Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Jules
Poster rang 1
Poster rang 1

Re: Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Bericht door Jules »

lord F. schreef:
satine schreef: Peter wou Peggy (volgens mij) even dood als dat Eddy dat wou.
Nog eens, dat denk ik niet. Hij wou dat ze haar straf ging krijgen die ze ontlopen had, maar dan meer juridisch.
Dat is niet wat ik in zijn ogen heb gezien toen hij haar in elkaar sloeg bij die vuurmand.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

lord F. schreef:
satine schreef: Peter wou Peggy (volgens mij) even dood als dat Eddy dat wou.
Nog eens, dat denk ik niet. Hij wou dat ze haar straf ging krijgen die ze ontlopen had, maar dan meer juridisch.[/quote

Ik had toch het idee dat de juridische middelen uitgeput waren en Peter was blind van wraakzucht, hoogmoed en grootheidswaan, dus alle middelen waren goed. Tom mag dan wel zeggen dat hem geen enkele schuld treft maar wat mij betreft is hij en hij alleen de allergrootste schuldige. Ik vermoed zelfs dat als Eddy zijn boekje opendoet hij Peter makkelijk kan meesleuren voor samenzwering en aanzetten tot een misdaad.
0 x
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke »

Wat ik mij allang afvraag : Peter was eerst notaris, dan ging de zaak toe en werd hij plots advocaat. Kan dat zomaar ? Zijn dat eigenlijk geen aparte studies (stages) na de studie rechten ?
0 x
Jules
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Jules »

heidiw schreef: Ik had toch het idee dat de juridische middelen uitgeput waren en Peter was blind van wraakzucht, hoogmoed en grootheidswaan, dus alle middelen waren goed. Tom mag dan wel zeggen dat hem geen enkele schuld treft maar wat mij betreft is hij en hij alleen de allergrootste schuldige. Ik vermoed zelfs dat als Eddy zijn boekje opendoet hij Peter makkelijk kan meesleuren voor samenzwering en aanzetten tot een misdaad.
Tom zegt dat ook maar om hem te troosten en omdat hij zijn beste vriend is.
Maar ik vind dat je gelijk hebt, Heidi. Eddy is altijd een zeer labiel persoon geweest. Wat dat soort mensen nodig heeft, is stabiele verstandige mensen rondom hem die hem beschermen tegen zichzelf.

Maar Peter was ZELF labiel. Heb je gezien hoe hij reageerde bij die vuurkorf. Of na Peggy's bekentenis. Peter kon nauwelijks zichzelf in de hand houden, laat staan een tikkende tijdbom zoals Eddy. Ze hadden allebei psychologische ondersteuning nodig maar ze zijn er de mensen niet naar om die te zoeken. Zeker Eddy niet, want voor mensen van zijn slag zijn psychologen vaak "zeveraars" waar je maar naartoe gaat als je "zot" bent.

Als het niet was geweest omdat ik wist dat Peter wist dat die camionette van LEV was, had ik hem zelf nog verdacht van die sabotage. Alhoewel hij er waarschijnlijk ook de technische kennis niet voor heeft.

Dit gezegd zijnde, heeft Peter in het verleden wel al vaker bewezen een egocentrisch watje te zijn, maar dat zijn oude koeien.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

d F. schreef:Nog eens, dat denk ik niet. Hij wou dat ze haar straf ging krijgen die ze ontlopen had, maar dan meer juridisch.
Denk ik ook. Peter wou Peggy niet vermoorden. Hij wou haar weg,uit zijn leven voor altijd. Dat is niet vermoorden. Zijn grote fout is scud-Eddy hierin te betrekken. Dat is een enorme flater maar dat zijn we van hem gewoon.
0 x
Potentia Principatum
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Flower-Power »

Van een advocaat verwacht je dat hij slim is - maar Peter is dat allesbehalve :roll:
En dan manier waarop hij nu probeert zijn handen te wassen in onschuld wat betreft zijn medeverantwoordelijkheid rond de dood van zijn eigen kind is ook wel grof, vooral tegenover Eddy, want tenslotte hoort Peter de slimmere te zijn en had hij moeten weten dat hij Eddy niet had moeten opjutten om Peggy iets aan te doen, en had hij moeten weten dat het niet voldoende was om tegen Eddy te zeggen dat hij moest wachten en zich koest moest houden. En dan gaat hij Eddy ook nog eens bedreigen met de dood, een extra manier om zijn eigen schuldgevoelens weg te wassen :wtf:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

En wat hebben we geleerd vandaag? Just niks. Nog altijd vol haat en wrok zonder enig besef van verantwoordelijkheid. Alleen is het nu tegen iemand anders dan Peggy.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 693
x 532

Bericht door jessie V. »

Gebrek aan verantwoordelijkheid zie ik toch niet direct. Hij realiseert zich toch wel duidelijk dat Eddy mede door zijn opmerkingen tot zijn daad gekomen is. Dat hebben we kunnen zien. Waarom zou hij Eddy anders willen verdedigen?
misschien om Eddy zo te manipuleren dat Eddy niet in de gaten heeft hoe groot het aandeel van Peter was bij zijn gemorrel aan die auto?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

jessie V. schreef: Waarom zou hij Eddy anders willen verdedigen?
Hoe bedoel je dit? Bij mijn weten is Peter niet de advocaat van Eddy.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 693
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik dacht dat hij zich opgeworpen had om Eddy te gaan verdedigen. Heb ik weer zitten suffen? Of heb ik teveel fantasie?
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

jessie V. schreef:Ik dacht dat hij zich opgeworpen had om Eddy te gaan verdedigen. Heb ik weer zitten suffen? Of heb ik teveel fantasie?
Kan iemand over ZOVEEEEEEEEEEEEEEEL fantasie beschikken? :denk:
Nee, hij(Peter) was gevraagd om naar Eddy te gaan(dacht ik), maar geen idee waarom. Veel nut heeft het niet gehad, niet voor Eddy, niet voor Peter.
Afwachten maar naar wat er komen gaat?
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Meester Beckers of zoiets ging Eddy verdedigen (wie dat ook moge zijn). ;)

Het is duidelijk toch waarom hij Eddy bezocht? Hij wil Eddy van het idee afhelpen dat hij z'n zegen gegeven heeft om Peggy van kant te maken (of iets aan te doen). Maar aan z'n gezicht kon je zien dat hij met verschillende gedachten worstelt. Hoe je het nu draait of keert >> Eddy is verantwoordelijk voor de dood van Lukas. En daarnaast zit hij met een schuldgevoel dat de haat van Eddy tov Peggy nog meer aangewakkerd heeft.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

lord F. schreef:En daarnaast zit hij met een schuldgevoel dat de haat van Eddy tov Peggy nog meer aangewakkerd heeft.
Volgens mij was dat voor Peter de voornaamste reden om Eddy te bezoeken: om zijn eigen schuldgevoel eindelijk een weg naar buiten te geven. Want het daar met iemand over hebben, durft en kan hij waarschijnlijk niet, terwijl het hem duidelijk heel erg dwars zit.
Ik heb ook niet het idee dat het hem geholpen heeft, want de feiten zijn helaas wat ze zijn, ook al maakt hij zich nog zo kwaad op Eddy. Er is niks verschrikkelijker dan je kind verliezen, en als je dan ook nog met de wetenschap moet leven dat je dit eventueel had kunnen voorkomen... :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Christel schreef:
lord F. schreef:En daarnaast zit hij met een schuldgevoel dat de haat van Eddy tov Peggy nog meer aangewakkerd heeft.
Volgens mij was dat voor Peter de voornaamste reden om Eddy te bezoeken: om zijn eigen schuldgevoel eindelijk een weg naar buiten te geven. Want het daar met iemand over hebben, durft en kan hij waarschijnlijk niet, terwijl het hem duidelijk heel erg dwars zit.
Ik heb ook niet het idee dat het hem geholpen heeft, want de feiten zijn helaas wat ze zijn, ook al maakt hij zich nog zo kwaad op Eddy. Er is niks verschrikkelijker dan je kind verliezen, en als je dan ook nog met de wetenschap moet leven dat je dit eventueel had kunnen voorkomen... :-?
hij heeft het er wel al over gehad met Tom.
Maar idd, ik weet niet wat hij in gedachten had gisteren, maar het is er in ieder geval niet uitgekomen.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Flower-Power »

Na gesprek tussen Peter & Femke over het effect van de therapie.

Natuurlijk heeft hij (Peter) zoals Femke nog geen effect van de therapie,
want hij zit ook nog eens met een schuldgevoel dat het mede zijn verantwoordelijkheid is,
dat zijn zoontje dood is, door het opjutten van Eddy.
Peter zal pas van zijn schuldgevoel af raken als hij kleur bekent aan de psychiater en Femke,
met dan het grote risico dat hij Femke verliest.
0 x
Plaats reactie