Peter Vlerick (Geert Hunaerts)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Re: Peter Vlerick (Geert Hunaerts)
De ogen van Peter waren weer opvallend rood vandaag. Verdriet of slecht geweten?
0 x
- Flower-Power
- Poster rang 2

Vermoedelijk het laatste.Captain Cuckoo schreef:De ogen van Peter waren weer opvallend rood vandaag. Verdriet of slecht geweten?
Even had ik de idee dat hij ging zeggen dat hij meermaals met Eddy had gesproken over Peggy een lesje leren.
Maar uiteindelijk hield hij wijselijk of niet, het is maar hoe je het bekijkt, zijn mond.
Afgaande op de reactie van Femke tegenover Eddy kan hij beter zijn mond houden, want als Femke weet dat hij met Eddy een paar keer heeft gesproken over Peggy iets aandoen, dan is dat zeker het einde van hun relatie.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Allebei denk ik. Hoe moet hij nu aan Femke gaan vertellen dat hij Eddy heeft opgefokt en dan de controle heeft verloren?Captain Cuckoo schreef:De ogen van Peter waren weer opvallend rood vandaag. Verdriet of slecht geweten?
0 x
Potentia Principatum
-
tvx1
- x 435
Een mengeling van beide.Captain Cuckoo schreef:De ogen van Peter waren weer opvallend rood vandaag. Verdriet of slecht geweten?
Beter voor zichzelf misschien. Maar Femke verdient toch wel om de waarheid te weten.Flower-Power schreef:Even had ik de idee dat hij ging zeggen dat hij meermaals met Eddy had gesproken over Peggy een lesje leren. Maar uiteindelijk hield hij wijselijk of niet, het is maar hoe je het bekijkt, zijn mond. Afgaande op de reactie van Femke tegenover Eddy kan hij beter zijn mond houden, want als Femke weet dat hij met Eddy een paar keer heeft gesproken over Peggy iets aandoen, dan is dat zeker het einde van hun relatie.
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Peter beseft maar al te goed dat een biecht à la Peggy tegelijk het einde van zijn relatie zal betekenen. Hij heeft ongeleid projectiel Eddy geprogrammeerd en een "strafexpeditie" niet afgeraden. In de oren van Eddy klonk dat als "doe maar, ge moogt van mij".tvx1 schreef:Een mengeling van beide.Captain Cuckoo schreef:De ogen van Peter waren weer opvallend rood vandaag. Verdriet of slecht geweten?
Beter voor zichzelf misschien. Maar Femke verdient toch wel om de waarheid te weten.Flower-Power schreef:Even had ik de idee dat hij ging zeggen dat hij meermaals met Eddy had gesproken over Peggy een lesje leren. Maar uiteindelijk hield hij wijselijk of niet, het is maar hoe je het bekijkt, zijn mond. Afgaande op de reactie van Femke tegenover Eddy kan hij beter zijn mond houden, want als Femke weet dat hij met Eddy een paar keer heeft gesproken over Peggy iets aandoen, dan is dat zeker het einde van hun relatie.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Niet helemaal waar hé. Peter heeft uitdrukkelijk tegen Eddy gezegd dat het nog niet het moment was en dat hij geduld moest hebben. En dat zelfs verschillende malen. Zijn fout is om Eddy hierin te betrekken want daar kunt ge idd nooit zeker van zijn. Voor de rest kan hij er ook niets aan doen. Hij zou zeker tegen Eddy gezegd hebben: verdomme Eddy,niet de camionette,die is nu van ons! Peter wist gewoon niet wat Eddy van plan was (wist Eddy het zelf wel?)Hij was er blijkbaar gerust in dat Eddy niks zou doen zolang hij geen groen licht kreeg. Een zeer jammerlijke foutieve inschatting.Captain Cuckoo schreef:In de oren van Eddy klonk dat als "doe maar, ge moogt van mij".
0 x
Potentia Principatum
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Naar mijn aanvoelen klinken dergelijke uitspraken voor de doorsnee Eddy niet als een expliciete afkeuring. Die had Eddy vermoedelijk wèl weerhouden van enig initiatief in die richting.Caligula schreef:Niet helemaal waar hé. Peter heeft uitdrukkelijk tegen Eddy gezegd dat het nog niet het moment was en dat hij geduld moest hebben. En dat zelfs verschillende malen. Zijn fout is om Eddy hierin te betrekken want daar kunt ge idd nooit zeker van zijn. Voor de rest kan hij er ook niets aan doen. Hij zou zeker tegen Eddy gezegd hebben: verdomme Eddy,niet de camionette,die is nu van ons! Peter wist gewoon niet wat Eddy van plan was (wist Eddy het zelf wel?)Hij was er blijkbaar gerust in dat Eddy niks zou doen zolang hij geen groen licht kreeg. Een zeer jammerlijke foutieve inschatting.Captain Cuckoo schreef:In de oren van Eddy klonk dat als "doe maar, ge moogt van mij".
Peter heeft daar een zware inschattingsfout gemaakt, en dat weet hij nu ook. Twee opties: een biecht of schadebeperking.
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 932
- x 1494
Na sinds jaren bijna dagelijks van zijn gezelschap te hebben "genoten" ben ik er zowat zeker van dat hij afwezig was op de dag dat het geweten uitgedeeld werd.Captain Cuckoo schreef:De ogen van Peter waren weer opvallend rood vandaag. Verdriet of slecht geweten?
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Peter heeft gebiecht bij Tom,dat is voorlopig genoeg. Hij geeft er zich (te laat) rekenschap van wat voor een fout hij daar gemaakt heeft maar te laat is te laat. Schadebeperking? De schade is zo enorm dat ik niet goed inzie hoe ze beperkt zou kunnen worden. Het is niet door te zeggen dat hij Eddy niet had moeten opfokken dat de schade gaat beperkt worden, integendeeL;Captain Cuckoo schreef:Twee opties: een biecht of schadebeperking.
0 x
Potentia Principatum
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Neen, da's waar, maar ik speculeer (elders, off course) dat er toch een manier is om de schade in te perken.Caligula schreef:Peter heeft gebiecht bij Tom,dat is voorlopig genoeg. Hij geeft er zich (te laat) rekenschap van wat voor een fout hij daar gemaakt heeft maar te laat is te laat. Schadebeperking? De schade is zo enorm dat ik niet goed inzie hoe ze beperkt zou kunnen worden. Het is niet door te zeggen dat hij Eddy niet had moeten opfokken dat de schade gaat beperkt worden, integendeeL;Captain Cuckoo schreef:Twee opties: een biecht of schadebeperking.
0 x
- Flower-Power
- Poster rang 2

Ik was toch enigszins verbaasd dat Peter aan Tom vertelde dat hij mee verantwoordelijk is, al zei hij dat natuurlijk niet met zoveel woorden, maar daar kwam het wel op neer.
0 x
-
Linne
- Poster rang 2

Bovenop zijn verdriet weegt dit besef zwaar en Femke's verdriet is te groot.
Dus kan Tom de uitlaatklep zijn, en dat heeft Tom goed aangevoeld.
Dus kan Tom de uitlaatklep zijn, en dat heeft Tom goed aangevoeld.
0 x
-
Jules
- Poster rang 1

Die kleine is dood en begraven, en zijn peetje zit in den bak voor moord. Er valt geen schade meer te beperken.
De schade had beperkt kunnen worden door Eddy te kalmeren in plaats van hem op te fokken. Dan zat Eddy nu niet in de gevangenis met suicidale schuldgevoelens. Ja, het is Eddy die de remkabels heeft gesaboteerd en dat is een onverdedigbare daad, maar mensen zoals Eddy hebben personen om hen heen nodig die hen ervoor behoeden om ongelukken te doen, in plaats van hen nog wat op te stoken.
Dit gezegd zijnde vind ik de "straf" die Peter nu krijgt voor zijn foute aanpak van Eddy, namelijk het verlies van zijn kind, wel compleet over the top. Als er een ongeluk was gebeurd waarbij moeder en zoon lichtgewond werden, zou dat volgens mij meer dan genoeg geweest zijn om Peter eens flink met beide voeten op de grond te zetten.
De schade had beperkt kunnen worden door Eddy te kalmeren in plaats van hem op te fokken. Dan zat Eddy nu niet in de gevangenis met suicidale schuldgevoelens. Ja, het is Eddy die de remkabels heeft gesaboteerd en dat is een onverdedigbare daad, maar mensen zoals Eddy hebben personen om hen heen nodig die hen ervoor behoeden om ongelukken te doen, in plaats van hen nog wat op te stoken.
Dit gezegd zijnde vind ik de "straf" die Peter nu krijgt voor zijn foute aanpak van Eddy, namelijk het verlies van zijn kind, wel compleet over the top. Als er een ongeluk was gebeurd waarbij moeder en zoon lichtgewond werden, zou dat volgens mij meer dan genoeg geweest zijn om Peter eens flink met beide voeten op de grond te zetten.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2572
De straf is inderdaad zwaar - zeer zwaar.
Maar iemand zo haten dat je haar niet alleen uit je leven wil, maar gewoon niet kan wachten tot het zover is, dat is ook tamelijk laag, niet?
Het was gewoon een kwestie van tijd tot Peggy uit de Z&Z verdwenen zou zijn, maar dat was niet genoeg.
Peter wou Peggy (volgens mij) even dood als dat Eddy dat wou.
Ik zeg zeker niet dat Peter dit verdiend heeft, maar gelijk hij bezig was...
Karma is a bitch!
Maar iemand zo haten dat je haar niet alleen uit je leven wil, maar gewoon niet kan wachten tot het zover is, dat is ook tamelijk laag, niet?
Het was gewoon een kwestie van tijd tot Peggy uit de Z&Z verdwenen zou zijn, maar dat was niet genoeg.
Peter wou Peggy (volgens mij) even dood als dat Eddy dat wou.
Ik zeg zeker niet dat Peter dit verdiend heeft, maar gelijk hij bezig was...
Karma is a bitch!
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Nog eens, dat denk ik niet. Hij wou dat ze haar straf ging krijgen die ze ontlopen had, maar dan meer juridisch.satine schreef: Peter wou Peggy (volgens mij) even dood als dat Eddy dat wou.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!