Dat is inderdaad zoals sommige commentaren voor mij overkomen.tvx1 schreef:Vind jij nu zelf dat je hier het standpunt van menig forummer correct hebt omschreven? Ik zie toch nergens iets in die aard staan in de voorgaande bijdragen. Het woord erg wordt zelfs nergens gebruikt.heidiw schreef:Dus jullie vinden dat wat Arne heeft gedaan minder erg dan wat Jana heeft gedaan omdat hij patiënt is bij Ruben en zij niet-officiële stagiair? Iemand verdoven om ongestoord je gang te kunnen gaan is dus minder erg dan een vertrouwensbreuk?
Soapseut schreef:Ik blijf het ook raar vinden. Beroepsgeheim is één ding, maar er moeten toch achterdeurtjes zijn als je vreest dat iemand gevaarlijk is voor zijn omgeving? En naar mijn mening is iemand als Arne wel een gevaar. Hij heeft een geweten, dat is al iets... Maar wat hij gedaan heeft is wel héél creepy. En sorry, een verband met een dode zus zie ik niet. Als hij om die reden flipt op Olivia, dan is dat omdat hij een serieuze vijs los heeft. En dus gevaarlijk is.heidiw schreef:Dus jullie vinden dat wat Arne heeft gedaan minder erg dan wat Jana heeft gedaan omdat hij patiënt is bij Ruben en zij niet-officiële stagiair? Iemand verdoven om ongestoord je gang te kunnen gaan is dus minder erg dan een vertrouwensbreuk?
Veronique was schizofreen en kreeg uiteindelijk de juiste medicatie. Iemand met schizofrenie of bipolaire stoornis moet levenslang medicatie nemen, anders krijg je ook weer accidenten.tvx1 schreef:Ik heb in de laatste maanden niets meer gezien wat er op wijst dat Arne nog een gevaar vormt voor iemand (buiten voor zichzelf dan). Hij is met succes de trainer geworden van een meisjesvoetbalploeg, hij is op een juiste manier van Olivia beginnen houden (denk maar aan die keer toen hij als kerstman verkleed was), hij beseft maar al te goed dat zijn daden fout waren en voelt zich daar enorm schuldig over, hij is uit eigen beweging naar een psychiater gegaan en de behandeling bleek duidelijk zijn vruchten af te werpen. En wat die link met de dode zus betreft, daar kunnen we onmogelijk over oordelen. We hebben nog niet eens een foto gezien van de meisje. Maar wat we wel weten is dat hij daarom niet "flipt op Olivia", maar dat blijkbaar treffende gelijkenis lange tijd een hinderpaal vormde voor Arne om op een normale manier verder te kunnen gaan met Olivia. En ik keur zijn oorspronkelijke oplossing daarvoor niet goed, dat doet hij trouwens zelf ook niet, maar hij heeft tenminste uiteindelijk de juiste stappen ondernomen om die hinderpaal correct weg te nemen. Ruben lijkt zo ook te oordelen, want als hij ook maar even de indruk had dat Arne een gevaar zou gevormd hebben voor iemand dan zou hij de politie ingeschakeld. En dat deed hij inderdaad van het moment dat Arne een gevaar vormde voor Arne zelf. Het is niet omdat iemand ooit eens iets strafbaars gedaan heeft dat het dan maar voor eeuwig ten dage een gevaarlijk monster is. Denk bijvoorbeeld eens aan Veronique indertijd. Die heeft op een gegeven moment haar eerste man, Lou, vergiftigd maar heeft na een opname in een psychiatrische instelling toch nog een leven kunnen leiden met zelfs een nieuw huwelijk met Mo zonder nog een gevaar geweest te zijn voor iemand. Zelfs niet voor haarzelf.
Arne is geen beide, niet schizofreen en evenmin bipolair. Hij heeft iets ernstig mispeuterd en hij moet ook gestraft worden en hij is inderdaad maar na aandringen van Tamara of all people naar Ruben gestapt waar hij er de eerste keren bijzat als een zoutzak. Mag hij een tweede kans krijgen? Natuurlijk, maar niet zonder de gevolgen van zijn daden te ondervinden. Dàt is wat ik mis in sommige commentaren.