel hij heeft uitdrukkelijk tegen Eddy gezegd :niks doen nu. Zelfs voor een primitieve als Eddy is dat toch wel duidelijk denk ik.
Dat Peter met Eddy gepraat heeft over het eventuele "straffen" van Peggy had hij idd beter niet gedaan. Maar de enige die uiteindelijk verantwoordelijk is voor wat er gebeurd is is wel degelijk Eddy hé. Peter was er (verkeerdelijk) gerust in dat Eddy niks zou doen.
Ik zie eigenlijk al uit in een strijd Peter-Karin met Tom in het midden! Leuk toch?
Caligula schreef:Juist Captain Cuckoo, maar bewijs maar eens dat Peter Eddy heeft opgejut om Peggy te "straffen". Integendeel hij heeft uitdrukkelijk tegen Eddy gezegd :niks doen nu. Zelfs voor een primitieve als Eddy is dat toch wel duidelijk denk ik.
Ook als hij ladderzat is en al gedurende een hele tijd niks anders hoort dan "we gaan haar kapot maken"?
Ze waren al wekenlang met hun wraak bezig. Dat Peter dan een keer zegt dat het nu nog niet het moment is, maakt voor iemand als Eddy niet zoveel uit, aangezien er bij hem geen knop zit die aan- en uitgezet kan worden naar gelang het 't beste uitkomt, zeker niet als hij ook nog eens teveel gedronken heeft.
Maar dat terzijde, vraag ik me ook af wat er van dat hele verhaal bewijsbaar gaat zijn. En dan nog...: iets zeggen is één ding, het ook doen is nog helemaal iets anders. En dat Peter door Eddy niet bij het uiteindelijke sabotageplan betrokken werd, lijkt me (gezien het feit dat de camionette inmiddels verkocht was aan Peter & Femke zelf) inderdaad wél heel erg makkelijk aan te tonen.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Caligula schreef:Juist Captain Cuckoo, maar bewijs maar eens dat Peter Eddy heeft opgejut om Peggy te "straffen". Integendeel hij heeft uitdrukkelijk tegen Eddy gezegd :niks doen nu. Zelfs voor een primitieve als Eddy is dat toch wel duidelijk denk ik.
Ook als hij ladderzat is en al gedurende een hele tijd niks anders hoort dan "we gaan haar kapot maken"?
Ze waren al wekenlang met hun wraak bezig. Dat Peter dan een keer zegt dat het nu nog niet het moment is, maakt voor iemand als Eddy niet zoveel uit, aangezien er bij hem geen knop zit die aan- en uitgezet kan worden naar gelang het 't beste uitkomt, zeker niet als hij ook nog eens teveel gedronken heeft.
Maar dat terzijde, vraag ik me ook af wat er van dat hele verhaal bewijsbaar gaat zijn. En dan nog...: iets zeggen is één ding, het ook doen is nog helemaal iets anders. En dat Peter door Eddy niet bij het uiteindelijke sabotageplan betrokken werd, lijkt me (gezien het feit dat de camionette inmiddels verkocht was aan Peter & Femke zelf) inderdaad wél heel erg makkelijk aan te tonen.
Exact hoe ook ik het rijpen van de "strafexpeditie" zie. Over hoe en wanneer is (naar ons weten) zelfs nooit hardop gepraat. Eddy kan dat best beraamd hebben als een "verrassing" voor zijn toenmalige maat. Zonder een ogenblik aan de gevolgen te denken, uiteraard.