Eddy Van Notegem (Daan Hugaert)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Eddy Van Notegem (Daan Hugaert)

Bericht door Caligula »

Larie en apekool. Je kunt niemand veroordelen omdat hij/zij iemand een lesje wou leren. Bewijs dat maar eens als het "slachtoffer" springlevend is.
En bewijs ook maar eens dat Eddy de intentie had om Peggy te vermoorden. Good bye and good luck.
En voor de zoveelste keer: Peter heeft aan Eddy heel duidelijk gezegd dat hij niks mocht doen.
Wat Femke en Lucas betreft,dat is complete onzin want Eddy wist niet dat zij in de camionette zaten. Met voorbedachte rade? Mon oeil ja.
Nu heeft Eddy ondertussen onze super advocaat ontslagen en dat siert hem vooral omdat het tegen zijn belangen ingaat. Zoiets kan ons Karinneke natuurlijk niet snappen. Haar reputatie,wat denk je wel! :mrgreen:
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Caligula schreef:Larie en apekool. Je kunt niemand veroordelen omdat hij/zij iemand een lesje wou leren. Bewijs dat maar eens als het "slachtoffer" springlevend is.
Dat kan perfect. Zoek maar eens in het strafwetboek "Poging to moord" en "Poging tot doodslag" op. Peggy is zelfs nog gearresteerd geweest op verdenking van moord op Lucas en van poging tot moord op Femke.
Caligula schreef:En bewijs ook maar eens dat Eddy de intentie had om Peggy te vermoorden. Good bye and good luck.
Dat is al gebeurd. Eddy (en trouwens ook Peter) heeft openlijk toegeven dat ze Peggy "een lesje wilde leren". Tel daarbij op de met voorbedachten rade gesaboteerde bestelwagen en het dodelijke slachtoffer en dan heb je meer dan genoeg bewijs.
Caligula schreef:En voor de zoveelste keer: Peter heeft aan Eddy heel duidelijk gezegd dat hij niks mocht doen.
En voor de zoveelste keer: Dat heeft Peter niet gedaan. Hij heeft hem enkel gevraagd om te wachten. Hij heeft nooit eender welke poging gedaan om dat idiote plan af te blazen. De gevolgen zijn gekend. Had hij simpelweg duidelijk gezegd tegen Eddy: "Ik heb nog eens goed nagedacht en vind ons plan eigenlijk een heel dom idee. We kunnen ons beter concentreren op het geluk dat we hebben. Ik op Femke en Lucas en jij op Nancy en Britney.", dan was er helemaal niks gebeurd.
Caligula schreef:Wat Femke en Lucas betreft,dat is complete onzin want Eddy wist niet dat zij in de camionette zaten. Met voorbedachte rade? Mon oeil ja.
Nogmaals het gaat om de aard van zijn daden. Hij heeft met voorbedachten rade de bestelwagen gesaboteerd (dat heeft hij verdorie openlijk bekend). Dat is een vaststaand, bewezen feit, hoe je het ook probeert te draaien of te keren. Wie er uiteindelijk in de bestelwagen zat maakt niks uit. Dat het de "verkeerden" waren maakt het alleen nog maar erger.

Ik snap echt niet dat je Eddy zo blijft verdedigen na alles wat die al heeft uitgespookt. Als je die loslaat valt er vroeg of laat een nieuw slachtoffer. Dat is nu afdoende bewijzen. Hij hoort thuis waar hij nu zit.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Schuld of onschuld. Veel schuld of maar een beetje. Gedeelde of volledige schuld. Het lijkt me afgezien daarvan niet echt slim van Eddy om zijn advocate buiten te gooien. Hij heeft geen rooie cent voor een andere advocaat en in wat Karin zei zat wel enige waarheid: wil hij liever 15 jaar de cel in misschien? Daarmee komt Lucas niet terug.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Crackers schreef:Schuld of onschuld. Veel schuld of maar een beetje. Gedeelde of volledige schuld. Het lijkt me afgezien daarvan niet echt slim van Eddy om zijn advocate buiten te gooien. Hij heeft geen rooie cent voor een andere advocaat en in wat Karin zei zat wel enige waarheid: wil hij liever 15 jaar de cel in misschien? Daarmee komt Lucas niet terug.
Nee, Lucasje keert nooit meer terug, maar als Eddy was doorgegaan met Karin, was hij misschien wel vrijgekomen, maar stond ie HELEMAAL alleen. En had ie Femke en Peter nogmaals gekraakt. Nu heeft ie tenminste een "zuiver" geweten want hij wil zijn straf, die hij naar eigen gevoel ook verdient, niet ontlopen.
Bravo Eddy!
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

@tvx1 I rest my case. Daar zal niks aan veranderen,hoe formalistisch je het ook wil beschrijven.
0 x
Potentia Principatum
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Eddy moet natuurlijk wel gestraft worden voor wat hij heeft gedaan, dat is logisch! Maar hij zou toch beter een advocaat hebben, nee?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Crackers schreef:Eddy moet natuurlijk wel gestraft worden voor wat hij heeft gedaan, dat is logisch! Maar hij zou toch beter een advocaat hebben, nee?
dat klopt , volgens mij zou een advocaat die echt met Eddy zou inzitten, zich vooral focussen op het feit dat Eddy doordat hij zijn liefste oogappel kwijt is door eigen schuld , al een levenslange straf heeft. Karin heeft dit pas als allerlaatste stukje in haar pleidooi naar voor gehaald.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Allé Eddy, komt er nog goedkoop vanaf. Als hij zich nog goed gedraagt kan hij binnen iets meer dan anderhalf jaar al vrijkomen. De rechter is duidelijk vergeten van het strafblad van de beklaagde te raadplegen. Dan had hij Eddy's eerdere veroordelingen gezien en beseft dat Eddy ondanks steeds berouw te tonen toch altijd hervalt.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

tvx1 schreef:Allé Eddy, komt er nog goedkoop vanaf. Als hij zich nog goed gedraagt kan hij binnen iets meer dan anderhalf jaar al vrijkomen. De rechter is duidelijk vergeten van het strafblad van de beklaagde te raadplegen. Dan had hij Eddy's eerdere veroordelingen gezien en beseft dat Eddy ondanks steeds berouw te tonen toch altijd hervalt.
Tja, 5 jaar voor moord met voorbedachte rade, want denk je daarvan? Niks voorbedachtheid. "De overige ten lasteleggingen acht de rechtbank niet bewezen"...
En toen Peter het "pleidooi" van Eddy hoorde veranderde er toch iets.
0 x
Potentia Principatum
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Ja idd, het miste z'n effect niet.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Caligula schreef:
tvx1 schreef:Allé Eddy, komt er nog goedkoop vanaf. Als hij zich nog goed gedraagt kan hij binnen iets meer dan anderhalf jaar al vrijkomen. De rechter is duidelijk vergeten van het strafblad van de beklaagde te raadplegen. Dan had hij Eddy's eerdere veroordelingen gezien en beseft dat Eddy ondanks steeds berouw te tonen toch altijd hervalt.
Tja, 5 jaar voor moord met voorbedachte rade, want denk je daarvan? Niks voorbedachtheid. "De overige ten lasteleggingen acht de rechtbank niet bewezen"...
En toen Peter het "pleidooi" van Eddy hoorde veranderde er toch iets.
Moord is altijd met voorbedachten rade. Het gerecht achtte bewezen dat Eddy het voertuig heeft gesaboteerd met het doel van iemand te schaden. Daarbij lijkt mij toch duidelijk wel voorbedachtheid aangenomen te zijn. En die "overige ten lasteleggingen". Welke waren dat dan wel? Die aan het adres van Peter? Diene rechter is ook maar een mens. En die velt, inderdaad, een menselijk oordeel. Maar het is niet zo dat zijn oordeel het enige mogelijk correcte oordeel over deze feiten is. Een andere rechter of een jury kan perfect anders oordelen. Ik ga alleszins niet akkoord met zijn oordeel. En die straft is sowieso te licht, zelfs voor de feiten die zijn bewezen geacht. Dat denk ik er dus van. Eddy heeft weeral veel geluk gehad.
0 x
slipstreamdrive
Nog geen rang
x 1

Bericht door slipstreamdrive »

Ben eens benieuwd wat er nu met het personage van Eddy gaat gebeuren. Uit de reeks schrijven en binnen 5 seizoenen hem laten terugkeren? Ik vermoed van niet. Hij zal wel heel snel terug vrijkomen.
0 x
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Bericht door karolien85 »

Tja, zie je Eddy de komende 15 jaar in de cel zitten? Dit is nog altijd een soap.. Ze kunnen hem moeilijk zo lang een cel/bezoekersruimte scene geven hee. In het echte leven is dit te licht ja, maar zijt maar zeker dat dit ook int echt gebeurd.
Achja, ik zie hem liever vrij, dan is er tenminste terug ne kabouter beschikbaar.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

karolien85 schreef:Tja, zie je Eddy de komende 15 jaar in de cel zitten? Dit is nog altijd een soap.. Ze kunnen hem moeilijk zo lang een cel/bezoekersruimte scene geven hee. In het echte leven is dit te licht ja, maar zijt maar zeker dat dit ook int echt gebeurd.
Achja, ik zie hem liever vrij, dan is er tenminste terug ne kabouter beschikbaar.
Ja, maar zie het nu ook niet gebeuren dat we hem vier seizoenen lang in een cel gaan zien in Thuis. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

lord F. schreef:
karolien85 schreef:Tja, zie je Eddy de komende 15 jaar in de cel zitten? Dit is nog altijd een soap.. Ze kunnen hem moeilijk zo lang een cel/bezoekersruimte scene geven hee. In het echte leven is dit te licht ja, maar zijt maar zeker dat dit ook int echt gebeurd.
Ja, maar zie het nu ook niet gebeuren dat we hem vier seizoenen lang in een cel gaan zien in Thuis. :)
Dat denk ik ook niet. Hij zal waarschijnlijk het zelfde lot beschoren zijn als personages zoals Swerts, Youri en Guy.
0 x
Plaats reactie