Soapseut schreef:Als Eddy de camionette gesaboteerd zou hebben, dan moet niemand daar verstomd van staan. Indertijd wilde hij Femke aanranden, heel lang geleden, en sindsdien heeft hij nog een hoop dingen mispeuterd. Maar ja, ineens moest het een populair personage worden, dus de spons erover.
Eddy deugt niet, dat is geen nieuws hè.
Ik heb mij over het verleden van Eddy nooit kunnen overzetten, ondanks zijn populairdere imago tot nu. Ik zou zo iemand in het echte leven nooit vertrouwen.
Inderdaad, je kan hem niet vertrouwen zelfs al probeert hij soms zijn leven te beteren, hij kan zichzelf niet vertrouwen: omdat hij zichzelf totaal niet onder controle heeft. Altijd opnieuw zien we hem toegeven, is het niet aan hebzucht, dan wel aan wraaklust of aan drank.
En altijd is het iemand anders zijn schuld. Nooit de schuldige, altijd de slachtofferrol. Ik heb meegedaan aan dit of dat louche zaakje omdat "we geen nagel hebben om aan ons gat te krabben". Ik heb dom gedaan omdat Peggy mij ertoe dreef.
't Is ook zo'n spijtige vicieuze cirkel met hem. Hij drinkt omdat hij ongelukkig is, hij is agressief omdat hij drinkt, hij is ongelukkig omdat hij agressief is, hij drinkt omdat hij...