Peter Vlerick (Geert Hunaerts)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
Lazylady
- x 435
Re: Peter Vlerick (Geert Hunaerts)
Dat vind ik ook, Ikweetnix. Peter stopt geld in de Z&Z, op voorhand wetende dat Peggy daar is met een dubbele moedkloek als bescherming en ze dus niet snel zal buitenvliegen. Tja...
En dat Femke nu wel bijna constant in hetzelfde gebouw als haar aartsvijanden moet zitten, doet hem blijkbaar niet veel. (En ja, Femke houdt zich sterk, maar het is toch ook maar een mens...)
In plaats van het toch eens te laten rusten. Had hij dat gedaan, had ik meer respect voor hem gehad.
Natuurlijk blijft het verschrikkelijk wat Peggy die kleine wou aandoen, maar zullen de feiten ongedaan gemaakt worden als hij Peggy "kapot" krijgt? Dus wat voor zin heeft dit eigenlijk allemaal?
Dat komt ervan, "wraak" willen.
En dat Femke nu wel bijna constant in hetzelfde gebouw als haar aartsvijanden moet zitten, doet hem blijkbaar niet veel. (En ja, Femke houdt zich sterk, maar het is toch ook maar een mens...)
In plaats van het toch eens te laten rusten. Had hij dat gedaan, had ik meer respect voor hem gehad.
Natuurlijk blijft het verschrikkelijk wat Peggy die kleine wou aandoen, maar zullen de feiten ongedaan gemaakt worden als hij Peggy "kapot" krijgt? Dus wat voor zin heeft dit eigenlijk allemaal?
Laatst gewijzigd door Lazylady op za 24 jan 2015, 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
tvx1
- x 435
Lazylady schreef:Dat vind ik ook, Ikweetnix. Peter stopt geld in de Z&Z, op voorhand wetende dat Peggy daar is. Tja... En dat Femke nu wel bijna constant in hetzelfde gebouw als haar aartsvijanden moet zitten, doet hem blijkbaar niet veel. (En ja, Femke houdt zich sterk, maar het is toch ook maar een mens...)
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

En ik denk dat het nog niet gedaan is. Toch wel gezellig zo nee? Rosa-Peggy 60%, Peter-Luc 40%, allemaal netjes bij mekaar en Femke 2 stappen verder. Zeg nu zelf: wat moet ge nu als scenarist nog meer hebben? Je kunt natuurlijk nog altijd Marianne daar tijdelijk laten logeren om de boel wat op te vrolijken.Lazylady schreef:Dat komt ervan, "wraak" willen.
0 x
Potentia Principatum
- Kwast
- Poster rang 5

Wat een figuur is het ook. Hij denkt echt dat Marianne een soort heilige Maria is o.i.d. het is logisch dat je als advocaat de onschuld van je cliënt wilt bewijzen maar je moet toch wel enigszins realistisch blijven lijkt me zo
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
-
lord F.
- Poster rang 5

Ofwel heeft dat advocatenkantoor een gebrek aan klanten waardoor ze iedere case sowieso willen aannemen ook al weten ze dat het hopeloos is.Kwast schreef:Wat een figuur is het ook. Hij denkt echt dat Marianne een soort heilige Maria is o.i.d. het is logisch dat je als advocaat de onschuld van je cliënt wilt bewijzen maar je moet toch wel enigszins realistisch blijven lijkt me zo
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat laatste moet het wel zijn, want ik kan me niet voorstellen dat hij nog steeds gelooft dat Marianne de waarheid spreekt.lord F. schreef:Ofwel heeft dat advocatenkantoor een gebrek aan klanten waardoor ze iedere case sowieso willen aannemen ook al weten ze dat het hopeloos is.Kwast schreef:Wat een figuur is het ook. Hij denkt echt dat Marianne een soort heilige Maria is o.i.d. het is logisch dat je als advocaat de onschuld van je cliënt wilt bewijzen maar je moet toch wel enigszins realistisch blijven lijkt me zo
Als zelfs haar eigen kinderen al inzien dat ze liegt...
Ik begrijp bovendien niet waar dat "enthousiasme" om haar te blijven verdedigen nu ineens vandaan komt. Hij heeft haar gedurende alle rechtszaken en rechtshandelingen die de afgelopen tijd de revue al gepasseerd zijn ontmoedigd, en nu ze eigenlijk geen poot hebben om op te staan omdat Marianne's verhaal hoe langer hoe meer van leugens aan elkaar blijkt te hangen, blijft hij tegen ieders wil in maar doorgaan. Compleet onlogisch als je het mij vraagt...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
lord F.
- Poster rang 5

Wel, dat kan ik dan weer wel begrijpen vanuit het standpunt van een advocaat. Voordien had Marianne geen poot om op te staan om Geert aan te klagen (die foto van Geert in haar woonkamer) maar nu is die er wel ook al heeft ze die kneuzingen zichzelf aangedaan. Een advocaat moet zijn cliënt hoe dan ook verdedigen.Christel schreef: Ik begrijp bovendien niet waar dat "enthousiasme" om haar te blijven verdedigen nu ineens vandaan komt. Hij heeft haar gedurende alle rechtszaken en rechtshandelingen die de afgelopen tijd de revue al gepasseerd zijn ontmoedigd, en nu ze eigenlijk geen poot hebben om op te staan omdat Marianne's verhaal hoe langer hoe meer van leugens aan elkaar blijkt te hangen, blijft hij tegen ieders wil in maar doorgaan. Compleet onlogisch als je het mij vraagt...
Tom redeneert uiteraard anders omdat hij er emotioneel mee betrokken is, maar als je het als een doorsnee zaak bekijkt kan Peter er wel mee doorgaan.
Ok, hij kan de zaak ook weigeren natuurlijk, maar is dan minder interessant voor het verhaal wellicht.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
-
ranske
- Poster rang 4

Dat mogen we niet vergeten, hij verdedigt zijn cliënte daarvoor is hij advokaat.lord F. schreef:Een advocaat moet zijn cliënt hoe dan ook verdedigen.
Tom redeneert uiteraard anders omdat hij er emotioneel mee betrokken is, maar als je het als een doorsnee zaak bekijkt kan Peter er wel mee doorgaan.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Ja,natuurlijk moet hij dat doen, maar hij zal nu ook wel een beetje "nattigheid" beginnen voelen denk ik.ranske schreef:Dat mogen we niet vergeten, hij verdedigt zijn cliënte daarvoor is hij advokaat.lord F. schreef:Een advocaat moet zijn cliënt hoe dan ook verdedigen.
En dan zit hij daar nog met zijn confrater die de zoon is en met de zus die dokter is. Gezelliger kan niet denk ik.
0 x
Potentia Principatum
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Peter is en was een betweterCaligula schreef:Ja,natuurlijk moet hij dat doen, maar hij zal nu ook wel een beetje "nattigheid" beginnen voelen denk ik.ranske schreef:Dat mogen we niet vergeten, hij verdedigt zijn cliënte daarvoor is hij advokaat.lord F. schreef:Een advocaat moet zijn cliënt hoe dan ook verdedigen.
En dan zit hij daar nog met zijn confrater die de zoon is en met de zus die dokter is. Gezelliger kan niet denk ik.
Het is al lang duidelijk dat het hier niet alleen gaat om Marianne, er zijn ook "onderhuidse spanningen" tussen Peter en Tom, dat is al sinds Peter Toms ex Peggy zo hard aanpakte, Tom had daar toen ook al weinig begrip voor.
Nu met Marianne is het nog erger, hoe meer Tom zegt dat hij beter gas zou terugnemen, hoe overtuigder hij is om door te zetten met die zaak...
0 x
-
tvx1
- x 435
Op een gegeven moment moet een advocaat een cliënt ook tegen zichzelf kunnen verdedigen en daar maakt Peter duidelijk een soep van.ranske schreef:Dat mogen we niet vergeten, hij verdedigt zijn cliënte daarvoor is hij advokaat.lord F. schreef:Een advocaat moet zijn cliënt hoe dan ook verdedigen.
0 x
- zanacht
- Poster rang 2

Als het Peter niet doet dan zoekt Marianne wel een andere advocaat. En eigenlijk vind ik het niet meer dan normaal dat hij haar verdedigd ook al speelt hij misschien advocaat van de duivel, hij is haar advocaat en niet die van Geert.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Hoezo hebben ze nu wel poot om op te staan dan? Omdat Marianne toevallig wat blauwe plekken en schrammen heeft?lord F. schreef:Wel, dat kan ik dan weer wel begrijpen vanuit het standpunt van een advocaat. Voordien had Marianne geen poot om op te staan om Geert aan te klagen (die foto van Geert in haar woonkamer) maar nu is die er wel ook al heeft ze die kneuzingen zichzelf aangedaan. Een advocaat moet zijn cliënt hoe dan ook verdedigen.Christel schreef: Ik begrijp bovendien niet waar dat "enthousiasme" om haar te blijven verdedigen nu ineens vandaan komt. Hij heeft haar gedurende alle rechtszaken en rechtshandelingen die de afgelopen tijd de revue al gepasseerd zijn ontmoedigd, en nu ze eigenlijk geen poot hebben om op te staan omdat Marianne's verhaal hoe langer hoe meer van leugens aan elkaar blijkt te hangen, blijft hij tegen ieders wil in maar doorgaan. Compleet onlogisch als je het mij vraagt...
Het hele gebeuren wordt juist met de minuut moeilijker te geloven...
Tuurlijk moet een advocaat zijn cliënt verdedigen, maar dat houdt toch niet noodzakelijkerwijs in dat hij tegen elke prijs flauwekul gaat staan verkopen? Hij heeft haar ook al meerdere malen te kennen gegeven dat hij - als haar advocaat - in elk geval de waarheid moet weten, terwijl het feit dat ze ook tegen hem liegt, er toch hoe langer hoe meer vanaf druipt.
Die verwondingen kunnen bijna onmogelijk van een mishandeling komen, haar verhaal hoe het gebeurd is rammelt langs alle kanten, Eddy en Nancy zijn inmiddels getuigen die kunnen verklaren dat ze liegt, en om het af te maken zijn haar eigen kinderen het er totaal niet mee eens en inmiddels bereid haar gedwongen op te laten nemen omdat ze zo duidelijk het noorden kwijt is. Maar hij zou nog vertrouwen in de zaak moeten hebben?
Als advocaat wil je volgens mij toch ook wel graag een zaak winnen, en bovendien is Peter nooit het type advocaat geweest dat tegen elke prijs gaat staan liegen.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
Moest Peter echt tot een proces komen met zijn standpunt, dan gaat hij een heel belachelijk figuur slaan en zijn carrière op een veel lager pitje verder zetten ; dat laatste gun ik hem nu van harte , na !
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Nee,idd liegen en bedriegen doet hij alleen in privé.Christel schreef:Als advocaat wil je volgens mij toch ook wel graag een zaak winnen, en bovendien is Peter nooit het type advocaat geweest dat tegen elke prijs gaat staan liegen.
0 x
Potentia Principatum