Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
tvx1 schreef:
Sorry hoor. Maar in de beginjaren van Thuis was Marianne helemaal niet zo erg. Dit is echt wel de slechtste kant van Marianne die we nu zien. Dat een zelfverklaarde klassenmadam zo diep kan zakken vind ik echt heel triestig.
Ik vind haar als personage nog steeds interessant, maar de Marianne die we dit seizoen zien is inderdaad 'de oude' Marianne niet meer.
Hoe ze gisteren al begon plannen te smeden met de 'basse classe' (zoals ze mensen als Eddy vroeger noemde) om toch maar haar grote gelijk te halen en wraak te kunnen nemen op Hélène...
En ik moet eerlijk toegeven: mijn sympathie voor het personage komt ook wel voort uit het feit dat ik mevrouw Thys geweldig vind.
Maar dit volkomen offtopic natuurlijk...
En ik moet eerlijk toegeven: mijn sympathie voor het personage komt ook wel voort uit het feit dat ik mevrouw Thys geweldig vind.
Maar dit volkomen offtopic natuurlijk...
Ja oups, maar ik heb hetzelfde gevoel bij Marianne ( Thys)
Ze is natuurlijk nog nooit in zo'n hulpeloze situatie beland, inclusief rolstoel en vechtscheiding.
Dat maakt het ook wel eens interessant dat ze zelf eens de dupe is van al haar intriges.
Dat ze ineens zo goed met Nancy overeen kwam, stoorde mij eigenlijk helemaal niet zo. Ze stond helemaal alleen na dat debacle met Ann, en dan kan ik me voorstellen dat iemand wat vriendelijkheid, warmte en bijstand kan gebruiken. Dat dit ook welkom was van Nancy verbaast mij eigenlijk niet, omdat ik Marianne's hautaine houding sowieso altijd een beetje dubbel heb gevonden. Met Felicienne hield ze ook na haar vertrek contact bijvoorbeeld, op Rosa kijkt ze zogezegd neer terwijl Jenny haar beste vriendin is, en als Nancy iets overkwam was Marianne er altijd als de kippen bij om te helpen, ook al deed ze dan soms net alsof het tegen haar zin was...
Maar vooral de manier waarop ze nu plannen smeedt, en dan inderdaad ook nog eens met Eddy die ze nooit heeft kunnen luchten of zien, dat vind ik er wel over. Ik begrijp dat personages in soaps karikaturen zijn en soms de gekste dingen uithalen om het allemaal interessant te houden, maar de manier waarop Marianne tegenwoordig losgaat als er echt eens iets aan de hand is, doet je bijna twijfelen aan haar verstand...
Marianne is altijd een van mijn favoriete personages geweest, vooral omdat het bij haar in de subtiele dingetjes zat. Het was best wel een gelaagd personage. Dat is er naar mijn mening steeds meer af aan het gaan en dat vind ik ontzettend jammer. Wat er voor mij overblijft, is eigenlijk gewoon een soappersonage wat in elk geval wel ontzettend goed geacteerd wordt. Dat laatste zorgt ervoor dat ik nog steeds blijf volgen, dus ook bij mij ligt dat volledig aan mevrouw Thys (onder andere... Pol Goossen is bijvoorbeeld ook iemand die ik graag zie spelen). Anders was ik inmiddels toch al een tijdje afgehaakt...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Dat ze momenteel van Marianne een super bitch maken is toch niet verwonderlijk : nog geen jaar geleden had BIJNA iedereen compassie met Marianne en de perikelen rond het huis. Het is het eerste personage niet dat het ene seizoen super bitch/klootzak is en het volgende de duts of het slachtoffer.
Maar dat is ook zo, en we kennen idd allemaal de goede kant van Marianne. Als het om Nancy gaat heeft ze haar altijd gesteund vroeger, en dan meestal toen Eddy in zijn "scheurperiode" weer eens fratsen uithaalde of de bak invloog.
Maar als ge aan haar familie raakt,dan verandert het. Ik herinner me dat ze ooit eens een familiefoto heeft laten maken door een fotograaf met daarop nog Bianca-Mo en Tom-Peggy. Heeft ze toen die fotograaf toch niet de Mo (vreemdeling en werkvolk) en Peggy(dochter van Rosa) laten wegknippen (ja,toen al!)Dat is de echte Marianne, je mag ze echt niet onderschatten hoor. Een gevaarlijk mens, Geert zou beter uit zijn doppen kijken.
Dat is allemaal wel zo, maar echt bitchy vind ik haar momenteel niet eerlijk gezegd. Oké, ze heeft ruzie met Geert, maar dat verhaal heeft in mijn ogen 2 kanten dus kan ik haar boosheid/gekwetstheid wel plaatsen. De manier waarop ze daarmee omgaat daarentegen...lustig knippend met het kartelschaartje van Sandrientje...terwijl ze samen met "zatlap en bajesklant" Eddy plannen smeedt...: het is toch eerder een beetje allemaal?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Dat mens is echt verschrikkelijk. Dringt zich overal op, gedraagt zich als een klein kind enz. O boy nu zijn beide oma's alleen... wie belt er vast met Witse?
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"