Joren De Witte (Mathieu Carpentier)
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1718
- Contacteer:
Moest je in z'n schoenen staan, je zou bang zijn om de deur open te doen om aan een klus te beginnen! Niels scheldt hem uit, een naakte Harry die hem verwelkomt,... En hij was al opgefokt om de klus vlug te klaren!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- x 435
Als Joren daadwerkelijk Zihame heeft aangereden zit hij toch serieus in de problemen. Met een bedrijfswagen rijden met een voorlopig rijbewijs, telefoon hanteren achter het stuur, vluchtmisdrijf. En dan heeft hij ook nog al een strafblad voor roekeloos gedrag in het verkeer.
0 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Joren kan nu opgelucht adem halen nu blijkt dat Zihame niet aangereden is maar gewoon dronken met die brommer in de gracht gesukkeld is.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Dat is voorlopig speculatie, we weten het gewoon niet.
Wel lijkt het mij vreemd dat als een bestelwagen een klein formaat brommer zou aanrijden dat er dan geen beschadigde onderdelen van die brommer op de weg of in het gras zouden liggen. En dan was die brommer toch meer beschadigd dan enkel een kapot achterlicht, dat blijkbaar tijdens de botsing met Rosa's auto gesneuveld was. En wellicht was Zihame niet meteen bewusteloos, dus had ze toch kunnen roepen ingeval ze was aangereden ??
Wel lijkt het mij vreemd dat als een bestelwagen een klein formaat brommer zou aanrijden dat er dan geen beschadigde onderdelen van die brommer op de weg of in het gras zouden liggen. En dan was die brommer toch meer beschadigd dan enkel een kapot achterlicht, dat blijkbaar tijdens de botsing met Rosa's auto gesneuveld was. En wellicht was Zihame niet meteen bewusteloos, dus had ze toch kunnen roepen ingeval ze was aangereden ??
1 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Dat laatste hoeft niet persé, als Joren bijvoorbeeld met de zijkant tegen Zihame aangereden zou zijn en haar op die manier van de weg had geduwd. Ik meende bijvoorbeeld te zien dat de camionette de schade aan de zijkant had zitten, en vooral aan de onderkant. Dat kan door een trapper of voetstepje van de brommer gekomen zijn dan (waar dan wel verf van de camionette op zou zitten, waarschijnlijk).Tiboko schreef: do 09 dec 2021, 23:43 Wel lijkt het mij vreemd dat als een bestelwagen een klein formaat brommer zou aanrijden dat er dan geen beschadigde onderdelen van die brommer op de weg of in het gras zouden liggen. En dan was die brommer toch meer beschadigd dan enkel een kapot achterlicht, dat blijkbaar tijdens de botsing met Rosa's auto gesneuveld was.
Maar zoiets gebeurt eigenlijk alleen maar in een bocht zonder verdere schade aan te richten (op een rechtdoorgaande weg zou Zihame meer via de achterkant geschampt zijn en dan is er wel meer schade), en dan had Joren ook wel meer moeten zien, horen en voelen van die brommer, lijkt mij,
Het wordt allemaal ook weer net zo vaag gebracht als dat ongeval van Marianne een paar jaar geleden, waarbij het niet duidelijk was of Karin haar omver gereden had. We kunnen er van alles over bedenken, maar ze hebben ons bewust te weinig laten zien om ook maar iets zeker te weten.

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- x 435
Opgelucht ademhalen doet hij bepaald niet…apestaart schreef: do 09 dec 2021, 22:47 Joren kan nu opgelucht adem halen nu blijkt dat Zihame niet aangereden is maar gewoon dronken met die brommer in de gracht gesukkeld is.
0 x
-
- Poster rang 1
- x 19
- x 52
Waar is het gezegd geweest dat Zihame gewoon in de gracht is gereden? Tot zover ik heb gezien van de laatste aflevering, had Zihame nog geen verklaring afgelegd, laat staan dat Joren van zijn onschuld zou weten.
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1718
- Contacteer:
Had ook dat idee! Ze laten ons in het ongewisse, maar wel natuurlijk weer puur toeval dat die klap en het ongeluk ons op hetzelfde moment voorgeschoteld werden!

0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Inderdaad! En we weten niet eens of beide ongelukken op dezelfde baan en/of rond hetzelfde tijdstip gebeurd zijn.
En ook Eddy en Joren weten dat niet.
Ik vind het dan ook vreemd dat Joren niet langs zijn neus weg aan Tim vraagt waar Zihame in de gracht gestuikt is.
Maar het is Joren natuurlijk - die klapt meteen dicht en durft zoiets niet te doen.
(Waarmee ik geen waardeoordeel wil vellen, iedereen is anders.
En Joren is nog jong en heeft al heel wat meegemaakt.)
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Joren is nu niet bepaald dom. Even vragen aan Tim waar dat accident met Zihame dan wel gebeurd is zou heel wat duidelijk maken. Maar dan is meteen de spanning weg natuurlijk en dat willen de makers niet
Vaak doen personages in Thuis dingen die mensen IRL nooit zouden doen, enkel omdat het zo beter zou uitkomen. Zo ken ik in het echt weinig mensen die à la Karin constant achter deuren stiekem staan te luisteren wat hun medebewoners (Marianne) of collega's (Peter) in privé-gesprekken zeggen.

Vaak doen personages in Thuis dingen die mensen IRL nooit zouden doen, enkel omdat het zo beter zou uitkomen. Zo ken ik in het echt weinig mensen die à la Karin constant achter deuren stiekem staan te luisteren wat hun medebewoners (Marianne) of collega's (Peter) in privé-gesprekken zeggen.
0 x
-
- Poster rang 1
- x 19
- x 52
Het doet me toch denken aan Carmen Waterslaeghers, met het verschil dat Karin gek genoeg wél altijd de "juiste" conclusies trekt. Maar afijn, dit is Joren zijn topicTiboko schreef: zo 12 dec 2021, 10:04 Zo ken ik in het echt weinig mensen die à la Karin constant achter deuren stiekem staan te luisteren wat hun medebewoners (Marianne) of collega's (Peter) in privé-gesprekken zeggen.
1 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Vrees het ergste voor Joren, nu hij vertelt heeft aan Frank dat hij Zihame heeft aangereden. Uiteraard zal die hem overtuigen dit aan Tim te bekennen. En vermits het om vluchtmisdrijf gaat, zou dit wel eens een zware straf kunnen worden...
0 x
-
- Nog geen rang
- x 110
- x 27
Joren denkt dat hij Zihame heeft aangereden maar vraagt niet eens om hoe laat en waar ze het ongeluk gehad heeft! Ik kan me niet voorstellen dat ACE werkt tot 23 uur, uur van het ongeval!
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Joren toch... Moest hij nu nog eerst eens zeker zijn dat Zihame in de gracht gesukkeld is op dezelfde plaats waar hij iets voelde botsen... Niemand heeft toch ooit gezegd dat dat op exact die plaats was?
0 x
-
- Poster rang 1
- x 65
- x 134
^Inderdaad!
Is dat niet het eerste wat zou moeten gebeuren: aan Tim vragen waar en hoe laat Zihame is aangereden?
Misschien hebben Joren en Eddy er wel helemaal niks mee te maken.
Het is al vroeg donker in deze periode van het jaar en er zijn wel meerdere wegen in dit land, ook in de buurt van het Thuisdorp.
Dus of Joren zich terecht schuldig voelt is op dit moment verre van zeker.
Is dat niet het eerste wat zou moeten gebeuren: aan Tim vragen waar en hoe laat Zihame is aangereden?
Misschien hebben Joren en Eddy er wel helemaal niks mee te maken.
Het is al vroeg donker in deze periode van het jaar en er zijn wel meerdere wegen in dit land, ook in de buurt van het Thuisdorp.
Dus of Joren zich terecht schuldig voelt is op dit moment verre van zeker.
0 x