Joren De Witte (Mathieu Carpentier)

Gesloten
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ikke schreef: ma 10 mei 2021, 16:24 Naar mijn gevoel is ie enkel ter sprake en gezien geweest om het waarom Joren bij Sam en Tim arriveerde, en er na korte logeertijd permanent bleef, te verklaren.
Voor mij is dat dus geen hoofdpersonage.
Die is echt wel veel meer en langer in de serie geweest. Is er maar een tijd nadat Joren al bij Tim en Sam logeerde in gekomen. En heeft dan een hele tijd bij de Kabouters gewerkt. Heeft bijna een volledig seizoen meegedraaid.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef: ma 10 mei 2021, 21:00 Heeft bijna een volledig seizoen meegedraaid.
En zo goed als geen indruk nagelaten. Ik blijf erbij dat hij allesbehalve een hoofdpersonage is geweest. Hoofdpersonages zijn mensen zoals Marianne, Frank, Eddy, ....kortom alle personages die een reeks/soap/film dragen. Hannah draait al meer dan één seizoen mee.. :angel:
Zelfs Joren praat al een eeuwigheid niet meer over zijn ouders!
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Nuance. Marianne"droeg" Thuis, maar dat is al een paar seizoenen geleden. De laatste jaren komt ze enkel nog in beeld om te zagen.

Dat Joren niet praat over zijn ouders is fout. Twee weken geleden werd hij nog razend omdat Thilly de dood van zijn pa een foutje noemde. Het zit nog heel diep.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Tiboko schreef: di 11 mei 2021, 10:02 Nuance. Marianne"droeg" Thuis, maar dat is al een paar seizoenen geleden. De laatste jaren komt ze enkel nog in beeld om te zagen.

Dat Joren niet praat over zijn ouders is fout. Twee weken geleden werd hij nog razend omdat Thilly de dood van zijn pa een foutje noemde. Het zit nog heel diep.
Juist, mijn excuus.
Maar Marianne is en blijft, ondanks haar "gezaag" toch een hoofdfiguur, dat kan van Joren's pa echt niet gezegd worden.
Er zijn nog personages die sporadisch vernoemd worden/werden....
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

De kerk ligt in het midden hè.

Denk niet dat iemand Bill een hoofdpersonage noemde, maar om nu te zeggen dat hij een onbelangrjjke bijfiguur was... :nope:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Tiboko schreef: di 11 mei 2021, 10:46 Denk niet dat iemand Bill een hoofdpersonage noemde, maar om nu te zeggen dat hij een onbelangrjjke bijfiguur was...
#193 Bericht door tvx1 » 10 mei 2021 16:09
Nee, maar wel dat we hem niet veel gezien hebben. Niettegenstaande hij een hoofdpersonage is geweest...
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Goh, voor mij zijn de hoofdpersonages van Thuis de personen waarvan hun karakter echt helemaal uitgeschreven wordt. Waar je dus verschillende kanten en verhaallijnen van te zien krijgt over een langere periode dan 1 seizoen.
Niet personages zoals Bill, die alleen is opgedoken om Joren van een achtergrond te voorzien en een tijd een verhaallijn te geven.
We weten wel wat dingetjes van Bill, maar lang niet zijn geschiedenis of zijn werkelijke karakter. Alleen hoe hij omging met Joren, en dat hij dus niet altijd de perfecte vader is geweest.

Hoe dan ook heb ik altijd het idee gehad dat Joren - mede door zijn opvoeding (of het gebrek eraan) - veel volwassener en zelfstandiger is dan veel van zijn leeftijdsgenoten. Ik vond dat altijd heel mooi om te zien, dat het zo'n rustige, lieve, verstandige jongen was. Ook hoe lief en zorgzaam hij omging met Hannah.

Beetje jammer dat hij dat nu laat varen onder invloed van anderen, gewoon om erbij te horen of zo?
Ik hoop dat hij snel weer meer van zijn oude karakter laat zien, want zoals hij was vond ik hem meer dan prima. :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Wanneer krijgt die Joren eindelijk eens "haar op zijn tanden"? Die staat erbij voor spek en eieren en laat iedereen maar zeggen of het nu klopt of niet ! Wat een mossel is dat geworden !
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

nounake schreef: za 23 okt 2021, 12:15 Wat een mossel is dat geworden !
Is al altijd een beetje van een slappeling geweest: hoe hij in de tijd zich liet inpalmen door Stan en vrienden, weet nog niet goed welk lief hij nu de voorkeur aan geeft, kan niet voor zichzelf opkomen als hij gevraagd wordt om te verhuizen,...je kan nu wel een klein hartje hebben en overvriendelijk zijn, maar er zijn grenzen.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Ik vind juist dat de makers met het verhuisgedoe rond Joren heel trouw zijn gebleven aan het personage. Een zachte, ingenomen jongen die het moeilijk heeft met verandering. Vrij realistisch hoor. Dat hoeft voor mij niet te veranderen. Het moeten niet allemaal 'Lowiekes' zijn in Thuis.

Wat ik veel erger vond, is de plotsklapse transformatie naar superhunk en vrouwenloper vorig seizoen.
3 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Icarus123 schreef: za 23 okt 2021, 22:47 Een zachte, ingenomen jongen die het moeilijk heeft met verandering. Vrij realistisch hoor. Dat hoeft voor mij niet te veranderen.
Dat is waar, maar hij heeft op andere momenten wel al bewezen dat hij weet wat hij wil. En dat hij wel durft praten met Tim en Sam of met één van beide. Dus waarom in het geval van verhuizen dan niet???
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

ikke schreef: zo 24 okt 2021, 09:06 Dus waarom in het geval van verhuizen dan niet???
Hij had al het idee dat ze hem kwijt wilden. Misschien uit angst voor nog een afwijzing?
2 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Ik vraag mij af wat er speelt tussen Joren en Niels. Vanaf de eerste blik tussen hen was er een soort vijandigheid en dat is er niet beter op geworden. :denk:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Arme Joren, het is echt niet zijn beste week.
Eerst Niels, en dan totaal onverwacht een blote Harry :mrgreen: terwijl de stress op het werk al zo hoog is.
Ik had wel een beetje met hem te doen gisteren.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik ook. Ben benieuwd hoe hij dat gaat vertellen aan Adil. Dat gaat natuurlijk heel Thuisdorp rond.
0 x
Gesloten