Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Christel schreef:En ik denk niet dat Nancy niet snapt wat haar dochter nu doormaakt, maar meer dat ze niet zo goed weet wat ze ermee aan moet. En dat vind ik persoonlijk helemaal niet zo raar...
De situatie is wat ze is, en ik kan me voorstellen dat Nancy niet echt een idee heeft hoe ze dat op moet lossen voor Britney. Ze zou kunnen beslissen om Dieter niet meer te zien, maar uiteindelijk verandert dat verder ook niet veel.
Daarbij gaat Nancy's leven ook door...
Komaan, Christel. Nancy krijgt te horen dat Britney niet weet wat doen met haar emoties en dat ze zich zowaar in het toilet van de school heeft opgesloten, en wat is haar reactie? Dat ze tijdens de paasvakantie eens goed de vijs gaat aandraaien bij Britney. Alsof dat alleen maar aanstellerij is en simpelweg moet gestraft worden. Dat kind heeft het duidelijk emotioneel heel moeilijk met wat er allemaal gebeurt in haar leven en het is nog duidelijker dat Nancy dit niet doorheeft. Britney moet gewoon eens haar hart kunnen luchten. Een kind kan daar ook behoefte aan hebben. En daarvoor zouden ze het beste bij hun ouders moeten terecht kunnen. Alleen zit Britney haar vader in de gevangenis en is haar moeder enkel met Dieter bezig. Enkel haar broer lijkt nog echt met haar in te zitten.
Britney is nou ook niet bepaald bereid tot praten, hè? Vooral niet met Nancy.
Ze zet zich (zoals de meeste kinderen van die leeftijd) vooral af tegen haar moeder en heeft in Dieter een uitstekende zondebok gevonden.
En dat Nancy het had over een vijs aandraaien, had volgens mij meer te maken met het feit dat ze zich schaamde tegenover Jessica voor Britney's dwarse gedrag.
Het is niet dat ik vind dat Nancy zo geweldig met de situatie omgaat, en ik geloof ook niet dat ze de ernst ervan voldoende inziet, maar ik vind wel dat ze haar best doet. Niemand is perfect namelijk, en ook Nancy roeit gewoon met de riemen die ze heeft. Stellen dat Renzo de enige is die met Britney inzit, vind ik dan ook echt niet eerlijk tegenover Nancy.
Maar ik hoop wel dat er iemand komt met wat meer inzicht (of dat nou Renzo, Femke, Dieter, een juffrouw op school, of uiteindelijk Nancy zelf is) die tot Britney door kan dringen, zodat de situatie niet nog moeilijker wordt...
Nancy heeft een "aparte" manier van sprekenhaar taal moet begrijpen. En ik denk dat ik begreep wat zij bedoelde met "een vijs aandraaien".
Ze wil Britney aanpakken, maar 't is niet omdat ze het zo cru zegt, dat ze Britney echt hardhandig zal aanpakken. "De soep wordt zelden zo heet gedronken als ze geschonken wordt"...
Christel schreef:En ik denk niet dat Nancy niet snapt wat haar dochter nu doormaakt, maar meer dat ze niet zo goed weet wat ze ermee aan moet. En dat vind ik persoonlijk helemaal niet zo raar...
De situatie is wat ze is, en ik kan me voorstellen dat Nancy niet echt een idee heeft hoe ze dat op moet lossen voor Britney. Ze zou kunnen beslissen om Dieter niet meer te zien, maar uiteindelijk verandert dat verder ook niet veel.
Daarbij gaat Nancy's leven ook door...
Komaan, Christel. Nancy krijgt te horen dat Britney niet weet wat doen met haar emoties en dat ze zich zowaar in het toilet van de school heeft opgesloten, en wat is haar reactie? Dat ze tijdens de paasvakantie eens goed de vijs gaat aandraaien bij Britney. Alsof dat alleen maar aanstellerij is en simpelweg moet gestraft worden. Dat kind heeft het duidelijk emotioneel heel moeilijk met wat er allemaal gebeurt in haar leven en het is nog duidelijker dat Nancy dit niet doorheeft. Britney moet gewoon eens haar hart kunnen luchten. Een kind kan daar ook behoefte aan hebben. En daarvoor zouden ze het beste bij hun ouders moeten terecht kunnen. Alleen zit Britney haar vader in de gevangenis en is haar moeder enkel met Dieter bezig. Enkel haar broer lijkt nog echt met haar in te zitten.
Britney is nou ook niet bepaald bereid tot praten, hè? Vooral niet met Nancy.
Ze zet zich (zoals de meeste kinderen van die leeftijd) vooral af tegen haar moeder en heeft in Dieter een uitstekende zondebok gevonden.
En dat Nancy het had over een vijs aandraaien, had volgens mij meer te maken met het feit dat ze zich schaamde tegenover Jessica voor Britney's dwarse gedrag.
Het is niet dat ik vind dat Nancy zo geweldig met de situatie omgaat, en ik geloof ook niet dat ze de ernst ervan voldoende inziet, maar ik vind wel dat ze haar best doet. Niemand is perfect namelijk, en ook Nancy roeit gewoon met de riemen die ze heeft. Stellen dat Renzo de enige is die met Britney inzit, vind ik dan ook echt niet eerlijk tegenover Nancy.
Maar ik hoop wel dat er iemand komt met wat meer inzicht (of dat nou Renzo, Femke, Dieter, een juffrouw op school, of uiteindelijk Nancy zelf is) die tot Britney door kan dringen, zodat de situatie niet nog moeilijker wordt...
Je bent toch nog redelijk positief over Nancy. Ik kan alleen maar de feiten vaststellen. Britney krijgt gewoon geen gelegenheid om te praten. Waneer zien we nog eens moeder-dochter momenten tussen die twee? Ze doen nooit eens moeder-dochter activiteiten. Nancy heeft het immers veel te druk met Dieter, de Withoeve en hare "mini". En wanneer haar dochter dat dan probeert duidelijk te maken (op een verkeerde manier uiteraard) denkt ze dan simpelweg dat ze haar moet straffen.
tvx1 schreef:
Je bent toch nog redelijk positief over Nancy. Ik kan alleen maar de feiten vaststellen. Britney krijgt gewoon geen gelegenheid om te praten. Waneer zien we nog eens moeder-dochter momenten tussen die twee? Ze doen nooit eens moeder-dochter activiteiten. Nancy heeft het immers veel te druk met Dieter, de Withoeve en hare "mini". En wanneer haar dochter dat dan probeert duidelijk te maken (op een verkeerde manier uiteraard) denkt ze dan simpelweg dat ze haar moet straffen.
Positief zijn over Nancy is mooi, ik ben dat ook. Het is niettemin zoals tvx1 vindt. Nancy staat klaar
voor iedereen, overal druk bezig en haar vrije tijd is ze bij Dieter. Ze weet best wat er met Britney
scheelt maar te druk. Dat kind roept om de aandacht die ze te kort komt. Nancy kan tijd maken om
naar haar dochter te luisteren en het komt goed
Mja, ik zie die feiten anders en hou er een andere mening op na. Dat kan ook gebeuren hè...
En wat Britney betreft; die zien we sowieso heel weinig. We hebben ook alleen maar van Jessica vernomen wat ze misdaan heeft in de klas, bijvoorbeeld. Ik baseer me dan ook maar op wat we de afgelopen jaren gezien hebben van Britney en Nancy, en dat is dat Nancy echt geen feilloze moeder is (zijn die er? ) en dat ze soms echt wel wat adequater mag reageren, maar dat ze het in de grond goed bedoelt en dat ze onvoorwaardelijk van haar kinderen houdt.
Met een beetje tips en hulp zie ik het dus ook deze keer best wel goed komen, maar ik heb gewoon niet het idee dat Nancy al die andere dingen belangrijker vindt. Wel dat ze daar beter raad mee weet dan met de situatie rond Britney.
Dus let's agree to disagree...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel schreef:
Met een beetje tips en hulp zie ik het dus ook deze keer best wel goed komen, maar ik heb gewoon niet het idee dat Nancy al die andere dingen belangrijker vindt. Wel dat ze daar beter raad mee weet dan met de situatie rond Britney.
Dus let's agree to disagree...
Er zit meer agree dan disagree in hoor.En toch, dat Nancy daar aan de schoolpoort verbaasd deed alsof ze geen flauw idee had
wat er in Britney omging terwijl Dieter het haar al vlakaf zegde, flauw want ze weet inderdaad niet hoe daarmee omgaan.
Ze kan Britney best helpen door er niet over te klagen tegen anderen, maar wat tijd besteden aan haar dochtertje en
Renzo vragen er eens mee tot papa te gaan.
Mensen, we kennen Nancy toch? Dat is een flierefluiter pur sang. Onhandig, naïef en marcheert dikwijls in haar eigen ongeluk. Hoe ze het met Britney heeft aangepakt is niet handig maar laten we eerlijk zijn.... hoe dikwijls beginnen gescheiden koppels niet opnieuw een relatie met een ander?
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
Ben zeker ergens tijdens de laatste afleveringen inslaap gevallen. Dacht dat Britney niet naar
dat feest wou ? 't Is zo al erg genoeg en nu blijkt dat Nancy haar buitensloot !
Nancy, zeg aub dat 't niet waar is en..... niemand die Sandrine wou helpen ?
Wat is er mis met het straffen van ontoelaatbaar gedrag? Britney mocht niet naar het feest omdat ze zich niet wist te gedragen. Ik zie niet in wat daar mis mee is. Nancy is misschien niet de meest pedagogisch verantwoorde moeder maar ze doet wel haar best.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
Britney is compleet omgeslagen na haar bezoekje aan Eddy.
Daarvoor waren er toch geen noemenswaardige problemen?
Ik vond dat Nancy altijd op een leuke manier met Britney omging - op zijn Nancy's weliswaar, maar ze ziet haar kind(eren)graag.
Dat merk je in alles wat ze doet.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens.
Hopelijk is dit voorval toch nog ergens goed voor, en staat Britney nu open voor een gesprek over Eddy en hoe het allemaal verder moet. Dat zou voor Nancy ook wel fijn zijn, want het is makkelijk om te oordelen over hoe ze de dingen beter aan had kunnen pakken, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het niet eenvoudig is met een kind wat geen kant op wil.
Je kunt ze ook niet in alles hun zin geven...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..