Wittekerke

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Plaats reactie
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Re: Wittekerke

Bericht door Glenny »

lord F. schreef:
Glenny schreef:sappig detail, de acteur die 'Marcel' nu speelt, Jan Pauwels, is vlak na de opnames overleden aan een slepende ziekte, bepaalde scenes waren nog niet af en daar moest dus beroep gedaan worden op een andere acteur, het waren dan vooral scenes waar hij langs de achterkant in beeld kwam.....

zijn jullie weer wat wijzer geworden :yup:
En Jan Pauwels is tevens de broer van Ivo "Nonkel Jef" Pauwels. ;)
euh, nonkel Jef ? :-?

ik neem aan Familie ofzo.... ik volg geen soaps, enkel Wittekerke dus destijds al vond ik de laatste 2 à 3 seizoenen bij momenten echt slecht.

edit: effe google geraadpleegd, was een serie vroeger, weer wat wijzer geworden, waarvoor dank Lordi !
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Heb het zelf nooit gezien maar zelfs Axel Daeseleire speelde daarin mee nog voor hij in Thuis opdook. ;)

Soit, als Eddy Asselbergs meeschreef aan de scenario's van Wittekerke, waarom speelde hij dan niet de scènes van z'n eigen personage?
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Glenny »

wel, Asselbergs was maar een seizoen scenarist, of iets langer, vlak nadat zijn personage verdween, toen deze scenario's op de tafel lagen was ie al weg. Trouwens, Dimitri Dupont, helaas intussen overleden, alias Wim, zat ook even op het scenaristen-stoeltje....

wat het acteerwerk betreft, zet het even in de spoiler voor anderen die het nog niet weten
Spoiler: Bekijk
gezien het uiteraard niet echt Marcel is maar een psycho van het ergste soort, die niet vies is van moorden, is het logisch dat een andere acteur die rol bekleedde, t zou vreemd zijn om Asselbergs die rol te zien spelen tenzij ze hem een pruik of snor of weet ik veel opgezet hadden. Hij wilde ook niet meer acteren, hij was het beu zoals ik al aangaf dus moesten ze wel iemand anders vinden....
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 979
x 582

Bericht door martha »

Ik zit met een vraagje : enkele seizoenen terug toen marie jeanne nog de schorre runde was Max toch ook mede-eigenaar. Wat is er gebeurd dat Max niets meer te reutepeteuten heeft in het reilen en zeilen van de schorre ? Ja Marie Jeanne is vermoord maar ik heb die afleveringen daarna niet gezien omdat ik op reis was (juli 2014 ?) en ik geen drie weken wittekerke ging opnemen :mrgreen:

Het is , OK in val in herhaling, de 1ste keer dat ik naar Wittekerke kijk. En ik heb het al gezegd : wat een zaag is die Ilse :doh: en Julia, zend die maar met een raket ergens ver weg naar Mars. 10x Erger dan Marianne is dat r*twijf. Als het aan haar lag dan bond zij "meneer :angry-screaming: " Marcel boven op Joke. En Joke die heeft geen ruggengraat meer. Jammer.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Marcel heeft die, dacht ik, overgenomen van Max. Toen die vertrok heeft Joke de aandelen overgenomen. Maar de helft ofzo was dan eigendom van een deel rijke vaste klanten (Georges, Frank, Sneijers, ...).
Raf heeft zich toen ook ingekocht zodat de renovatiewerken konden gedaan worden. En Suzanne heeft dan de aandelen overgenomen van dat kliekje vaste klanten, zodat Joke, Raf en Suzanne nu elk een derde van de aandelen hebben.

ja, aandelen zijn in Wittekerke al een al even rekbaar begrip als in Thuis. ;)
0 x
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2
x 33
x 11
Contacteer:

Bericht door Duimelijntje »

martha schreef:Ik zit met een vraagje : enkele seizoenen terug toen marie jeanne nog de schorre runde was Max toch ook mede-eigenaar. Wat is er gebeurd dat Max niets meer te reutepeteuten heeft in het reilen en zeilen van de schorre ? Ja Marie Jeanne is vermoord maar ik heb die afleveringen daarna niet gezien omdat ik op reis was (juli 2014 ?) en ik geen drie weken wittekerke ging opnemen :mrgreen:

Het is , OK in val in herhaling, de 1ste keer dat ik naar Wittekerke kijk. En ik heb het al gezegd : wat een zaag is die Ilse :doh: en Julia, zend die maar met een raket ergens ver weg naar Mars. 10x Erger dan Marianne is dat r*twijf. Als het aan haar lag dan bond zij "meneer :angry-screaming: " Marcel boven op Joke. En Joke die heeft geen ruggengraat meer. Jammer.
Ik was me net ook aan Ilse aan het ergeren :-)
Aan Julia ben ik al gewoon. de moeite van het ergeren niet meer waard
0 x
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Glenny »

lord F. schreef:Marcel heeft die, dacht ik, overgenomen van Max. Toen die vertrok heeft Joke de aandelen overgenomen. Maar de helft ofzo was dan eigendom van een deel rijke vaste klanten (Georges, Frank, Sneijers, ...).
Raf heeft zich toen ook ingekocht zodat de renovatiewerken konden gedaan worden. En Suzanne heeft dan de aandelen overgenomen van dat kliekje vaste klanten, zodat Joke, Raf en Suzanne nu elk een derde van de aandelen hebben.

ja, aandelen zijn in Wittekerke al een al even rekbaar begrip als in Thuis. ;)
klopt, toen Marie-Jeanne stierf heeft Marcel de aandelen terug overgekocht omdat hij terug in het café ging staan en zijn mobilhome liet hij dus met rust.... de rest wat Lordmans zegt klopt.... en wie weet veranderen de aandelen nog wel een keer van schouder.... :mrgreen:
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Ah, ik vind die Ilse nog iets hebben. ;)

Wel interessant trouwens >> er spelen zoveel (jonge) acteurs mee die na hun rol in Wittekerke in de anonimiteit terugkeerden of meespeelden in Familie waardoor je ze niet meer ziet als je daar niet naar kijkt. Als je nu Wittekerke voor het eerst ziet is het wel raar om even op te zoeken hoe die er nu uitzien. :)
0 x
frankbomans
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 8

Bericht door frankbomans »

Glenny schreef:wel, Asselbergs was maar een seizoen scenarist, of iets langer, vlak nadat zijn personage verdween, toen deze scenario's op de tafel lagen was ie al weg. Trouwens, Dimitri Dupont, helaas intussen overleden, alias Wim, zat ook even op het scenaristen-stoeltje....
Als ik me niet vergis, is Helga Demeyere (die in 1997-1998 de rol van Ina speelde), ook nog een tijdje scenariste geweest bij Wittekerke. Ook zij is helaas al overleden.
0 x
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Glenny »

frankbomans schreef:
Glenny schreef:wel, Asselbergs was maar een seizoen scenarist, of iets langer, vlak nadat zijn personage verdween, toen deze scenario's op de tafel lagen was ie al weg. Trouwens, Dimitri Dupont, helaas intussen overleden, alias Wim, zat ook even op het scenaristen-stoeltje....
Als ik me niet vergis, is Helga Demeyere (die in 1997-1998 de rol van Ina speelde), ook nog een tijdje scenariste geweest bij Wittekerke. Ook zij is helaas al overleden.
goh, dat zou kunnen, dat weet ik niet. Dat ze overleden is kan ik wel bevestigen helaas...
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Glenny schreef:
frankbomans schreef:
goh, dat zou kunnen, dat weet ik niet. Dat ze overleden is kan ik wel bevestigen helaas...
Was die niet verdronken toen ze op reis was ofzoiets? Enerzijds klinkt dat luguber want ze was nog vrij jong, maar zo sterven op reis is misschien wel één van de mooiste momenten om dood te gaan.

En er zijn er veel uit de cast die overleden zijn.

Dat meisje die Elsje speelde is ook niet veel later gestorven. Is maar een jaar of 15 geworden.
Dimitri Dupont (Wim) is ook overleden.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

En Donald Madder uiteraard (pastoor Dirk).
0 x
Glenny
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Glenny »

@hannanaske; Elke van Achteren bedoel je. 15 is ze nooit geworden helaas. 11 of 12, ze had dacht ik leukemie. Helga Demeyere is inderdaad verdronken op een reis, maar er was weinig info daarover, is ook al van 1999 gelden...

Donald Madder ook nog ja, Jan Pauwels die nu te zien is, Dimitri Dupont en recent nog Greta van Langendonk, alias Marie Jeanne Deleu.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Oei! Aan leukemie dan nog? Hoe ironisch dan. Haar Tv-broertje had kanker en als ik het mij goed herinner was het ook leukemie. Ik vermoed dat ze tijdens de opnames al ziek was. Ze zag altijd zo bleekjes :cry:
En dan op zo'n moment scenes moeten spelen, je moet het toch maar doen als 11-jarige.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Nu ja, *zoveel* zijn er nu ook weer niet gestorven hé. ;)

Toch maar een fractie van de personages die in de serie sneuvelden. :mrgreen:
0 x
Plaats reactie