Jacques Pieters (Peter Van De Velde)

Gesloten
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Inderdaad. Ik denk dat we daar een begin van de reden hebben waarom Reinhilde en Jacques zo met elkaar verbonden zijn...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Christel schreef: di 08 sep 2020, 11:35 Inderdaad. Ik denk dat we daar een begin van de reden hebben waarom Reinhilde en Jacques zo met elkaar verbonden zijn...
Ja, en madam kijkt er niet voor in haar handen om nu de centjes te laten rollen. Misschien heeft Jackske nu een oude schuld afgelost door niet zo zuivere daden voor Reinhilde in te willigen
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Heel toevallig beginnen nu alle personages tegelijkertijd een lichte afkeer te krijgen van Jacques. Alleen Paulien gedraagt zich nog vriendelijk tegenover hem, wat me doet vermoeden dat zij misschien zijn volgende slachtoffer zou kunnen zijn. :thumbdown:

Eigenlijk vind ik het wel goed dat wij kijkers al weten dat Jacques de verkrachter is van Thilly. Anders zouden we weer een heuse "whodunit" voorgeschoteld krijgen, iets waar Thuis de laatste jaren echt niet goed in is.
Jacques wordt de slechterik voor de komende maanden, maar ik geloof niet dat hij echt 100% van slechte wil is zoals William of Julia. Hij wordt "gedwongen door de omstandigheden", zoals Luc. Maar hij heeft natuurlijk al minstens één zwaar misdrijf op zijn geweten en waarschijnlijk komt daar de dood van de man van Reinhilde bovenop.
0 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

daffy duck schreef: di 08 sep 2020, 13:42 Misschien heeft Jackske nu een oude schuld afgelost door niet zo zuivere daden voor Reinhilde in te willigen

Heb net op VRT NU de afleveringen van 2,3 en 4 maart nog eens doorzocht om mijn geheugen op te frissen. Daarin vraagt Reinhilde hem om naar Spanje te gaan. Met de kennis die we nu hebben is het mij echt wel overduidelijk dat Jacques achter de dood van de echtgenoot van Reinhilde zit. Het bewuste gesprek vindt plaats in Bar Madam en Angèle vindt het al meteen verdacht, dat was toen ook het einde van de aflevering. Na het gesprek is Jacques helemaal anders en is hij heel prikkelbaar. Jacques moet dus duidelijk een vuil werkje opknappen voor haar. Eddy merkt op dat Jacques na de middag helemaal is veranderd en legt samen met Angèle al snel de link naar het gesprek met Reinhilde in Bar Madam. Als het ooit uitkomt dat Jacques achter het ongeval zit, zouden Angèle en Eddy dus kunnen getuigen dat Reinhilde eigenlijk de opdrachtgeefster was.

Ik heb geen twijfels meer :yup:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Icarus123 schreef: di 08 sep 2020, 14:04 Hij wordt "gedwongen door de omstandigheden", zoals Luc.

Ik vind toch dat je de twee niet kunt vergelijken. Luc speelde het altijd zo slim dat hij makkelijk met zijn stoten weg kwam, van Jacques zie je toch al lang dat hij redelijk vlug tegen de lamp zal lopen.

En gedwongen tot verkrachting, zou het toch niet denken. Gedwongen tot moord (als dit klopt), nee toch. Je kunt een zware schuld ook anders inlossen. Plus die louche stoot in het zwembad, met Stan. Ook niet echt "gedwongen" hé.

Eigenlijk speelt hij het allemaal nogal amateuristisch, zoals dat bewaren van de beelden van de verkrachting op zijn laptop. Eigenlijk zijn de meeste bad guys in Thuis (op Luc, Julia en William na dan) allemaal redelijk dom - ze delven meestal zelf hun eigen graf. Figuurlijk dan :lol:
0 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Tiboko schreef: di 08 sep 2020, 16:59 Ik vind toch dat je de twee niet kunt vergelijken. Luc speelde het altijd zo slim dat hij makkelijk met zijn stoten weg kwam, van Jacques zie je toch al lang dat hij redelijk vlug tegen de lamp zal lopen.
De vergelijking met Luc gaat misschien inderdaad niet op, maar ik bedoelde dat Jacques niet voor 100% een slechte mens is, net als Luc. Misschien kan je hem beter vergelijken met Stan of Hélène, die ook serieus wat op zijn kerfstok hebben, maar toch ook geen door en door slechte mensen zijn/waren.
Het voorval met Thilly was (denk ik) niet iets wat hij al maanden wilde doen of aan het voorbereiden was. Het leek me in de aflevering gemonteerd als een "ingeving van het moment". Nu, de verkrachting van Thilly maakt hem natuurlijk wel een regelrechte misdadiger en ik hoop dan ook dat hij voor lange tijd de cel invliegt. Maar ik zou hem nog niet durven vergelijken met echte psychopaten als Julia of William.

Het voorval met Stan in het zwembad vorig jaar, daar had ik zelfs niet eens aan gedacht. Toen leek het alsof hij onschuldig was en ook Stan heeft het er verder niet meer over gehad. Maar als Stan toen gelijk had, dan kun je dat inderdaad niet meer "gedwongen door de omstandigheden" noemen. Dan is hij een beroepscrimineel.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Jacques heeft het natuurlijk ook niet altijd makkelijk gehad, eerst zijn vrouw overleden en dan zijn zoon.
Daarna had hij een kort lontje (scène aan de schoolpoort indachtig), maar het is nooit duidelijk geweest of Jacques altijd al zo was.

Ik vraag me toch af waarom hij dit voor Reinhilde gedaan heeft - er van uitgaande dat hij haar man in een ravijn geduwd heeft.
Zij moet Jacques dan toch op 1 of andere manier in haar macht hebben.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Toen ik hoorde over de dood van Reinhilde's man in Spanje, dacht ik direct aan Jacques.

Iets anders : Christine lijkt door te hebben dat er iets niet klopt met hem …
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

johan1969 schreef: di 08 sep 2020, 23:16 Christine lijkt door te hebben dat er iets niet klopt met hem …
Zij is echt niet de eerste. Op uitzondering van Paulien (die wellicht zijn volgende slachtoffer wordt = speculatie, maar we zagen hem al vaak een beetje creepy naar haar kijken) heeft iedereen in Thuis intussen door dat er een vijs los zit bij die brave man.

De manier waarop hij op kleine steekjes (van bv Simonne of Eddy) reageert zegt ook genoeg.

Ik vraag me bovendien af hoe het komt dat nog niemand die bezwarende beelden op "de bedrijfslaptop" van de Kabouters gezien heeft. Dat zal wellicht Christine worden, die ze toevallig ontdekt.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

En we hebben altijd gedacht dat die aanranding in het zwembad zo onmogelijk was. Begin nu toch te twijfelen! :shhh:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: wo 09 sep 2020, 17:35 En we hebben altijd gedacht dat die aanranding in het zwembad zo onmogelijk was. Begin nu toch te twijfelen! :shhh:
Heeft Stan destijds niet uiteindelijk toegegeven dat hij dat hele verhaal verzonnen had? Want dat meen ik me wel te herinneren... :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Christel schreef: do 10 sep 2020, 10:00 Heeft Stan destijds niet uiteindelijk toegegeven dat hij dat hele verhaal verzonnen had? Want dat meen ik me wel te herinneren...
Zou kinnen. Ik mezen me ook zo iets te herinneren, Maar met al de nieuwe gebeurtenissen begin je nu toch te twijfelen!
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik vond zijn excuses gisteren maar vreemd.
Heel even dacht ik dat hij ging zeggen dat hij het zo moeilijk vond omdat hij besefte dat hij zijn eigen zoon nooit zou zien trouwen en dat dit het voor hem extra pijnlijk zou maken.
Dat was een gemiste kans, Jackske!

Maar heel geloofwaardig was het allemaal niet.
1 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Christel schreef: do 10 sep 2020, 10:00
daffy duck schreef: En we hebben altijd gedacht dat die aanranding in het zwembad zo onmogelijk was. Begin nu toch te twijfelen!
Heeft Stan destijds niet uiteindelijk toegegeven dat hij dat hele verhaal verzonnen had? Want dat meen ik me wel te herinneren...
Ja dat heeft hij wel degelijk gedaan.
1 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: wo 09 sep 2020, 11:02 Ik vraag me bovendien af hoe het komt dat nog niemand die bezwarende beelden op "de bedrijfslaptop" van de Kabouters gezien heeft.
Heel eenvoudig. Die beelden bestaan helemaal niet.
0 x
Gesloten