Normaal zou ik het helemaal met je eens zijn, maar wat is in dit geval wél goed voor die kinderen? Daar wordt toch al vanaf dag 1 mee gesolt? Niet alleen Tom doet dat, maar het hele stel.satine schreef:Misschien denkt ze in de eerste plaats aan Robin?
Zoveel stress is niet goed voor een kind, ook al is hij nog maar 6 maanden oud.
Ik zou het ook niet leuk vinden moest mijn kind elke week in zo'n wespennest terecht komen, dat Tom maar eerst orde op zaken stelt!
En Peggy heeft daar wél last van, of Robin bij Marianne is of niet, dat maakt wél een groot verschil.
En dan wel het feit dat Tom keer op keer bewijst geen rekening te (willen) houden met Peggy.
Als hij ook maar een greintje respect had voor zijn vriendin, zou hij dit niet doen.
Tom heeft zich mooi voor de kar van zijn moeder gespannen en dan nog wel voor een kind dat hij eerst niet eens wou.
En ik ben blij dat de rest daar tegenin gaat, als je uitgaat van 'wat is goed voor het kind' dan is dit niet de beste regeling voor Robin, en dàt zou centraal moeten staan, niet wat 'mama's boy Tommeke' wil en wat de oma wil nog minder.
Peggy wil Sandrine niet, dan weer wel, dan weer niet. Kijkt zij wel naar het welzijn van Sandrine? Spande zij Tom niet voor haar kar om Sandrine terug te krijgen? Bovendien stelde ze Tom voor een ultimatum toen Robin geboren werd: als je voor Robin wilt gaan, dan ben je mij kwijt. Getuigt dit dan van zoveel respect?
Ann haalt het in haar hoofd om, in haar functie als dokter, het kind van haar patiënte en dorpsgenote te adopteren, terwijl de oma om de hoek woont en direct aangaf het kindje doodgraag te willen opvoeden. Heeft zij wél gedacht aan de gevolgen voor Sandrine?
Bianca was (terecht) boos op Tom en wilde niet dat hij ook maar iets met Robin te maken zou hebben. Maar toen ze wilde dat Mo officieel als vader erkend werd, was dat reden genoeg om Tom alsnog bezoekrecht te geven. Heeft ze toen aan Robin en dat wespennest gedacht? Nee, ze had schrik dat Mo misschien ooit geen "aanspraak" meer kon maken op Robin. Wat is er dan belangrijker?
Stuk voor stuk zijn ze daar bezig met aan zichzelf denken vind ik. Als ze zich allemaal wat redelijker en vooral "normaler" hadden opgesteld, dan had het zo ver nooit gekomen. Ik kan inmiddels in elk geval niet meer zeggen wie ik het foutste vind ik dit hele circus...