Luc Bomans (Mark Willems)

Gesloten
thomaaas
Nog geen rang

Re: Luc Bomans (Mark Willems)

Bericht door thomaaas »

Ik vind dat deze verhaallijn te veel lijkt op deze van twee jaar geleden: wederom zijn ze van Luc de ultieme slechterik aan het maken. Twee jaar geleden had hij op de seizoensfinale Julia, Lowie, Frank, Bram, Jana, Simonne, Eddy,... tegen hem.

Als ze zo doordoen zal hij Femke en Peter tegen zich krijgen; Lowie, Olivia, Frank & Simonnne (als zou blijken dat hij iets met de dood van Leontien te maken heeft) en Julia (als die wederom hoort wat een smeerlap hij eigenlijk is).
Laatst gewijzigd door thomaaas op wo 03 jun 2015, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
de marteko
Nog geen rang

Bericht door de marteko »

De scenaristen zijn inderdaad met een zeer onbeholpen manier van frauderen op de proppen gekomen, louter en alleen opdat deze fraude gemakkelijk zou worden ontdekt door Femke & Peter.

In het echt zouden de facturen en de bestelbonnen wel overeenkomen. Evenwel zou er dan systematisch teveel worden besteld én ook worden betaald. De leverancier zou vervolgens het overschot in het zwart terugnemen (er worden dus met andere woorden geen retourbonnen opgemaakt), of zelfs helemaal niet leveren zodat het voor Femke & Peter nog wat moeilijker wordt wanneer zij niet elke levering meteen gaan natellen en vergelijken met de bestelbon.

Het geld van deze zwarte retour kan Luc dan in zijn zak steken, terwijl zijn boekhouding klopt als een bus. Ook de boekhouding van de leverancier klopt, maar hij heeft nu een voorraad goederen die hij aan andere klanten in het zwart kan verkopen en daaruit dus zijn eigen profijt kan halen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Grappig dat er zoveel kritiek komt op de manier foefelen van Luc, terwijl er eigenlijk nog maar een tipje van de sluier is opgelicht. Twee jaar geleden met de namaakzwendel werd op een gelijkaardige manier (inclusief door mezelf) tot dan eindelijk in de serie piekfijn uitgelegd werd hoe het in zijn werk ging. :D Anderzijds is het typisch voor Luc om zo "onbeholpen" te werk te gaan. Hij denkt altijd dat hij slim is maar is dat allerminst. Anders was hij geen drie keer tegen de lamp gelopen. En dit lijkt dus de vierde keer te zullen worden.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Denk ik ook. Eigelijk zit hij nu in Venetië met het geld van de firma. En is Djoelia very happy, voor hoelang?
0 x
Potentia Principatum
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

tvx1 schreef:Grappig dat er zoveel kritiek komt op de manier foefelen van Luc...
Omdat het weer veel van "been there, done that" is.

Resultaat: weer een seizoensfinale waar het allen tegen één is, want Luc is ook nu weer de ultieme schurk.

Fijn voor hem, maar moet het echt, er zijn toch nog zoveel andere interessante verhaallijnen ?

Begin stiekem te denken dat hij mee aan de reeks schrijft :lol:
0 x
Blokje
Nog geen rang
Contacteer:

Bericht door Blokje »

Ik vertrouw Luc voor geen haar maar is hij nu echt zo dom om op die manier en zo snel te gaan foefelen? Luc gaat normaal wel iets sluwer te werk. Dit zou sowieso uitgekomen zijn. Misschien probeert er wel iemand de twee heren uit elkaar te drijven. Peggy en Rosa zullen toch wel al beseffen dat ze helemaal buitenspel zijn gezet. Hoe zegden ze het? Broodroof of zo?
En Peggy keek op 't einde van de aflevering zo raar toen het ging over de feestzaal. Alsof ze dacht: als er tegen dan nog een zaal is. :lol:
Laatste is vergezocht maar ik zou er niet van opkijken als zou blijken dat Luc het deze keer écht niet gedaan heeft.
0 x
Volg mijn thuis-blog op --> http://blog.tvblokje.be/
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

ik zie niet in hoe Peggy (of iemand anders) kan foefelen met de facturen van Luc :silent:
0 x
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Lolplayer »

Blokje schreef:Ik vertrouw Luc voor geen haar maar is hij nu echt zo dom om op die manier en zo snel te gaan foefelen? Luc gaat normaal wel iets sluwer te werk. Dit zou sowieso uitgekomen zijn.
Ik vind Luc toch eerder de mislukte zakenman dan een succesvolle.

Massa's bedrijven failliet en zijn gefoefel komt altijd uit
0 x
Blokje
Nog geen rang
Contacteer:

Bericht door Blokje »

k de vis schreef:ik zie niet in hoe Peggy (of iemand anders) kan foefelen met de facturen van Luc :silent:
I know, het is heel vergezocht.
Maar er is wel meer vergezocht de laatste tijd. En voor mij aannemelijker dan Luc die zo opeens begint te frauderen terwijl alles net heel goed gaat. De sleutel van zijn appartement ligt trouwens voor het grijpen bij de taxi's.

Als Peggy (of iemand anders) contact zou hebben met de leveranciers (en ze hebben die lijst) hoeven ze zelfs niet binnen bij Luc te zijn. De bestelbonnen liggen bij Femke, de facturen bij Luc. Misschien kijkt die laatste de bestelbon zelf niet na omdat hij Femke vertrouwt.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Blokje schreef:
k de vis schreef:ik zie niet in hoe Peggy (of iemand anders) kan foefelen met de facturen van Luc :silent:
Maar er is wel meer vergezocht de laatste tijd. En voor mij aannemelijker dan Luc die zo opeens begint te frauderen terwijl alles net heel goed gaat. De sleutel van zijn appartement ligt trouwens voor het grijpen bij de taxi's.

Als Peggy (of iemand anders) contact zou hebben met de leveranciers (en ze hebben die lijst) hoeven ze zelfs niet binnen bij Luc te zijn. De bestelbonnen liggen bij Femke, de facturen bij Luc. Misschien kijkt die laatste de bestelbon zelf niet na omdat hij Femke vertrouwt.
En hoe verklaar je dan dat er een leverancier de factuur kwam brengen en er bij vertelde dat Luc deze normaal persoonlijk voldeed? ;)
0 x
Blokje
Nog geen rang
Contacteer:

Bericht door Blokje »

tvx1 schreef:
Blokje schreef:

En hoe verklaar je dan dat er een leverancier de factuur kwam brengen en er bij vertelde dat Luc deze normaal persoonlijk voldeed? ;)
Dat doet hij ook. Luc ontvangt en betaalt de facturen zelf. Zonder de bestelbon te checken.
Of Luc nu degene is die foefelt of niet ... de leverancier foefelt zelf ook. De afspraak is één keer gemaakt. Misschien uit naam van Luc of misschien liegt de leverancier. Ze hoeven dat bij elke factuur niet opnieuw te bespreken.

Soit, ik denk gewoon even verder he. De waarheid zal snel genoeg aan het licht komen. 't Zou inderdaad simpeler zijn dat het gewoon Luc was. Het blijft een onbetrouwbaar figuur. :lol:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Blokje schreef:
tvx1 schreef:
Blokje schreef:

Dat doet hij ook. Luc ontvangt en betaalt de facturen zelf. Zonder de bestelbon te checken.
Of Luc nu degene is die foefelt of niet ... de leverancier foefelt zelf ook. De afspraak is één keer gemaakt. Misschien uit naam van Luc of misschien liegt de leverancier. Ze hoeven dat bij elke factuur niet opnieuw te bespreken.

Soit, ik denk gewoon even verder he. De waarheid zal snel genoeg aan het licht komen. 't Zou inderdaad simpeler zijn dat het gewoon Luc was. Het blijft een onbetrouwbaar figuur. :lol:
Ja maar er moet toch wel iemand van het bedrijf die bestelbonnen tekenen zeker. En vermits Peggy niet in dienst is van BEP heeft zij toch niet het recht om dat te doen, denk ik zo.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

de marteko schreef:De scenaristen zijn inderdaad met een zeer onbeholpen manier van frauderen op de proppen gekomen, louter en alleen opdat deze fraude gemakkelijk zou worden ontdekt door Femke & Peter.

In het echt zouden de facturen en de bestelbonnen wel overeenkomen. Evenwel zou er dan systematisch teveel worden besteld én ook worden betaald. De leverancier zou vervolgens het overschot in het zwart terugnemen (er worden dus met andere woorden geen retourbonnen opgemaakt), of zelfs helemaal niet leveren zodat het voor Femke & Peter nog wat moeilijker wordt wanneer zij niet elke levering meteen gaan natellen en vergelijken met de bestelbon.

Het geld van deze zwarte retour kan Luc dan in zijn zak steken, terwijl zijn boekhouding klopt als een bus. Ook de boekhouding van de leverancier klopt, maar hij heeft nu een voorraad goederen die hij aan andere klanten in het zwart kan verkopen en daaruit dus zijn eigen profijt kan halen.
Goh ! Wij worden hier wel helemaal ingelicht over een "veilige" manier van frauderen ....privéles uit Thuis ! :lol: :lol: :lol: :lol:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

nounake schreef:Goh ! Wij worden hier wel helemaal ingelicht over een "veilige" manier van frauderen ....privéles uit Thuis ! :lol: :lol: :lol: :lol:
Altijd tot je dienst,dat weet je toch. :lol:
Maar we moesten maar eens te rade gaan bij de scenarist die dit uitgedokterd heeft denk ik... ;)
0 x
Potentia Principatum
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Caligula schreef:
nounake schreef:Goh ! Wij worden hier wel helemaal ingelicht over een "veilige" manier van frauderen ....privéles uit Thuis ! :lol: :lol: :lol: :lol:
Altijd tot je dienst,dat weet je toch. :lol:
Maar we moesten maar eens te rade gaan bij de scenarist die dit uitgedokterd heeft denk ik... ;)
Nee, we moeten afwachten wat Luc Bomans zal doen! Of een open brief schrijven naar... jezoutalmoetenweteninwelktopicjedaarvoormoetzijn :mrgreen:
0 x
Gesloten