Luc Bomans (Mark Willems)

Gesloten
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Re: Luc Bomans (Mark Willems)

Bericht door Tiboko »

Amiche schreef: Leontien redden weegt niet op tegen haar willen vermoorden of gek laten verklaren en haar geld en kind afnemen.
Da's natuurlijk het kip en ei verhaal.

Als Leontien niet door hem gered was, kon hij haar later ook niet proberen te vermoorden. Was er nooit een brief geweest en ook wellicht geen Lowieke...

De vraag is natuurlijk wat de scenaristen met zo'n personage willen aanvangen. Als ze echt een smeerlap à la Guy van hem willen maken (die toch dat lief van Jens vermoordde en Julia ook bijna, maar dankzij Tommeke straffeloos vrijkwam), dan moeten ze hem vroeg of laat toch afvoeren, het kan niet zo iemand in Thuis blijft rondlopen. Femke zit voor minder in den bak dan wat hij dus blijkbaar op zijn kerfstok heeft.

Wat ik sinds ik Thuis kijk (een jaar of twee) van hem gezien heb, is dan weer niet meteen van dat gehalte dat ik zou zeggen dat het de grootste smeerlap is die in Thuis rondloopt.

De dood van Jack was erg, maar het is niet zo dat hij daar bewust voor gekozen heeft. Je kunt het in ieder geval niet vergelijken met de dood van dat vriendinneke van Jens, die werd koelbloedig vermoord.
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

En toch werd zij ook niet koelbloedig vermoord - feitelijk werd het neergezet als een daad van verminderde aanprakelijkheid (verdriet, depressie, geestelijk in de war). Guy begon als een sympathieke man, ook Mayra had geen problemen met zijn karakter of was bang van hem in het begin. Ze waren 'slechts' van elkaar vervreemd. Pas later werd hij steeds enger, en dat volgens een onlogisch proces.
Wat Luc betreft blijf ik het ook moeilijk vinden om hem te plaatsen. Al zijn gerommel had hem allang in de bak moeten doen belanden en toch komt hij overal steeds mee weg. Anderen hebben wat dat betreft veel meer te lijden gehad van de politie en de rechter, ook bij verklaarbare redenen en zelfs bij volledige onschuld.

Dat is denk ik wat men wil in het script.
Drama is voor de scenaristen slechterikken die winnen en onschuldigen die gestraft worden. Ik vind dat geen drama, ik vind dat te realistisch :laughing-rolling: :laughing-rollingyellow:
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 583

Bericht door martha »

Luc zit wel te flirten met Sam maar het is zo duidelijk dat hij nog gevoelens heeft voor zijn Djoelia en vice versa.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Zo lomp, het koekje opeten van je gesprekspartner :think:

Als de dame (in dit geval wel manwijf maar toch) tegenover mij het koekje of chocolaatje niet wil omdat ze zegt op haar lijn te moeten letten, dan zou ik als echte gentleman zeggen dat dat toch helemaal niet nodig is, dat die lijn perfect is :angel: . Ik zou het in elk geval niet zo grijnzend zitten opsmikkelen en dan nog zeggen dat het erg lekker is terwijl het kwijl van de andere uit haar mond loopt :doh:
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Goed gezegd.Zo ken ik ook ene die graag gentleman speelt ( met de nodige overdrijving )
en dan door de mand valt omdat hij dat niet is.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

ranske schreef:Goed gezegd.Zo ken ik ook ene die graag gentleman speelt ( met de nodige overdrijving )
en dan door de mand valt omdat hij dat niet is.
Bedoel je Luc of bedoel je iemand uit je privé kennissenkring?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Een echte gentleman is dat altijd en ook in de details.
Wie het echter alleen speelt als het hem goed uitkomt valt geregeld door de mand.
Zoals Luc nu met dat koekje en zoals die persoon uit mijn kennissenkring.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

martha schreef:Luc zit wel te flirten met Sam maar het is zo duidelijk dat hij nog gevoelens heeft voor zijn Djoelia en vice versa.
Sam kon zijn dochter zijn.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Bovendien vind ik flirten met n zakenpartner niet professioneel.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

martha schreef:Luc zit wel te flirten met Sam maar het is zo duidelijk dat hij nog gevoelens heeft voor zijn Djoelia en vice versa.
Ik denk dat hij dat opzettelijk zo opvallend deed omdat Julia daar was en hij haar waarschijnlijk wilde proberen jaloers maken. Niet dat het veel uithaalde... :whistle:
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Oh jawel zene !!! Ze doet alsof ze boos is en dat het haar niks kan schelen maar ge ziet toch dat ze nog steeds om dat ventje geeft ...was Louis er niet , ze had hem al lang terug binnen gepakt , zo dom is " Djoelia" wel !
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

nounake schreef:Oh jawel zene !!! Ze doet alsof ze boos is en dat het haar niks kan schelen maar ge ziet toch dat ze nog steeds om dat ventje geeft ...was Louis er niet , ze had hem al lang terug binnen gepakt , zo dom is " Djoelia" wel !
Weet niet. Ze was inderdaad niet ongemoeid, maar of ze nu echt jaloers was? Het leek mij eerder dat ze gewoon gestoord was door Luc zijn aanwezigheid.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Kan Luc daar als eigenaar van de Zus & Zo eigenlijk niet gewoon een kamer voor hem opeisen? :)
Het was nu wel duidelijk dat Rosa gewoon niet wou dat hij daar logeerde.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Peter Jansens »

Neen, dat kan hij niet. Hij is niet de eigenaar van de Zus & Zo, enkel de eigenaar van de gebouwen en ik hoop dat ondertussen het huurcontract van Rosa werd bijgesteld en goedgekeurd.
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

lord F. schreef:Kan Luc daar als eigenaar van de Zus & Zo eigenlijk niet gewoon een kamer voor hem opeisen? :)
Het was nu wel duidelijk dat Rosa gewoon niet wou dat hij daar logeerde.
Hij is wel haar ex en ook gewoon 'trouble'.
0 x
Gesloten