Sam De Witte (An Vanderstighelen)
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Ze heeft natuurlijk een punt dat Hannah zich afvraagt waarom haar papa nooit praat over zijn ouders/familie en waarom ze die nog nooit zag. Ik kan me echter niet voorstellen dat nieuwsgierige Sam dat al die jaren enkel op basis van "daar wil ik het niet over hebben" gewoon dood zweeg. Zo ken ik haar niet...
Dit gezegd zijnde is haar aanpak compleet fout natuurlijk. Door Tim zo onder druk te zetten los je niks op. Integendeel, ze duwt hem van zich weg.
Dit gezegd zijnde is haar aanpak compleet fout natuurlijk. Door Tim zo onder druk te zetten los je niks op. Integendeel, ze duwt hem van zich weg.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik denk dat Hannah daar vooral naar vraagt omdat mamalief dat onderwerp aansnijdt.
Als Hannah zou weten dat er familie is, maar dat ze die misschien nooit zal zien, is dat beter voor een kind van nog geen 9?
Over de broers van Sam wordt nooit gesproken.
Het is gewoon, als haar gedram niet blijkt te werken, probeert ze de chantagetoer op te gaan en gebruikt daar haar dochter voor.
Misschien zie ik het te zwart-wit, ik ben op een paar uitzonderlijke scènes na nooit fan geweest van Sam, maar feit is dat ze altijd alles onder controle moet hebben.
Ze moet alles weten en alles zal gebeuren zoals zij het wil.
Maar ze zwijgt ook zelf wel graag over een huis waar onverwachte kosten aan zijn, een plots gevonden winnend loterijbriefje, zwartwerk,...
Als Hannah zou weten dat er familie is, maar dat ze die misschien nooit zal zien, is dat beter voor een kind van nog geen 9?
Over de broers van Sam wordt nooit gesproken.
Het is gewoon, als haar gedram niet blijkt te werken, probeert ze de chantagetoer op te gaan en gebruikt daar haar dochter voor.
Misschien zie ik het te zwart-wit, ik ben op een paar uitzonderlijke scènes na nooit fan geweest van Sam, maar feit is dat ze altijd alles onder controle moet hebben.
Ze moet alles weten en alles zal gebeuren zoals zij het wil.
Maar ze zwijgt ook zelf wel graag over een huis waar onverwachte kosten aan zijn, een plots gevonden winnend loterijbriefje, zwartwerk,...
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Ik snap haar ergens wel, ik zou daar ook de muren van oprijden. Best mogelijk dat ze Hannah er zelf bij betrekt maar evengoed klopt het verhaal. Hannah is al 9 en die maak je ook niet meer wijs wat je wil. Afwachten tot Hannah in beeld komt en het zelf vraagt zeker?
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Toen mijn kinderen klein waren, vroegen die ook naar mijn ouders, omdat ze de ouders van hun vader kenden.
Ik heb toen gezegd dat er vroeger een grote ruzie geweest was en dat ik daar nog over zou vertellen als ze groter waren. Mijn broer en zijn gezin kenden ze wel.
Ze hebben daar jaren niet naar gevraagd tot ik vond dat ze oud genoeg waren om het verhaal te kennen en ik hen alles verteld heb.
Maar ik had dan ook geen partner die er maar bleef en bleef en bleef over doorgaan.
Ik heb ook nooit een partner gehad die zo dramde en eiste om te weten wat er gebeurd was.
Ik dacht ook te begrijpen dat Tim gezegd heeft dat hij daar niet wou over praten, niet dat ze overleden zijn of zo.
Dus... Afspraak is afspraak.
Maar de in-your-face houding van Sam vind ik niet bepaald uitnodigend om een (meer dan waarschijnlijk) pijnlijk verhaal te vertellen over het verleden.
Ook al vinden veel mensen dat ze recht heeft om te weten wat er vroeger geweest is, de manier waarop Sam denkt aan meer informatie te komen, is gewoon storend.
En ik vind dat zij veel minder respect heeft voor Tim dan hij voor haar. Dat ze hem zo kwaad krijgt door haar pitbull-houding, zegt genoeg.
Maar blijkbaar gaat ze niet rusten tot de bom helemaal zal ontploffen, om dan het slachtoffer uit te hangen en zielig te gaan zitten doen.
Maar zoveel mensen, zoveel meningen.
Ik ga proberen er verder niks meer over te zeggen, want ik blijf mezelf herhalen
En er is niks mis met mensen die er anders over denken. Verre van.
Ik heb toen gezegd dat er vroeger een grote ruzie geweest was en dat ik daar nog over zou vertellen als ze groter waren. Mijn broer en zijn gezin kenden ze wel.
Ze hebben daar jaren niet naar gevraagd tot ik vond dat ze oud genoeg waren om het verhaal te kennen en ik hen alles verteld heb.
Maar ik had dan ook geen partner die er maar bleef en bleef en bleef over doorgaan.
Ik heb ook nooit een partner gehad die zo dramde en eiste om te weten wat er gebeurd was.
Ik dacht ook te begrijpen dat Tim gezegd heeft dat hij daar niet wou over praten, niet dat ze overleden zijn of zo.
Dus... Afspraak is afspraak.
Maar de in-your-face houding van Sam vind ik niet bepaald uitnodigend om een (meer dan waarschijnlijk) pijnlijk verhaal te vertellen over het verleden.
Ook al vinden veel mensen dat ze recht heeft om te weten wat er vroeger geweest is, de manier waarop Sam denkt aan meer informatie te komen, is gewoon storend.
En ik vind dat zij veel minder respect heeft voor Tim dan hij voor haar. Dat ze hem zo kwaad krijgt door haar pitbull-houding, zegt genoeg.
Maar blijkbaar gaat ze niet rusten tot de bom helemaal zal ontploffen, om dan het slachtoffer uit te hangen en zielig te gaan zitten doen.
Maar zoveel mensen, zoveel meningen.
Ik ga proberen er verder niks meer over te zeggen, want ik blijf mezelf herhalen

En er is niks mis met mensen die er anders over denken. Verre van.
0 x
- Kiki_Dee
- Poster rang 4
- x 173
- x 549
Het heeft 2 kanten natuurlijk.
Aan de ene kant snap ik dat Sam het wil weten, aan de andere kant heeft Tim in het begin gezegd dat hij het er niet over wil hebben… het is een fijne lijn.
Aan de ene kant snap ik dat Sam het wil weten, aan de andere kant heeft Tim in het begin gezegd dat hij het er niet over wil hebben… het is een fijne lijn.
0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
Hoe lang zijn die twee als samen : 10 jaar of meer. En al die jaren heeft Sam nooit gevraagd waar Tim zijn ouders zijn, zelfs niet toen Hannah werd geboren ?
Is weer zo één verhaallijn dat met haken en ogen aan elkaar hangt
. Maar ... ter excuus voor Sam : zelf zou ik horendol worden als ik te weten kwam waarom Tim niet iets wil zeggen
Ik persoonlijk kan daar niet tegen : dingen die verzwegen worden (op de werkvloer, in familiekring, vriendenkring enz. ).

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Nee, want Tim had gezegd dat hij over zijn familie niet zou praten en Sam heeft dat geaccepteerd.martha schreef: vr 04 okt 2024, 16:17 Hoe lang zijn die twee als samen : 10 jaar of meer. En al die jaren heeft Sam nooit gevraagd waar Tim zijn ouders zijn, zelfs niet toen Hannah werd geboren ?
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1718
- Contacteer:
Alhoewel ik Tims houding verkeerd vind, toch even aangeven dat hetgeen Sam nu doet beneden alle peil is. Wetende hoe moeilijk hij het heeft met z'n zus, haar thuis uitnodigen, komaan zeg! Dat is nu toch grote problemen uitlokken en helemaal geen rekening houden met zijn wensen. En ook het feit dat Lyn daar doodleuk van een theetje zit te genieten zegt heel veel over haar. Dat stiekeme gedoe (ah ja, we verwachten Tim toch niet thuis!)getuigt van totaal gebrek aan respect!
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Inderdaad Daffy - had Sam haar Tim wat gerespecteerd en hem wat ruimte gegeven, dan was Tim nooit zo ontploft.
Misschien had ze dan het hele verhaal al van hem gehoord - en niet alleen het stukje dat Lyn vertelde...
En dan altijd opnieuw haar 'Schat, we MOETEN praten'.
En zij vindt het niet fijn dat Tim het zomaar is afgebold. Zomaar???
Wat had ze dan verwacht, een groepsknuffel?
Maar Sam is Sam - en ondertussen ligt de leerling die ze ook gepusht heeft, in het ziekenhuis.
Het lag er ook vingerdik bovenop dat ze Hannah had gebruikt in haar pogingen om Tim over de streep te trekken.
Het kind vond de limonade en chips veel leuker en interessanter dan haar tante.
En ja, zo zijn kinderen, maar Hannah gaf mij in geen enkel opzicht het gevoel dat ze daarvoor constant naar haar tante gevraagd had, zoals Sam beweerde.
Misschien had ze dan het hele verhaal al van hem gehoord - en niet alleen het stukje dat Lyn vertelde...
En dan altijd opnieuw haar 'Schat, we MOETEN praten'.

En zij vindt het niet fijn dat Tim het zomaar is afgebold. Zomaar???

Wat had ze dan verwacht, een groepsknuffel?
Maar Sam is Sam - en ondertussen ligt de leerling die ze ook gepusht heeft, in het ziekenhuis.
Het lag er ook vingerdik bovenop dat ze Hannah had gebruikt in haar pogingen om Tim over de streep te trekken.
Het kind vond de limonade en chips veel leuker en interessanter dan haar tante.
En ja, zo zijn kinderen, maar Hannah gaf mij in geen enkel opzicht het gevoel dat ze daarvoor constant naar haar tante gevraagd had, zoals Sam beweerde.
1 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Dit.Is.Er.Ver.Over
Volledig akkoord dat Tim beter zijn verhaal doet maar hier duwt ze hem echt in een hoek. Ik was waarschijnlijk niet naar een vriend(in) gestapt maar rechtstreeks naar een advocaat. Ik weet dat ze niet getrouwd zijn maar ook samenwonenden hebben rechten EN plichten. En er is ook een kind in het spel dat met heel dat spel niets te maken heeft.

Volledig akkoord dat Tim beter zijn verhaal doet maar hier duwt ze hem echt in een hoek. Ik was waarschijnlijk niet naar een vriend(in) gestapt maar rechtstreeks naar een advocaat. Ik weet dat ze niet getrouwd zijn maar ook samenwonenden hebben rechten EN plichten. En er is ook een kind in het spel dat met heel dat spel niets te maken heeft.
1 x
-
- Poster rang 3
- x 121
- x 146
Mocht ik Tim zijn, ik was langer weggebleven, dat ze het eens goed voelt. Verder vind ik haar ook geen geloofwaardige leerkracht.
0 x
-
- Poster rang 3
- x 121
- x 146
Er is geen topic (meer) meer van Veerle, daarom zet ik het hier: het was wel verschieten toen Veerle nog even kreunde, ik dacht dat ze toen al overleden was.
Eerlijk gezegd vind ik ook dat ze zo’n klein actriceke die Hannah speelt, zo geen scène moeten laten spelen!
Voor de rest, rust zacht Veerle
Eerlijk gezegd vind ik ook dat ze zo’n klein actriceke die Hannah speelt, zo geen scène moeten laten spelen!
Voor de rest, rust zacht Veerle

0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
Toch frappant dat wel de broer "Stef" wordt vernoemd maar nergens geen sprake van Joren en die andere broer (naam vergeten) waar Joren bij verblijft ergens in de USA.
0 x
-
- Poster rang 3
- x 121
- x 146
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Sam heeft mij wel doen lachen gisteren.
Duidelijke afspraken met Hannah over de smartphone: twee keer per week een uurtje.
Ging dit wel over het kind dat altijd haar eigen zin wil doen en gewoonlijk door haar koppigheid ook altijd haar goesting krijgt?
Duidelijke afspraken met Hannah over de smartphone: twee keer per week een uurtje.
Ging dit wel over het kind dat altijd haar eigen zin wil doen en gewoonlijk door haar koppigheid ook altijd haar goesting krijgt?

0 x