Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Jonathan
Nog geen rang

Re: Wat er niet klopt in Thuis

Bericht door Jonathan »

tvx1 schreef:- Kurt zijn lichaam werd uit een rivier in Ternat gevist. Maar er is helemaal geen rivier in Ternat!
- Jana was op de begrafenis, maar moest eigenlijk wel op school zijn op dat moment.
Ook dit is mijn inziens niet iets "wat er niet klopt in Thuis". Ternat wordt dan wel sporadisch gebruikt in briefwisselingen e.d. maar er wordt toch nergens gezegd dat Thuis een blauwdruk van Ternat is hé. Bovendien is er ook geen Frens, Sanitechniek,...in Ternat. Overigens, Kurt kan ook in een rivier buiten Ternat gevallen zijn hé. Ofwel heb ik dat gemist.
Wat Jana betreft, zij zei tegen Rosa dat ze vrij had gekregen van school om de begrafenis bij te wonen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Jonathan schreef:
tvx1 schreef:- Kurt zijn lichaam werd uit een rivier in Ternat gevist. Maar er is helemaal geen rivier in Ternat!
- Jana was op de begrafenis, maar moest eigenlijk wel op school zijn op dat moment.
Ook dit is mijn inziens niet iets "wat er niet klopt in Thuis". Ternat wordt dan wel sporadisch gebruikt in briefwisselingen e.d. maar er wordt toch nergens gezegd dat Thuis een blauwdruk van Ternat is hé. Bovendien is er ook geen Frens, Sanitechniek,...in Ternat. Overigens, Kurt kan ook in een rivier buiten Ternat gevallen zijn hé. Ofwel heb ik dat gemist.
Wat Jana betreft, zij zei tegen Rosa dat ze vrij had gekregen van school om de begrafenis bij te wonen.
Toch wel! Er kwam tot twee keer toe een krantenartikel in duidelijk beeld in verband met de dood van Kurt. Eén over het "opduiken" van zijn lichaam en een tweede over het aan het licht komen van nieuwe feiten in verband met zijn dood. In beide werd duidelijk gesteld dat hij in Ternat uit het water gevist werd. DAT is de reden waarom ik dit hier geplaatst heb. Ternat wordt trouwens meer gebruikt dan enkel in briefwisselingen e.d. De gevels die men gebruikt voor het huis van Frank en Simonne, Sanitechniek, de dokterswoning en het advocatenkantoor bevinden zich ook in het echt in de Dreef in Ternat. En op het einde van de die dreef staat de kerk die dienst deed voor onder andere het huwelijk van Peter en Peggy en voor de begrafenis van Kurt. En worden ook regelmatig wandelingen van de Thuispersonages in die dreef gefilmd.

Wat Jana betreft, normaal staat een school voor een begrafenis enkel een gewettigde afwezigheid toe als de leerling in kwestie minstens in de tweede graad verwant is met de overledene. Dus dat Jana "vrij" kreeg is toch ook iets wat niet klopt.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

tvx1 schreef:Wat Jana betreft, normaal staat een school voor een begrafenis enkel een gewettigde afwezigheid toe als de leerling in kwestie minstens in de tweede graad verwant is met de overledene. Dus dat Jana "vrij" kreeg is toch ook iets wat niet klopt.
Een directeur kan (en mag) zo'n afwezigheid altijd zelf wettigen, zelfs als het om vrienden of buren gaat.
0 x
danyuitwingene
Nog geen rang

Wat er niet klopt in Thuis:WALDEK BELT POLITIE

Bericht door danyuitwingene »

Waldek belt vanuit de Zus & Zo de POLITIE omdat hij een aangifte wil doen.
De POLITIE zal voor dergelijke (laattijdige) aangifte nooit aan huis komen, maar de betrokkene uitnodigen
naar hun kantoor om in een discrete, neutrale omgeving dergelijke aangifte te noteren.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

danyuitwingene schreef:Waldek belt vanuit de Zus & Zo de POLITIE omdat hij een aangifte wil doen.
De POLITIE zal voor dergelijke (laattijdige) aangifte nooit aan huis komen, maar de betrokkene uitnodigen
naar hun kantoor om in een discrete, neutrale omgeving dergelijke aangifte te noteren.
BEUT, de politie komt soms wel aan huis. Heb het zelf ooit meegemaakt.
En daarbij, niet alles MOET kloppen in een soap, zolang het verhaal maar ergens kant of wal raakt is 't in orde! ;)
0 x
Thuisforum
Administrator
Administrator
x 9
x 63

Bericht door Thuisforum »

(ontopic) AUB
0 x
jamesbond
Nog geen rang

Bericht door jamesbond »

Frank is bezig met het vernissen van een meubelblad.
Hij stopt, zonder alles stofvrij te plaatsen en zonder opkuisen van borstels en zonder het paneel volledig af te werken om zijn boterhammekes te gaan eten .
Verven doe je in een afgesloten ruimte en niet in een plaats waar iedereen doorheen moet lopen
Ons Emmake opent haar laptop en begint haar chatsessie met het intypen van een lange zin, drukt op enter. Direct een antwoord met een even lange of langere zin van haar lief. ZO snel kan ik niet lezen, nadenken, laat staan een tekst typen.
Trouwens, ik denk de dat lief slaapt, eet, wandelt .... met een openstaande laptop en een opstaande chat-sessie ...
0 x
Sanneke
Poster rang 1
Poster rang 1
x 7
x 6

Bericht door Sanneke »

Dat laatste, daar zou ik nu niet van verschieten, ik ken er genoeg die constant hun smartphone bij de hand hebben om direct te kunnen reageren als ze een (chat)bericht ontvangen.
0 x
Sanne
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Die chatter geeft Emma antwoord met een hele zin in 2 seconden.Dat klopt toch niet.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

ranske schreef:Die chatter geeft Emma antwoord met een hele zin in 2 seconden.Dat klopt toch niet.
Het viel mij ook al op dat Emma wel héél snel antwoord krijgt.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

En Emma tokkelt heel lang voor n heel kort antwoord.
0 x
ecirvers
x 435

Bericht door ecirvers »

Volgens mij zijn Rosa en Waldek toch al getrouwd. Hoe kunnen ze dan nog eens trouwen?
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

De procureur ziet eruit als n studentje.
0 x
smurfin
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door smurfin »

Absoluut mee eens! Zooo jong!
0 x
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Djenner »

Ja en toch is het een actrice die is afgestudeerd aan de toneelacademie van maastricht. Wat is dat toch tegenwoordig? Ik zie vele acteurs zonder enige opleiding die de pannen van het dak spelen en dan omgekeerd.

Ik vind ook dat ze niet overtuigend is om zo'n grote verantwoordelijkheid op zich te nemen.
Moderator bericht:
voor de zoveelste keer: niet alles wat je zelf niet zou doen is NIET iets wat niet klopt.
Een actrice die er in de ogen van een forummer te jong uitziet om een bepaalde rol te spelen is NIET iets wat niet klopt.
Een actrice/acteur die niet acteert zoals jij het graag zou zien is NIET iets wat niet klopt.
Verder zou het fijn zijn als hier ontopic gebleven werd.
Het personage heeft een eigen topic.

(ontopic)
0 x
Plaats reactie