Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik ga ze ook wel een beetje missenMieke schreef:Ik ga ze wel een beetje missen, vooral hoe ze vroeger was. De zottin van de afgelopen maanden ben ik liever kwijt dan rijk.
En Lowieke was aan het wenen![]()

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik ga ze ook wel een beetje missenMieke schreef:Ik ga ze wel een beetje missen, vooral hoe ze vroeger was. De zottin van de afgelopen maanden ben ik liever kwijt dan rijk.
En Lowieke was aan het wenen![]()
Het is in elk geval waarschijnlijk wel het grootste deel van wat het op zal moeten brengen, dus dan zouden ze nog een beetje bij kunnen lenen, toch? Met dat huis als onderpand zou dat toch moeten lukken lijkt mefrank schreef:Vraag me wel af of het genoeg zal zijn om het huis te kopen.
Van de bank zullen ze geen hulp moeten verwachten in ieder geval gezien ze werkloos zijn.Christel schreef:Het is in elk geval waarschijnlijk wel het grootste deel van wat het op zal moeten brengen, dus dan zouden ze nog een beetje bij kunnen lenen, toch? Met dat huis als onderpand zou dat toch moeten lukken lijkt mefrank schreef:Vraag me wel af of het genoeg zal zijn om het huis te kopen.
Dat is waar jafrank schreef:Van de bank zullen ze geen hulp moeten verwachten in ieder geval gezien ze werkloos zijn.Christel schreef:Het is in elk geval waarschijnlijk wel het grootste deel van wat het op zal moeten brengen, dus dan zouden ze nog een beetje bij kunnen lenen, toch? Met dat huis als onderpand zou dat toch moeten lukken lijkt mefrank schreef:Vraag me wel af of het genoeg zal zijn om het huis te kopen.
Maar den Leo kan natuurlijk nog inspringen om de gaten te vullen.
Vraag me wel af hoe het gaat aflopen want nu lijkt het erop dat ze dat huis zullen kunnen kopen, maar in Thuis loopt dat dan meestal anders af.
Nee, je moet kunnen bewijzen dat je op z'n minst 6 maand aan het werk bent.Christel schreef:Maar wat dat lenen betreft; Frank en Simonne hebben nu geen werk maar vinden dat misschien weer wel. Neemt de bank dan niet (voorlopig) genoegen met het huis (wat toch voor een behoorlijk deel al betaald zou zijn als ze dat geld van Leontien gebruiken) als onderpand voor een lening? Het is dan namelijk wel zo dat ze die lening gemakkelijk terug hebben als ze het huis verkopen op het moment dat Frank en Simonne hun lening niet meer af kunnen lossen, toch?![]()
Aha, op die manier! Ja, dan gaan ze toch nog wat hulp nodig hebben...frank schreef:Nee, je moet kunnen bewijzen dat je op z'n minst 6 maand aan het werk bent.Christel schreef:Maar wat dat lenen betreft; Frank en Simonne hebben nu geen werk maar vinden dat misschien weer wel. Neemt de bank dan niet (voorlopig) genoegen met het huis (wat toch voor een behoorlijk deel al betaald zou zijn als ze dat geld van Leontien gebruiken) als onderpand voor een lening? Het is dan namelijk wel zo dat ze die lening gemakkelijk terug hebben als ze het huis verkopen op het moment dat Frank en Simonne hun lening niet meer af kunnen lossen, toch?![]()
Maar enfin, met de hulp van Leo en Leontien gaan ze t wellicht nog redden.