Da's natuurlijk het kip en ei verhaal.Amiche schreef: Leontien redden weegt niet op tegen haar willen vermoorden of gek laten verklaren en haar geld en kind afnemen.
Als Leontien niet door hem gered was, kon hij haar later ook niet proberen te vermoorden. Was er nooit een brief geweest en ook wellicht geen Lowieke...
De vraag is natuurlijk wat de scenaristen met zo'n personage willen aanvangen. Als ze echt een smeerlap à la Guy van hem willen maken (die toch dat lief van Jens vermoordde en Julia ook bijna, maar dankzij Tommeke straffeloos vrijkwam), dan moeten ze hem vroeg of laat toch afvoeren, het kan niet zo iemand in Thuis blijft rondlopen. Femke zit voor minder in den bak dan wat hij dus blijkbaar op zijn kerfstok heeft.
Wat ik sinds ik Thuis kijk (een jaar of twee) van hem gezien heb, is dan weer niet meteen van dat gehalte dat ik zou zeggen dat het de grootste smeerlap is die in Thuis rondloopt.
De dood van Jack was erg, maar het is niet zo dat hij daar bewust voor gekozen heeft. Je kunt het in ieder geval niet vergelijken met de dood van dat vriendinneke van Jens, die werd koelbloedig vermoord.