Caligula schreef:Larie en apekool. Je kunt niemand veroordelen omdat hij/zij iemand een lesje wou leren. Bewijs dat maar eens als het "slachtoffer" springlevend is.
Dat kan perfect. Zoek maar eens in het strafwetboek "Poging to moord" en "Poging tot doodslag" op. Peggy is zelfs nog gearresteerd geweest op verdenking van moord op Lucas en van
poging tot moord op Femke.
Caligula schreef:En bewijs ook maar eens dat Eddy de intentie had om Peggy te vermoorden. Good bye and good luck.
Dat is al gebeurd. Eddy (en trouwens ook Peter) heeft openlijk toegeven dat ze Peggy "een lesje wilde leren". Tel daarbij op de met voorbedachten rade gesaboteerde bestelwagen en het dodelijke slachtoffer en dan heb je meer dan genoeg bewijs.
Caligula schreef:En voor de zoveelste keer: Peter heeft aan Eddy heel duidelijk gezegd dat hij niks mocht doen.
En voor de zoveelste keer: Dat heeft Peter niet gedaan. Hij heeft hem enkel gevraagd om te wachten. Hij heeft nooit eender welke poging gedaan om dat idiote plan af te blazen. De gevolgen zijn gekend. Had hij simpelweg duidelijk gezegd tegen Eddy: "Ik heb nog eens goed nagedacht en vind ons plan eigenlijk een heel dom idee. We kunnen ons beter concentreren op het geluk dat we hebben. Ik op Femke en Lucas en jij op Nancy en Britney.", dan was er helemaal niks gebeurd.
Caligula schreef:Wat Femke en Lucas betreft,dat is complete onzin want Eddy wist niet dat zij in de camionette zaten. Met voorbedachte rade? Mon oeil ja.
Nogmaals het gaat om de aard van zijn daden. Hij heeft met voorbedachten rade de bestelwagen gesaboteerd (dat heeft hij verdorie openlijk bekend). Dat is een vaststaand, bewezen feit, hoe je het ook probeert te draaien of te keren. Wie er uiteindelijk in de bestelwagen zat maakt niks uit. Dat het de "verkeerden" waren maakt het alleen nog maar erger.
Ik snap echt niet dat je Eddy zo blijft verdedigen na alles wat die al heeft uitgespookt. Als je die loslaat valt er vroeg of laat een nieuw slachtoffer. Dat is nu afdoende bewijzen. Hij hoort thuis waar hij nu zit.