Tom De Decker (Wim Stevens)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Caligula
- Poster rang 5

Re: Tom De Decker (Wim Stevens)
En toch heeft Tom gelijk hoor. Marianne is stikjaloers op Helène omdat zij het gehaald heeft en Marianneke niet.
0 x
Potentia Principatum
-
ranske
- Poster rang 4

Dit snap ik toch niet goed. Hélène begon ginder over vergoeding en Tom zat erbij.
Zag dat Marianne met alles akkoord ging tot Peter het bedrag absurd vond.
Die deed een tegenvoorstel wat redelijker zou zijn. Marianne wou betalen.
Maar die omhooggevallen trien pest haar weer met dat gestook op de gang
nu dat Marianne zich eens goed amuseerde en vooral met de kinderen.
Hoe kan Tom dat zeggen, hij moet toch beter weten.
Marianne is 't gestook en de geldzucht van Hélène beu, mag het even.
Zag dat Marianne met alles akkoord ging tot Peter het bedrag absurd vond.
Die deed een tegenvoorstel wat redelijker zou zijn. Marianne wou betalen.
Maar die omhooggevallen trien pest haar weer met dat gestook op de gang
nu dat Marianne zich eens goed amuseerde en vooral met de kinderen.
Hoe kan Tom dat zeggen, hij moet toch beter weten.
Marianne is 't gestook en de geldzucht van Hélène beu, mag het even.
0 x
- zanacht
- Poster rang 2

Heel juist!ranske schreef: Marianne is 't gestook en de geldzucht van Hélène beu, mag het even.
Deze keer ging het niet omdat ze Geert niet kan vergeten zoals Tom en Ann denken want die afspraak met Jommeke die niet doorging had daar helemaal niets mee te maken want dat was nog voor ze die schadevergoeding introk en de reden was inderdaad de hebzucht van Hélène dat had niets te maken dat ze Geert niet kan vergeten en ze gedroeg zich netje toen Geert en Hélène ook toekwamen bij Judith en Tom. Marianne had het aanvaard dat ze Geert kwijt was en ze was volledig akkoord met de scheiding en ze wou een schadevergoeding betalen maar Hélène vindt het niet genoeg en de manier waaarop dat heeft Marianne ertoe gedreven die schadevergoeding in te trekken en niet omdat ze stikjaloers is.
Voor sommige die nu in de aanval zullen gaan en zeggen dat Marianne ook geen heilige is daar ga ik mee akkoord maar ik bekijk nu de situatie zoals ze nu is tussen hen en niet wie dat wat allemaal in het verleden uitgespookt want als je steeds alles in het globaal bekijkt dan is er niet veel meer om over te praten.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Het gaat weer dezelfde kant op als een tijdje geleden, toen de scheiding van Geert en Marianne een issue was en Marianne overal alleen de schuld van kreeg (en vervolgens doordraaide). Ik snap Ann en Tom echt niet...
Eerst die opmerking van Ann gisteren, toen Judith aangaf dat ze het wel jammer vindt dat Geert daar niet meer werkt.
Volgens Ann weer "allemaal de schuld van mama".
Judith en Tom waren destijds nota bene de eersten om direct aan te nemen dat Geert schuldig was aan de ontvoering van Emma! Geert heeft hen dat vergeven, maar kon dat bij Marianne niet: daar hebben ze allemaal met hun neus bovenop gezeten. Niet 1 van de 2 heeft ook maar één keer de moeite genomen om Geert bijvoorbeeld de kant van Marianne uit te leggen, wat al had kunnen schelen. Geert had zich misschien wat minder rot gevoeld (dat hij niet zomaar klakkeloos verdacht werd door zijn vrouw), en Marianne had zich misschien wat gesteund gevoeld (dat zij niet als enige de schuld kreeg van de ellende van Geert).
En dan komt Tom gisteren ook nog hevig verontwaardigd binnen dat Marianne eigenlijk gewoon niet toe wil geven aan de geldzucht van Judith's ex-schoonmoeder. Marianne betaalt letterlijk aan Geert natuurlijk, maar figuurlijk wordt ze vooral door Hélène gesommeerd om te betalen. Dat ligt er toch duimendik bovenop? Tom was daar zelfs bij!
Dat Geert zich laat foppen door Hélène, daar kan ik nog inkomen. Maar dat Ann en Tom het - nog maar eens - totaal niet de moeite vinden om een béétje voor hun moeder op te komen, vind ik eigenlijk te triest voor woorden. Marianne was pas bezig met het opstellen van haar testament en daar hebben we niet veel meer over gehoord, maar ik mag hopen dat ze een groot deel aan een goed doel schenkt bijvoorbeeld.
Misschien aan Eddy en Nancy? Nancy is in 1 vinger meer begaan met Marianne dan haar eigen kinderen in heel hun lijf...
Eerst die opmerking van Ann gisteren, toen Judith aangaf dat ze het wel jammer vindt dat Geert daar niet meer werkt.
Volgens Ann weer "allemaal de schuld van mama".
Judith en Tom waren destijds nota bene de eersten om direct aan te nemen dat Geert schuldig was aan de ontvoering van Emma! Geert heeft hen dat vergeven, maar kon dat bij Marianne niet: daar hebben ze allemaal met hun neus bovenop gezeten. Niet 1 van de 2 heeft ook maar één keer de moeite genomen om Geert bijvoorbeeld de kant van Marianne uit te leggen, wat al had kunnen schelen. Geert had zich misschien wat minder rot gevoeld (dat hij niet zomaar klakkeloos verdacht werd door zijn vrouw), en Marianne had zich misschien wat gesteund gevoeld (dat zij niet als enige de schuld kreeg van de ellende van Geert).
En dan komt Tom gisteren ook nog hevig verontwaardigd binnen dat Marianne eigenlijk gewoon niet toe wil geven aan de geldzucht van Judith's ex-schoonmoeder. Marianne betaalt letterlijk aan Geert natuurlijk, maar figuurlijk wordt ze vooral door Hélène gesommeerd om te betalen. Dat ligt er toch duimendik bovenop? Tom was daar zelfs bij!
Dat Geert zich laat foppen door Hélène, daar kan ik nog inkomen. Maar dat Ann en Tom het - nog maar eens - totaal niet de moeite vinden om een béétje voor hun moeder op te komen, vind ik eigenlijk te triest voor woorden. Marianne was pas bezig met het opstellen van haar testament en daar hebben we niet veel meer over gehoord, maar ik mag hopen dat ze een groot deel aan een goed doel schenkt bijvoorbeeld.
Misschien aan Eddy en Nancy? Nancy is in 1 vinger meer begaan met Marianne dan haar eigen kinderen in heel hun lijf...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2572
Tom is de laatste tijd erg veranderd. Hij lijkt mij een beter persoon dat hij vroeger was.
Behalve als het gaat over een standpunt innemen, dan wil hij vooral de lieve vrede bewaren.
Ik vraag mij af hoe hij zou gereageerd hebben als Hélène wat minder stiekem had gedaan en gewoon hardop gezegd had dat zij het voorstel niet zouden aanvaarden.
Want Marianne hoeft geen schadevergoeding te betalen aan Hélène, maar aan Geert. En als die niks zegt, dan is het aan zijn advocaat om de tegenpartij op de hoogte te brengen dat hij niet akkoord gaat.
Niet aan zijn vriendin. En al helemaal niet op zo'n achterbakse manier.
Dat Tom en Ann zoiets niet inzien vind ik echt heel erg.
Behalve als het gaat over een standpunt innemen, dan wil hij vooral de lieve vrede bewaren.
Ik vraag mij af hoe hij zou gereageerd hebben als Hélène wat minder stiekem had gedaan en gewoon hardop gezegd had dat zij het voorstel niet zouden aanvaarden.
Want Marianne hoeft geen schadevergoeding te betalen aan Hélène, maar aan Geert. En als die niks zegt, dan is het aan zijn advocaat om de tegenpartij op de hoogte te brengen dat hij niet akkoord gaat.
Niet aan zijn vriendin. En al helemaal niet op zo'n achterbakse manier.
Dat Tom en Ann zoiets niet inzien vind ik echt heel erg.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Jullie zien het compleet verkeerd. De enige reden waarom Marianne niet wil betalen is Helène. Moest Geert alleen geweest zijn had ze het zeker gedaan, maar met Helène, nooit,jamais,never.
Waarom? Simpel hé. Hoef ik het nog te zeggen?
En ja, onze Tom zit daartussen hé. Een weinig benijdenswaardige positie als je het mij vraagt. Maar dat is dan ook niet de eerste keer hé dat hij met "lieve" mama in conflict komt en ons Anneke trouwens ook niet. Ze kennen hun moeder heus wel hoor.
En ja, onze Tom zit daartussen hé. Een weinig benijdenswaardige positie als je het mij vraagt. Maar dat is dan ook niet de eerste keer hé dat hij met "lieve" mama in conflict komt en ons Anneke trouwens ook niet. Ze kennen hun moeder heus wel hoor.
0 x
Potentia Principatum
- zanacht
- Poster rang 2

Correctie Marianne wou wel betalen en zelfs eerst dat absurde hoog bedrag van in het begin ook maar daar dat hebben ze haar afgeraden en toen had Hélène wel al een relatie mat Geert. Het is Tom en Ann die niet inzien dat Hélène het is dat op Marianne haar geld uit is en om die redenen nu ook haar schadevergoeding intrekt, niks meer niks minder.Caligula schreef:Jullie zien het compleet verkeerd. De enige reden waarom Marianne niet wil betalen is Helène. Moest Geert alleen geweest zijn had ze het zeker gedaan, maar met Helène, nooit,jamais,never.
Het is niet omdat ze in het verleden ontelbare fouten begaan heeft dat ze nu steeds een ja knikker moet worden om haar kinderen tevreden te stellen.
0 x
-
ikke
- x 435
Precies wat ik er ook van denk. 't Is overduidelijk dat Hélène geen genoegen heeft met haar fortuinelijk(leeterlijk) prins. Ze moet en zal zijn ex kapot maken.zanacht schreef:Correctie Marianne wou wel betalen en zelfs eerst dat absurde hoog bedrag van in het begin ook maar daar dat hebben ze haar afgeraden en toen had Hélène wel al een relatie mat Geert. Het is Tom en Ann die niet inzien dat Hélène het is dat op Marianne haar geld uit is en om die redenen nu ook haar schadevergoeding intrekt, niks meer niks minder.Caligula schreef:Jullie zien het compleet verkeerd. De enige reden waarom Marianne niet wil betalen is Helène. Moest Geert alleen geweest zijn had ze het zeker gedaan, maar met Helène, nooit,jamais,never.
Het is niet omdat ze in het verleden ontelbare fouten begaan heeft dat ze nu steeds een ja knikker moet worden om haar kinderen tevreden te stellen.
In dat opzicht is ze.... enz....
Ik snap niet dat Tom en zijn zuster zo blind en stokdoof zijn en blijven. bah!
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Zij willen natuurlijk dat die scheiding zo snel mogelijk achter de rug is.
En Tom staat dan nog eens tussen 2 vuren.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- Caligula
- Poster rang 5

Well we will see. Ik ben een geduldig man. Tom gaat heel wat geduld nodig hebben,en dat is niet altijd zijn sterkste kant geweest.
0 x
Potentia Principatum
- zanacht
- Poster rang 2

Geduld is een schone deugd.Caligula schreef:Well we will see. Ik ben een geduldig man. Tom gaat heel wat geduld nodig hebben,en dat is niet altijd zijn sterkste kant geweest.
0 x
-
tvx1
- x 435
Inderdaad. Mij verwondert het echt niet dat ze geen geloofwaardigheid meer hechten aan hun moeder. Na alles wat er al die jaren gebeurd is. Ze heeft verdorie onlangs zichzelf bont en blauw geslagen om Geert te beschuldigen (wat wel degelijk de reden is waarom hij niet meer in de praktijk werkt). Ik zou in hun plaats ook alles met een korrel zout nemen. Daarbij, waarom wordt hier stellig beweert dat Hélène dat van die schadevergoeding in het geniep heeft gezegd? Ze heeft dat duidelijk luidop gezegd en Geert, Judith, Emma en Stan konden dat duidelijk horen. Enkel Tom was even uit de ruimte. Als Marianne ook maar iets van de klasse zou hebben die zij zelf verklaart te hebben, zou ze zich niets aantrekken van Hélène haar lage streken. Dan ze zou ze zich daar boven zetten. Maar nee, zoals het Marianne betaamt wanneer er iemand een lage streek uithaalt met haar, reageert ze met een nog veel lagere streek.Caligula schreef:Jullie zien het compleet verkeerd. De enige reden waarom Marianne niet wil betalen is Helène. Moest Geert alleen geweest zijn had ze het zeker gedaan, maar met Helène, nooit,jamais,never.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
De geloofwaardigheid van Marianne staat in dit geval toch helemaal niet ter discussie?tvx1 schreef:Inderdaad. Mij verwondert het echt niet dat ze geen geloofwaardigheid meer hechten aan hun moeder. Na alles wat er al die jaren gebeurd is. Ze heeft verdorie onlangs zichzelf bont en blauw geslagen om Geert te beschuldigen (wat wel degelijk de reden is waarom hij niet meer in de praktijk werkt). Ik zou in hun plaats ook alles met een korrel zout nemen. Daarbij, waarom wordt hier stellig beweert dat Hélène dat van die schadevergoeding in het geniep heeft gezegd? Ze heeft dat duidelijk luidop gezegd en Geert, Judith, Emma en Stan konden dat duidelijk horen. Enkel Tom was even uit de ruimte.
Tom was er zelf bij in het advocatenkantoor, dus hij heeft alles met eigen ogen kunnen zien. Hij gaf Marianne na afloop van de afspraak zelfs nog een glas whiskey om te bekomen, dus dat het er niet echt gezellig aan toe ging, is hem blijkbaar ook niet ontgaan. En als Hélène op dat feestje niet tegen Marianne verteld had dat haar schikkingsvoorstel niet geaccepteerd werd, dan had Marianne dat niet al kunnen weten bij thuiskomst. Dan had ze het pas geweten als Peter het haar (daags erna of zo?) verteld had. Dat is dus ook iets waar ze niet over kon liegen tegenover Tom en Ann.
Daarbij heeft Hélène dat van die schadevergoeding pas tegen Marianne gezegd toen ze haar, haar handtas aangaf. Dat deed ze niet luid en duidelijk, maar vlakbij Marianne's gezicht en vrij zachtjes. Aangezien de rest daar een stuk vanaf zat en waarschijnlijk ook met elkaar aan het praten was, kan ik me toch wel voorstellen dat die boodschap hen volledig ontgaan is...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- zanacht
- Poster rang 2

Inderdaad en dan is het nog aan Geert om zoiets te zeggen en niet aan Hélène maar moest Marianne zo'n streek uithalen zoals Hélène nu deed dan was Marianne dan ook weer de bitch geweest voor Ann en Tom. Wat Hélène deed was laag maar dat mag wel blijkbaar want daar maken ze geen woorden aan vuil.Christel schreef:De geloofwaardigheid van Marianne staat in dit geval toch helemaal niet ter discussie?tvx1 schreef:Inderdaad. Mij verwondert het echt niet dat ze geen geloofwaardigheid meer hechten aan hun moeder. Na alles wat er al die jaren gebeurd is. Ze heeft verdorie onlangs zichzelf bont en blauw geslagen om Geert te beschuldigen (wat wel degelijk de reden is waarom hij niet meer in de praktijk werkt). Ik zou in hun plaats ook alles met een korrel zout nemen. Daarbij, waarom wordt hier stellig beweert dat Hélène dat van die schadevergoeding in het geniep heeft gezegd? Ze heeft dat duidelijk luidop gezegd en Geert, Judith, Emma en Stan konden dat duidelijk horen. Enkel Tom was even uit de ruimte.![]()
Tom was er zelf bij in het advocatenkantoor, dus hij heeft alles met eigen ogen kunnen zien. Hij gaf Marianne na afloop van de afspraak zelfs nog een glas whiskey om te bekomen, dus dat het er niet echt gezellig aan toe ging, is hem blijkbaar ook niet ontgaan. En als Hélène op dat feestje niet tegen Marianne verteld had dat haar schikkingsvoorstel niet geaccepteerd werd, dan had Marianne dat niet al kunnen weten bij thuiskomst. Dan had ze het pas geweten als Peter het haar (daags erna of zo?) verteld had. Dat is dus ook iets waar ze niet over kon liegen tegenover Tom en Ann.
Daarbij heeft Hélène dat van die schadevergoeding pas tegen Marianne gezegd toen ze haar, haar handtas aangaf. Dat deed ze niet luid en duidelijk, maar vlakbij Marianne's gezicht en vrij zachtjes. Aangezien de rest daar een stuk vanaf zat en waarschijnlijk ook met elkaar aan het praten was, kan ik me toch wel voorstellen dat die boodschap hen volledig ontgaan is...
Laatst gewijzigd door zanacht op za 04 apr 2015, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
ranske
- Poster rang 4

Tom had het Helene niet horen zeggen. Het bewijs dat niemand het hoorde ligt bij de camera
die de sacochen truk filmde in close up zodat de kijker er vlakbij stond zonder te kunnen zien
hoe veraf de rest was of hoe aan het praten was. En nu is het Marianne die jaloers is.
Tom mag dan verbeterd zijn, hij heeft ook het warm water niet uitgevonden
die de sacochen truk filmde in close up zodat de kijker er vlakbij stond zonder te kunnen zien
hoe veraf de rest was of hoe aan het praten was. En nu is het Marianne die jaloers is.
Tom mag dan verbeterd zijn, hij heeft ook het warm water niet uitgevonden
0 x