Ruben Huisman (Wim Van De Velde)

Gesloten
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Re: Ruben Huisman (Wim Van De Velde)

Bericht door heidiw »

tvx1 schreef:
heidiw schreef:Dus jullie vinden dat wat Arne heeft gedaan minder erg dan wat Jana heeft gedaan omdat hij patiënt is bij Ruben en zij niet-officiële stagiair? Iemand verdoven om ongestoord je gang te kunnen gaan is dus minder erg dan een vertrouwensbreuk?
Vind jij nu zelf dat je hier het standpunt van menig forummer correct hebt omschreven? Ik zie toch nergens iets in die aard staan in de voorgaande bijdragen. Het woord erg wordt zelfs nergens gebruikt.
Dat is inderdaad zoals sommige commentaren voor mij overkomen.
Soapseut schreef:
heidiw schreef:Dus jullie vinden dat wat Arne heeft gedaan minder erg dan wat Jana heeft gedaan omdat hij patiënt is bij Ruben en zij niet-officiële stagiair? Iemand verdoven om ongestoord je gang te kunnen gaan is dus minder erg dan een vertrouwensbreuk?
Ik blijf het ook raar vinden. Beroepsgeheim is één ding, maar er moeten toch achterdeurtjes zijn als je vreest dat iemand gevaarlijk is voor zijn omgeving? En naar mijn mening is iemand als Arne wel een gevaar. Hij heeft een geweten, dat is al iets... Maar wat hij gedaan heeft is wel héél creepy. En sorry, een verband met een dode zus zie ik niet. Als hij om die reden flipt op Olivia, dan is dat omdat hij een serieuze vijs los heeft. En dus gevaarlijk is.
tvx1 schreef:Ik heb in de laatste maanden niets meer gezien wat er op wijst dat Arne nog een gevaar vormt voor iemand (buiten voor zichzelf dan). Hij is met succes de trainer geworden van een meisjesvoetbalploeg, hij is op een juiste manier van Olivia beginnen houden (denk maar aan die keer toen hij als kerstman verkleed was), hij beseft maar al te goed dat zijn daden fout waren en voelt zich daar enorm schuldig over, hij is uit eigen beweging naar een psychiater gegaan en de behandeling bleek duidelijk zijn vruchten af te werpen. En wat die link met de dode zus betreft, daar kunnen we onmogelijk over oordelen. We hebben nog niet eens een foto gezien van de meisje. Maar wat we wel weten is dat hij daarom niet "flipt op Olivia", maar dat blijkbaar treffende gelijkenis lange tijd een hinderpaal vormde voor Arne om op een normale manier verder te kunnen gaan met Olivia. En ik keur zijn oorspronkelijke oplossing daarvoor niet goed, dat doet hij trouwens zelf ook niet, maar hij heeft tenminste uiteindelijk de juiste stappen ondernomen om die hinderpaal correct weg te nemen. Ruben lijkt zo ook te oordelen, want als hij ook maar even de indruk had dat Arne een gevaar zou gevormd hebben voor iemand dan zou hij de politie ingeschakeld. En dat deed hij inderdaad van het moment dat Arne een gevaar vormde voor Arne zelf. Het is niet omdat iemand ooit eens iets strafbaars gedaan heeft dat het dan maar voor eeuwig ten dage een gevaarlijk monster is. Denk bijvoorbeeld eens aan Veronique indertijd. Die heeft op een gegeven moment haar eerste man, Lou, vergiftigd maar heeft na een opname in een psychiatrische instelling toch nog een leven kunnen leiden met zelfs een nieuw huwelijk met Mo zonder nog een gevaar geweest te zijn voor iemand. Zelfs niet voor haarzelf.
Veronique was schizofreen en kreeg uiteindelijk de juiste medicatie. Iemand met schizofrenie of bipolaire stoornis moet levenslang medicatie nemen, anders krijg je ook weer accidenten.
Arne is geen beide, niet schizofreen en evenmin bipolair. Hij heeft iets ernstig mispeuterd en hij moet ook gestraft worden en hij is inderdaad maar na aandringen van Tamara of all people naar Ruben gestapt waar hij er de eerste keren bijzat als een zoutzak. Mag hij een tweede kans krijgen? Natuurlijk, maar niet zonder de gevolgen van zijn daden te ondervinden. Dàt is wat ik mis in sommige commentaren.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Arne leert Olivia kennen die als twee druppels water op zijn overleden zus lijkt. Waarschijnlijk om die reden houdt Arne zielsveel van Olivia. Met Frederique had hij een exclusieve band & net omdat Olivia zoveel op haar lijkt, wil Arne ook niet dat daar iemand tussenkomt. Maar in het begin was die er namelijk wel: Lowie.
De stoppen slaan door bij Arne en hij vond het nodig om haar te drogeren om met haar alleen te kunnen zijn.
Hij wou seks hebben met haar omdat hij zoveel van haar houdt, maar plotseling beseft hij dit ziekelijk is en begon hij te walgen van zichzelf.
Toen ging het uit tussen Olivia en Lowie. Olijfje bleek plotseling toch iets te voelen voor Arne. Maar het kwaad is al geschied. Arne kan niet meer met haar samen zijn omdat dit voor altijd tussen hen zou komen te staan.

Dit is gewoon even een korte samenvatting van wat ik gezien heb. Nu even mijn persoonlijke conclusie;

Arne wil geen relatie met Olivia die gebaseerd is op leugens. Hij loopt telkens weg als Olivia toenadering zoekt.
Hij lijkt ook steeds te blokkeren als Olijfje te dicht bij hem in de buurt komt of droomt over een toekomst samen.

Arne is ziek en hij lijkt dat zelf ook wel te beseffen. Hij is waarschijnlijk ook bang voor zichzelf, bang dat hij nog eens foute dingen gaat doen. Arne walgt ook van zichzelf.

Ruben is psychiater en ontkent niet dat Arne te ver is gegaan. Hij graaft alleen in het verleden van Arne en probeert te begrijpen waarom hij zo gehandeld heeft, zonder vooroordelen. Dat is namelijk zijn taak als hulpverlener. Hij probeert Arne weer op het rechte pad te krijgen en doet hem inzien dat hij nog niet helemaal ontspoord is. Het probleem zal idd niet opgelost raken met één gesprek. Arne heeft zeker begeleiding nodig.

Ik denk ook wel dat Ruben gelijk heeft dat Arne niet meteen een gevaar vormt voor de maatschappij. Het is toch niet zo dat iedereen plotseling een dubbelhanger zal zijn van zijn geliefde zus? :yup:

Je hoeft het zeker niet eens te zijn met mijn stelling hierboven. Ik zal Arne ook niet heilig verklaren. Het is niet min wat hij gedaan heeft.

Btw: ik zit noch in het Jana-kamp, noch in het Arne-kamp. De feiten die ze allebei gepleegd hebben kan niet door de beugel, dus is het voor mij ook geen kwestie van voor iemand te kiezen of tegen iemand te zijn.
Ze hebben gewoon allebei recht op een tweede kans. Zeker Jana, maar ook Arne.
Ik zeg alleen maar dat Ruben niet degene is die Jana kan helpen, daarvoor is hij teveel betrokken partij,
maar het is idd jammer dat het op die manier exit-jana is. :yup:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

heidiw schreef:
tvx1 schreef:
Vind jij nu zelf dat je hier het standpunt van menig forummer correct hebt omschreven? Ik zie toch nergens iets in die aard staan in de voorgaande bijdragen. Het woord erg wordt zelfs nergens gebruikt.
Dat is inderdaad zoals sommige commentaren voor mij overkomen.
Dan pak je dat verkeerd op. Ik zie nergens iemand iets in die aard beweren. Zelf heb ik dat zeker niet gedaan.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef:Dan pak je dat verkeerd op. Ik zie nergens iemand iets in die aard beweren. Zelf heb ik dat zeker niet gedaan.
Bij mij kwamen de meeste commentaren ook over zoals een paar posts eerder beschreven.
De teneur was vooral: Jana was compleet fout, en ocharme de berouwvolle misdadiger. En deze opmerking is voor niemand specifiek bedoeld. :naughty:
0 x
Sanneke
Poster rang 1
Poster rang 1
x 7
x 6

Bericht door Sanneke »

Tiboko schreef:
tvx1 schreef:En ik keur zijn oorspronkelijke oplossing daarvoor niet goed, dat doet hij trouwens zelf ook niet, maar hij heeft tenminste uiteindelijk de juiste stappen ondernomen om die hinderpaal correct weg te nemen.
Volgens Tamara is hij pas naar Ruben gegaan omdat zij hem in die richting wees. Dat heeft ze ook zo tegen Olivia gezegd. De eerste vijf à zes sessies zat hij ook maar in die stoel zonder iets te zeggen.
tvx1 schreef:Ruben lijkt zo ook te oordelen, want als hij ook maar even de indruk had dat Arne een gevaar zou gevormd hebben voor iemand dan zou hij de politie ingeschakeld.
Dat laatste klopt niet hé. Ook Ruben heeft beroepsgeheim.

Dit gezegd zijnde is het natuurlijk ook maar één opinie, die van Ruben. Of Arne in de toekomst nog kan hervallen / ontsporen, zal later moeten blijken. Bij rechtszaken krijg je ook vaak experten te horen die tegenstrijdige opinies hebben, naargelang ze pro of contra de verdachte pleiten.

Bovendien neemt hij hier ook een grote verantwoordelijkheid, want Arne (met wat hij heeft gedaan) is nu coach van een meisjes voetbalploeg. Wat als één van de ouders uitkomt op wat Arne heeft uitgespookt. Wat zal Judith zeggen als ze hoort dat de coach van haar dochter op één haar van een verkrachting stond? Dezelfde Judith die indertijd Jens bij de politie aangaf toen ze dacht dat hij iets had met Emma...

Dit neemt uiteraard niet weg dat Ruben zijn patiënt mag verdedigen en dat hij hem (ook bij Olivia) een tweede kans wil gunnen. De grote vraag blijft natuurlijk hoe stabiel hij de 'nieuwe' Arne inschat. Wat als de wisselvallige Olivia Arne ooit voor een ander dumpt? Hoe zal de getraumatiseerde Arne dan reageren?
Om nog even aan te vullen: Arne, die lerarenopleiding volgt (is het kleuter- of lager onderwijs?)... Als dit uitkomt, kan hij z'n carrière waarschijnlijk vergeten, net als Jana. Maar juist daarom is het denk ik belangrijk dat hij eerst verder heel goed opgevolgd wordt, want hij had een belangrijke stap gezet door er met Ruben over te praten. Nu is het afwachten hoe Arne verder evolueert.

Gezien Ruben z'n beroepsgeheim, vind ik dat hij over Arne de juiste beslissing heeft genomen, op dit moment. Maar hij mag nog niet uitsluiten dat Arne ooit zal hervallen.
0 x
Sanne
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Het is toch van de zotte dat iemand zo maar de praktijk van een psychiater kan binnen lopen. Hij gaat nu de deur op slot doen, dat is niks te vroeg :mrgreen:
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

jessie V. schreef:Het is toch van de zotte dat iemand zo maar de praktijk van een psychiater kan binnen lopen. Hij gaat nu de deur op slot doen, dat is niks te vroeg :mrgreen:
Inderdaad zeg!! Je zou toch denken dat zo'n deur al vanaf het begin op slot is?! :denk:
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Arne moet zich daar op z'n gemak voelen. ;-)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

:wtf: de zoete inval daar? Tjongejonge en dat kind komt er nog mee weg ook. Onvoorstelbaar.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Ik ben benieuwd wat zijn band is met die mysterieuze Chiara.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

jessie V. schreef:Het is toch van de zotte dat iemand zo maar de praktijk van een psychiater kan binnen lopen. Hij gaat nu de deur op slot doen, dat is niks te vroeg :mrgreen:
Die mens kent precies niet het gebruik van een sleutel ; eerst laat hij zijn kast open en nu de deur ....Trouwens , ik heb Olivia ook niet horen kloppen of bellen voor ze binnenkwam , die "voordeur" was dus ook gewoon open !
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Dat zal de binnendeur geweest zijn denk ik. Jana en Emma leren Ruben wel het belang van 'n sleutel :lolno:
Over de straf voor Jana. Na de vertrouwensbreuk die blijvend gevolg kon hebben voor zijn naam
en praktijk, is het logisch dat zij weg moest en zijn plicht om de universiteit in te lichten
om zijn beroep in het algemeen genomen te beschermen. :thumbup:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Over de straf voor Jana.
Niet opnieuw, aub, daar hebben we het toch al uitvoerig over gehad? Jana is weg...

Ruben maakt een heel grote fout door zijn deur open te laten. Hij kan niet voldoende "gestraft" worden daarvoor. :mrgreen: :mrgreen:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

nounake schreef:
Die mens kent precies niet het gebruik van een sleutel ; eerst laat hij zijn kast open en nu de deur ....Trouwens , ik heb Olivia ook niet horen kloppen of bellen voor ze binnenkwam , die "voordeur" was dus ook gewoon open !
Olivia heeft wel geklopt, hoor.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

ik heb niks gehoord, hoor. Bovendien had Olivia een afspraak.
0 x
Gesloten