Lowie Bomans (Mathias Vergels)
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Na deze "toenadering"letterlijk en figuurlijk tussen Lowie en Viv komt er misschien wel een einde aan het gezoek (gezeur) naar een draagmoeder.
1 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Ik denk niet dat Viv wat betreft kinderen op de wereld zetten van idee is veranderd.
Zou dus niet weten hoe dit Lowie's verlangen naar een baby plots in de koelkast zou doen belanden
Zou dus niet weten hoe dit Lowie's verlangen naar een baby plots in de koelkast zou doen belanden

1 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Wij bidden u verhoor ons o scenaristen.jessie V. schreef: za 01 okt 2022, 10:29 Na deze "toenadering"letterlijk en figuurlijk tussen Lowie en Viv komt er misschien wel een einde aan het gezoek (gezeur) naar een draagmoeder.
1 x
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
Of .... help help, hebben lowie en paulien eindelijk een zwangere draagmoeder (tamara dus
) en blijkt dat vivke ook zwanger is
help help.

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Is dat al beslist? Dat heb ik dan gemist...

Maar dan moet Katrien nog eerst naar het Thuisdorp komen, de ethische commissie moet nog groen licht geven (tenzij Lowie en Paulien dat ene eitje

Dat lukt meestal niet van de eerste keer.
Dus het kan nog alle kanten uit - dat kindje is niet meer voor dit seizoen, denk ik.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Dat kan leuk worden, Martha. Voedt Bob straks een kind op van Lowie en Tamara. 

1 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
denk ook dat het die richting zal uitgaan. Maar Martha, wat doen we dan met Paulien?? Lowie vader, maar zij blijft met lege handen achter! Weer miserie aan de knikker dan!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Die indruk heb ik ook nog geen moment gekregen, moet ik zeggen. En ik hoop ook dat dat zo blijft eerlijk gezegd, want ik zou het jammer vinden mocht Viv zich uiteindelijk toch in die hoek laten drukken omdat Lowie ineens geobsedeerd lijkt te zijn door een kinderwens. Mensen moeten niet persé kinderen willen. En aan kinderen beginnen omdat je partner dat koste wat kost wil, lijkt me ook nog steeds echt geen goed ideeTiboko schreef: za 01 okt 2022, 12:12 Ik denk niet dat Viv wat betreft kinderen op de wereld zetten van idee is veranderd.

2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Die indruk heb ik ook helemaal niet, hoewel ze Lowie dat kindje wel gunt.
Daarom vraag ik me af of dit opnieuw 'een relatie' wordt, moest blijken dat de ethische commissie groen licht geeft en dat alles dan naar wens verloopt.
Want na de euforie van gisteren komt de realiteit, de zwangerschap is er nog niet en de baby nog helemààl niet.
Maar aan de andere kant is er wel een verschil tussen 'geen kinderen willen' en 'een abortus laten doen'.
Ik ken wel een aantal vrouwen die geen kind wilden, tot ze per ongeluk zwanger werden en dan besloten om het kindje te houden.
Buiten het feit dat een abortus toch wel een moeilijke beslissing is en een ingrijpend gebeuren in een leven, doen hormonen soms ook vaak rare dingen.
Daarom vraag ik me af of dit opnieuw 'een relatie' wordt, moest blijken dat de ethische commissie groen licht geeft en dat alles dan naar wens verloopt.
Want na de euforie van gisteren komt de realiteit, de zwangerschap is er nog niet en de baby nog helemààl niet.
Maar aan de andere kant is er wel een verschil tussen 'geen kinderen willen' en 'een abortus laten doen'.
Ik ken wel een aantal vrouwen die geen kind wilden, tot ze per ongeluk zwanger werden en dan besloten om het kindje te houden.
Buiten het feit dat een abortus toch wel een moeilijke beslissing is en een ingrijpend gebeuren in een leven, doen hormonen soms ook vaak rare dingen.

1 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Dat is zeker waarsatine schreef: di 04 okt 2022, 10:21 Maar aan de andere kant is er wel een verschil tussen 'geen kinderen willen' en 'een abortus laten doen'.
Buiten het feit dat een abortus toch wel een moeilijke beslissing is en een ingrijpend gebeuren in een leven, doen hormonen soms ook vaak rare dingen.![]()

Vind het zelf ook een groot verschil maken, wanneer er nog helemaal geen kind is, of iemand is zwanger (ook al is dat nog maar net). Wat er niet is daar kun je niet van houden, maar zodra er ook maar iets is, wordt het wel een heel ander verhaal.
Maar ik hoop dat het in dit geval bij Lowie en Viv niet die kant op gaat, puur om het feit dat Lowie ineens zo extreem opgaat in zijn kinderwens (dat is echt in no-time van niks naar alles gegaan) en ze Viv eigenlijk al een hele tijd als een geslagen hond rond laten lopen omdat ze niet aan zijn wensen tegemoet wil/kan komen. Ik lees her en der zoveel reacties van mensen dat "het probleem opgelost zou zijn" als ze (dus eigenlijk in eerste instantie ongewenst) zwanger zou raken, en ik vind het best wel schokkend dat mensen daar zo op blijven hameren. Alsof een vrouw niet mag beslissen dat kinderen niet voor haar weggelegd zijn...
1 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ja, die opmerkingen heb ik ook al gelezen.
Veel mensen hebben blijkbaar ook weinig begrip voor vrouwen die ervoor kiezen om geen kinderen te krijgen.
Maar het is wel duidelijk dat de gevoelens tussen Viv en Lowie er nog steeds zijn, de kinderwens was ook zowat hun enige struikelblok (zoals Viv gisteren tegen Rosa zei).
En het is Thuis - Viv ongepland zwanger en dan toch beslissen om het kindje te houden, ligt in de lijn van de verwachtingen.
Al hoop ik ergens ook van niet.
Moest Viv op termijn beslissen om toch kinderen te willen - wat kan, want ze is nog heel jong - dan zou ik er vrede mee hebben.
Maar dan zou daar ook een tijdje mogen over gaan en dan hoop ik ook dat Lowie daar ondertussen niet constant gaat over lopen zeuren.
Want een ongeplande maar toch welgekomen zwangerschap zou (alweer) de zoveelste verhaallijn zijn die raprap wordt afgehandeld.
Veel mensen hebben blijkbaar ook weinig begrip voor vrouwen die ervoor kiezen om geen kinderen te krijgen.
Maar het is wel duidelijk dat de gevoelens tussen Viv en Lowie er nog steeds zijn, de kinderwens was ook zowat hun enige struikelblok (zoals Viv gisteren tegen Rosa zei).
En het is Thuis - Viv ongepland zwanger en dan toch beslissen om het kindje te houden, ligt in de lijn van de verwachtingen.
Al hoop ik ergens ook van niet.
Moest Viv op termijn beslissen om toch kinderen te willen - wat kan, want ze is nog heel jong - dan zou ik er vrede mee hebben.
Maar dan zou daar ook een tijdje mogen over gaan en dan hoop ik ook dat Lowie daar ondertussen niet constant gaat over lopen zeuren.
Want een ongeplande maar toch welgekomen zwangerschap zou (alweer) de zoveelste verhaallijn zijn die raprap wordt afgehandeld.
2 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Precies dat dus.satine schreef: di 04 okt 2022, 11:13 Moest Viv op termijn beslissen om toch kinderen te willen - wat kan, want ze is nog heel jong - dan zou ik er vrede mee hebben.

Dan zou het haar eigen, bewuste keuze zijn, en niet een keuze die haar door Lowie is opgedrongen of die haar overvallen heeft.
Al was het maar om ook eens te tonen dat vrouwen die keuze wel degelijk mogen maken, en dat elke keuze goed is, zolang deze maar met volle overtuiging gemaakt is.
Ik vond het de afgelopen weken net zo mooi om te zien dat Viv heel sereen voet bij stuk hield, ook al miste ze Lowie duidelijk heel erg. Ik vond het ook mooi om te zien dat ze hem dat kind heel erg gunde, ook al was het dan niet met haar.
Het kwam allemaal heel natuurlijk over, zeker als je het tegenover het ongecontroleerde "geweld" van Lowie en Paulien zette, die nu dan ook nog eens hun zin lijken te krijgen door de (in mijn ogen compleet onbegrijpelijke) beslissing van Bob en Tamara...
1 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Gelooft die Lowie nu echt dat als hij "koppeltje" speelt met Paulien dat iedereen dat zo maar klakkeloos gaat geloven ? Iedereen in Thuis wéét toch dat ze geen echt koppel zijn. En hoe lang zal het duren voor de "ethische commissie" dat doorprikt ?
Ik voorspel een harde landing.
Ik voorspel een harde landing.
1 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Ja, dat hele gebeuren moet toch wel een schitterend schouwspel gaan worden voor iedereen in hun omgeving?Tiboko schreef: wo 05 okt 2022, 16:34 Gelooft die Lowie nu echt dat als hij "koppeltje" speelt met Paulien dat iedereen dat zo maar klakkeloos gaat geloven ? Iedereen in Thuis wéét toch dat ze geen echt koppel zijn. En hoe lang zal het duren voor de "ethische commissie" dat doorprikt ?

En misschien kan de ethische commissie zich zelfs nog wel wat tijd besparen wat de evaluatie van Paulien betreft. Haar dossier met Kobe is nog maar zo kort geleden, dat ligt vast nog wel ergens voor het grijpen.

Ik vind het zo'n absurd gedoe en zo'n verschrikkelijk stel mensen, dat ik nu al uitkijk naar die harde landing.

1 x
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
Als Lowieke ook "zusje" gaat zeggen tijdens hun intake gesprek voor die ethische commissie mag hij het helemaal vergeten 

0 x