Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Linne schreef:Vermits ik Peggy niet verdenk en in Thuis alles kan hoop ik dat iemand anders saboteerde
ijdele hoop vrees ik. Maar ik volg je wel wat Peggy betreft.
En wat Eddy betreft: hij liep gewoon weg op het kerkhof omdat hij Peter-Femke niet onder ogen durfde komen en dat zegt toch wel wat.
Peter's fout hier is zich in te laten met Eddy, die is niet in bedwang te houden, hij is een ongeleid projectiel en dat had Peter wel moeten weten.
Tot slot: Als hij tegen Femke zegt:we hebben mekaar nodig,dat zegt toch wel wat.
Linne schreef:Als Eddy schuldig is en Peter wist het echt niet dan heeft de haat tegen Peggy hem verblind
waardoor hij zich niet realiseerde tot wat Eddy in staat is eenmaal hij die zo opfokte.
Door dat nachtelijk verbroederen in haat kwam Eddy misschien op dit idee denkend
dat Peter dat wel zou apprecieren.Dus Peter is mede schuldig wat zijn verdriet nog verergert
Vermits ik Peggy niet verdenk en in Thuis alles kan hoop ik dat iemand anders saboteerde
Door de onderlinge toenadering (met drank in overvloed) tijdens hun brainstorm om Peggy te straffen, verkeerde Eddy mogelijk in de veronderstelling dat hij daarmee Peter een plezier zou doen, en had hij niet anders verwacht dan een beschermende hand van advocaat Peter boven zijn hoofd.
Jullie schijnen vergeten te zijn wanneer die nachtelijke verbroedering plaats vond. Die was er nadat Eddy eerder die dag Peggy tegen het lijf was gelopen aan de camionette. Daar werd Eddy zo kwaad dat hij achteraf eerst bij Nancy en daarna bij Peter zijn gal voor de zoveelste keer uitspuwde tegenover Peggy. Als hij gesaboteerd heeft, veronderstel ik, dat dit gebeurtenis vlak nadat hij Peggy de huid had vol gescholden bij de camionette. En dus nog voor die laatste escapade met peter.
Als je de aflevering terug bekijkt, zie je goed dat Eddy een vreemd gezicht trekt wanneer hij het over Peggy heeft bij Peter.
Wel is uit niets af te leiden dat Peter medeplichtig was.
Wat ik ook niet denk, zoals sommigen aangeven, is peter schuldig aan het zich inlaten van een Eddy en werd hij gedreven door haat. Iets was hij ondertussen wel weet, niets uithaalt.
Ik denk echt dat dit hele gebeuren als een catharsis kan werken voor hem. Het is natuurlijk veel te laat en een enorm hoge prijs dat hij hiervoor heeft moeten betalen.
't is alleszins verwarrend. In mijn ogen zit Peggy er voor niets tussen. Als Eddy de dader is, verklaart het zijn nachtelijk escapade. Daarentegen begrijp ik niet dat hij Peggy als dader aanziet. Ocharme Peggy.
Ik denk Fazou dat je gelijk hebt. Ik was die scène aan de camionette al vergeten en daar is zoals je zegt een licht opgegaan bij Eddy en heeft hij dat snode plan beraamt. Hopelijk vliegt hij nu voor goed in den bak want ik kan op zijn gezicht niet meer kijken, al lang niet meer.
Het enige wat Peter WEL had moeten weten is dat Eddy helemaal geen koele kikker is, het is een impulsief iemand.
Niemand kan Eddy tegenhouden.
Als er nu iets gebeurt met Peggy en het is Eddy die gesaboteerd heeft dan gaat hij vrij uit.
Caligula schreef:Het enige wat Peter WEL had moeten weten is dat Eddy helemaal geen koele kikker is, het is een impulsief iemand.
Niemand kan Eddy tegenhouden.
Als er nu iets gebeurt met Peggy en het is Eddy die gesaboteerd heeft dan gaat hij vrij uit.
Na zijn reactie op de tragedie met zijn zoontje, mag eigenlijk ook in het grote Peter-boek genoteerd worden dat hij niet de koele kikker is waar hij soms werd voor aangezien.
fazou schreef:Jullie schijnen vergeten te zijn wanneer die nachtelijke verbroedering plaats vond. Die was er nadat Eddy eerder die dag Peggy tegen het lijf was gelopen aan de camionette. Daar werd Eddy zo kwaad dat hij achteraf eerst bij Nancy en daarna bij Peter zijn gal voor de zoveelste keer uitspuwde tegenover Peggy. Als hij gesaboteerd heeft, veronderstel ik, dat dit gebeurtenis vlak nadat hij Peggy de huid had vol gescholden bij de camionette. En dus nog voor die laatste escapade met peter.
Als je de aflevering terug bekijkt, zie je goed dat Eddy een vreemd gezicht trekt wanneer hij het over Peggy heeft bij Peter.
Wel is uit niets af te leiden dat Peter medeplichtig was.
Wat ik ook niet denk, zoals sommigen aangeven, is peter schuldig aan het zich inlaten van een Eddy en werd hij gedreven door haat. Iets was hij ondertussen wel weet, niets uithaalt.
Ik denk echt dat dit hele gebeuren als een catharsis kan werken voor hem. Het is natuurlijk veel te laat en een enorm hoge prijs dat hij hiervoor heeft moeten betalen.
Ik denk dat ze het hier over die eerdere nachtelijk verbroederingen hadden, waarbij zei: "ik ben ook nog niet klaar met dat zot serpent".
Captain Cuckoo schreef:Na zijn reactie op de tragedie met zijn zoontje, mag eigenlijk ook in het grote Peter-boek genoteerd worden dat hij niet de koele kikker is waar hij soms werd voor aangezien.
Dat staat er al in. Deel II,1.
Nu je kind verliezen is niet iets waar je koud bij blijft.
tvx1 schreef:
Of hij nu groen licht gegeven heeft voor een precieze daad of niet, hij heeft Eddy een hele tijd zitten opstoken en dat had hij nooit mogen doen.
En Peter had, net als wij, moeten weten dat Eddy maar een half woord nodig heeft om zijn eigen scheve conclusies te fantaseren, met alle gevolgen van dien.
Bitter weinig mensenkennis, mijnheer advocaat!
Linne schreef:Als Eddy schuldig is en Peter wist het echt niet dan heeft de haat tegen Peggy hem verblind
waardoor hij zich niet realiseerde tot wat Eddy in staat is eenmaal hij die zo opfokte.
Door dat nachtelijk verbroederen in haat kwam Eddy misschien op dit idee denkend
dat Peter dat wel zou apprecieren.Dus Peter is mede schuldig wat zijn verdriet nog verergert
Vermits ik Peggy niet verdenk en in Thuis alles kan hoop ik dat iemand anders saboteerde
Door de onderlinge toenadering (met drank in overvloed) tijdens hun brainstorm om Peggy te straffen, verkeerde Eddy mogelijk in de veronderstelling dat hij daarmee Peter een plezier zou doen, en had hij niet anders verwacht dan een beschermende hand van advocaat Peter boven zijn hoofd.
En ik denk zelfs dat als het werkelijk Peggy was geweest die verongelukte, dat Peter dat zelfs zou hebben goedgekeurd en inderdaad Eddy verdedigd. Hij wilde even hard Peggy kapotmaken als Eddy dat wilde.
Nu het helemaal fout is gelopen hebben mensen wel medelijden met hem als vader van een verongelukt kindje (ik ook hoor, ik zou het niet in mijn hart kunnen vinden om daar geen medelijden mee te hebben) maar wat als het anders was gegaan en die camionette was echt van Peggy geweest en zij was ermee verongelukt? Ik vraag mij af wat de reactie van Peter en van de kijkers dan zou zijn geweest.
Jules schreef:
En ik denk zelfs dat als het werkelijk Peggy was geweest die verongelukte, dat Peter dat zelfs zou hebben goedgekeurd en inderdaad Eddy verdedigd. Hij wilde even hard Peggy kapotmaken als Eddy dat wilde.
Beetje snelle conclusies zunne.
Ik denk dat Peter iets anders in gedachten had dan Peggy te laten vermoorden. Eerder haar achter de tralies zien verdwijnen.