Dit personage verdient een lap rond haar/zijn oren

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Van mij dikke lappen voor Rosa en Waldek - wat een kinderachtig gedoe tussen die twee!
Gedraag jullie als volwassenen en wees eerlijk - of word gelukkig met jullie tweede keuzes.
Maar toch niet deze flauwekul!!! :thumbdown:
2 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Ilias... Hoe naïef
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Kleuter Waldek en hysterische Nancy. Hoe die daar openlijk afluisterde en binnenstormde, bij een ander had ze allang haar C4 gekregen.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Waldek. Een hele harde... :sick: :thumbdown:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Tom, met zijn geroep en getier altijd. Kan hij eens niet op een normale manier Robin aanspreken in plaats van zich zo als een bullebak op te stellen?

En eigenlijk verdient Vicky ook wel een lap. Wat verwacht ze nu van Peter, dat ie dat allemaal zomaar achter zich laat? Goed van Vince dat hij het allemaal opgehelderd heeft, maar wat mij betreft mogen er best wel consequenties aan zijn daden komen.

En uiteraard Waldek.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ilias. Die vindt dat het okay is om door de politie in beslag genomen fietsen even te gaan stelen...

Wordt tijd dat dat iemand dat ventje eens een serieuze les leert, anders komt hij nog op het verkeerde pad...

De drie dames van Feniks. Hebben op hun drieën de fusie + statuten van Feniks doorgedrukt toen Waldek in coma lag en schermen nu met diezelfde statuten om één mede eigenaar te beletten zijn aandelen aan een extern iemand te verkopen.
2 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Wat hadden ze dan moeten doen, wachten tot onze zelfverklaarde keizer de boel kwam redden met zijn grote entree? Je kunt moeilijk alles maanden op zijn beloop laten omdat er eentje denkt zo onmisbaar te zijn. Als Waldek het er zo moeilijk mee heeft, dan had hij dat op een vergadering op een fatsoenlijke manier EN als een volwassene moeten aankaarten in plaats van dat kinderachtige calimerogedrag. En dat van Harry als investeerder is ook pure rancune, 30% (of hoeveel is het precies?) aan iemand van buitenaf , die ook niet eens iets van wijn en de stiel kent, is buitenproportie absurd in plaats van voor te stellen om de aandelen door 4 te verdelen.

Karin heeft de leiding overgenomen, dat is waar, en ik ben het ook niet altijd eens met hoe ze sommige zaken wilt aanpakken, maar je kunt niet zomaar het op zijn beloop en ik kan me voorstellen dat ze , wat Kobe opgebouwd heeft , ze er absoluut iets groots van wilt maken. Dus ik blijf bij mijn lappen voor Waldek.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Niemand ontkent dat Waldek die lap verdient, zijn gedrag is niet okay. Maar ook de dames doen niet meteen veel moeite om een compromis te vinden.

En serieus. "Verkopen aan iemand die niks van wijn of de stiel kent..."

Denk je écht dat Karin of Femke iets kennen van wijn verbouwen? En het is niet omdat Rosa een cursus sommelier heeft gevolgd, dat ze ook ineens "druiven verbouwen" expert is. Wie had trouwens het veldwerk gedaan als Vince niet toevallig daar kwam aangewaaid? Karin met haar bottekes?

Dus geldt ook voor de drie dames. Er wordt nu gedaan alsof dat stukje "wijngaard opvolgen/bewerken en achteraf druiven verwerken tot wijn" een detail is, terwijl het gaat om het belangrijkste onderdeel van Feniks.

Hoe gaan ze dat bij de volgende oogst aanpakken? Wéér een professor inhuren, zoals vorige keer? Ik hoor hier allemaal niks over in hun grote plannen.
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Tiboko schreef: za 14 jan 2023, 10:57 En serieus. "Verkopen aan iemand die niks van wijn of de stiel kent..."
Het gaat mij meer over dat hij ze zonder na te denken ze aan de eerste de beste wilt wilt verkopen. Als hij een beetje nadacht had hij Karin buitenspel kunnen zetten door bijvoorbeeld alleen aan Femke en Rosa te verkopen, en de overige aandelen zelf te behouden, genoeg mogelijkheden om het haar moeilijk te maken.

En wat de grond betreft , lijkt me dat toch ook eerder iets voor op langere termijn, zeker als ze al een mislukte oogst gehad hebben, want ze hebben geloof ik wel gezegd dat ze er zeker iets mee zouden gaan doen, alleen nu nog niet. De dames hebben allemaal ietwat te snel conclusies getrokken, maar het is nu niet dat Waldek ook meer moeite , op een volwassen manier dan toch, heeft gedaan , om er het belang van in te zien, bijvoorbeeld een presentatie met zijn visie op de wijngaard.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Harry is niet zomaar de "eerste de beste". Hij is een businesspartner van Feniks. Want hun wijn wordt toch verkocht in Bar Madame en in zijn andere café's? Hij heeft ook veel contacten in de horeca branche en zou Feniks als medeëigenaar dus ook op die manier kunnen helpen.

Hij heeft bovendien veel ervaring met het uitbaten van horecazaken, iets wat Karin niet heeft, dus zou een win-win zijn voor de wijnbar.

Enige reden waarom Karin tegen is, is omdat ze dan niet meer op haar eentje de baas kan spelen, wat nu wél het geval is...
1 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Dat laatste is zeker waar!
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Eerlijk is eerlijk, maar ik moet Karin nu toch wel een lap geven. In plaats van samen rond de tafel te zitten gaat ze de boel nog wat op de spits drijven.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Van mij krijgt dat hele clubje inmiddels een lap. Niemand praat echt met de ander, ze maken elkaar alleen (kinderachtige) verwijten.
Karin doet dat echt niet alleen, want ze stellen zich allemaal onmogelijk op.

Als het Waldek niet is die zich benadeeld voelt omdat zijn ongefundeerde plannen niet meteen met feest en champagne aanvaard worden, dan is het Tamara wel die zich buitengesloten voelt omdat niemand aan zijn/haar water aangevoeld heeft dat ze ineens interesse heeft in een wijnhandel waar ze voorheen nooit wat mee van doen had. En als het Rosa niet is die op haar tenen getrapt is omdat haar eeuwige crush haar voor de zoveelste keer als tweederangs sloof versleten heeft, dan is het Karin wel die meteen begint te stampvoeten als iedereen niet meteen in de houding springt voor haar...

Waar in dit hele verhaal gaat het eigenlijk nog over Feniks? :-?
Echt, dodelijk vermoeiend dat hele gedoe... :thumbdown:
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Hypocriete Ilias en Dieter. De ene is te dom om in te zien dat hij dezelfde kant lijkt te gaan als zijn vader, maar wat nog erger is dat hij niks uit zijn fouten leert of wilt leren en Dieter met zijn giftige bekrompenheid dat ie koste wat het kost zijn gelijk wil binnenhalen, ook al verziekt hij de sfeer.

:boo: :boo: :boo: :boo: :boo:
2 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Waldek met zijn van jaloezie doordrenkte klaagzang.
1 x
Plaats reactie