Jacques Pieters (Peter Van De Velde)

Gesloten
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

johan1969 schreef: zo 28 feb 2021, 11:28 Ik vrees dat Paulien het volgende slachtoffer van Jacques wordt.
Volgende slachtoffer op welk gebied?? Hij is toch geen seriedader op enig gebied? Wat wijst er op dat hij überhaupt op zoek is naar een nieuw slachtoffer voor iets? Hij heeft zich uiteindelijk één keer vergrepen aan Thilly en Jasper gedood omdat hij vreesde dat die de waarheid aan het licht brengen. Als je dus ziet hie angstig hij daarover is, lijkt het mij erg onwaarschijnlijk dat hij bewust weer een misdaad zou begaan die hij dan weer angstvallig moet verbergen. Enkel indien Paulien iets ontdekt ivm Thilly of met de dood van Jasper zie ik hem echt een gevaar worden voor haar. Voor de rest zie ik in Jacques nu toch echt geen type van het genre Swerts of zo.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Misschien is hij inderdaad helemaal niks van plan met Paulien, maar zijn geslijm is toch wel heel erg opvallend.
En Jacques vind ik ook niet meteen het 'type Swerts', maar ik zag hem vroeger ook niet als iemand die zou proberen Stan te verdrinken, die een bewusteloze vrouw zou verkrachten of iemand de kop inslaan. En toch heeft hij die dingen gedaan.
Verder weten we van Jacques dat hij een getroebleerde relatie had met zijn zoon, naar aanleiding van diens geaardheid.
En we hebben ook een hele tijd geleden gezien aan de schoolpoort dat hij zijn emoties lang niet altijd onder controle kan houden.

Dus ik zie Jacques niet meteen als een doetje, die toevallig een paar kleine dingen verkeerd heeft gedaan.
Maakt dat van hem een serieverkrachter? Nee, dat niet - maar hoe hij met Paulien omgaat, vind ik op zijn zachtst gezegd 'apart'.
1 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

tvx1 schreef: zo 28 feb 2021, 19:56 Volgende slachtoffer op welk gebied??
Het is nooit echt uitgesproken geweest, maar volgens mij is hij ook aansprakelijk voor de dood van Reinhilde's echtgenoot in Spanje
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: ma 01 mar 2021, 09:08 En Jacques vind ik ook niet meteen het 'type Swerts', maar ik zag hem vroeger ook niet als iemand die zou proberen Stan te verdrinken, die een bewusteloze vrouw zou verkrachten of iemand de kop inslaan. En toch heeft hij die dingen gedaan.
Verder weten we van Jacques dat hij een getroebleerde relatie had met zijn zoon, naar aanleiding van diens geaardheid.
En we hebben ook een hele tijd geleden gezien aan de schoolpoort dat hij zijn emoties lang niet altijd onder controle kan houden.
Precies...
En inderdaad: in hoeverre heeft hij te maken met de dood van Reinhilde's echtgenoot? Want de relatie tussen Jacques en Reinhilde was toch ook maar schimmig.

Wat die verkrachting betreft; zo'n feit plegen is op zichzelf al niet normaal, maar jezelf vergrijpen aan een bewusteloze vrouw gaat toch nog een stapje verder in een nog meer verknipte richting, vind ik. Thilly lag daar weerloos en de situatie was er totaal niet naar dat de gemoederen bijvoorbeeld hoog opliepen en Jacques zich eventjes niet meer in de hand had of zo. Het was een berekenende beslissing om zich aan haar te vergrijpen en vervolgens alle bewijsmateriaal te verdonkeremanen, dus dat zie ik hem gerust nog eens doen als de situatie zich voor zou doen. Wie weet heeft het juist iets in hem aangewakkerd wat nu vaker een uitweg gaat zoeken, zodra hij de kans krijgt? Want dat kan ook...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ik kan me vergissen, maar zo makkelijk raak je nu toch ook weer niet aan die "mix" die gebruikt wordt om iemand te verdoven.

Of zou Jacques ook klant zijn bij Roxanne, zou wel straf zijn 🍬
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Tiboko schreef: ma 01 mar 2021, 17:34 Of zou Jacques ook klant zijn bij Roxanne, zou wel straf zijn
Klant maar zelf geen gebruiker? Hij verdoofde Thilly... En ze deden ons toch al vermoeden dat het Jacques is(zal zijn) die bij De Kabouters door Roxanne werd afgeleverd?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Zijn we zeker dat hij het was die Thilly verdoofd heeft (zagen we dat wel ?) of is hij gewoon degene die haar daar toevallig totaal verdoofd zag liggen en misbruikt heeft gemaakt van de situatie ?

ikke schreef: di 02 mar 2021, 09:18 En ze deden ons toch al vermoeden dat het Jacques is(zal zijn) die bij De Kabouters door Roxanne werd afgeleverd?
Huh? Ik denk dat je de verkrachting van Thilly en de moord op Jasper door elkaar haalt. Het gaat om twee aparte misdrijven.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Tiboko schreef: di 02 mar 2021, 11:01 Huh? Ik denk dat je de verkrachting van Thilly en de moord op Jasper door elkaar haalt. Het gaat om twee aparte misdrijven.
Heel goed mogelijk dat ik efkes de draad kwijt was, maar dat komt omdat ZE nog MOETEN bij Jacques uitkomen. En omdat ik in 't echte leven ook in een soap verwikkeld zit. :mrgreen: Nee, 't heeft niets met drugs te maken. Maar 't lijkt wel een echte soap. Spannender dan Thuis, momenteel, en veel minder voorspelbaar.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

satine schreef: ma 01 mar 2021, 09:08 En Jacques vind ik ook niet meteen het 'type Swerts',
Eerder een type zoals William, zo'n uitgeslepen vos.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

apestaart schreef: di 02 mar 2021, 19:06 Eerder een type zoals William, zo'n uitgeslepen vos.
Hij doet mij eerder aan Luc denken eigenlijk.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ikke schreef: di 02 mar 2021, 09:18 Klant maar zelf geen gebruiker? Hij verdoofde Thilly... En ze deden ons toch al vermoeden dat het Jacques is(zal zijn) die bij De Kabouters door Roxanne werd afgeleverd?
Jacques verdoofde Thilly toch niet? Dat had Jasper gedaan.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Roxanne had Jasper waarschijnlijk die mix gegeven om hem een bad trip te bezorgen, net als bij Lowie, zodat hij zijn schulden zou afbetalen.
Jasper dacht dat het gewone coke was en gaf die aan Thilly. Toen ze bewusteloos was, is hij gevlucht.
1 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Kiki_Dee schreef: wo 03 mar 2021, 05:50 Roxanne had Jasper waarschijnlijk die mix gegeven om hem een bad trip te bezorgen, net als bij Lowie, zodat hij zijn schulden zou afbetalen.
Jasper dacht dat het gewone coke was en gaf die aan Thilly. Toen ze bewusteloos was, is hij gevlucht.
Lijkt mij een heel aannemelijke uitleg, ben benieuwd of dat waar zal blijken te zijn!
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Kiki_Dee schreef: wo 03 mar 2021, 05:50 Roxanne had Jasper waarschijnlijk die mix gegeven om hem een bad trip te bezorgen, net als bij Lowie, zodat hij zijn schulden zou afbetalen.
Zou wel eens goed kunnen. Maar ik vraag me nog steeds hoe er destijds een zakje met dezelfde mix in Waldek zijn badkamer is terechtgekomen. Maar goed, dat heeft natuurlijk niets te maken met Jacques.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

tvx1 schreef: wo 03 mar 2021, 18:54 Maar ik vraag me nog steeds hoe er destijds een zakje met dezelfde mix in Waldek zijn badkamer is terechtgekomen
Dat was ik dus vergeten.
Had Jasper eens niet ingebroken? Of verbeeld ik me nu dingen
0 x
Gesloten