Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
elders
- Nog geen rang
- x 29
Laat ons hier niet vergeten dat het 'Thuis' is. Buiten iemand van 'Thuis' is er niet direct een link te maken tussen de moeder-dochter-relatie. Ok, Dries wordt hier geuit als de viezerik, maar die link is er nodige tussen Judith en Emma. Anders was Judith nooit op de hoogte gekomen over de activiteiten van haar dochter. Zelf ga ik niet het gehle onuitpluisbare internet uitvlooien om eventuele zijsporen van de activiteit van de kinderen te vinden.
Je je kan, moet als ouder je kinderen kunnen loslaten, maar er zijn nu ook eenmaal spelregels die best gevolgd worden. Komen verklaren waarmee je bezig bent en er goedkeuring voor vragen als het kalf in de sloot verdronken is. Ze had dit beter op voorhand aan haar moeder verteld. Vraag is dan ook, was Dries of iemand anders van 'Thuis' er niet geweest, wanneer zou Emma dit aan haar moeder verteld hebben ? Ik denk: nooit.
Ik denk dat ik als ouder ook wel niet gelukkig en tevreden zou zijn met kennisgeving omdat het mislopen is. Laat staan over de daden zelf.
Maar het moet echt wel lukken dat op een bevolking van meer dan 8 miljard, er nu juist door twee personen uit dezelfde leefwereld, met familiekennis en familiebanden elkaar anoniem op het internet leren kennen.
Je je kan, moet als ouder je kinderen kunnen loslaten, maar er zijn nu ook eenmaal spelregels die best gevolgd worden. Komen verklaren waarmee je bezig bent en er goedkeuring voor vragen als het kalf in de sloot verdronken is. Ze had dit beter op voorhand aan haar moeder verteld. Vraag is dan ook, was Dries of iemand anders van 'Thuis' er niet geweest, wanneer zou Emma dit aan haar moeder verteld hebben ? Ik denk: nooit.
Ik denk dat ik als ouder ook wel niet gelukkig en tevreden zou zijn met kennisgeving omdat het mislopen is. Laat staan over de daden zelf.
Maar het moet echt wel lukken dat op een bevolking van meer dan 8 miljard, er nu juist door twee personen uit dezelfde leefwereld, met familiekennis en familiebanden elkaar anoniem op het internet leren kennen.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2598
Die heisa is iets wat ze met Dries moet zien uit te praten, op te lossen, whatever. Niet met Emma.jessie V. schreef: vr 26 jan 2024, 12:03 Daarbij komt ook nog de heisa die ze voor de zoveelste keer heeft met Dries.
En de houding van Emma tegenover haar moeder is nou ook niet om over naar huis te schrijven.
En voor zover ik het heb gevolgd, is Judith altijd degene die heel aanvallend naar Emma is, vanaf het eerste moment dat ze terug was al.
Emma stond op het laatst - voor ze naar Peru vertrok - toch wel op goeie voet met haar moeder, maar daarvoor niet echt. Emma is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken als het niet naar haar zin gaat, dat had Judith toch wel kunnen weten?
En gisteravond was het hek al van de dam nog voor Emma iets gezegd had, terwijl er de dag ervoor een voorzichtige poging tot toenadering was.
Ik ben nooit erg fan geweest van Emma en Judith heeft het al vaak heel moeilijk gehad in haar leven, maar hier trek ik zeker geen partij voor moeder.
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 697
- x 532
Ik denk dat juist het feit dat uitgerekend Dries de man was die het vuur heeft doen oplaaien.
Je kan je toch wel voorstellen dat als je dochter met jouw vriend gaat foeselen dat je je door alle twee ontzettend in de steek gelaten voelt.
Met een vreemde was het waarschijnlijk toch een andere zaak geweest.
Je kan je toch wel voorstellen dat als je dochter met jouw vriend gaat foeselen dat je je door alle twee ontzettend in de steek gelaten voelt.
Met een vreemde was het waarschijnlijk toch een andere zaak geweest.
1 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Emma wist op het moment zelf - voor zover ik het begrepen heb tenminste - niet dat het Dries was aan de andere kant van het scherm. Als ze dat wel geweten had, dan was het wat anders geweest.
En verder vind ik Emma's gedrag net zo goed allesbehalve... De manier waarop ze neerkijkt op mensen die zich liever niet uitkleden voor de camera, bijvoorbeeld, alsof dat allemaal een stel preutse dozen zijn. Het overenthousiaste gedrag van hippe tante Thilly (die nog nét niet aanbiedt om Emma's lotionnetje vast te houden als ze aan het filmen is
) helpt daarbij ook niet bepaald.
Maar dat staat voor mij los van wat Judith gisteravond zei.
Ze gaf Emma nog niet de kans om uit te praten.
Waarom vraagt ze haar dingen als ze Emma's antwoorden toch niet gelooft?
En wat wil ze bereiken met roepen en schelden? Dat haar dochter helemaal dichtklapt? Of dat ze voortaan voorgelogen wordt over alles?
Zou haar dat minder bezorgd maken?
Want Emma is al die jaren in het buitenland ook op stap geweest waarschijnlijk, en daar heeft Judith nooit over in de zorgen gezeten. En ze had zich ook gewoon kunnen inschrijven op een datingapp en daar een of andere griezel oppikken. Of kijk eens naar mensen als Cédric, Viv, Silke (om er maar een paar te noemen); die wachten toch ook geen weken voordat ze met hun scharrel uit de kroeg het bed in duiken, dus dat is ook geen garantie voor oprechte liefde in alle veiligheid.
Judith is voor mij zeker niet de kwaaie pier, maar ik word wel echt een beetje moe van haar geroep en paniek elke keer.
Gewoon eens de verstandigste zijn en een beetje kalm blijven kan soms wonderen doen...
En verder vind ik Emma's gedrag net zo goed allesbehalve... De manier waarop ze neerkijkt op mensen die zich liever niet uitkleden voor de camera, bijvoorbeeld, alsof dat allemaal een stel preutse dozen zijn. Het overenthousiaste gedrag van hippe tante Thilly (die nog nét niet aanbiedt om Emma's lotionnetje vast te houden als ze aan het filmen is
Maar dat staat voor mij los van wat Judith gisteravond zei.
Ze gaf Emma nog niet de kans om uit te praten.
Waarom vraagt ze haar dingen als ze Emma's antwoorden toch niet gelooft?
En wat wil ze bereiken met roepen en schelden? Dat haar dochter helemaal dichtklapt? Of dat ze voortaan voorgelogen wordt over alles?
Zou haar dat minder bezorgd maken?
Want Emma is al die jaren in het buitenland ook op stap geweest waarschijnlijk, en daar heeft Judith nooit over in de zorgen gezeten. En ze had zich ook gewoon kunnen inschrijven op een datingapp en daar een of andere griezel oppikken. Of kijk eens naar mensen als Cédric, Viv, Silke (om er maar een paar te noemen); die wachten toch ook geen weken voordat ze met hun scharrel uit de kroeg het bed in duiken, dus dat is ook geen garantie voor oprechte liefde in alle veiligheid.
Judith is voor mij zeker niet de kwaaie pier, maar ik word wel echt een beetje moe van haar geroep en paniek elke keer.
Gewoon eens de verstandigste zijn en een beetje kalm blijven kan soms wonderen doen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2598
Ze gaan Judith toch niet opnieuw richting Tom duwen, hoop ik?
Er zijn te weinig koppels de laatste tijd, dus gaan we wat puzzelen, zodat we weer een paar ongeloofwaardige verhaallijnen krijgen?
De kijker slikt dat wel?
Samen met de rest van de familie op hotel...
Er zijn te weinig koppels de laatste tijd, dus gaan we wat puzzelen, zodat we weer een paar ongeloofwaardige verhaallijnen krijgen?
De kijker slikt dat wel?
Samen met de rest van de familie op hotel...
2 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1382
- x 1739
- Contacteer:
Ik denk dat het ijdele hoop zal zijn en dat we inderdaad die richting uitgaan. Dat gevoel had ik gisterenavond ook en toen ik de goedkeurende blik van Marianne zag dacht ik onmiddellijk: lap, daar gaan we weer! Dank zij Emma hebben die elkaar teruggevonden vrees ik
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Ook ik vrees ervoor, zeker na dat gelukzalig glimlachje van Marianne.
Het wordt niet eens subtiel aangepakt ook...
Ik hoop écht dat Judith en Tom haar snel vertellen dat ze gelukkig weer goed met elkaar overweg kunnen, maar dat een relatie er nooit van z'n leven meer inzit na zoveel vertrouwensbreuken.

Het wordt niet eens subtiel aangepakt ook...
Ik hoop écht dat Judith en Tom haar snel vertellen dat ze gelukkig weer goed met elkaar overweg kunnen, maar dat een relatie er nooit van z'n leven meer inzit na zoveel vertrouwensbreuken.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1041
Ik verwacht nog steeds dat Tom Adil en zijn ontevreden echtgenote uit hun flat zet om er met Marianne en Robin weer in te trekken...
En Judith - top in haar werk, een seutje als het op patnerkeuzes aankomt - zie ik nog gewoon opnieuw bij Tom eindigen, zeker nu Karin weer de vervelende bitch wordt uit de tijd toen ze nog advocaat was...
En Judith - top in haar werk, een seutje als het op patnerkeuzes aankomt - zie ik nog gewoon opnieuw bij Tom eindigen, zeker nu Karin weer de vervelende bitch wordt uit de tijd toen ze nog advocaat was...
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2598
Ik zeg niet gauw iets over kleding, maar gisteren had ik toch het gevoel dat Judith voor haar outfit was gaan snuffelen in de kleerkast van Boma.
Ik dacht eerst dat ze een pyjama aan had...
Verder zijn we eigenlijk uit het gesprek tussen haar en Bob niet echt veel wijzer geworden. Ik ga er van uit dat wat hij zegt dan toch klopt, want 'ze had via via zoiets al opgevangen'.
Tof ziekenhuis daar, waar niet veel privé is blijkbaar.
Ik dacht eerst dat ze een pyjama aan had...
Verder zijn we eigenlijk uit het gesprek tussen haar en Bob niet echt veel wijzer geworden. Ik ga er van uit dat wat hij zegt dan toch klopt, want 'ze had via via zoiets al opgevangen'.
1 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Inderdaad.satine schreef: wo 06 mar 2024, 13:55 Ik ga er van uit dat wat hij zegt dan toch klopt, want 'ze had via via zoiets al opgevangen'.
Maar bedoelde Judith daar de opmerking van Thilly in Bar Madam niet gewoon mee?
Daar twijfelde ik aan...
Judith zou anders de zoveelste zijn die "via via" van het nieuws van Bob hoort, waarbij alle info nog steeds alleen van hem zelf komt.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2598
Als ik mij goed herinner heeft Thilly toen alleen gevraagd of Judith ondertussen al met Bob gesproken had?
0 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Maar Judith is toch de huisarts van Bob ? En huisartsen worden op de hoogte gehouden van de toestand van hun patieneten .satine schreef: wo 06 mar 2024, 13:55 of ziekenhuis daar, waar niet veel privé is blijkbaar.
1 x
0 x
- apestaart
- Poster rang 4

- x 186
Correctie: Judith is al jaren geen huisarts meer, zij is nu spoedarts in een ziekenhuis dus zodoende.nounake schreef: wo 06 mar 2024, 18:09 Maar Judith is toch de huisarts van Bob ? En huisartsen worden op de hoogte gehouden van de toestand van hun patieneten .
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Was dat niet nadat ze eerder al per ongeluk liet uitschijnen tegenover Judith dat het echt niet goed met hem ging?satine schreef: wo 06 mar 2024, 15:13 Als ik mij goed herinner heeft Thilly toen alleen gevraagd of Judith ondertussen al met Bob gesproken had?
Judith schrok daar toen van omdat ze helemaal niks meer van hem gehoord had na zijn afspraak in het ziekenhuis, volgens mij.
Ik meen me dat zo te herinneren maar weet het niet zeker meer...
0 x
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Ah ja , sorry, niet aan gedacht !apestaart schreef: do 07 mar 2024, 09:24 Correctie: Judith is al jaren geen huisarts meer, zij is nu spoedarts in een ziekenhuis dus zodoende
0 x