Peter Vlerick (Geert Hunaerts)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Amiche
- Poster rang 2

Re: Peter Vlerick (Geert Hunaerts)
Maar een huisbaas heeft toch niet het recht om te zeggen hoe zijn huurders hun zaak moeten runnen??? 't Zou nogal wat zijn als iedereen dat deed.
Natuurlijk vaart iedereen er wel bij als er goede afspraken gemaakt worden en men elkaars zaak kan aanvullen, maar met die Withoeve-produkten moest de Z&Z ook nog extra duur gaan inkopen, want ze kregen die produkten natuurlijk niet voor niets. En de huisbaas ging bepalen hoe ze met hun klanten moesten omgaan, en welk clientele ze moesten bedienen - dat waren ook nog uitersten. Ik begreep heel goed dat Rosa daar niet op zat te wachten. Zij en Jenny richtten zich op de toeristen, de dagjesmensen, vaak wat oudere gasten en Luc begon met types als die kakmadam van Toon en hun professionele meetings en bedrijfuitjes - waar hij overigens de zaal voor had. En meer en meer moest de Z&Z dus mee met de kakkers.
Ja het zou beter zijn als ze eieren voor hun geld kiezen en ergens anders hun Z&Z verder uitbaten, maar dat is natuurlijk niet eenvoudig. Een ander geschikt pand ligt niet voor het oprapen en van voor af aan opbouwen is ook niet misselijk. Bovendien nemen ze in deze helemaal geen geld meer mee, want geloof maar niet dat Peter hun vergoed, zeker niet de goodwill die ze hebben opgebouwd. En dat klopt zakelijk gezien ook niet - volgens mij moet hij ze feitelijk uitkopen, want hij heeft ze wel ingezet voor zijn eigen aktiviteiten en doet feitelijk aan een vijandige overname.
Natuurlijk vaart iedereen er wel bij als er goede afspraken gemaakt worden en men elkaars zaak kan aanvullen, maar met die Withoeve-produkten moest de Z&Z ook nog extra duur gaan inkopen, want ze kregen die produkten natuurlijk niet voor niets. En de huisbaas ging bepalen hoe ze met hun klanten moesten omgaan, en welk clientele ze moesten bedienen - dat waren ook nog uitersten. Ik begreep heel goed dat Rosa daar niet op zat te wachten. Zij en Jenny richtten zich op de toeristen, de dagjesmensen, vaak wat oudere gasten en Luc begon met types als die kakmadam van Toon en hun professionele meetings en bedrijfuitjes - waar hij overigens de zaal voor had. En meer en meer moest de Z&Z dus mee met de kakkers.
Ja het zou beter zijn als ze eieren voor hun geld kiezen en ergens anders hun Z&Z verder uitbaten, maar dat is natuurlijk niet eenvoudig. Een ander geschikt pand ligt niet voor het oprapen en van voor af aan opbouwen is ook niet misselijk. Bovendien nemen ze in deze helemaal geen geld meer mee, want geloof maar niet dat Peter hun vergoed, zeker niet de goodwill die ze hebben opgebouwd. En dat klopt zakelijk gezien ook niet - volgens mij moet hij ze feitelijk uitkopen, want hij heeft ze wel ingezet voor zijn eigen aktiviteiten en doet feitelijk aan een vijandige overname.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
- Caligula
- Poster rang 5

Nu vergeet je wel dat Peter zelf 40% van de aandelen in de Z&Z heeft,dus heeft hij ook zijn zegje. Hij zou ze ook daarmee kunnen vergoeden.
Maar goed, bottom line is dat een samenwerking R/P-F/P op zijn best heeeeel moeilijk is. Dus waarom er niet mee kappen?
Het zal altijd moeilijk zijn tussen die 4. Peter heeft te kennen gegeven dat hij in de hoeve wil komen wonen, daar ook zijn Lev wil installeren en er dus geen plaats meer is voor Z&Z. Tja, jammer mss,maar het is ook niet alleen zijn fout dat het zover gekomen is.
Maar goed, bottom line is dat een samenwerking R/P-F/P op zijn best heeeeel moeilijk is. Dus waarom er niet mee kappen?
Het zal altijd moeilijk zijn tussen die 4. Peter heeft te kennen gegeven dat hij in de hoeve wil komen wonen, daar ook zijn Lev wil installeren en er dus geen plaats meer is voor Z&Z. Tja, jammer mss,maar het is ook niet alleen zijn fout dat het zover gekomen is.
0 x
Potentia Principatum
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Ik typte het al eerder dat zakenman Peter met zijn betoog een punt had: naast argumenten en verbale argumentatie mogen inderdaad de financiële argumenten niet uit het oog verloren worden.Caligula schreef:Zo werkt dat niet hé!,eerst de argumenten en dan de verbale argumentatie.
Anders blijven we -zoals vooralsnog het geval is voor Rosa & C°- in het stadium van de luchtkastelen.
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 932
- x 1494
Peter was wel nog geen huisbaas toen hij met zijn withoeve productjes
op de proppen kwam, Luc was toen nog de eigenaar van de gebouwen en Peterke had enkele aandelen van Luc overgekocht.
Voor de rest sluit ik mijn aan bij Amiche. Peterke wou direct de boel helemaal overnemen en een goed draaiende zaak naar zijn visie omzetten. Verder teert hij alleen op wraak en moet hij van Luc niets zeggen op "zakelijk" vlak, hij is minstens even erg. Maar bon, ik ga er nog altijd van uit dat hoogmoed voor de val komt en vroeg of laat valt hij.
Voor de rest sluit ik mijn aan bij Amiche. Peterke wou direct de boel helemaal overnemen en een goed draaiende zaak naar zijn visie omzetten. Verder teert hij alleen op wraak en moet hij van Luc niets zeggen op "zakelijk" vlak, hij is minstens even erg. Maar bon, ik ga er nog altijd van uit dat hoogmoed voor de val komt en vroeg of laat valt hij.
0 x
-
ikke
- x 435
Jep, en dit is al tot vervelens toe herhaald...heidiw schreef:Verder teert hij alleen op wraak en moet hij van Luc niets zeggen op "zakelijk" vlak, hij is minstens even erg. Maar bon,
Laat ons nu toch eens gewoon afwachten?
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 932
- x 1494
Gisteren zei hij toch letterlijk: "we zullen andere mensen zoeken om het uit te baten". Zelfs al wil hij de Z&Z voor zijn incentives en workshops enz, hij zal toch altijd personeel nodig hebben. Sommige mensen kunnen veel dingen combineren ja, maar hij en Femke kunnen zichzelf toch niet vierendelen om alles wat ze willen zelf te doen.Caligula schreef: Peter heeft te kennen gegeven dat hij in de hoeve wil komen wonen, daar ook zijn Lev wil installeren en er dus geen plaats meer is voor Z&Z.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Het verschil tussen Luc en Peter is dat ik Peter nog nooit heb kunnen betrappen op zakelijjk gesjoemel. Privé gesjoemel is natuurlijk wat anders. Daar staat hij bij mij ook van voor.
Rosa en Peggy gaan ALTIJD problemen geven, beter proberen met andere mensen. Het wordt Lev, en de Z&Z verdwijnt.
Nu dat is Peter's plan hé, maar dat is natuurlijk helemaal buiten Thuis gerekend!
Rosa en Peggy gaan ALTIJD problemen geven, beter proberen met andere mensen. Het wordt Lev, en de Z&Z verdwijnt.
Nu dat is Peter's plan hé, maar dat is natuurlijk helemaal buiten Thuis gerekend!
0 x
Potentia Principatum
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Tot mijn eigen verbazing geef ik Peter opnieuw gelijk. Een zaak runnen waarvan een deel van het personeel een tijdje geleden uw zoon ontvoerde en daar ongestraft mee weg kwam en zich sinds toen uitputte in bedenken allerhande pesterijen (taxi's buiten de binnenkoer, dixit Peggy!) zou ik evenmin overwegen in dienst te houden.
"Ik hoop dat uw verblijf hier zo onaangenaam mogelijk wordt", (of iets in die richting) zei werkneemster Rosa toen Femke de taxi's over genomen had.
Wie zal geloven dat een stel met zo'n mentaliteit ooit zal veranderen?
"Ik hoop dat uw verblijf hier zo onaangenaam mogelijk wordt", (of iets in die richting) zei werkneemster Rosa toen Femke de taxi's over genomen had.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Ja, en dan vergeet je er nog een paar hé. Zoals toen Femke het project Lbep kwam uitleggen aan Rosa/Peggy. En ze waren natuurlijk niet akkoord met de hele withoeve producten. En toen Femke weg was, wat zei Peggy? Luc en Peter komen zelf niet, ze sturen hun chiwawa... Ga met dat soort mensen samen werken zeg!Captain Cuckoo schreef:Tot mijn eigen verbazing geef ik Peter opnieuw gelijk. Een zaak runnen waarvan een deel van het personeel een tijdje geleden uw zoon ontvoerde en daar ongestraft mee weg kwam en zich sinds toen uitputte in bedenken allerhande pesterijen (taxi's buiten de binnenkoer, dixit Peggy!) zou ik evenmin overwegen in dienst te houden.
0 x
Potentia Principatum
-
tvx1
- x 435
Rosa en Peggy zijn wel Peter zijn personeel niet, hé. Ze zijn zijn vennoten in de Zus&Zo.Captain Cuckoo schreef:Tot mijn eigen verbazing geef ik Peter opnieuw gelijk. Een zaak runnen waarvan een deel van het personeel een tijdje geleden uw zoon ontvoerde en daar ongestraft mee weg kwam en zich sinds toen uitputte in bedenken allerhande pesterijen (taxi's buiten de binnenkoer, dixit Peggy!) zou ik evenmin overwegen in dienst te houden.
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 932
- x 1494
Ten eerste hebben R&P 60% van de aandelen tegenover het advocaatje 40% waarvan 20% afgeluisd van Luc waarvan ik nog altijd niet begrijp dat hij zich zo snel gewonnen gaf. Ten tweede, wie wil er nu vrijwillig samenwerken met de lafaard die u bedroog en liet zitten terwijl ge ziek waart en zijn troela?tvx1 schreef:Rosa en Peggy zijn wel Peter zijn personeel niet, hé. Ze zijn zijn vennoten in de Zus&Zo.Captain Cuckoo schreef:Tot mijn eigen verbazing geef ik Peter opnieuw gelijk. Een zaak runnen waarvan een deel van het personeel een tijdje geleden uw zoon ontvoerde en daar ongestraft mee weg kwam en zich sinds toen uitputte in bedenken allerhande pesterijen (taxi's buiten de binnenkoer, dixit Peggy!) zou ik evenmin overwegen in dienst te houden.
Ja Peggy beging een grote stommiteit maar de meesten schijnen te vergeten wie verantwoordelijk was voor haar mentale toestand ten tijde en er zelfs nog sympathie voor te voelen. En zijn troela kon enkel maar de taxi's "overnemen" door het gemene spelletje van Simonne Achterbax die het ook nodig vond een blinde te bedriegen en het haatspelletje van het advocaatje mee te spelen. Nee, hoogmoed komt voor de val en ik hoop echt dat dat ventje rap en diep valt. Ze kunnen misschien de rosse voenk vanonder het stof halen.
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Gesteld dat Peter de Snuiten zou laten werken in zijn globale nieuwe project, dàn zouden zij werknemers van hem zijn, bedoelde ik.tvx1 schreef:Rosa en Peggy zijn wel Peter zijn personeel niet, hé. Ze zijn zijn vennoten in de Zus&Zo.Captain Cuckoo schreef:Tot mijn eigen verbazing geef ik Peter opnieuw gelijk. Een zaak runnen waarvan een deel van het personeel een tijdje geleden uw zoon ontvoerde en daar ongestraft mee weg kwam en zich sinds toen uitputte in bedenken allerhande pesterijen (taxi's buiten de binnenkoer, dixit Peggy!) zou ik evenmin overwegen in dienst te houden.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Ho heidiw, jij bent echt een geschenk uit de hemel! Jij komt in mijn groot Peter boek, 2de deel met speciale vermelding!heidiw schreef:Ten eerste hebben R&P 60% van de aandelen tegenover het advocaatje 40% waarvan 20% afgeluisd van Luc waarvan ik nog altijd niet begrijp dat hij zich zo snel gewonnen gaf. Ten tweede, wie wil er nu vrijwillig samenwerken met de lafaard die u bedroog en liet zitten terwijl ge ziek waart en zijn troela?
Ja Peggy beging een grote stommiteit maar de meesten schijnen te vergeten wie verantwoordelijk was voor haar mentale toestand ten tijde en er zelfs nog sympathie voor te voelen. En zijn troela kon enkel maar de taxi's "overnemen" door het gemene spelletje van Simonne Achterbax die het ook nodig vond een blinde te bedriegen en het haatspelletje van het advocaatje mee te spelen. Nee, hoogmoed komt voor de val en ik hoop echt dat dat ventje rap en diep valt. Ze kunnen misschien de rosse voenk vanonder het stof halen.
Maar feit is dat het huwelijk Peter-Peggy gedoemd was om te mislukken, Peggy was een surrogaat voor Femke, en ja natuurlijk had hij het niet moeten doen, maar dat is nu weer typisch Peter.
Zijn liefde is altijd Femke geweest maar het is toch zo'n sukkelaar als het om relaties gaat, daar is het echt een grote nul.
Ik herinner me nog ten tijde van Sofie toen hij tegen zijn vrouw (was hij even vergeten te vertellen) zei: ik zie jullie allebei graag! Ja, welke vrouw gaat daar genoegen mee nemen!
Relationeel is hij een wandelende catastrofe.
Maar zakelijk is hij toch wel echt goed en ik heb hem nooit kunnen betrappen op enig gesjoemel wat van onze vriend Luc niet kan gezegd worden.
En het blind worden van Peggy kon hij natuurlijk ook niet voorzien hé.
En laat de rosse sprinkaan maar rustig zitten waar ze zit. Het is al erg genoeg zo.
0 x
Potentia Principatum
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 932
- x 1494
Geef toe, het zou toch wat extra schwung geven, en dan heb jij nog veel meer om over te schrijvenCaligula schreef:En laat de rosse sprinkaan maar rustig zitten waar ze zit. Het is al erg genoeg zo.
0 x
-
tvx1
- x 435
Iemand die emotioneel zakelijke beslissingen neemt gedreven door wraakzucht kan je nu toch niet echt goed nemen.Caligula schreef: Relationeel is hij een wandelende catastrofe.
Maar zakelijk is hij toch wel echt goed en ik heb hem nooit kunnen betrappen op enig gesjoemel wat van onze vriend Luc niet kan gezegd worden.
0 x